Перегляд за Автор "Соприкіна, В."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПсевдонімікон української культурномистецької сфери початку ХХІ століття: лінгвістична інтерпретація(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2021) Соприкіна, В.; Маленко, О.Монографія присвячена дослідженню псевдонімікону української культурно-мистецької сфери початку ХХІ століття в номінативному (типи і способи номінації), лінгвокультурологійному (прецедентність, культурні концепти) та прагматичному аспектах. Виявлено, що продуктивними у творенні сучасних псевдонімів є формально-фонетичний, семантичний, семантико-синтаксичний та словотвірний типи номінації. Окрім них задіяні комбіновані типи: семантико-фонетичний, семантико-словотвірний, словотвірно-фонетичний та семантико-синтаксично-фонетичний. У лінгвокультурологійному вимірі досліджено прецедентність українських псевдонімів (універсальні й національні прецедентні феномени), відстежено й прокоментовано здатність деяких псевдонімів до концептуалізації (Руслана, Джамала, Кузьма, Вєрка Сердючка). Також проаналізовано прагматичний потенціал сучасних українських культурно-мистецьких псевдонімів, зумовлений мотиваційними чинниками (власні наміри митця та наміри видавців чи продюсерів створити потенційно успішний мистецький бренд). Прагматика псевдоніма спрямована на схвальне, привабливе, перспективне сприймання його реципієнтом. Для мовознавців, аспірантів і студентів філологічних спеціальностей, учителів-словесників. The monograph is devoted to the study of pseudonymicon of Ukrainian cultural and artistic sphere of the early XXI century in nominative (types and ways of nomination), linguocultural (precedence, cultural concepts)and pragmatic aspects. It is revealed that formal-phonetic, semantic, semantic-syntactic and word-formation types of nomination are productive in creation of modern pseudonyms. In addition to these, combined types are involved: semantic-phonetic, semantic-syntactic, word-formation-phonetic and semantic-syntactic-phonetic. In the linguocultural dimension. The authors studied the precedence of Ukrainian pseudonyms (universal and national precedent phenomena), traced and commented the ability of some pseudonyms' ability to conceptualize (Ruslana, Jamala, Kuzma, Verka Serdyuchka) has been commented. There has also been analyzed the pragmatic potential of modern Ukrainian cultural and artistic pseudonyms, which is conditioned by the motivational factors (the artist's own intentions, the intentions of the publisher). intentions of an artist and intentions of publishers or producers to create a potentially successful artistic brand). The pseudonym's pragmatics are aimed at an approving, attractive, forward-looking perception by its recipient. For linguists, postgraduate and undergraduate students of philology, teachers of words.
- ДокументУкраїнсько-російська інтерференція в псевдоніміконі сучасних українських митців(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди ; Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2020) Соприкіна, В.В дослідженні виявленно суржикови моделі у неофіційних іменах сучасних митців сцени й визначено способи дискурсивної презентації цих моделей. В исследовании выявлены суржиковые модели в псевдонимах современных деятелей шоу-бизнеса и определены способы дискурсивной презентации этих моделей. The study identifies surzhik models in the pseudonyms of modern show business figures and defines the ways of the discursive presentation of these models.
- ДокументУКРАЇНСЬКО-РОСІЙСЬКА ІНТЕРФЕРЕНЦІЯ В ПСЕВДОНІМІКОНІ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ МИТЦІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2020) Соприкіна, В.У статті розглянуто процеси російсько-української мовної інтерференції (на фонетичному, лексичному, словотвірному рівнях), які позначилися й на творенні псевдонімів сучасних українських митців. Українські співаки та письменники у виборі чи творенні псевдонімів не обмежують себе літературними нормами й використовують суржик як спосіб самовираження й самоідентифікації. Перспективи подальших розвідок за цією темою вбачаємо в дослідженні мовлення сучасних культурних діячів, аналізові частотності й форм вираження суржику як соціолінгвістичного явища українського суспільства. В статье рассмотрены процессы российско-украинской языковой интерференции (на фонетическом, лексическом, словообразовательном уровнях), которые отразились и на создании псевдонимов современных украинских художников. Украинские певцы и писатели в выборе или создании псевдонимов не ограничивают себя литературными нормами и используют суржик как способ самовыражения и самоидентификации. Перспективы дальнейших исследований по этой теме видим в исследовании речи современных культурных деятелей, анализу частотности и форм выражения суржика как социолингвистического явления украинского общества. The article considers the processes of Russian-Ukrainian language interference (at the phonetic, lexical, word-forming levels), which also affected the creation of pseudonyms of contemporary Ukrainian artists. Ukrainian singers and writers do not limit themselves to literary norms in choosing or creating pseudonyms and use surzhik as a way of self-expression and self-identification. We see prospects for further research on this topic in the study of speech of modern cultural figures, analysis of the frequency and forms of expression of surzhik as a sociolinguistic phenomenon of Ukrainian society.
- ДокументУтинання як спосіб псевдонімотворення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-11) Соприкіна, В.В статті розглянуто утинання як спосіб творення псевдонімів. Утинання як спосіб творення псевдонімів використовують з майже однаковою продуктивністю і письменники, і співаки. Найчастіше твірною основою виступає справжня власна назва письменника чи співака. Процес утинання відбувається на початку, в середині, що зафіксовано тільки на прикладі співацького псевдоніма, чи в кінці обраного оніма; є випадки утинання одночасно імені та прізвища особи. В статье рассмотрено сокращение как способ создания псевдонимов. Сокращение как способ создания псевдонимов используют с почти одинаковой производительностью и писатели, и певцы. Зачастую творческой основой выступает настоящее имя писателя или певца. Процесс сокращения происходит в начале, в середине, что зафиксировано только на примере певческого псевдонима, или в конце выбранного онима; есть случаи сокращения одновременно имени и фамилии лица. This article looks at abbreviation as a way of creating pseudonyms. Abbreviation as a way of creating pseudonyms is used with almost equal productivity by writers and singers. Often the creative basis is the real name of the writer or singer. The abbreviation process takes place at the beginning, in the middle, which is only recorded in the example of a singing pseudonym, or at the end of a chosen name; there are cases of a person's name and surname being abbreviated at the same time.