Перегляд за Автор "Соловйова, Ю. О."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКСІОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ЗАГАДОК ЯК ЗАСОБУ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ В РОДИНІ(Вид-во "Точка", 2016-05-20) Соловйова, Ю. О.Через твори художньої літератури дорослі відкривають для дітей усе багатство картини світу, людських почуттів, уміння помічати особливості людського характеру, людських вчинків. Читаючи книги чи слухаючи прочитане, дитина звикає переживати ті чи інші події разом із героями творів, у дитячій душі пробуджуються гуманні почуття: здатність проявити увагу до іншого, бажання допомогти іншому, протест проти несправедливості. Засобами художньої літератури в дітях виховуються принциповість, чесність, любов до Батьківщини. Дитина, яка в ранньому віці пройшла школу бабусиних та дідусевих загадок, тим самим якнайкраще підготувалася до найскладніших загадок людського життя. Бо в кожній загадці вміло поєднуються різні аспекти виховання (етичний, естетичний, пізнавальний, оцінювальний тощо). Через загадку здійснюється пізнавальна діяльність дитини, розвивається її спостережливість, збагачується уява, загострюються аналітичні здібності. Через произведения художественной литературы взрослые открывают для детей все богатство картины мира, человеческих чувств, умение замечать особенности человеческого характера, человеческих поступков. Читая книги или слушая прочитанное, ребенок привыкает переживать те или иные события вместе с героями произведений, в детской душе пробуждаются гуманные чувства: способность проявить внимание к другому, желание помочь другому, протест против несправедливости. Средствами художественной литературы в детях воспитывается принципиальность, честность, любовь к Родине. Ребенок, который в раннем возрасте прошел школу бабушкиных и дедушкиных загадок, тем самым наилучшим образом подготовился к самым сложным загадкам человеческой жизни. Потому что в каждой загадке умело сочетаются различные аспекты воспитания (этический, эстетический, познавательный, оценочный и тому подобное). Через загадку осуществляется познавательная деятельность ребенка, развивается его наблюдательность, обогащается воображение, обостряются аналитические способности.
- ДокументКОЗАЦЬКИЙ ІДЕАЛ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ (НА МАТЕРІАЛІ ІСТОРИЧНИХ ПІСЕНЬ ТА БАЛАД)(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Соловйова, Ю. О.У статті розглянуто питання підготовки національних педагогічних кадрів на засадах духовного розвитку особистості Майбутнього вихователя з опорою на національні культурно-духовні цінності. Важливою умовою вирішення проблеми виховання майбутнього громпдянина вважається формування у дітей національних та історико-культурних цінностей. На матеріалі використання в процесі виховання народних казок, пісень, орієнтації на героїчний ідеал козака у формуванні характеру та самосвідомості забезпечується формування у майбутнього вихователя духовності та справжньої моральності. Автор показує, що духовний розвиток особистості майбутнього фахівця ґрунтуються на засадах високих моральних характеристик, особливостей народної ментальності, що сприяє формуванню у майбутніх фахівців національних культурно-духовних цінностей . В статье рассматриваются вопросы подготовки национальных педагогических кадров с опорой на национальные культурно-духовные ценности. Важным условием решения проблемы воспитания будущего гражданина считается формирование у детей национальных и историко-культурных ценностей. На материале использования в процессе воспитания народных сказок, песен, ориентирования на героический идеал казака в формировании характера и самосознания обеспечивается формирование у будущего воспитателя духовности и настоящей моральности. Автор показывает, что духовное развитие личности будущего специалиста базируется на принципах высоких моральных характеристик, особенностей народной ментальности, что способствует формированию у будущих специалистов национальных культурно-духовных ценностей.The article talks about the problem of training national pedagogical staff on the basis of the spiritual development of a future teacher’s based on the national cultural-spiritual values. As an important condition of the training of national and historical-cultural of national pedagogical staff, particularly teachers of kindergartens, is considered the formation of children’s national values, using in the process of teaching reading of folk tales, songs. Orientation on the ideal of Cossack. It is noted that the successful implementation of the strategic directions of preschool education and upbringing is provided by the high level of a future teacher’s spirituality. The author proves that the spiritual development of a future specialist’s personality and his acquisition of professionalism are based on the principles of the value orientation of the professional pedagogical training aimed at the formation of future specialists’ national culturalspiritual values with the use of ideas and means of national pedagogics.
- ДокументЛЯЛЬКА-МОТАНКА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КАРТИНИ СВІТУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2018-06-22) Соловйова, Ю. О.Для всебічного та гармонійного розвитку дітей важливу роль відіграє виховання у них любові та поваги до народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу. Картина світу дитини починає формуватися з її перших вражень. Тому дуже важливо правильно визначити засоби формування світосприйняття дитини. Раннє дитинство завжди найтісніше пов’язане з безпосереднім оточенням в оселі. Це хатні символи-захисники, предмети, які виступають для дитини заступниками та охоронцями. Про, здавалося б, прості та невибагливі побутові речі з давніх-давен складалися пісні та легенди, їх шанували та передавали з покоління в покоління. Для всестороннего и гармоничного развития детей важную роль играет воспитание их любви и уважения к национальным традициям, обычаям и национальным ценностям украинского народа. Картина детского мира начинает формироваться из ее первых впечатлений. Поэтому очень важно правильно определить средства формирования мировосприятия ребенка. Раннее детство всегда тесно связано с непосредственным окружением в доме. Это домашние символы-защитники, предметы, которые служат ребенку в качестве просителя и опекуна. О, казалось бы, простых и неприхотливых домашних вещах с древних времен создавались песни и легенды, они почитались и передавались из поколения в поколение. For the comprehensive and harmonious development of children, the education of their love and respect for national traditions and customs and national values of the Ukrainian people plays an important role. The picture of the child's world begins to form from her first impressions. Therefore, it is very important to correctly identify the means of shaping the world perception of the child. Early childhood is always closely related to the immediate surroundings in the home. These are home defender-symbols, objects that serve for a child as intercedly and guardian. About seemingly simple and unpretentious household things from ancient times were created of songs and legends, they were honored and passed from generation to generation.
- ДокументОБЕРЕГИ ЯК ЗАСІБ ЕТИЧНОГО ТА ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В РАМКАХ ЕТНОПЕДАГОГІКИ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Соловйова, Ю. О.Найдавніші пам’ятки народної педагогіки переконливо свідчать про те, що від самого початку осмислення себе у світі людина почала задумуватися про значення і роль оберегів. У світі, рушійною пружиною якого завжди був двобій добра і зла, оберегам відводилася важлива роль в системі виховання кожного нового покоління. Перш за все це стосується домогосподарства. Коли дитина знає безліч народних переказів про магічні сили таких оберегів, вона іншими очима сприймає своє довкілля. Самые древние памятники народной педагогики убедительно показывают, что человек начал думать о значении и роли оберегов с самого начала саморефлексии. В мире, ведущим источником которого всегда была битва добра и зла, оберегам была придана важная роль в системе образования каждого нового поколения. Прежде всего это касалось домашнего хозяйства. Когда дети знают много народных сказок о магических способностях таких оберегов, они воспринимают свою среду совершенно по-другому. The most ancient monuments of folk pedagogy show convincingly that a person began to think about the meaning and role of the mascots from the very beginning of self-reflection. In the world, the driving source of which has always been a battle of good and evil, the mascots were given an important role in the education system of each new generation. First of all it concerned the household. When a children knows a lot of folk tales about the magic powers of such mascots, they perceives their environment in a completely different way.
- ДокументУКРАЇНСЬКЕ МИСТЕЦТВО В ІСТОРИЧНОМУ ВИМІРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017-10-10) Соловйова, Ю. О.; Мкртічян, О. А.Використання навчально-методичного посібника «Українське мистецтво в історичному вимірі» сприяє формуванню у студентів належного рівня знань як культурологічних, так і гуманітарних. Базові знання про культуру й українського народу – один із наважливіших складників формування наукового світогляду студентської молоді, виховання високих моральних якостей громадянина-патріота, готовності до збереження та примноження її матеріальних та духовних цінностей. Структура посібника передбачає висвітлення основних теоретичних аспектів українського мистецтва ; періодизацію культурно-історичних епох в Україні, видатних культурних діячів та митців. Навчально-методичний посібник відповідає робочій навчальній програмі з історії українського мистецтва і носить прикладний характер, оскільки допоможе перевірити знання теоретичного матеріалу, активізує участь студентів у розгляді тем практичних занять шляхом спонукання їх до творчого аналізу подій, характеристики культурних епох, оцінки здобутків нації. Использование учебного пособия «Украинское искусство в историческом измерении» способствует формированию студентов с соответствующим уровнем знаний, как культурных, так и гуманитарных. Базовые знания о культуре и украинском народе являются одной из важнейших составляющих формирования научного мировоззрения студенческой молодежи, культивирования высоких моральных качеств гражданина-патриота, готовности сохранить и увеличить свои материальные и духовные ценности. Структура руководства обеспечивает освещение основных теоретических аспектов украинского искусства ; периодизация культурно-исторических эпох в Украине, выдающихся деятелей культуры и художников. Учебное пособие соответствует действующей учебной программе по истории украинского искусства и имеет прикладной характер, поскольку это поможет проверить знания теоретического материала, активировать участие студентов в рассмотрении тем практических занятий, путем их побуждения к творческому анализу событий, характеристикам культурных периодов и оценке достижений нации. The use of the teaching manual "Ukrainian Art in Historical Dimension" promotes the formation of students with the appropriate level of knowledge, both cultural and humanitarian. Basic knowledge about culture and the Ukrainian people is one of the most important components of the formation of the scientific outlook of student youth, the cultivation of high moral qualities of a patriot citizen, readiness to preserve and increase its material and spiritual values. The structure of the manual provides coverage of the main theoretical aspects of Ukrainian art; periodization of cultural-historical epochs in Ukraine, prominent cultural figures and artists. The teaching manual corresponds to the working curriculum on the history of Ukrainian art and has applied character, since it will help to test the knowledge of the theoretical material, activate the participation of students in the consideration of the topics of practical classes, by inducing them to creative analysis of events, characteristics of the cultural periods, and assess the achievements of the nation.