Перегляд за Автор "Трубчанінов, М. А."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКУЛЬТУРА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ ЯК КОМПОНЕНТ У СТРУКТУРІ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Трубчанінов, М. А.Серед основоположних виховних напрямів сьогодні найбільшої актуальності набуває патріотичне, громадянське виховання, що відповідає нагальним вимогам та викликам сучасності, закладає підвалини для формування свідомих нинішніх і прийдешніх поколінь. Інтеграційні процеси в Україні відбуваються на фоні сплеску патріотичних почуттів і нових ставлень до історії, культури, традицій і звичаїв українського народу. Характерними чинниками, які впливають на структуру формування національно-патріотичного виховання стають буденні речі, на які освітяни та інші учасники освітнього процесу часто навіть не звертають увагу. Одним з принципів такого виховання є національна спрямованість, яка передбачає виховання любові до рідної землі, шанобливого ставлення до української культури, здатності пишатися приналежністю до українського народу. З іншого боку, необхідно орієнтуватись і на сучасні засади ЄС, а саме — на основоположність цінностей толерантності, демократії, поваги до прав людини, верховенства права, рівності тощо. В Україні планується систематизувати та активізувати національно-патріотичне виховання дітей та молоді. Цьому присвячена, зокрема, відповідна концепція, ухвалена Міністерством освіти і науки України. Саме ці та інші аспекти лягли в основу підготовки даної публікації. Among the fundamental educational areas, patriotic and civic education is gaining the most relevance today, which meets the urgent requirements and challenges of modernity as well as lays the foundations for the formation of conscious current and future generations. Integration processes in Ukraine are taking place against the background of a surge of patriotic feelings and new attitudes to the history, culture, traditions and customs of the Ukrainian people. Characteristic factors influencing the structure of formation of national-patriotic education are everyday things, which often educators and other participants in the educational process do not even pay attention to. One of the principles of this education is the national orientation, which involves the education of love for the native land, respectful attitude to Ukrainian culture, and the ability to be proud of belonging to the Ukrainian people. On the other hand, it is necessary to focus on modern European principles, namely on the fundamental values of tolerance, democracy, respect for human rights, the rule of law, equality, etc. In Ukraine, it is planned to systematize and activate the national-patriotic education of children and youth. In particular, the relevant concept adopted by the Ministry of Education and Science of Ukraine is dedicated to this issue. It was these and other aspects that formed the basis of the preparation of this publication.
- ДокументМАТЕРІАЛЬНО–ТЕХНІЧНА БАЗА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ГУБЕРНІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇЇ ЕВОЛЮЦІЇ В УМОВАХ НАРОСТАННЯ ДЕРЖАВОТВОРЧИХ ПРОЦЕСІВ В УКРАЇНІ(Харківський державний університет харчування та торгівлі (ХДУХТ), 2016-05-26) Трубчанінов, М. А.Тези доповіді висвітлюють тему матеріально-технічної бази сільського господарства Харківської губернії в другій половині ХІХ - на початку ХХ століття та особливостей її еволюції в умовах наростання державотворчих процесів в Україні, містять дослідження проблематики становлення і розвитку української державності, формування світоглядних позицій сучасної молоді, філософських, мовних, культурних компетенцій на шляху розбудови сучасної української держави. Тезисы доклада освещают тему материально-технической базы сельского хозяйства Харьковской губернии во второй половине XIX - начале ХХ века и особенностей её эволюции в условиях нарастания государствоустройственных процессов в Украине, содержат исследования проблематики становления и развития украинской государственности, формирование мировоззренческих позиций современной молодёжи, философских, языковых, культурных компетенций на пути развития современного украинского государства.
- ДокументОцінювання комплексно-цільової програми з підвищення якості управління професійним самовдосконаленням керівника закладу освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Мітра, 2020-11-11) Трубчанінов, М. А.Автором було оцінено комплексно-цільову програму з підвищення якості управління професійним самовдосконаленням керівника закладу освіти. Автором была оценена комплексно-целевая программа по повышению качества управления профессиональным самосовершенствованием руководителя учебного заведения. The author evaluated a comprehensive and targeted program to improve the quality of management of professional self-improvement of the head of the educational institution.
- ДокументРозвиток бондарства у селянських господарствах Росії як важливий напрямок модернізації народного господарства країни кінця ХVIIІ – початку ХХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Трубчанінов, М. А.У статті досліджується складний процес розвитку бондарства в селянських господарствах Європейської Росії як важливий напрям модернізації народного господарства країни кінця XVIII – початку XX ст. й аналізуються основні етапи ринкової трансформації селянського бондарського виробництва, а також його географія, масштаби, динаміка розвитку та соціально-економічна організація. Особлива увага надається вивченню регіональних особливостей розвитку селянського бондарства, визначенню його місця і ролі в господарському комплексі сільського населення та в соціально-економічному просторі сільської території Європейської Росії. Проаналізовані основні етапи й напрямки організаційного та техніко-технологічного вдосконалення виробництва різних бондарних виробів, а також різноманітні новації українських селян-бондарів. Доводиться, що протягом кінця ХVIIІ – початку ХХ ст. селянське бондарство належало до провідних галузей народного господарства Росії и задовольняло майже всі потреби її населення в різноманітних бондарських виробах. Організація бондарства в багатьох селянських господарствах Європейської Росії сприяла подальшому розвиткові продуктивних сил села, підвищенню його економічного потенціалу, а також поліпшенню житлових, комунально-побутових і соціально-культурних умов життя сільського населення. Розглянута можливість використання в сучасному селі народних виробничих традицій, накопичених протягом кінця XVIII – початку XX ст. у сфері бондарних промислів. Автором зроблена спроба здійснити новий підхід до вивчення обраної проблеми, запропоновано власний варіант розуміння місця і ролі селянського бондарства в розвитку окремих російських регіонів, виокремлено суттєві риси розвитку селянського бондарства в Росії, найбільш важливі з точки зору врахування можливостей їх використання на користь розвитку сучасних фермерських господарств. The article examines the complex process of cooperage development in the peasant farms of European Russia as an important direction of modernization of the national economy of the late XVIII - early XX centuries. The main stages of market transformation of peasant cooperage production, its geography, scale, dynamics of development and socio-economic organization are analyzed. Particular attention is paid to the study of all-Ukrainian and regional features of the development of peasant cooperage, determining its place and role in the economic complex of the rural population and in the socio-economic space of rural Russia. The main stages and directions of organizational and technical-technological improvement of production of various cooper products, as well as various innovations of Ukrainian peasants-coopers are analyzed. It is proved that during the late eighteenth - early twentieth century. The daily practical needs of the rural population of European Russia led to the massive development of subsidiary woodworking industries and crafts in peasant farms, among which cooperage stood out. During the period under study, peasant cooperage belonged to the leading branches of the Russian economy and met almost all the needs of its population in a variety of cooperage products. The organization of cooperage in many peasant farms of European Russia contributed to the further development of the productive forces of the village, increasing its economic potential, as well as improving housing, communal and socio-cultural living conditions of the peasant population. The possibility of using in the modern village of folk production traditions accumulated during the late XVIII - early XX centuries. in the field of cooperage. The author tries to implement a new approach to the study of the chosen problem, offers his own version of understanding the place and role of peasant cooperage in the development of individual Russian regions, highlights the essential features of peasant cooperage in Russia, the most important in terms of their use in favor of modern farms.
- ДокументСЕЛЯНСЬКІ ПІДСОБНІ ПРОМИСЛОВІ ВИРОБНИЦТВА, ПРОМИСЛИ ТА РЕМЕСЛА ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РОСІЇ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ XVIII – НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016-02-26) Трубчанінов, М. А.У тезах доповіді міжнародної наукової конференції «Краєзнавство і учитель – 2016» висвітлюється тема селянських підсобних промислових виробництв, промислів та ремесел Європейської Росії в останій третині XVIII – на початку ХХ століття, історичного та географічного краєзнавства, зокрема традиційним і новітнім технологіям краєзнавчої роботи в навчальних закладах, історії та перспективам краєзнавчого музейництва, туризму тощо, а також регіональним дослідженням з вітчизняної і всесвітньої історії. В тезисах доклада международной научной конференции «Краеведение и учитель - 2016» освещается тема крестьянских подсобных промышленных производств, промыслов и ремёсел Европейской России в последней трети XVIII - начала ХХ века, исторического и географического краеведения, в частности традиционным и новейшим технологиям краеведческой работы в учебных заведениях, истории и перспективам краеведческого музееведения, туризма и т.д., а также региональным исследованиям по отечественной и всемирной истории.
- ДокументСУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКА ДО ПРОФЕСІЙНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-20) Трубчанінов, М. А.У статті обґрунтовано актуальність і важливість формування готовності керівника закладу освіти до професійного самовдосконалення, визначено сутність та основні структурні компоненти готовності до професійного самовдосконалення. В статье обоснована актуальность и важность формирования готовности руководителя учреждения образования к профессиональному самосовершенствованию, определена сущность и основные структурные компоненты готовности к профессиональному самосовершенствованию. The article substantiates the relevance and importance of forming the readiness of the head of the educational institution for professional selfimprovement, identifies the essence and main structural components of readiness for professional self-improvement.