Перегляд за Автор "Gavrysh, I."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументIMPLEMENTATION OF STEM-EDUCATION IN ELEMENTARY SCHOOLS VIA SCIENTIFIC AND EDUCATIONAL PROJECT “THE INTELLECT OF UKRAINE”(Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2022-11-12) Gavrysh, I.; Ushmarova, V.The article considers trends in STEM-education, globally and in Ukraine. It reports that the general civilization tendency of the 21st century, which determines the development of mankind, is NBIC-convergence (convergence of nano-, bio-, information and cognitive technologies), which is the core of the 6th technological way. It is revealed that NBIC-convergence is considered by the world political and scientific elite as the new dominant of scientific and technological progress, the measures taken in the countries with powerful economics aimed at the formation and development of the 6th technological way are highlighted. The thesis that education is designed to satisfy the order of economy and production for fundamentally new, universal STEM-educated qualified specialists is substantiated, which led to the modernization of educational systems of leading countries of the world on the basis of STEM-education. The issues of realization of STEM-education in secondary school and out-of-school education in Ukraine are covered. The theoretical and methodological foundations of STEM-education in the elementary school of the scientific and pedagogical project “The Intellect of Ukraine” are defined: a post-classical paradigm of education, which presupposes an organic combination of technocracy with humanistic priorities and cultural-centricity as a methodological base; formation of the basics of innovation, mathematical, information and communication, environmental competencies, as well as competencies in the field of natural sciences, technology and technology as a conceptual goal; the fundamentalization of education, continuity, integrated subject-based learning on a cross-disciplinary and project-based approach, learning based on one's own discoveries and its practical focus, in-depth study of English as a characteristic feature. The results of the experimental realization of STEM-education in the elementary school of the scientific and educational project “The Intellect of Ukraine”, aimed at the formation of interconnected STEM-competencies of students (mathematical, research and inventive, technological, informative competencies) as a unity of cross-conceptual, conceptual, operational, axiological competencies. The educational programs of the mathematical and natural educational branches, which make up the semantic block of experimental work, are given; educational technologies that allow to realize the subject content of STEM-education in elementary school in the educational environment of the scientific and educational project “The Intellect of Ukraine”: multi-disciplinary integration, enhancement of the natural learning process, the presentation of learning in cohesive units, interactive educational technology and critical thinking, reading and reflection. У статті здійснено аналіз світових і вітчизняних тенденцій розвитку STEM-освіти. Встановлено, що загальноцивілізаційною тенденцією ХХІ століття, яка визначає розвиток людства, є NBIC-конвергенція (конвергенція нано-, біо-, інформаційних і когнітивних технологій), що становить ядро 6-го технологічного укладу. Виявлено, що NBIC-конвергенція розглядається світовою політичною та науковою елітою як нова домінанта науково-технічного прогресу, висвітлено заходи, що здійснюються в країнах із потужною економікою, спрямовані на становлення й розвиток 6-го технологічного укладу. Обґрунтовано тезу про те, що освіта покликана задовольняти замовлення економіки і виробництва на принципово нових, універсальних STEM-освічених кваліфікованих фахівців, що обумовило модернізацію освітніх систем провідних країн світу на засадах STEM-освіти. Висвітлено питання реалізації STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти в Україні. Визначено теоретико-методологічні основи STEM-освіти у початковій школі науково-педагогічного проекту «Інтелект України»: постнекласична парадигма освіти, що передбачає органічне поєднання технократизму з гуманістичними пріоритетами та культуроцентричністю як методологічна база; формування в учнів основ інноваційності, математичної, інформаційно-комунікаційної, екологічної компетентностей, а також компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій як концептуальна мета; фундаменталізація освіти, неперервність, інтегроване навчання за темами на засадах міждисциплінарного та проектного підходів, навчання на основі власних відкриттів та його практична спрямованість, поглиблене вивчення англійської мови як характерні властивості. Представлено результати експериментальної реалізації STEM-освіти у початковій школі науково-педагогічного проекту «Інтелект України», спрямованої на формування взаємопов’язаних STEM-компетентностей школярів (математичної, дослідницької і винахідницької, технологічної, інформатичної компетентності) як єдності наскрізних концептуальної, стратегічної, когнітивної, операційної, аксіологічної компетентностей. Наведено освітні програми математичної і природничої освітніх галузей, що становлять змістовий блок експериментальної роботи; освітні технології, що дозволяють реалізувати предметний зміст STEM-освіти у початковій школі в умовах освітнього середовища науково-педагогічного проекту «Інтелект України»: технологія міждисциплінарної інтеграції, технологія збагачення освітнього процесу, технологія повного засвоєння навчальних одиниць, інтерактивні освітні технології та технології критичного мислення, технологія раціонального читання.
- ДокументSystem of continuous training of elementary school teachers to work with the gifted students: experimental research(Education: Modern Discourses, 2021) Ushmarova, V.; Gavrysh, I.; Kholtobina, O.The study investigates the preparation of elementary school teachers for working with gifted students, and the process of its formation in the system of continuous pedagogical education. The methodological, theoretical and methodological principles of the study are presented. The study theoretically substantiated the main principles of the elementary school teachers’ preparation to work with gifted students. Core components are demonstrated to be motivational, cognitive, activity, reflexive and personal. The author’s scientific-methodical system of forming readiness elementary school teachers to work with gifted students in the conditions of continuous pedagogical education are presented The stages of its realization are determined and the effectiveness of implementation of the said system is experimentally proved. The criteria, indicators and levels of preparedness of elementary school teachers to work with gifted students are clarified. У статті розкрито методологічні, теоретичні та методичні засади дослідження готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями та процесу її формування в системі неперервної педагогічної освіти. У нашому дослідженні формування готовності учителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями в системі неперервної педагогічної освіти – це процес набуття вчителем початкової школи необхідних для роботи з обдарованими учнями мотиваційно-ціннісних орієнтацій, знань, умінь, професійно-особистісних якостей у системі вищої педагогічної освіти та удосконалення їх у системі післядипломної педагогічної освіти на засадах неперервності, наступності й перспективності. Готовність учителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями визначаємо як інтегративне особистісне утворення, що містить мотиваційний, когнітивний, діяльнісний і рефлексивно-особистісний компоненти та є умовою й регулятором успішної професійно-педагогічної діяльності з обдарованими школярами молодшого шкільного віку. Визначальним чинником готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями є системність знань, що обумовлює доцільність формування методологічних, теоретичних і методичних знань як елементів когнітивного компоненту досліджуваної готовності. На підставі аналізу наукових поглядів на суть і структуру педагогічних умінь обґрунтовано доцільність формування гностичних, проектувальних, конструктивних, організаційних, комунікативних умінь, що є складовими практичної готовності вчителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями. Установлено, що здатність вчителя початкової школи до рефлексивного аналізу власної професійної діяльності та професійно важливі особистісні якості мають формуватися з урахуванням професійних вимог до змісту роботи вчителя початкової школи з обдарованими учнями. Формування готовності вчителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями забезпечується реалізацією цілісної, багаторівневої, багатокомпонентної науково-методичної системи як органічної єдності цільового, концептуального, змістово-процесуального, контрольно-коригувального та оцінно-результативного компонентів на засадах наступності й перспективності. Процес формування досліджуваної готовності мав розгалужену систему заходів і дій з формування готовності майбутніх учителів початкової школи і вчителів-практиків до роботи з обдарованими учнями, що охоплював університетську й післядипломну ланки неперервної педагогічної освіти. Поетапний процес формування досліджуваної готовності забезпечувався реалізацією багатокомпонентної науково-методичної системи в університетській (бакалаврат, магістратура), післядипломній (курсова, міжкурсова підготовка, самоосвіта) ланках неперервної педагогічної освіти, що в кожній з них конкретизувався в змісті, методах, формах, засобах досягнення оперативних, тактичних і стратегічної цілей. Розроблено й апробовано наскрізну навчальну програму формування готовності майбутніх учителів початкової школи до роботи з обдарованими учнями, створено навчально-методичні комплекти, що забезпечують її реалізацію.
- ДокументSystem of continuous training of elementary school teachers to work with the gifted students: experimental research(National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2021) Gavrysh, I.; Ushmarova, V.; Kholtobina, O.The study investigates the preparation of elementary school teachers for working with gifted students, and the process of its formation in the system of continuous pedagogical education. The methodological, theoretical and methodological principles of the study are presented. The study theoretically substantiated the main principles of the elementary school teachers’ preparation to work with gifted students. Core components are demonstrated to be motivational, cognitive, activity, reflexive and personal. The author’s scientific-methodical system of forming readiness elementary school teachers to work with gifted students in the conditions of continuous pedagogical education are presented The stages of its realization are determined and the effectiveness of implementation of the said system is experimentally proved. The criteria, indicators and levels of preparedness of elementary school teachers to work with gifted students are clarified. Досліджено підготовку вчителя початкових класів до роботи з обдарованими учнями, процес її формування в системі неперервної педагогічної освіти. Викладено методологічні, теоретичні та методологічні основи дослідження. У дослідженні теоретично обґрунтовано основні принципи підготовки вчителя початкових класів до роботи з обдарованими учнями. Показано, що основними компонентами є мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний та особистісний. Представлено авторську науково-методичну систему формування готовності вчителя початкової школи до роботи з обдарованими учнями в умовах безперервної педагогічної освіти. Визначено етапи її реалізації та експериментально доведено ефективність впровадження зазначеної системи. З’ясовано критерії, показники та рівні підготовленості вчителя початкових класів до роботи з обдарованими учнями.
- ДокументThe Role of Communication and Dialogue During Studies in Higher Education(International Journal of Computer Science and Network Security (South Korea), IJCSNS, 2022-08) Gavrysh, I.; Khltobina, O.; Chernenko, O.; Roienko, S.; Balanutsa, O.; Ivashchenko, B.; Romankova, K.In modern society, the organization of the educational process plays an important role in education. Traditionally, it is through communication and dialogue between the teacher and the student that professional competence is acquired. As society develops, the demand in the global labor market changes and the requirements and criteria for specialists increase. Therefore, a new approach to managing the pedagogical interaction between a teacher and a student in the process of education in a higher educational institution allows a positive impact on the system of training specialists and opens up new prospects for the formation of competitive specialists. The issue of the quality of education is a key one and is covered in the documents regulating the process of educational activities. Also an important problem today is the transition to qualitatively new and innovative systems of training specialists and the departure from outdated models of managing pedagogical interaction in higher education institutions. The process of managing the pedagogical interaction between a teacher and a student is one of the most important for studying in the context of higher education. Thus, the main task of the study is to analyze the role of communication and dialogue during studies in higher education. As a result of the study, current trends and prerequisites for communication and dialogue tools during studies in higher education. У сучасному суспільстві важливу роль у вихованні відіграє організація навчального процесу. Традиційно саме через спілкування та діалог викладача та студента набувається професійна компетентність. З розвитком суспільства змінюється попит на світовому ринку праці, зростають вимоги та критерії до спеціалістів. Отже, новий підхід до управління педагогічною взаємодією викладача і студента в процесі навчання у закладі вищої освіти дозволяє позитивно впливати на систему підготовки фахівців і відкриває нові перспективи для формування конкурентоспроможних спеціалістів. Питання якості освіти є ключовим і висвітлюється в документах, що регламентують процес освітньої діяльності. Також важливою проблемою сьогодення є перехід до якісно нових та інноваційних систем підготовки фахівців та відхід від застарілих моделей управління педагогічною взаємодією у ЗВО. Процес організації педагогічної взаємодії викладача і студента є одним із найважливіших для навчання в умовах вищої освіти. Отже, основним завданням дослідження є аналіз ролі спілкування та діалогу під час навчання у вищій школі. У результаті дослідження визначено сучасні тенденції та передумови засобів спілкування та діалогу під час навчання у закладах вищої освіти.