2024
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд 2024 за Тема "institution of general secondary education"
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Вазуля, К. С.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження: запропоновано програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти, уточнено сутність понять «соціально-педагогічна діяльність з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти», зміст соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти, зміст критеріїв і показників схильності підлітків до жорстокої поведінки у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення результатів дослідження засвідчує цінність використання розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти в практичній діяльності соціальних працівників, соціальних педагогів, педагогічних працівників (зокрема, класних керівників) при організації соціально-виховної роботи з особами підліткового віку. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз поняття «жорстокість», «жорстока поведінка», «підлітковий вік», «профілактика жостокої поведінки». Узагальнюючи позиції науковців, під «протидією булінгу» в учнівському середовищі закладу професійно-технічної освіти розуміємо систему соціально-педагогічних заходів, які спрямовані на попередження булінгу, його перешкожденню, впливу на відповідних суб`єктів у процесі здійснення ними булінгу, а також у соціально-корекційних заходах усунення наслідків булінгу. Узагальнюючи позиції науковців, під соціальною профілактикою жорстокої поведінки підлітків розуміємо сукупність форм, методів, засобів, спрямованих на попередження формування у підлітків схильності до скоєння насильницьких дій, обмеження та локалізацію негативних явищ у підлітковому середовищі. Соціально-педагогічну діяльність з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладі загальної середньої освіти визначено як цілеспрямовану збалансовану діяльність усіх учасників профілактики, що має за мету зниження ризику агресивної поведінки серед підлітків через преветивну та корекційну роботу у напрямку протидії їхньої соціальної дезадаптації, соціальних відхилень у поведінці, створення умов для всебічного розвитку особистісного потенціалу учнів, стимулювання власної активностi у борьбі з негативними факторами мікросередовища. Особливостями соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти середньої освіти виступають: комплексність, залучення та координація усіх суб’єктів (зовнішніх та внутрішніх) профілактичного впливу, ситематичність у роботі з батьками. З метою профілактики жорстокої поведінки підлітеків у закладі загальної середньої освіти розроблено програму соціально-педагогічної діяльності за трьома основними напрямами: з підлітками закладу загальної середньої освіти бесіда з елементами тренінгових вправна тему: «Як навчитися жити без бійки? » з представниками внутрішніх справ, інтерактивне заняття з елементами методики-малюнку на тему: «Безконфліктне спілкування», урок з елементами мозкового штурму на тему: «Доброта та жорстокість»; з педагогічним колективом: круглий стіл на тему: «Життя людини – найвища соціальна цінність»; науково-методичний семінар на тему: «Жорстокість як прояв агресії або конфлікти у шкільному середовищі», пам’ятка; з батьками підлітків: профілактична бесіда на тему: «Лінія здоровʼя», заняття з елементами тренінгу на тему: «Захист прав дітей». У другому розділі окреслено зміст проведеного експериментального дослідження. На констатувальному етапі експерименту було проведено діагностування вихідного рівня схильності підлітків до проявів жорстокої поведінки у закладах загальної середньої освіти ЕГ і КГ за уточненими в дослідженні критеріями й показниками, яке виявило відносно високий рівень такої схильності. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокої поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Результати контрольного етапу експерименту виявили позитивні зміни в експериментальній групі: зниження рівня схильності підлітків до проявів жорстокої поведінки у закладах загальної середньої освіти. Qualification work devoted to problem of develop program of social pedagogical activity for for the prevention of violent behavior of adolescents in institutions of general secondary education. The object of the research is socio-pedagogical activity for the prevention of violent behavior of teenagers in institutions of general secondary education The theoretical significance of the experimental work is manifested in the justification of the comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of violent behavior of adolescents in institutions of general secondary education, aimed at the holistic, harmonious development and self-development of the adolescent personality, which contributes to the effective social prevention of violent behavior of adolescents in institutions of general secondary education. The practical significance of the results of the experimental work is that the developed and verified comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of violent behavior of adolescents in institutions of general secondary education can be used in the practical activities of social pedagogues, pedagogical workers (in particular, class teachers) in the organization and implementation social and educational work with teenagers in this direction.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики інтернет-залежності підлітків у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Приходна, А. О.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі пошуку ефективних шляхів та засобів соціально-педагогічної діяльності з профілактики інтернет-залежності підлітків у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачає теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка програми комплексної соціально-педагогічної діяльності з профілактики інтернет-залежності у підлітків в закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження полягає у розробці моделі комплексної діяльності та створенні відповідної програми соціально-педагогічної профілактики інтернет-залежності підлітків у закладі загальної середньої освіти. Практичне значення результатів полягає в розробці методичних матеріалів, що розроблено відповідно до створеної відповідної програми соціально-педагогічної профілактики інтернет-залежності підлітків у закладі загальної середньої освіти, що можуть бути корисними соціальним педагогам закладів загальної середньої освіти, а також фахівцям професійно-технічних закладів освіти, що здійснюють відповідну діяльність з підлітками. У першому розділі представлено аналіз понять «інтернетзалежність», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики інтернетзалежності підлітків у закладах загальної середньої освіти», досліджено нормативну базу, наведено характеристику та виокремлено особливості діяльності соціального педагога щодо профілактики інтернет-залежності підлітків у закладах загальної середньої освіти. У другому розділі дослідження розроблено модель та відповідну програму комплексної соціально-педагогічної діяльності з профілактики інтернет-залежності підлітків у закладі загальної середньої освіти, представлено результати експериментального дослідження щодо впровадження елементів розробленого методичного забезпечення. The qualification work is devoted to the problem of finding effective ways and means of socio-pedagogical activities for the prevention of Internet addiction among teenagers in institutions of general secondary education. The purpose of the research involves theoretical justification, development and experimental verification of the program of complex socio-pedagogical activities for the prevention of Internet addiction among teenagers in institutions of general secondary education. The theoretical significance of the research lies in the development of a model of complex activity and the creation of a corresponding program of socio-pedagogical prevention of Internet addiction among teenagers in a general secondary education institution. The practical significance of the results lies in the development of methodical materials developed in accordance with the created appropriate program of socio-pedagogical prevention of Internet addiction among teenagers in general secondary education institutions, which can be useful to social pedagogues of general secondary education institutions, as well as specialists of vocational and technical education institutions that carry out relevant activities with teenagers. The first chapter presented an analysis of the concepts of "Internet addiction", "social-pedagogical activities for the prevention of Internet addiction among adolescents in institutions of general secondary education", researched the normative framework, provided a description and highlighted the peculiarities of the activity of a social pedagogue in the prevention of Internet addiction among adolescents in institutions general secondary education. In the second section of the study, a model and a corresponding program of complex socio-pedagogical activities for the prevention of Internet addiction among teenagers in a general secondary education institution were developed, the results of an experimental study on the implementation of the elements of the developed methodical support were presented.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Щетина, В. О.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: уперше теоретично обґрунтовано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти, до якої включено такі форми роботи, як: ізотерапія, танцювальна терапія, бібліо-, драма- та казкотерапія, фото і відео терапія і особливістю якої є використання на заняттях спеціальних методів та прийомів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей особистості підлітків, які допоможуть їм подолати труднощі у навчанні та спілкуванні при засвоєнні певних знань та умінь у образотворчому мистецтві; уточнено сутність понять «соціальне виховання», «соціальне виховання підлітків засобами арт-терапії», «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії», критерії та показники ефективності соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти. Практична значущість результатів дослідження полягає у можливості використання розробленої й експериментально перевіреної програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії соціальним педагогом, психологом в роботі з підлітками, з метою підвищення ефективності соціально-виховної роботи з підлітками у закладах загальної середньої освіти. У першому розділі кваліфікаційної роботи Щетиною Вікторією здійснено аналіз понять «соціальне виховання», «соціальне виховання підлітків засобами арт-терапії», «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії»; сутності і особливостей соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти; теоретично обґрунтовано й розкрито зміст програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти, до якої включено такі форми роботи, як: ізотерапія, танцювальна терапія, бібліо-, драма- та казкотерапія, фото і відео терапія і особливістю якої є використання на заняттях спеціальних методів та прийомів навчання (використання нетрадиційної техніки малювання, виконання робіт у змішаній техніці, велика увага приділяється виконанню робіт кульковими та гелієвими ручками) з урахуванням індивідуальних особливостей особистості підлітків, які допоможуть їм подолати труднощі у навчанні та спілкуванні при засвоєнні певних знань та умінь у образотворчому мистецтві. У другому розділі роботи для здійснення діагностики рівня вихованості підлітків нами розроблено систему критеріїв та показників дослідження (рівень прояву тривожності; щирість у відносинах з іншими людьми; визначення ступеня конфліктності і виявлення комунікативних здібностей )та підібрано відповідні діагностичні методики (Методика на виявлення рівня тривожності Ч. Спілберга, Тест Т. Кілмена «Оцінка рівня конфліктності особистості», Авторська анкета «Щирість»). Експериментальне дослідження з обраними методиками проводилося під час практики серед здобувачів закладу загальної середньої освіти КЗ «ХСШ № 2» Харківської обласної ради, а також ХЛ № 4. У ньому взяли участь діти підліткового віку від 12 до 15 років. Мета дослідження полягала у визначенні особистісних особливостей підлітків, які мають проблеми, пов’язані з негативними станами, труднощами у навчанні та спілкуванні. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time, a comprehensive program of socio-pedagogical activities for the social education of adolescents by means of art therapy in general secondary education institutions is theoretically substantiated, which includes such forms of work as: isotherapy, dance therapy, biblio-, drama- and fairy-tale therapy, photo and video therapy and a feature of which is the use of special methods and techniques of learning in classes, taking into account the individual characteristics of the personality of teenagers, which will help them overcome difficulties in learning and communication while learning certain knowledge and skills in fine arts; the essence of the concepts "social education", "social education of teenagers by means of art therapy", "social-pedagogical activity of social education of teenagers by means of art therapy", criteria and indicators of effectiveness of social-pedagogical activity of social education of teenagers by means of art therapy in institutions of general secondary education. The practical significance of the research results the research consists in the possibility of using the developed and experimentally tested program of socio-pedagogical activity on the social education of adolescents by means of art therapy by a social pedagogue, a psychologist in work with adolescents, in order to increase the effectiveness of social-educational work with adolescents in institutions of general secondary education.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Аксакова, П. А.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі вдосконалення змісту, методів та форм соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала розробку, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку ефективності програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти; схарактеризовано особливості соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти; уточнено сутність понять «соціальна суб’єктність», «соціальна суб’єктність дітей з прийомних сімей», «формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей», «соціально-педагогічна діяльність з дітьми з прийомних сімей», «соціально-педагогічна діяльність з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти»; подальшого розвитку набули форми та методи соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані в практиці роботи фахівців соціальної сфери для організації ефективної соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти, а також для розробки рекомендацій щодо її оптимізації. У першому розділі кваліфікаційної роботи проаналізовано поняття «прийомна сім’я», «прийомні діти», «соціальна суб’єктність», «соціальна суб’єктність дітей з прийомних сімей», «формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей», «соціально-педагогічна діяльність». Соціально-педагогічну діяльність з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти визначено як систему соціально-педагогічної роботи щодо створення умов та забезпечення підтримки розвитку в дітей з прийомних сімей здатності до самостійного визначення власних цілей, готовності взяти відповідальність за власне життя та брати активну участь у суспільно-корисній діяльності. Виокремлено її особливості. Для удосконалення процесу формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти розроблено програму соціально-педагогічної діяльності, яка включає в себе підготовчий (діагностичний, координаційно-просвітницький підетапи), основний (мотиваційно-ціннісний, пізнавально-розвивальний, діяльнісний напрями) та підсумковий етапи. На підготовчому та основному етапах передбачена робота за трьома основними напрямами: з педагогічним колективом закладу загальної середньої освіти; з прийомними батьками учнів та з дітьми з прийомних сімей – учнями закладу загальної середньої освіти. Визначено найбільш ефективні форми й методи соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти (бесіда, заняття з елементами тренінгу, створення мультфільму, рольова гра, ігротерапія, конкурс). У другому розділі представлено організацію, основні етапи та результати експериментальної перевірки програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. На констатувальному етапі експериментальної роботи було здійснено діагностування наявного рівня сформованості соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей – учнів експериментальної та контрольної груп за визначеними в дослідженні критеріями («емоційне благополуччя та ціннісні орієнтації», «суб’єктивний контроль», «самоактуалізація та самореалізація») і відповідними показниками, яке виявило переважно низький та середній її рівні, що підтвердило необхідність організації соціально-педагогічної діяльності в цьому напрямі. Формувальний етап експерименту був спрямований на реалізацію програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей в закладах загальної середньої освіти. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи задля виявлення ефективності впровадження зазначеної програми в практику соціально-педагогічної роботи закладів загальної середньої освіти. Аналіз результатів проведеної експериментальної перевірки підтвердив ефективність упровадження в експериментальній групі розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей в закладах загальної середньої освіти, про що свідчать кількісні та якісні зміни. The purpose of the research involved the development, theoretical justification and experimental verification of the program of socio-pedagogical activities on the formation of social subjectivity of children of foster families in general secondary education institutions. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that, for the first time, a theoretical basis has been provided for the program of socio-pedagogical activities aimed at forming the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions. The characteristics of socio-pedagogical activities for shaping the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions have been outlined. The essence of the concepts of «social subjectivity», «social subjectivity of children from foster families», «formation of social subjectivity of children from foster families», «socio-pedagogical activities with children from foster families», and «socio-pedagogical activities for shaping the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions» has been clarified. Forms and methods of socio-pedagogical activities for shaping the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions have been further developed. The practical significance is that the results of the study can be used in the practice of the work of specialists in the social sphere for the organization of effective socio-pedagogical activities for the formation of the social subjectivity of children from foster families in institutions of general secondary education, as well as for the development of recommendations for its optimization.