Кафедра економічної теорії, фінансів і обліку

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 434
  • Документ
    Особливості викладання курсу «Менеджмент» у підготовці бакалаврів зі спеціальності «Економіка»
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Сідельнікова, В. К.
    У статті розглянуто викладання курсу «Менеджмент», що спрямовано на формування фахових компетенцій у сфері управління організацією шляхом освоєння базових принципів, основних категорій, сучасних концепцій, теоретичних положень і практичних методів формування комплексного механізму управління результативністю її діяльності. Завданням вивчення навчальної дисципліни є засвоєння сутності менеджменту, основних категорій науки управління, функцій управління і процесів прийняття управлінських рішень, методів використання організаціями базових інструментів управління; вивчення впливу різних факторів на ефективність системи управління організацією. Зазначено, що курс «Менеджмент» стає основою для формування важливих навичок, які допоможуть студентам-економістам стати успішними професіоналами у своїй кар’єрі. The article examines the teaching of the course "Management", which is aimed at the formation of professional competencies in the field of organization management by mastering basic principles, main categories, modern concepts, theoretical provisions and practical methods for forming a comprehensive mechanism for managing the effectiveness of its activities. The task of studying the academic discipline is to master the essence of management, the main categories of management science, management functions and processes of making managerial decisions, methods of using basic management tools by organizations; studying the influence of various factors on the effectiveness of the organization's management system. It is noted that the course "Management" becomes the basis for the formation of important skills that will help economics students become successful professionals in their careers.
  • Документ
    Роль інноваційно-інформаційних технологій в активізації наукових досліджень майбутніх магістрів з економіки
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Радченко, Л. П.
    У статті розглянуто підготовку майбутніх магістрів з економіки. Магістри з економіки для виконання своїх професійних завдань в сучасних умовах повинні мати поглиблені знання з економічних проблем, володіти інформаційними технологіями для їх здобуття і використання. Особливу актуальність у процесі підготовки майбутніх магістрів з економіки набуває їх методологічна озброєність та вміння практичного застосування інформаційних технологій для здійснення науково-дослідної діяльності. Використання інноваційно-інформаційних технологій сприяє посиленню зацікавленості та підвищенню рівня наукових досліджень майбутніх магістрів з економіки. The article examines the training of future masters in economics. Masters in economics, in order to fulfill their professional tasks in modern conditions, must have in-depth knowledge of economic problems, possess information technologies for their acquisition and use. Of particular relevance in the process of training future masters in economics is their methodological armament and the ability to practically apply information technologies for carrying out scientific and research activities. The use of innovative information technologies contributes to increasing interest and raising the level of scientific research of future masters in economics.
  • Документ
    Цифровізація освітнього процесу викладання економічних дисциплін: досвід країн ЄС та перспективи України
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Осьмірко, І. В.
    У публікації розглянуто цифровізацію освітнього процесу викладання економічних дисциплін. Цифровізація освітнього процесу у закладах вищої освіти країн Європейського Союзу характеризується інтеграцією новітніх технологій, яка покликана підвищити ефективність та якість навчання, доступність освіти. Цифровізація освіти в умовах воєнного стану є необхідною і критично важливою для забезпечення безперервності навчального процесу. В умовах стрімкого розвитку технологій Україна прагне впроваджувати сучасні цифрові інструменти у навчальні програми, враховуючи досвід країн ЄС. Використання цифрових технологій в освітньому процесі викладанні економічних дисциплін є необхідною умовою для адаптації студентів до викликів сучасного ринку праці та підвищення їх конкурентоспроможності. Незважаючи на складнощі, сьогодні, українські заклади вищої освіти демонструють здатність швидко адаптуватися до нових умов, що сприяє модернізації освітньої системи та підвищенню якості навчання. The publication examines the digitalization of the educational process of teaching economic disciplines. The digitalization of the educational process in higher education institutions of the European Union is characterized by the integration of the latest technologies, which is designed to increase the efficiency and quality of training, accessibility of education. Digitalization of education in martial law is necessary and critically important for ensuring the continuity of the educational process. In the context of the rapid development of technologies, Ukraine seeks to introduce modern digital tools into curricula, taking into account the experience of EU countries. The use of digital technologies in the educational process of teaching economic disciplines is a necessary condition for adapting students to the challenges of the modern labor market and increasing their competitiveness. Despite the difficulties, today, Ukrainian higher education institutions demonstrate the ability to quickly adapt to new conditions, which contributes to the modernization of the educational system and improving the quality of education.
  • Документ
    Ключові засади забезпечення якості вищої освіти в Румунії: європейський контекст (на прикладі Університету Крайови)
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Соляр, В. В.
    У публікації досліджено забезпечення якості вищої освіти в Румунії. Румунія активно та успішно інтегрувала систему вищої освіти в Болонський процес, що призвело до впровадження бакалаврських і магістерських програм, кредитно-модульної системи та забезпечення мобільності студентів. Зазначено, що якість вищої освіти в Румунії постійно покращується, але все ще є проблеми, які необхідно вирішувати. Для того, щоб румунська система вищої освіти відповідала найвищим європейським стандартам, необхідно продовжувати інвестувати в освіту, підвищувати кваліфікацію викладачів, спрощувати бюрократичні процедури та стимулювати наукові дослідження. The publication examines the quality assurance of higher education in Romania. Romania has actively and successfully integrated the higher education system into the Bologna Process, which led to the introduction of bachelor's and master's programs, a credit-modular system and ensuring student mobility. It is noted that the quality of higher education in Romania is constantly improving, but there are still problems that need to be solved. In order for the Romanian higher education system to meet the highest European standards, it is necessary to continue investing in education, improve the qualifications of teachers, simplify bureaucratic procedures and stimulate scientific research.
  • Документ
    ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЧИННИК ТРАНСФОРМАЦІЇ СОЦІАЛЬНОГО КАПІТАЛУ
    (ГО “Наукова спільнота”, 2024-04-23) Радченко, Л. П.; Соляр, В. В.
    У публікації проаналізовано трансформації соціального капіталу в Україні під впливом сучасних інформаційних технологій. Використання цифрових технологій в усіх сферах життя, включаючи економіку і соціальні процеси, формує нові засоби та правила спілкування, доступу до освіти, отримання інформації, нових форм зайнятості тощо. Нові технологічні зміни, розвиток Інтернету, мережевих сайтів обумовлюють те, що соціальний капітал тепер формується не тільки оф-лайн, виникли нові способи його нагромадження он-лайн за рахунок нових комунікаційних каналів. Зауважено, що трансформації соціального капіталу, які відбуваються під впливом інформаційних технологій, сприяють підвищенню соціальної відповідальності у суспільстві та укріпленню партнерських відносин між державою, бізнесом і громадянським суспільством. The publication analyzes the transformation of social capital in Ukraine under the influence of modern information technologies. The use of digital technologies in all spheres of life, including the economy and social processes, forms new means and rules of communication, access to education, obtaining information, new forms of employment, etc. New technological changes, the development of the Internet, network sites cause the fact that social capital is now formed not only offline, new ways of accumulating it online through new communication channels have emerged. It is noted that transformations of social capital, which take place under the influence of information technologies, contribute to increasing social responsibility in society and strengthening partnership relations between the state, business and civil society.