Перегляд за Автор "Севрук, К. О."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВІДОБРАЖЕННЯ КОНЦЕПУ «СВОБОДА» В ОДІ ФРІДРІХА ШИЛЛЕРА «ДО РАДОСТІ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-06) Севрук, К. О.Філософські погляди німецького поета і драматурга Фрідріха Шиллера, які були досить новаторськими і значно випередили свій час, знайшли своє втілення у творчості автора, зокрема в його оді "До радості". Ці ідеї мають особливе значення, оскільки реалізують важливу для історії розвитку людства концепцію СВОБОДИ. Через свою багатогранність концепт СВОБОДИ є актуальним для національних культур, але європейські етноси мають "спільне" уявлення про нього. Наукова проблема зосереджена на особливостях інтерпретації Ф. Шиллером сутності свободи, яка відповідає сучасній європейській ментальності. Мета дослідження - виявити в оді "До радості" ознаки концепту СВОБОДИ, який є провідним у творчості автора. На думку Ф. Шиллера, передумовою здобуття зовнішньої свободи є насамперед свобода внутрішня, оскільки без неї людина не зможе стати щасливою; всеосяжна свобода досягається спільними зусиллями людства, яке має прагнути до духовного збагачення та інтелектуального розвитку; "дія" є необхідною складовою самовдосконалення; толерантне ставлення до "інших", їхніх думок, поглядів та переконань є відображенням концепту БЕЗПЕКИ, який виступає необхідним гарантом. Визначено, які соціально-історичні чинники вплинули на формування системи поглядів Ф. Шиллера. Крізь призму авторського бачення концепту СВОБОДИ зроблено висновок, що лише за умови її повної реалізації людина зможе знайти повноцінне щастя. The philosophical views of the German poet and playwright Friedrich Schiller, which were quite innovative and far ahead of their time, found their embodiment in the author’s work, particularly in his Ode to joy. These ideas are of particular importance because they implement the concept of FREEDOM which is important for the history of human development. Due to its multifaceted nature, the concept of FREEDOM is relevant to national cultures, but European ethnic groups have a “common” idea about it. The scientific problem is focused on the peculiarities of F. Schiller’s interpretation of the essence of freedom, which corresponds to the modern European mentality. The purpose of the research is to reveal in Ode to Joy signs of the concept of FREEDOM which is the leading one in the author’s work. According to F. Schiller, the prerequisite for obtaining external freedom is firstly internal freedom, because, without it, a person won’t be able to become happy; comprehensive freedom is achieved by the joint efforts of humanity, which should strive for spiritual enrichment and intellectual development; “action” is a necessary component of self-improvement; tolerant attitude towards “others”, their thoughts, views, and beliefs is a reflection of the concept of SECURITY which acts as a necessary guarantor. It is determined which socio-historical factors influenced the formulation of F. Schiller’s system of views. Through the prism of the author’s vision of the concept of FREEDOM, it is deduced that only under the condition of its full realization, a person will be able to find full happiness.
- ДокументКЛАРІС ЛІСПЕКТОР ЯК ЗНАКОВА ПОСТАТЬ ЛІТЕРАТУРИ ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ (НА ПРИКЛАДІ РОМАНУ «ПРИСТРАСТЬ ЗГІДНО З Г.Х.»)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-15) Севрук, К. О.У публікації проаналізовано один з провідних романів К. Ліспектор «Пристрасть згідно з Г.Х.» (1964) задля виявлення в ньому ідей літературного екзистенціалізму, що сприятиме подальшому науковому пошуку в обраному феномені. Текст роману «Пристрасть згідно з Г.Х.» є внутрішнім монологом, який написано від першої особи. Зазначено, що головна героїня роману відчуває потребу знайти сенс у своєму існуванні після зіткнення з незрозумілим і навіть огидним об’єктом. Вона прагне зрозуміти, чому ця подія має такий великий вплив на неї. Проблема вибору, з якою стикається персонаж Г.Х., її відчуженість та «інакшість», несприйняття звичних концепцій моралі, незакінченість розв’язки роману є втіленням елементів літературного екзистенціалізму. The publication analyzes one of the leading novels K. Lispector "Passion according to G.H." (1964) in order to reveal in it the ideas of literary existentialism, which will contribute to further scientific research in the chosen phenomenon. The text of the novel "Passion according to G.H." is an internal monologue which written in the first person. It is noted that the main character of the novel feels the need to find meaning in her existence after encountering an incomprehensible and even disgusting object. She seeks to understand why this event has such a profound effect on her. The problem of choice faced by the character of G.H., her alienation and "otherness", non-acceptance of familiar concepts morality, the incompleteness of the resolution of the novel is the embodiment of the elements of literary existentialism.
- ДокументМЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-27) Севрук, К. О.У публікації розлянуто оптимальні методи та прийоми викладання викладання зарубіжної літератури в школі. Зосереджено увагу на основних методах, до яких найчастіше звертаються вчителі зарубіжної літератури. Зазначено, що огляд основних методів викладання зарубіжної літератури в школі показав: без урахування нюансів, зазначених методистами, використання методів, які пройшли випробування часом та вважаються базовими не може бути продуктивним. The publication details the optimal teaching methods and techniques for teaching foreign literature at school. Attention is focused on the main methods that are most often used by teachers of foreign literature. It is noted that the review of the main methods of teaching foreign literature at school showed: without taking into account the nuances specified by methodologists, the use of methods that have passed the test of time and are considered basic cannot be productive.
- ДокументМІФ ЯК ПІДҐРУНТЯ МОВНО-КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ КАРТИНИ СВІТУ В ЗБІРЦІ ДЖОНА ФАУЛЗА «ВЕЖА ІЗ ЧОРНОГО ДЕРЕВА»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Севрук, К. О.У кваліфікаційній роботі досліджується міфологічне підґрунтя мовно-концептуальної картини світу творів збірки Дж. Фаулза «Вежа із чорного дерева» в лінгвокогнітивному аспекті в термінах теорії концептуальної метафори. Виявлено, що чотири типи міфів слугують джерелом для символіко-метафоричної інтерпретації ключових концептів та доменів мовно-концептуальної картини світу зазначеної збірки: середньовічні (про Робіна Гуда, короля Артура, лицаря Елідюка, Тристана та Ізольду, Святого Георгія та дракона), класичні (про Фавна/Сатира, Перо та Кімона, Музу, Діану та Актеона, Психею, Венеру, Едіпа), християнські (про янгола-охоронця, Едемський сад, Адама та Єву, Тайну вечерю) та синкретичні (про пошук героя, дівчину в біді та богиню-мати). Визначено низку концептуальних метафор і когнітивних кореляцій (мапувань) та засоби їхньої вербалізації. The paper studies the mythological foundation of the linguoconceptual worldview in J. Fowles’ collection The Ebony Tower from a linguocognitive perspective in terms of the conceptual metaphor theory. It was found that four types of myths serve as a source for the symbolic and metaphorical interpretation of the key concepts and domains of the linguoconceptual worldview under analysis: medieval (about Robin Hood, King Arthur, knight Eliduc, Tristan and Yseult, St George and the Dragon), classical (about Faun/Satyr, Pero and Cimon, Muse, Diana and Actaeon, Psyche, Venus, Oedipus), and Christian (about the guardian angel, the Garden of Eden, Adam and Eve, the Last Supper) and syncretic (about the hero’s quest, the damsel in distress and the mother goddess). A number of conceptual metaphors and cognitive correlations (mappings) and means of their verbalization are identified.
- ДокументМІФОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ МОВНО-КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ КАРТИНИ СВІТУ НОВЕЛИ ДЖОНА ФАУЛЗА “THE EBONY TOWER”: ЛІНГВОКОГНІТИВНА МОДЕЛЬ ДОСЛІДЖЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-11) Подуфалова, Т. В.; Севрук, К. О.У розвідці представлено лінгвокогнітивну модель дослідження міфологічного підґрунтя мовно-концептуальної картини світу новели Джона Фаулза «The Ebony Tower» в термінах теорії концептуальної метафори. Заявлена модель передбачає теоретичне обґрунтування понять мовно-концептуальної картини світу твору та її складників (концептів, доменів), міфу як когнітивного феномену, метафоричного співвідношення мовно-концептуальної картини світу та міфу як домену-цілі та домену-джерела відповідно. Запропонована лінгвокогнітивна модель аналізу передбачає визначення міфологічних макро- та мікродоменів, що слугують джерелом для символіко-метафоричного осмислення ключових концептів картини світу новели «The Ebony Tower» як доменів-цілей, виявлення когнітивних кореляцій (мапувань) між взаємодіючими доменами й мовних засобів їх вираження. The research presents a linguistic-cognitive model of the study of the mythological background of the linguistic-conceptual picture of the world of John Fowles' novel "The Ebony Tower" in terms of the theory of conceptual metaphor. The proposed model provides a theoretical substantiation of the concepts of the language-conceptual picture of the world of the work and its components (concepts, domains), the myth as a cognitive phenomenon, the metaphorical relationship of the language-conceptual picture of the world and the myth as the target domain and the source domain, respectively. The proposed linguistic-cognitive model of analysis involves the definition of mythological macro- and micro-domains, which serve as a source for the symbolic-metaphorical understanding of the key concepts of the world picture of the novel "The Ebony Tower" as target domains, the identification of cognitive correlations (mappings) between interacting domains and linguistic means of their expression.