Перегляд за Автор "Спузяк, В. Б."
Зараз показано 1 - 16 з 16
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ ФАКТОРІВ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ВИБІР ПРОФЕСІЇ ФІЗИЧНОГО ТЕРАПЕВТА(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, ПП «Видавництво «Гілея», 2019-12) Ільницька, Г. С.; Ільницька, Л. В.; Очередько, Л. В.; Улаєва, Л. О.; Спузяк, В. Б.Підготовка фізичних терапевтів є одним із важливих питань кадрової політики країни у здоров’язберігаючій сфері, ефективне вирішення яких забезпечує успішний розвиток відновлювальної медицини як складової системи охорони здоров’я. Нормативні і змістовні основи професійної діяльності спонукають сучасних фахівців фізичної терапії до певної низки професійних знань, умінь і навичок, до основи їх формування – прямої мотивації професійного вибору. Навчальні заклади, що готують майбутніх спеціалістів з фізичної реабілітації, знаходяться у ситуації, де необхідно поєднати теорію із сучасною практикою сьогодення та здатністю вирішувати практичні проблеми, пов’язані з фізичною терапією та ерготерапією, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Подготовка физических терапевтов является одним из важных вопросов кадровой политики страны в здоровьесберегающей сфере, эффективное решение которых обеспечивает развитие восстановительной медицины как составляющей системы здравоохранения. Нормативные и содержательные основы профессиональной деятельности побуждают современных специалистов физической терапии до определенного ряда профессиональных знаний, умений и навыков, в основу их формирования - прямой мотивации профессионального выбора. Учебные заведения, готовящие будущих специалистов по физической реабилитации, находятся в ситуации, где необходимо соединить теорию с современной практикой настоящее и способностью решать практические проблемы, связанные с физической терапией и эрготерапией, характеризующихся комплексностью и неопределенностью условий. The preparedness of physical therapists is one of the important issues of the country's personnel policy in the field of health care, the effective solution of which ensures the successful development of restorative medicine as an integral part of the health care system. The normative and substantive bases of professional activity encourage modern specialists of physical therapy to a certain range of professional knowledge, skills and skills to the basis of their formation – direct motivation for professional choice. Educational institutions that prepare future specialists in physical rehabilitation are in a situation where it is necessary to combine theory with modern practice of the present and the ability to solve practical problems related to physical therapy and ergotherapy, characterized by complexity and uncertainty.
- ДокументКОМПЛЕКС ЗАСОБІВ ДЛЯ ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДОРОСЛИХ ТА ДІТЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-27) Спузяк, В. Б.; Синящок, В. С.У публікації проаналізовано освітню проблему збереження та зміцнення здоров’я дорослих та дітей, описані комплекси засобів, спрямовані на формування в суспільстві установки на здоровий спосіб життя, усвідомлення цінності здоров’я. The publication analyzes the educational problem of preserving and health of adults and children, describes the complexes of means aimed at the formation of a healthy lifestyle in society, awareness of the value of health.
- ДокументМЕТОДИ РОЗВИТКУ СПРИТНОСТІ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-27) Спузяк, В. Б.; Пегліванян, Д. І.В роботі проаналізований розвиток спритності у дітей 3–6 років різноманітними методами та видами рухової активності, з використанням спеціально підібраних вправ з елементами новизни. Підтверджено значення педагогічного впливу на розвиток дитини. The paper analyzes the development of agility in children 3–6 years by various methods and types of motor activity, with using specially selected exercises with elements of novelty. The importance of pedagogical influence on child development is confirmed.
- ДокументПІДВИЩЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНИХ ЗАВДАНЬ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Ужгородський національний університет, 2023) Несен, О. О.; Козлов, А. В.; Спузяк, В. Б.Недостатній рівень обізнаності вчителів початкових класів у фізкультурній галузі вимагає перегляду та корекції змісту навчальних та робочих програм підготовки здобувачів освіти відповідної спеціальності та застосування нових методичних прийомів при їх впровадженні в практику. Мета дослідження: розглянути можливості підвищення зацікавленості майбутніх вчителів початкової школи до виконання самостійних завдань дисципліни «Фізична культура з методикою викладання» через компетентнісний підхід до формування таких завдань та зміну їх характеру з описового та констатувального на творчий та пошуковий. Застосовані методи дослідження: аналіз наукової та методичної літератури для встановлення актуальності теми; опитування здобувачів освіти для з’ясування суб’єктивної думки студентів стосовно складності та їх зацікавленості при виконанні запропонованих самостійних завдань; педагогічний експеримент з метою дослідити можливості змінити самостійні завдання з описового та констатувального характеру та творчий та пошуковий; методи математичної статистики для обробки отриманих даних. Зміна самостійних робіт студентів на творчий та пошуковий характер із реалізацією готової продукції у практичний діяльності майбутніх вчителів початкових класів підвищила зацікавленість здобувачів у виконанні таких завдань не зважаючи не те, що на їх думку вони стали складнішими. The insuffi cient level of awareness of primary school teachers in the fi eld of physical education requires revision and correction of the content of educational and work programs for training students of the relevant specialty and the use of new methodological techniques in their implementation in practice. The purpose of the study was to consider the methods of increasing the interest of future primary school teachers in performing independent work on the subject "Physical culture with teaching methods" through a competency-based approach to the formation of such tasks. Research methods applied: analysis of scientifi c and methodical literature, survey of education seekers regarding the diffi culty and interest in performing the proposed independent tasks, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. 160 higher education students of the Faculty of Primary Education of H.S.Skovoroda KhNPU participated in the study: 82 students made up the control group and 78 - the experimental group. The pedagogical experiment was conducted in the period from September 2021 to April 2023. At the fi rst stage of the research, a survey of applicants was conducted regarding the diffi culty and interest in performing independent tasks. The formative experiment consisted of the correction of the educational and work programs of the discipline "Physical culture with teaching methods" in relation to changing the nature of independent tasks from descriptive and ascertaining to creative ones with the mandatory implementation of the obtained products (results) and their introduction into the educational process of students of the I bachelor's level of higher education 4th year of education. After conducting the formative stage of the pedagogical experiment, we once again conducted a survey of students about the complexity of independent tasks and interest in their performance. The change of students' independent work to a creative one with the realization of fi nished products in practical activities increased the interest of applicants in performing such tasks, despite the fact that, in their opinion, they have become more diffi cult.
- ДокументРОЛЬ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ У РОЗВИТКУ ДІЯЛЬНОСТІ ДИТИНИ(Національний фармацевтичний університет, 2023-04-20) Спузяк, В. Б.; Золоташко, К. Ф.В роботі розглядається роль дрібної моторики та її вплив на розвиток здорової розвинутої дитини. Мета роботи – визначення ролі дрібної моторики та пошук актуальних методів її розвитку у дітей. Методи дослідження: аналіз спеціальної наукової літератури, спостереження, педагогічне дослідження. Визначені методи розвитку дрібної моторики, наведено вправи для її розвитку. The paper examines the role of fine motor skills and its influence on the development of a healthy, well-developed child. The purpose of the work is to determine the role of fine motor skills and search for relevant methods of its development in children. Research methods: analysis of special scientific literature, observation, pedagogical research. Methods of developing fine motor skills are defined, exercises for its development are given.
- ДокументРізниця професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх вихователів в зарубіжних країнах(Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2020) Копин, К.; Спузяк, В. Б.Використання фізичних вправ раціональної інтенсивності і тривалості підвищує розумову працездатність студентів і їх адаптованість до навчання у вищому навчальному закладі, позитивно впливає на психічні процеси, а також формує розумову стійкість до напруженої діяльності. Использование физических упражнений рациональной интенсивности и продолжительности повышает умственную работоспособность студентов и их адаптация к обучению в высшем учебном заведении, положительно влияет на психические процессы, а также формирует умственную устойчивость к напряженной деятельности. The use of physical exercises of rational intensity and duration increases the mental performance of students and their adaptation to studying at a higher educational institution, has a positive effect on mental processes, and also forms mental resistance to strenuous activity.
- ДокументСамостiйнi заняття як засiб покращення стану здоров’я студентської молодi(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Синящок, В. В.; Спузяк, В. Б.У статті розглянуто самостiйнi заняття як засiб покращення стану здоров’я студентської молодi. Мета: формувати в студентства бережливе ставлення до свого здоров’я та фізичної кондиційності, гармонійний розвиток фізичних і психічних властивостей, творче використання засобів фізичної культури в організації здорового способу життя. В статье рассмотрены самостоятельные занятия как средство улучшения состояния здоровья студенческой молодежи. Цель: формировать у студенчества бережное отношение к своему здоровью и физической кондиционности, гармоническое развитие физических и психических свойств, творческое использование средств физической культуры в организации здорового образа жизни. The article deals with independent exercise as a means of improving the health of student youth. Objective: to form students careful attitude to their health and physical conditionality, harmonious development of physical and mental properties, creative use of physical culture in the organization of a healthy lifestyle.
- ДокументСамостійна робота студентів з навчальної дисципліни «Фізичне виховання»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Гогіна, Т. І.; Спузяк, В. Б.; Ільницька, Л. В.; Козєєв, І. В.У праці підкреслено, що одним з першорядних завдань вишу є звернення уваги на те, що ведення здорового способу життя студентів може служити якісною передумовою майбутньої самореалізації в професійному і творчому плані, їх активного довголіття, здатності до створення здорової сім'ї. У зв'язку з цим, цілком обґрунтованим є усвідомлення ролі системи освіти у вирішенні питань формування, збереження і зміцнення здоров'я студентів. Запропоновано види занять фізичними вправами, які допоможуть в правильному функціюванні і підвищенні продуктивності праці у студентів. В работе подчеркнуто, что одной из первостепенных задач вуза является обращение внимания на то, что ведение здорового образа жизни студентов может служить качественной предпосылкой будущей самореализации в профессиональном и творческом плане, их активного долголетия, способности к созданию здоровой семьи. В связи с этим, вполне обоснованным является осознание роли системы образования в решении вопросов формирования, сохранения и укрепления здоровья студентов. Предложены виды занятий физическими упражнениями, которые помогут в правильном функционировании и повышении производительности труда студентов.The work emphasizes that one of the primary tasks of the university is to draw attention to the fact that maintaining a healthy lifestyle of students can serve as a qualitative prerequisite for future self-realization in a professional and creative sense, their active longevity, and the ability to create a healthy family. In this regard, it is quite reasonable to realize the role of the education system in addressing issues of formation, preservation and strengthening of students' health. The types of physical exercises are offered, which will help in the correct functioning and increase in the productivity of students.
- ДокументСекрети активного довголіття(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2021-03-23) Синящок, В. С.; Спузяк, В. Б.Здоров’я і довголіття = активне довголіття. Секрет здорового довголіття полягає в тому, щоб уникнути ускладнень, характерних для «осінньої» пори життя, і з максимальною ефективністю використати її переваги. Дослідження дозволило виявити загальні принципи, які допомагають людям доживати до віку за 80 років. Здоровье и долголетие = активное долголетие. Секрет здорового долголетия состоит в том, чтобы избежать осложнений, характерных для «осенней» поры жизни, и с максимальной эффективностью использовать ее преимущества. Исследование позволило выявить общие принципы, помогающие людям доживать до 80 лет. Health and longevity = active longevity. The secret of healthy longevity is to avoid the complications typical of the "autumn" season of life, and to make the most of its benefits. The study identified general principles that help people live to the age of 80.
- ДокументСТАДІЇ ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СТИЛЮ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-09-28) Спузяк, В. Б.; Цимбалюк, Ж. О.Визначено поняття про здоровий спосіб життя та розглянуто стадії формування індивідуального стилю ЗСЖ в системі фізичного виховання студентів з враховуванням ряду чинників, які задіяні. Определено понятие о здоровом образе жизни и рассмотрены стадии формирования индивидуального стиля ЗОЖ в системе физического воспитания студентов с учутом ряда факторов, которые задействованы. The concept of a healthy lifestyle and is considered the stage of formation of individual style HLS system of physical education students can consider a number of factors involved.
- ДокументТВОРЧИЙ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Петруненко, Я.; Спузяк, В. Б.У статті проаналізовано, як творчість і фізична активність можуть спільно сприяти здоров’ю та гармонійному розвитку дітей та підлітків через інтеграцію фізичних вправ у навчальний процес. Наприклад, включення рухливих ігор, вправ або танців може покращити академічні результати та загальний настрій дітей. Зазначено, що творчість відіграє важливу роль у психологічному розвитку дітей та підлітків, сприяючи їхньому самовираженню, емоційній стабільності та соціальній адаптації. Вільний вибір фізичних вправ та видів творчої діяльності допомагає учням розкрити свій потенціал та відчути себе впевнено. The article analyzes how creativity and physical activity can jointly contribute to the health and harmonious development of children and adolescents through the integration of physical exercises into the educational process. For example, incorporating movement games, exercise, or dance can improve children's academic performance and overall mood. It is noted that creativity plays an important role in the psychological development of children and adolescents, contributing to their self-expression, emotional stability and social adaptation. A free choice of physical exercises and types of creative activity helps students to reveal their potential and feel confident.
- ДокументТерапевтичні вправи після перенесеної коронавірусної інфекції (COVID-19)(Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2020) Ільницька, Г. С.; Зелененко, Н. О.; Спузяк, В. Б.; Ільницька, Л. В.Аналіз останніх досліджень та публікацій. У період з 2002 по 2004 роки коронавірус SARS-CoV вперше став причиною розвитку епідемії атипової пневмонії – важкого гострого респіраторного синдрому. На даний момент вірус продовжує циркулювати і викликати нові випадки захворювання. Перший удар на себе бере епітелій верхніх дихальних шляхів, проникаючи в який, вірус починає розмножуватися і циркулювати по організму людини, уражаючи і надаючи ускладнення. Крім різної величини крововиливів зустрічаються геморагічні інфаркти, тромби, переважно в гілках легеневих вен. У зв’язку з вищесказаним поряд з медикаментозним лі куванням необхідно приділяти не меншу увагу немедикаментозним способам лікування і фізичній реабілітації пацієнтів. Мета дослідження – впровадити дихальні терапевтичні вправи для відновлення пацієнтів, після перенесеної хвороби, спричиненою SARS-CoV. Матеріали і методи дослідження. У дослідженні прийняли участь 30 осіб, які знаходились на лікуванні вдома у післягострому періоді, віком 30-40 (І група, 12 осіб), віком 40-50 років (ІІ група, 10 осіб), віком 50-60 років (ІІІ група, 8 осіб). Дослідження та тестування проводилось дистанційно із застосуванням технологій відео-трансляції. Результати дослідження. Заняття терапевтичними вправами містили спеціальні дихальні вправи та фізичні вправи легкої інтенсивності, які були направлені на відновлення нормального механізму дихання, покращання легеневої вентиляції та виводу харкотиння, запобігання утворенню плевральних спайок, посилення крово- і лімфообігу, обмінних процесів у легенях та розсмоктуванню патологічного вогнища в них, а також активізації діяльності серцево-судинної та інших систем організму. Висновки. Показники проб Генчі, Штанге і Серкіна свідчать про те, що у випробовуваних значно збільшився час затримки дихання, це говорить про підвищення функціональних можливостей дихальної та серцево-судинної систем. Застосування даних терапевтичних вправ у вигляді дихальних гімнастик та вібраційних дихальних вправ сприяють зміцненню дихальних м’язів, поліпшенню функціонального стану всіх систем організму, а також надають позитивний вплив на психоемоційний стан, а також на швидке одужання. Анализ последних исследований и публикаций. В период с 2002 по 2004 годы коронавирус SARS-CoV впервые стал причиной развития эпидемии атипичной пневмонии – тяжелого острого респираторного синдрома. На данный момент вирус продолжает циркулировать и вызывать новые случаи заболевания. Первый удар на себя берет эпителий верхних дыхательных путей, проникая в который, вирус начинает размножаться и циркулировать по организму человека, поражая и предоставляя осложнения. Кроме различной величины кровоизлияния встречаются геморрагические инфаркты, тромбы, преимущественно в ветвях легочных вен. В связи с вышесказанным наряду с медикаментозным лечением необходимо уделять не меньшее внимание немедикаментозным способам лечения и физической реабилитации пациентов. Цель исследования – внедрить дыхательные терапевтические упражнения для восстановления пациентов после перенесенной болезни, вызванной SARS-CoV. Материалы и методы исследования. В исследовании приняли участие 30 человек, которые находились на лечении дома в после острого периоде в возрасте 30-40 (I группа, 12 человек) в возрасте 40-50 лет (II группа, 10 человек) в возрасте 50-60 лет (ИИИ группа, 8 человек). Исследования и тестирования проводилось дистанционно с применением технологий видеотрансляции. Результаты исследования. Занятия терапевтическими упражнениями содержали специальные дыхательные упражнения и физические упражнения легкой интенсивности, которые были направлены на восстановление нормального механизма дыхания, улучшение легочной вентиляции и вывода мокроты, предотвращения образования плевральных спаек, усиление крово- и лимфотока, обменных процессов в легких и рассасыванию патологического очага в них, а также активизации деятельности сердечно-сосудистой и других систем организма. Выводы. Показатели проб Генчи, Штанге и Серкина свидетельствуют о том, что у испытуемых значительно увеличилось время задержки дыхания, это говорит о повышении функциональных возможностей дыхательной и сердечно-сосудистой систем. Применение данных терапевтических упражнений в виде дыхательных гимнастик и вибрационных дыхательных упражнений способствуют укреплению дыхательных мышц, улучшению функционального состояния всех систем организма, а также оказывают положительное влияние на психоэмоциональное состояние, а также на быстрое выздоровление. Analysis of recent research and publications. In the period from 2002 to 2004 the SARS-CoV coronavirus for the first time became the cause of the development of an epidemic of SARS, a severe acute respiratory syndrome. At the moment the virus continues to circulate and causes new cases of the disease. The first blow is taken by the epithelium of the upper respiratory tract, penetrating into which, the virus begins to multiply and circulate through the human body, affecting and providing complications. In addition to various amounts of hemorrhagic infarctions and blood clots occur mainly in the branches of the pulmonary veins. In connection with the above, along with drug treatment it is necessary to pay no less attention to non-drug methods of treatment and physical rehabilitation of patients. The aim of the research is to introduce therapeutic breathing exercises for the recovery of patients after an illness caused by SARS-CoV. Materials and research methods. The research involved 30 people who were treated at home after an acute period at the age of 30-40 (group I, 12 people) at the age of 40-50 years (group II, 10 people) at the age of 50-60 years (group III, 8 people). Research and testing were carried out remotely using video broadcast technologies. Research results. Therapeutic exercises included special breathing exercises and light-intensity physical exercises, which were aimed at restoring the normal respiratory mechanism, improving pulmonary ventilation and sputum removal, preventing the formation of pleural adhesions, increasing blood and lymph flow, metabolic processes in the lungs and resorption of the pathological focus on them, and enhancing the activity of the cardiovascular and other body systems. Conclusions. The indices of the Genchi, Shtange and Serkin tests indicate that the test subjects significantly increased their breath holding time, which indicates an increase in the functional capabilities of the respiratory and cardiovascular systems. The use of these therapeutic exercises in the form of breathing exercises and vibrational breathing exercises help to strengthen the respiratory muscles, improve the functional state of all body systems, and also have a positive effect on the psychoemotional state, as well as on a quick recovery.
- ДокументФорми організації фізкультурно-оздоровчої роботи у навчальних закладах(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Цимбалюк, Ж. О.; Козлов, А. В.; Ісаєва, М. В.; Спузяк, В. Б.; Козєєв, І. В.Розглянуто загальні положення, що характерні для організації та проведення форм фізкультурно-оздоровчої роботи у школі та дошкільних навчальних закладах. Визначено різні аспекти проведення цих форм роботи з учнями, з урахуванням специфіки навантажень на уроках різного профилю у загальноосвітній школі та в дошкільних навчальних закладах. Рассмотрены общие положения, характерные для организации и проведения форм физкультурно-оздоровительной работы в школе и дошкольных учебных заведениях. Определены различные аспекты проведения этих форм работы с учащимися, с учетом специфики нагрузок на уроках разного профиля в общеобразовательной школе и в дошкольных учебных заведениях. The general provisions characteristic of the organization and conduct of forms of sports and recreational work in schools and pre-school educational institutions are considered. Various aspects of carrying out these forms of work with students, taking into account the specifics of the loads on the lessons of different profiles in secondary schools and in pre-school educational institutions, have been identified.
- ДокументФорми і методи проведення рухливих ігор для формування компетентностей студентів дошкільного факультету в майбутній професії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Гогіна, Т. І.; Шип, Н. Є.; Спузяк, В. Б.; Козєєв, І. В.Представлені методичні рекомендації з навчальної дисципліни “Фізичне виховання” для студентів факультету дошкільної освіти та працівників ДНЗ. Представлены методические рекомендации по учебной дисциплине "Физическое воспитание" для студентов факультета дошкольного образования и работников ДОУ. Methodical recommendations on the discipline "Physical education" for students of the faculty of preschool education and employees of preschool educational institutions are presented.
- ДокументФормування мотивації до занять з фізичної культури у студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Синящок, В. С.; Спузяк, В. Б.Фізична культура сприяє формуванню у студентів підвищення самосвідомості, гартування сили волі й витримки, вдосконалення діяльності центральної нервової системи, підсилення причинно-наслідкових зв’язків трудової активності. Цей процес відбувається через демонстрування позитивних впливів фізичного навантаження, прищеплення інтересу до фізичної діяльності, оволодіння знаннями з фізичної культури та формує вміння самостійно займатися фізичними вправами. Физическая культура способствует формированию у студентов повышения самосознания, закаливания силы воли и выдержки, совершенствования деятельности центральной нервной системы, усиления причинно-следственных связей трудовой активности. Этот процесс осуществляется через демонстрации положительных воздействий физической нагрузки, привитие интереса к физической деятельности, овладение знаниями по физической культуре и формирует умение самостоятельно заниматься физическими упражнениями. Physical culture contributes to the formation of students' self-awareness, hardening of willpower and endurance, improving the activity of the central nervous system, strengthening the cause-and-effect relationships of labor activity. This process is carried out through demonstrating the positive effects of physical activity, instilling interest in physical activity, mastering knowledge of physical culture and forms the ability to independently engage in physical exercises.
- ДокументФормування та зміцнення правильної постави у дітей дошкільного віку засобами танцювальних вправ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Пушко, А. В.; Спузяк, В. Б.Авторами досліджено засоби формування правильної постави у дітей дошкільного віку засобами танцювальних вправ. The authors investigated the means of forming the correct posture in preschool children by means of dance exercises.