Перегляд за Автор "Румянцева-Лахтіна, О. О."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДеконструкція в інтерпретації постмодерного роману: сімейна сага Олега Коцарева «Людина в гніздах»(Харківське історико-філологічне товариство, 2022-05-18) Румянцева-Лахтіна, О. О.Стаття присвячена сімейній сагі Олега Коцарева «Люди в гніздах» В романі автор використовує метод деконструкції, експериментуючи зі змістом і формою, розширюючи межі жанру сімейного роману. Письменник протистоїть узвичаєному світосприйняттю, відмовляючись від належних норм, умовностей та традицій. The article is devoted to Oleg Kotsarev's family saga "People in Nests." In the novel, the author uses the method deconstruction, experimenting with content and form, expanding the boundaries of the family novel genre. The writer opposes the usual worldview, rejecting the proper norms, conventions and traditions.
- ДокументДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА. ПЕРЕВАГИ ОСВІТНЬОЇ ПЛАТФОРМИ CLASSROOM.GOOGLE.COM ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ(Основа, 2020-05) Румянцева-Лахтіна, О. О.В статті розглянуто переваги у дистанційному навчанні Google-клас для вчителів-філологів. У дистанційному навчанні можна використовувати різноманітні методи надання освітньої інформації. Проаналізовано форму дистанційного навчання Classroom.google.com або Google-клас. У сервісі можна створювати курси, а потім давати завдання та перевіряти їх. Вхід можна здійснити через електронну пошту сервісу Google. Користувачем може бути будь-яка людина, що використовує Google і зареєструвала в ньому електронну пошту. Зайти в програму можна з будь-якого пристрою (комп’ютер, ноутбук, планшет, мобільний телефон). Програма суттєво економить час учителів, спрощує організацію освітнього процесу в дистанційному режимі та комунікацію з учнями, бо розрахована на зворотний зв’язок. В статье рассмотрены преимущества в дистанционном обучении Google-класс для учителей-филологов. В дистанционном обучении можно использовать различные методы предоставления образовательной информации. Проанализирована форма дистанционного обучения Classroom.google.com или Google-класс. В сервисе можно создавать курсы, а потом давать задания и проверять их. Вход можно осуществить через электронную почту сервиса Google. Пользователем может быть любой человек, использующий Google и зарегистрировав в нем электронную почту. Зайти в программу можно с любого устройства (компьютер, ноутбук, планшет, мобильный телефон). Программа существенно экономит время учителей, упрощает организацию образовательного процесса в дистанционном режиме и коммуникацию с учениками, потому-что рассчитана на обратную связь. This article looks at the benefits in distance learning of Google Classroom for language teachers. Different methods of providing educational information can be used in distance learning. The form of distance learning Classroom.google.com or Google-Classroom is analysed. In the service, courses can be created and then assignments can be given and checked. Logging in can be done via Google service email. Anyone who uses Google and has registered an email with it can be a user. You can log in to the programme from any device (computer, laptop, tablet, mobile phone). The programme saves teachers a lot of time, simplifies the organization of the educational process in distance mode and communication with students, because it is designed for feedback.
- ДокументЗАХИСТ БІАРХАТНОЇ РОДИНИ ЯК ПРОЄКЦІЯ ЗАХИСТУ КРАЇНИ ВІД ВОРОГА В РОМАНІ ПОКОЛІНЬ С. ЖАДАНА «ІНТЕРНАТ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Румянцева-Лахтіна, О. О.Автор досліджує жанрово-стильові особливості роману С. Жадана "Інтернат": трагізм сюжету, самотність героя, світ свого і чужого простору. Важливим фактором, на думку автора роману, є вибір (або його відсутність) в екстремальних умовах, на початку війни: розгубленість, невизначеність пересічної людини яка потрапила у вир політичних подій і опинилася на порозі війни на початку XXI століття. Герой Паша не усвідомлює, хто він і як опинився себе на межі такого існування, на межі розпаду сім'ї і руйнування країни, і чи зможе він, байдужий слабак, згуртуватися і врятувати свою сім'ю? У романі зображена біархатна сім'я: головний герой та його сестра-близнючка живуть з батьком. Жінка в цій родині зосереджена на заробітку, тому не здатна зберегти сім'ю і відправляє свого неповнолітнього сина до інтернату, що підтверджує, що біархатна (рівноправна) сім'я – це біархатний (егалітарний) тип сім'ї фактично є торжеством матріархату. На тлі початку бойових дій на Донбасі у 2014 році головний герой-інтроверт має взяти на себе відповідальність і вирішити, хто він. Чи він поза політикою, чи усвідомлює наслідки безглуздої війни для країни, чи зможе взяти на себе відповідальність за сім'ю та забрати неповнолітнього племінника з окупованого інтернату? Крім того, авторка тез зробила спробу окреслити жанрові та стильові особливості роману "Інтернат" як сучасного постмодерністського роману зв'язку поколінь. The author of the theses explores the genre and style features of S. Zhadan's novel "Boarding School": the tragedy of the plot, the loneliness of the hero, the world of his own and other people's space. An important factor, according to the author of the novel, is the choice (or lack thereof) in extreme conditions, in the beginning of the war: confusion, uncertainty of the average person who fell into the whirlpool of political events and found himself on the brink of war in the early XXI century. The hero Pasha does not realize who he is and how he found himself on the verge of such an existence, on the verge of family disintegration and the destruction of the country, and whether he, an indifferent weakling, will be able to come together and save his family? The novel depicts a biarhatic family: the protagonist and his twin sister live with their father. The woman in this family is focused on earning, so she is unable to save the family and sends her minor son to a boarding school, which confirms that the biarhatic (egalitarian) type of family is in fact a triumph of matriarchy. Against the background of the beginning of hostilities in Donbass in 2014, the main character-introvert has to take responsibility and decide who he is. Is he out of politics, is he aware of the consequences of a senseless war for the country, will he be able to take responsibility for his family and take his underage nephew out of the occupied boarding school? In addition, the author of the thesis made an attempt to outline the genre and style features of the novel "Boarding School" as a modern postmodern novel of generations.
- ДокументРоман поколінь як різновід сімейного роману: ключові аспекти жанроутворення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-04-09) Румянцева-Лахтіна, О. О.У статті порушено тему роману поколінь як різновіду сімейного роману. В статье затронута тема романа поколений как разновидности семейного романа. The article touches upon the theme of the novel of generations as a kind of family romance.
- ДокументТРАДИЦІЇ ПАТРІАРХАЛЬНОЇ ТА НУКЛЕАРНОЇ СІМ’Ї В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ: ПОШУКИ ГАРМОНІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Румянцева-Лахтіна, О. О.Йдеться про дослідження традицій української родини в літературі, а саме зображення гармонії в патріархальній та нуклеарній сім'ї. Для дослідження використано антропологічний підхід. Саме цей метод у літературознавстві дає можливість розкрити сутність родинних стосунків, простежити розвиток сім'ї в кількох поколіннях, охарактеризувати типи конфліктів у розвитку сім'ї і, зрештою, зробити висновок про репрезентацію суспільства через членів родини. Сучасне уявлення про ідеалізовану, традиційну, домодерну сім'ю в Україні є міфом, який розвінчує соціолог О. Стрельник. Вона стверджує, що в патріархальній сім'ї не було ідеальних стосунків, оскільки сім'ї створювалися як політичні чи економічні домовленості. Причини деградації патріархальної дворянської родини у родинній повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Пан Халявський" та руйнування духовних цінностей у родинній хроніці А. Свидницького "Люборацькі". Пошуки гармонії членами патріархальної сім'ї в радянському суспільстві. Духовна деградація та руйнування патріархальної сім'ї в українському сімейному романі А. Дімарова "Його сім'я". Сімейна сага Оксани Забужко "Музей покинутих секретів" як приклад зображення гармонійної нуклеарної сім'ї. It is about studying the traditions of the Ukrainian family in literature, namely the image of harmony in the patriarchal and nuclear family. An anthropological approach is used for the research. It is this method in literary studies that makes it possible to reveal the essence of family relationships, to trace the development of the family in several generations, to characterize the types of conflicts in family development and, finally, to conclude about the representation of society through family members. The modern idea of an idealized, traditional, pre-modern family in Ukraine is a myth that debunks the sociologist O. Strelnyk. She argues that there was no ideal relationship in the patriarchal family because families were created as political or economic agreements. The reasons for the degradation of the patriarchal noble family in G. Kvitka-Osnovyanenko’s family novel “Mr. Khalyavsky” and the destruction of spiritual values in A. Svydnytsky’s family chronicle “Lyuboratski”. The search for harmony by members of the patriarchal family in Soviet society. Spiritual degradation and destruction of the patriarchal family in A. Dimarov’s Ukrainian family novel “His Family”. Modern family novels. Oksana Zabuzhko's family saga "Museum of Abandoned Secrets" as an example of the image of a harmonious nuclear family.
- ДокументФЕМІНОЦЕНТРИЗМ СІМЕЙНОЇ САГИ «МУЗЕЙ ПОКИНУТИХ СЕКРЕТІВ» ЯК ЖАНРОВО-СТИЛЬОВА РИСА ХУДОЖНЬОЇ ПРОЗИ ОКСАНИ ЗАБУЖКО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство; видавництво "Монограф" ФОП Іванченко І. С., 2022-11-02) Румянцева-Лахтіна, О. О.У статті досліджуються жанрово-стильові особливості сімейної саги «Музей поки- нутих секретів» Оксани Забужко, а саме — феміноцентризм як особлива визначальна риса художньої прози письменниці і як унікальне явище сучасної української жіночої лі- тератури. The article examines the genre-stylistic features of the family saga «Museum of Abandoned Secrets» by Oksana Zabuzhko, namely, feminocentrism as a special feature of the writer's prose and as a unique phenomenon of modern Ukrainian women's prose.
- ДокументІнтертекстуальний контекст символіки сімейних романів Уласа Самчука крізь призму філософської часопросторової вертикалі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Румянцева-Лахтіна, О. О.У статті здійснено спробу виявити жанрово-стильові домінанти сімейної саги «Волинь» і сімейної хроніки «Марія» У. Самчука як субжанрів сімейного роману в українській літературі початку ХХ століття, дослідити образність, поетику та сакральні образи-символи, які є каталізаторами зображувальної епохи, з’ясувати особливості символіки онтологічних, антропологічних та профанних «кодів» сімейних романів крізь призму інтертекстуальності та філософського й соціального розуміння часопросторової вертикалі художнього твору. Розглянуто романи «Волинь» і «Марія» У. Самчука як варіації реалізації універсальної моделі розповіді про сакральні духовні цінності, про родовід, про добро і зло крізь призму інтертекстуальності, а саме через інтерпретацію образів-символів, репрезентованих письменником. Для дослідження застосовано методологією інтертекстуальності та інтертексту за концепцією французького структураліста й постcтруктураліста Ролана Барта, який теоретично обґрунтував поняття «твір» та «текст» за принципом «читання−письма». Визначено, що сакральні символи сімейних романів У. Самчука (небо, сонце, земля, добро і зло) нерозривно поєднані із символами профанними (людська праця, хліб, будинок, родина). Дві життєві орієнтації, два способи життя надають протилежного смислу діянням людини у світі. Ці дві орієнтації умовно позначаються поняттями «сакральне» і «профанне»: духовне – земне, душа – плоть, тлін – вічність. Рефлексія стосовно власного існування створює для героїв У. Самчука ситуацію пошуку сенсу життя, оскільки перед кожним із них завжди постає проблема екзистенційного вибору. Зроблено висновок, що жанрово-стильові особливості сімейних романів «Волинь» і «Марія» вирізняються не лише самобутнім потрактуванням проблем родової пам’яті, безсмертя, сутності життя, а й матрицею сакральних і профанних архетипних символів, що утворюють своєрідну філософську художньо-смислову канву творів У. Самчука. The article attempts to highlight the genre and stylistic dominants of the family saga “Volyn” and the family chronicle of U. Samchuk “Maria” as subgenres of the family novel in the Ukrainian literature of the early 20th century, to investigate imagery, poetics and sacred images-symbols that are catalysts of the depicted era, to reveal features of the symbolism of ontological, anthropological and profane “codes” of family novels through the prism of intertextuality, philosophical and social understanding of the space-time vertical of a literary work. The novels “Volhynia” and “Maria” by U. Samchuk are considered as variations of the implementation of the universal model of the story about sacred spiritual values, about genealogy, about good and evil through the prism of intertextuality, namely through the interpretation of images-symbols presented by the writer. The study uses the methodology of intertextuality and intertext according to the concept of the French structuralist and post-structuralist Roland Barthes, who theoretically substantiated the concept of “work” and “text” on the principle of “reading-writing”. It has been determined that the sacred symbols of U. Samchuk’s family novels (heaven, sun, earth, good and evil) are inextricably linked with the symbols of the profane (human labor, bread, home, family). Two life orientations, two ways of life provide the opposite meaning to a person’s actions in the world. These two orientations are conventionally designated by the concepts of “sacred” and “profane”: spiritual – earthly, soul – fl esh, decay – eternity. Refl ection on their own existence creates a situation for U. Samchuk’s heroes of searching for the meaning of life, since each of them always faces the problem of existential choice. It is concluded that the genre and stylistic features of the family novels “Volyn” and “Maria” differ not only in the original interpretation of the problems of ancestral memory, immortality, life, but also in the matrix of sacred and profane archetypal symbols that form the original philosophical artistic and semantic canvas of U. Samchuk.