Перегляд за Автор "Разуменко, І. В."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- Документ«ЖІНОЧЕ», «ФЕМІНІСТСЬКЕ», «ФЕМІННЕ»: КОНЦЕПТ / АРХЕТИП(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-04-07) Криворучко, С. К.; Разуменко, І. В.Образ жінки є формою соціалізації, оскільки вона завжди була прикладом і зразком для наслідування. Місце жінки в суспільстві почало змінюватися протягом 20-го століття. Це знайшло своє відображення в літературі, внаслідок чого у літературознавстві сформувалася школа жіночих студій. Наукова проблема зосереджується на інструментарії та дослідницькій методології, які будуть адекватними для аналізу жіночих образів у літературі. Метою наукового дослідження є удосконалення методології жіночих студій шляхом її поглиблення. Вважаємо, що при дослідженні жіночих образів доречно виокремлювати архетипи Афіни, Артеміди, Гестії у «феміністському» концепті; Гери, Деметри, Персефони у «жіночому» концепті; та Афродіти у «фемінному» концепті. Це дозволить висвітлити внутрішні психологічні проблеми, конфлікти та прагнення жінки, які мають вікові онтологічні корені і є частиною культурного несвідомого, що усвідомлюється сьогодні. Це допоможе встановити вічне і тимчасове, постійне і мінливе. Ми пропонуємо поєднати методологічні засади Т. Мой та психіатричні спостереження Дж.-Ш. Болєн: концепти «фемінне», «феміністське», «жіноче» з архетипами «алхімічного», «незайманого», «уразливого», щоб відшукати корені проблем в свідомості та підсвідомості літературних героїнь, що допоможе з᾽ясувати картину світу та ментальність грамотного читача, який вміє вловлювати месиджи від письменника. The image of a woman is a form of socialization because it has always been an example and role model. The place of women in the community began to change during the 20-century. This was reflected in literature, as a result of which a school of Women’s Studies was formed in literary criticism. The scientific problem focuses on tools and research methodology that will be adequate for the analysis of female images in literature. The purpose of scientific research is to improve the methodology of Women’s Studies by its deepening. We consider that in the study of female images it is appropriate to distinguish the archetypes of Athena, Artemis, Hestia in the “feminist” concept; Hera, Demeter, Persephone in the female" concept; and Aphrodite in the “feminine” concept. This will highlight the inner psychological problems, conflicts and aspirations of women, which have age-long ontological roots and are part of the cultural unconscious that is realized today. This will help to establish the eternal and the temporary, the permanent and the changing. We propose to combine the methodological principles of T. Moi and psychiatric observations of J.-Sh. Bolen: concepts “feminine”, “feminist”, “female” with archetypes of “alchemical”, “virgin”, “vulnerable” to find the roots of problems in the minds and subconscious of literary heroines, which will help to clarify world mapping and mentality of a literate reader who is able to capture messages from the writer.
- ДокументЗІТКНЕННЯ ОСОБИСТОСТІ З НАВКОЛИШНІМ СВІТОМ У РОМАНІ Л. ГУНЕЛЯ «БОГ ЗАВЖДИ ПОДОРОЖУЄ ІНКОГНІТО»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Разуменко, І. В.У статті представлено аналіз роману найпопулярного представника французької літератури Лорана Гунеля (Laurent Gounelle), одного із п'яти впливових белетристів Франції, чий роман «Бог завжди подорожує інкогніто» перекладено у світі більш, ніж тридцятьма мовами. Роман кілька років очолював топ-листи продажів у Франції, одразу став всесвітнім бестселером, бо це твір, що поглиблює душу людини і будує її характер. У романі «Бог завжди подорожує інкогніто» автор показує систему взаємозв'язаних образів, які знайшли біографічне відображення у висловлюваннях великих Ганді, Міттерана, Ширака. Суть ідеї роману в тому, що ніхто не може змінити мир, не знайшовши самого себе. Лоран Гунель – мислитель, ерудит, має надзвичайно своєрідне художнє бачення світу, володіє оригінальним і неповторним творчим даром, і цей дар ставить його ім'я в один ряд з іменами відомих французьких сучасників, таких як Марк Леві, Бернар Вербер та ін. Роман Лорана Гунеля «Бог завжди подорожує інкогніто» розрахований на раціональну, розумову здатність читача, що думає серйозно та зосереджено. Думка про життя тут переважає над безпосереднім її зображенням. У центрі роману – «вічні» загальнолюдські проблеми: істини та брехні, свободи та несвободи, творчості та догматизму, вірності та зради, любові та ненависті. Центральна проблема – проблема особистості в її зіткненні з навколишнім світом, коли часом неможливо змусити себе пересилити власну нерішучість і навчитися висловлювати свої бажання і добиватися того, чого прагнеш. У статті здійснено аналіз еволюції головних героїв в контексті зіткнення особистості з навколишнім світом. Авторська позиція спирається у тексті на критерії наративу: ти щасливий, коли міняєшся сам, а не коли щось змінюється навколо. Картини, створювані автором, вражають тим, що можна було б назвати «ефектом присутності», бо письменник ніби поєднує власний погляд на зображуване з поглядом «зсередини». Роман «Бог завжди подорожує інкогніто» постає один ряд із кращими французькими бестселерами. The article presents the analysis in the novel by the most popular representative of the French literature Laurent Gounelle God always travels incognito. He is one of the fifth influential French fiction writers, his novel God always travels incognito has been translated into more than thirty languages. For several years, the novel topped the sales charts in France, it became immediately a worldwide bestseller, the novel is the work that deepens the human soul and builds human’s character. In the novel God always travels incognito the author shows a system of interconnected images that are biographically reflected in the statements of the great people Gandhi, Mitterrand, Chirac. The essence of the idea in the novel is that no one can change the world without finding himself. Laurent Gounelle is a thinker, intellectual, he has a very unique artistic world vision, he has an original and unique creative gift, and this gift puts his name on a par with the names of famous French contemporaries such as Marc Levy, Bernard Verbert and others. Laurent Gounelle's novel God always travels incognito is designed for the rational, mental ability of a reader to think seriously and focused. The life idea here prevails over its direct image. At the heart of the novel there are “eternal” universal problems: truths and lies, freedom and non-freedom, creativity and dogmatism, loyalty and betrayal, love and hate. The central novel problem is the problem of an individual in the confrontation with the world around him, when sometimes it is impossible to force yourself to overcome your own indecision and learn to express your desires and achieve what you want. The article analyzes the evolution of the main characters in the context of the individual collision to the outside world. The author's position in the text is based on the narrative criteria: you are happy when you change yourself, not when something changes around you. The images created by the author are striking in what could be called as the “presence effect”, because the writer seems to combine his own depicted view with the view “inside”. The novel God always travels incognito is one of the best French bestsellers.
- ДокументПРИНЦИПИ СВОБОДИ ТА ГУМАНІЗМУ У ТВОРЧОСТІ АЛЬБЕРА КАМЮ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-06) Разуменко, І. В.Стаття присвячена принципам свободи та гуманізму у творчості Альбера Камю (1913-1960), французького письменника, лауреата Нобелівської премії з літератури 1957 року. Його твори розкрили неповторну індивідуальність. Під час Другої світової війни та фашистської окупації Франції він вступив до лав Руху Опору і став членом підпільної французької організації в Парижі. Тема свободи і тенденція гуманізму притаманні його роботам. Для стилю письменника характерне контрастне зіставлення, різкий перехід від приватної, але вражаючої деталі до узагальнення, від безжальної іронії до ніжності, від гнівного звинувачення до заклику. Герої творів Альбера Камю рішучі у своїх вчинках, вони не лише декларують свої принципи свободи, а й втілюють їх у життя, як у філософському романі "Міф про Сізіфа". Іноді в його творах об'єктивно засуджуються суспільні відносини. Одним з найкращих творів Альбера Камю, який також поєднує екзистенційні та реалістичні тенденції, став роман "Чума" (1947). Лейтмотив свободи притаманний роману, хоча змальовується життя окупованої фашистами Франції, боротьба проти фашизму зображується алегорично. Таким чином, естетика Альбера Камю має подвійний характер: письменник не може бути відірваним від реальності, а практичні життєві протиріччя вирішує на рівні абстрактних понять свободи і гуманізму. The paper is devoted to the principles of freedom and humanism in the creativity of Albert Camus (1913–1960), a French writer, a laureate of the Nobel Prize for Literature in 1957. His works revealed a unique individuality. During World War II and the fascist occupation of France, he joined the ranks of the Resistance Movement and became a member of the underground French organization in Paris. The theme of freedom and the trend of humanism are inherent in his works. A contrasting juxtaposition, a sharp transition from private, but impressive, details to a generalization, from ruthless irony to tenderness, from an angry accusation to an appeal is distinguished in the writer's style. The characters of Albert Camus’s works are decisive in their actions, they not only declare their principles of freedom, but also implement them as in the philosophical novel “The Myth of Sisyphus”. Sometimes social relations are objectively condemned in his works. One of the best works of Albert Camus that also combines existential and realist tendencies was his novel “The Plague” (1947). The leitmotif of freedom is inherent in the novel, although the life of France occupied by fascists is depicted, the struggle against fascism is depicted allegorically. Thus, the aesthetics of Albert Camus is of a dual character: the writer cannot be detached from reality, and the writer resolves practical life contradictions at the level of abstract concepts of freedom and humanism.
- ДокументПроблема антисемітизму в романі В. К. Кантора "Фортеця"(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie, Polska, 2018) Разуменко, І. В.У статті робиться спроба осмислити проблему антисемітизму у романі В. К. Кантора "Фортеця" через образи персонажів, щоб підкреслити, що антисемітизм є мірою відсутності таланту людини. В.К. Кантор розкрив читачам вимушену правду про євреїв, оскільки правду підказує художнє сприйняття роману. Твір В. К. Кантора «Фортеця» має великий релігійно-філософський потенціал, демонструє свідоме ставлення автора до проблеми антисемітизму, яке пов'язане з великим минулим російської літератури та місцем єврейської проблеми в ній. Тому в романі є багато деталей, що стосуються відношення персонажів до євреїв. Автор роману "Фортеця" порушує глибокі світоглядні проблеми, пов'язані з існуванням духу і свободи людини, його внутрішньою "фортецею". В статье делается попытка осмыслить проблему антисемитизма в романе В. К. Кантора "Крепость" через образы персонажей, чтобы подчеркнуть, что антисемитизм является мерой отсутствия таланта человека. В. К. Кантор раскрыл читателям вынужденную правду о евреях, поскольку правду подсказывает художественное восприятие романа. Произведение В. К. Кантора «Крепость» имеет большой религиозно-философский потенциал, демонстрирует сознательное отношение автора к проблеме антисемитизма, которое связано с большим прошлым русской литературы и местом еврейской проблемы в ней. Поэтому в романе есть много деталей, касающихся отношения персонажей к евреям. Автор романа "Крепость" нарушает глубокие мировоззренческие проблемы, связанные с существованием духа и свободы человека, его внутренней "крепостью". The article attempts to comprehend the problem of anti-Semitism in V. K. Cantor’s novel "Fortress" through the characters’ images, to emphasize that anti-Semitism is a measure of human lack of talent. V. K. Cantor revealed the readers the forced truth about the Jews, as the truth is suggested by the artistic perception of the novel. V. K. Cantor’s work "Fortress" has a great religious and philosophical potential, shows the author’s conscious attitude to anti-Semitism issue, which is connected with the great past of the Russian literature and the place of Jewish problem in it. Therefore, the novel has many details concerning the characters’ relationship to the Jews. The author of the novel "Fortress" raises deep worldview problems related to the existence of man’s spirit and freedom, his inner "fortress".
- ДокументПСИХОЛОГІЗМ І РЕКУРСІЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ФАНТАСТИКИ НА ПРИКЛАДІ РОМАНУ ДЕНІЕЛА КІЗА «КВІТИ ДЛЯ ЕЛДЖЕРНОНА»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Разуменко, І. В.Сьогодні літературознавство характеризується як міждисциплінарне в методології та аналізі досліджень у цій галузі. Безумовно, апріорі значущим є аксіологічний вимір літературознавчої методології. Дослідження в усіх галузях гуманітарних наук нині спрямовані на пошук і консолідацію потенціалу наукового і практичного інтелекту з елементами технологій штучного інтелекту. Історично та ментально зумовлене, аксіологічне спрямування літературознавчих студій в Україні посилює актуальність проблеми, заявленої в темі цієї публікації. Мета цієї роботи - привернути увагу філологів та науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітні програми в українських університетах, до проблеми психологізму та синтезу складних типів мислення в реалізації аксіологічної основи літературознавчої методології на прикладі твору Деніела Кіза "Квіти для Елджернона" (1966). У цьому творі автор використав елементи та алгоритмічні підходи, притаманні рекурсії, таким чином, що наратив головного героя твору, Чарлі, вийшов на перший план, розкриття різних форм особистісної ідентичності здійснювалося через мовні конструкції зі щоденника головного героя. Рекурсивне розгортання життя в романі дає можливість розкрити емоційні, читацькі наскрізні літературні прийоми. Today, literary studies are characterized as interdisciplinary in the methodology and analysis of research in this field. Of course, a priori significant is the axiological dimension of literary methodology. Research in all areas of human sciences is now aimed at finding and consolidating the potential of scientific and practical intelligence with elements of artificial intelligence technologies. Historically and mentally determined, axiological direction of literary studies in Ukraine increases the importance of the problem stated in the topic of this publication. The purpose of this work is to draw the attention of philologists and scientific-pedagogical staff that provide educational programs in Ukrainian universities to the problem of psychologism and the synthesis of complex types of thinking in the implementation of the axiological basis of literary methodology using the example of Daniel Keyes' work Flowers for Algernon (1966). In this work, the author used elements and algorithmic approaches inherent in recursion in such a way that the narrative of the main character of the work, Charlie, came to the fore, the disclosure of various forms of personal identity was carried out through language constructs from the main character's diary. The recursive unfolding of life in the novel makes it possible to reveal emotional, reader through literary techniques. moral, motivational, axiological concepts of effective socialization of the modern
- Документ«УКРАЇНСЬКА КНИЖКА – ДІТЯМ ЗА КОРДОНОМ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-15) Разуменко, І. В.У публікації розглянуто забезпечення літературою дітей, які знайшли тимчасовий прихисток у Польщі з початку повномасштабного вторгнення російського агресора в Україну. З перших тижнів перебування переселенців за кордоном постало питання забезпечення українських малюків необхідною літературою. У межах акції фундації «Незламна Україна» під назвою «Українська книжка – дітям за кордоном» підготувала 35 тисяч книжкових наборів (Наше слово, 2022), частина яких була направлена і до Польщі. Серед основних завдань гуманітарної допомоги польської влади та польських громадських організацій стало надання українським дітям, які опинились далеко від своєї домівки, можливості читати книжки рідною мовою. Українці вдячні Польщі за допомогу у важкий для них час, за надані умови під час тимчасового перебування у дружній країні, особливо за можливість маленьким українцям навчатися і читати рідною мовою. А в рідній Україні на українського маленького читача вже чекають нові книжки рідною мовою. The publication examines the provision of literature to children who have found temporary shelter in Poland since the beginning of the full-scale invasion of Ukraine by the Russian aggressor. From the first weeks of the immigrants' stay abroad, the question of providing Ukrainian children with the necessary literature arose. As part of the "Unbreakable Ukraine" foundation campaign called "Ukrainian book - for children abroad" prepared 35 thousand book sets (Our word, 2022), some of which were also sent to Poland. Among the main tasks of humanitarian aid of the Polish authorities and Polish public organizations was to provide Ukrainian children who were far from their homes with the opportunity to read books in their native language. Ukrainians are grateful to Poland for help during a difficult time for them, for the conditions provided during their temporary stay in a friendly country, especially for the opportunity for young Ukrainians to study and read in their native language. And in his native Ukraine, new books in his native language are already waiting for the Ukrainian little reader.
- ДокументЦінність феномену «книги» (роман Роберта М. Зоннтаґа «Сканери»)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-04-09) Криворучко, С. К.; Разуменко, І. В.У статті розглянуто ціннісні орієнтири, що відображують суб’єктивні сприйняття індивіда, який вимушений здійснювати комунікацію на рівні різних соціальних інституцій. Феномен «книги» формується разом із утворенням системи письма та бере своє джерело ще в цивілізації Давнього Єгипту. Сучасний німецький письменник Роберт М. Зоннтаґ (псевдонім автора Мартіна Шойбле) у романі «Сканери» феномен «книги» робить знаком людських цінностей. У картині світу «Сканерів» Роберт М. Зоннтаґ зображує перехід від паперової книги до її електронної версії. В статье рассмотрены ценностные ориентиры, отражающие субъективные восприятия индивида, который вынужден осуществлять коммуникацию на уровне различных социальных институтов. Феномен «книги» формируется вместе с образованием системы письма и берет свой источник еще в цивилизации Древнего Египта. Современный немецкий писатель Роберт М. Зоннтаґ (псевдоним автора Мартина Шойбле) в романе «Сканеры» феномен «книги» делает знаком человеческих ценностей. В картине мира «Сканеров» Роберт М. Зоннтаґ изображает переход от бумажной книги к ее электронной версии. The article deals with values that reflect subjective perceptions of an individual, who is forced to communicate at the level of various social institutions. The phenomenon of "book" is formed together with the formation of the writing system and has its source in the ancient Egyptian civilisation. The contemporary German writer Robert M. Sonntaґ (pseudonym of the author Martin Schäuble) makes the phenomenon of "book" a sign of human values in his novel "Scanners". Robert M. Sonntaґ depicts the transition from the paper book to its electronic version in the world picture of "Scanners".