Перегляд за Автор "Приходько, В. С."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАфганські жінки в романі Халеда Хоссейні «Тисяча сяючих сонць»(Міжнародний гуманітарний університет, Гельветика, 2024-04-18) Приходько, В. С.; Божко, Ю. О.Однією з найпомітніших фігур у сучасній літературі став Халед Хоссейні – автор романів «Тисяча сяючих сонць», «Той, хто біжить за вітром», «І луна летить по горах». Халед Хоссейні – один з сучасних американських письменників афганського походження. Мета статті – проаналізувати творчість відомого письменника Халеда Хоссейні в контексті роману «Тисяча сяючих сонць», показати своєрідність його художнього твору та жіночі образи в романі. Роман «Тисяча сяючих сонць» присвячений усім жінкам Афганістану. У романі Х. Хоссейні головними героїнями стають дві жінки – Маріам і Лейла, які, попри століття цивілізації і високих технологій, знаходяться в безправному становищі в Афганістані. Походження не має значення, оскільки як багаті, так і бідні жінки не можуть безпечно вийти на вулицю самотужки. Маріам і Лейла – цілком різні особистості, що живуть у зовсім різних світах, інакше і не пов'язані були б їхні долі, якби не жорстока війна. На сторінках роману «Тисяча сяючих сонць» описується світ недалекого минулого, автор чітко зазначає, де саме розгортається сюжет, подаються роздуми щодо людського досвіду минулих років та порівняння того, до чого можуть призвести однакові революційні ідеї, але з різними шляхами та метою їхнього здійснення. Халед Хоссейні пропонує нам своє бачення світу, тлумачення подій. Біографічний вимисел є лише імітацією біографії реального автора, сучасні твори ведуть діалог з літературою минулого, де автор зорієнтований не на читача, а на себе. Для автора важливо зрозуміти дійсність, спробувати пізнати природу речей. Роман Х. Хоссейні неймовірно трагічний і чарівно прекрасний, як старозавітна історія. Процес сприйняття Сходу на Заході проходив різні стадії – свої місця займають у відповідних літературах старозавітна тематика, інтерес до східних світо-пізнанних систем і загальнокультурної спадщини, нарешті – до революційних виступів в Кабулі. У країні, позбавленій досвіду історії, суперечності прогресу позначилися з особливою гостротою – хижацтво, спекуляції, цинічне пограбування, – і все розквітало майже без перешкод, до того ж у країну прийшла війна. One of the most prominent figures in modern literature is Khaled Hosseini, the author of the novels "A Thousand Splendid Suns", "The Kite Runner," and "And the Mountains Echoed." Khaled Hosseini is one of the contemporary American writers of Afghan origin. The aim of this article is to analyze the work of the renowned writer Khaled Hosseini in the context of the novel "A Thousand Splendid Suns" and to explore the uniqueness of his artistic creation and the portrayal of female characters in the novel. The novel "A Thousand Splendid Suns" is dedicated to all the women of Afghanistan. In the novel, H. Hosseini's main heroines are two women – Mariam and Laila – who, despite the centuries of civilization and advanced technology, find themselves in a powerless position in Afghanistan. The origins are insignificant, as both rich and poor women cannot safely venture out into the streets alone. Mariam and Laila are entirely different personalities, living in completely different worlds; their fates would have remained unrelated if not for the cruel war. The pages of the novel "A Thousand Splendid Suns" describe the world of the recent past, and the author clearly indicates where the plot unfolds. The narrative includes reflections on human experiences in past years and comparisons of how similar revolutionary ideas can lead to different paths and purposes of their realization. Khaled Hosseini offers us his vision of the world and his interpretation of events. The biographical fiction is merely an imitation of the real author's biography, as contemporary works engage in a dialogue with the literature of the past, where the author is not oriented towards the reader but towards themselves. It is essential for the author to understand reality and attempt to grasp the nature of things. H. Hosseini's novel is incredibly tragic and enchantingly beautiful, much like an ancient tale. The process of perceiving the East in the West has gone through various stages – from themes of the Old Testament to the interest in Eastern worldcognition systems and general cultural heritage, and finally to the revolutionary uprisings in Kabul. In a country devoid of historical experience, the contradictions of progress have manifested with particular acuteness – predation, speculation, cynical plundering – and everything flourished almost unimpeded until war broke out in the country.
- ДокументГойдалка сім’ї у романі Марка Леві «Остання зі Стенфілдів»(Міжнародний гуманітарний університет; видавничий дім "Гельветика", 2021-11-12) Приходько, В. С.; Божко, Ю. О.У статті аналізується еволюція головних героїв у гойдалці сім’ї Стенфілдів у романі Марка Леві «Остання зі Стенфілдів». Роману притаманний тісний зв’язок між історією та сучасністю. Автор прагне знайти відповіді на злободенні проблеми буття у бурхливому морі сучасної цивілізації. За допомогою складної композиції сюжету автор показує життя і роздуми над ним, власне міркування у його динаміці, у розвитку, у поступальному русі від минулого через сьогодення до майбутнього. Анонімні листи з минулого, любов і таємниця, гра-головоломка – всі події сюжету з непередбачуваним фіналом допомагають усвідомити дієвий духовно-моральний потенціал твору. Роман є динамічним і драматичним, він розкриває внутрішній світ людини та мінливість діалектики людської душі. Головні герої роману Елінор-Рігбі та Джорж-Гаррісон блукають у лячному лабіринті загадок, у центрі якого – впливове сімейство багатих Стенфілдів. Автору вдається переплести реалізм, детектив, фантастику, він розширює саме розуміння подій 40–50-х рр. минулого століття. «Остання зі Стенфілдів» – гостросоціальний твір, однією із проблем якого є доля людських цінностей у світі купівлі-продажу. У романі автор звертається до антифашистської теми. Доля євреїв в окупованій Франції під час Другої світової війни сприймається як найстрашніша і найтрагічніша суперечність у житті. Марк Леві викриває фашистську ідеологію, намагаючись проникнути у психологію людини. Автор роману широко використовує прийом контрасту в зображенні сімейних відносин інших головних героїв Ханни та Роберта, розповідь переростає у розуміння трагізму ситуації. Роман Марка Леві «Остання зі Стенфілдів» – історія кохання героїв роману. Центральна сюжетна лінія роману – взаємини батьків Саллі-Енн, Ханни та Роберта. Автор прагне показати, що перед нами справжня розповідь учасників подій і їхніх свідків. «Остання зі Стенфілдів» – роман, якому властива глибина соціально-художнього аналізу. Автор виявляє прагнення до творчого розвитку традицій французьких майстрів зображення «діалектики душі». В статье анализируется эволюция главных героев в качелях семьи Стэнфилдов в романе Марка Леви «Последняя из Стэнфилдов». Роману присуща тесная связь между историей и современностью. Автор стремится найти ответы на злободневные проблемы бытия в бурном море современной цивилизации. Посредством сложной композиции сюжета автор показывает жизнь и размышления над ней, собственно рассуждения в их динамике, в развитии, в поступательном движении от прошлого через настоящее к будущему. Анонимные письма из прошлого, любовь и тайна, игра-головоломка – все события сюжета с непредсказуемым финалом помогают уяснить действенный духовно-нравственный потенциал произведения. Роман динамичен и драматичен, он раскрывает внутренний мир человека и изменчивость диалектики человеческой души. Главные герои романа Элинор-Ригби и Джорж-Гаррисон бродят в лечебном лабиринте загадок, в центре которого – влиятельное семейство богатых Стэнфилдов. Автору удается переплести реализм, детектив, фантастику, он расширяет само понимание событий 40–50-х гг. прошлого столетия. «Последняя из Стенфилдов» – остросоциальное произведение, одной из проблем которого является судьба человеческих ценностей в мире купли-продажи. В романе автор обращается к антифашистской теме. Судьба евреев в оккупированной Франции во время Второй мировой войны воспринимается как самое страшное и трагическое противоречие в жизни. Марк Леви разоблачает фашистскую идеологию, пытаясь проникнуть в психологию человека. Автор романа широко использует прием контраста в изображении семейных отношений других главных героев Ханны и Роберта, рассказ перерастает в понимание трагизма ситуации. Роман Марка Леви «Последняя из Стэнфилдов» – история любви героев романа. Центральная сюжетная линия романа – отношения родителей Салли-Энн, Ханны и Роберта. Автор стремится показать, что перед нами подлинный рассказ участников событий и их свидетелей. «Последняя из Стэнфилдов» – роман, которому свойственна глубина социально-художественного анализа. Автор выражает стремление к творческому развитию традиций французских мастеров изображения «диалектики души». The article analyzes the evolution of the main characters in the swing of the Stanfields family in Marc Levy’s novel “The Last of the Stanfields”. The novel is characterized by a close connection between history and the present time. The author aims to find answers to the urgent problems of life in the turbulent sea of modern civilization. With the help of a complex composition of the plot, the author shows life and reflections on it, his own reasoning in its dynamics, in development, in the progressive movement from the past through the present to the future. Anonymous letters from the past, love and mystery, a puzzle game – all the events of the plot with an unpredictable ending help to realize the effective spiritual and moral potential of the book. The novel is dynamic and dramatic, it reveals the inner world of a person and the variability of the human soul dialectics. The main characters of the novel Eleanor-Rigby and George Harrison wander in a frightening maze of mysteries, in the center of which is an influential family of the rich Stanfields. The author manages to combine realism, detective story, fiction all together, he expands the understanding of the last century events in the 40–50s. “The Last of the Stanfields” is a hot topic social work, one of the problems of which is the fate of human values in the buying and selling world. In the novel, the author touches on the anti-fascist theme. The fate of the Jews in occupied France during World War II is perceived as the most terrible and tragic contradiction in life. Marc Levy exposes fascist ideology, trying to penetrate human psychology. The author of the novel widely uses the technique of contrast in depicting the family relationships of other protagonists of the time, Hannah and Robert, the story grows into an understanding of the tragedy of the situation. Marc Levy’s novel “The Last of the Stanfields” is a love story of the heroes in the novel – love-war, love-destruction, which grows through betrayal, cynicism in the Stanfields family. The central plot line of the novel is the relationship of Sally-Ann’s parents – Hannah and Robert. The author seeks to show that readers deal with the real story of the participants of the events and their witnesses. “The Last of the Stanfields” is a novel characterized by the depth of socio-artistic analysis. Having the features and peculiarities inherent in the novel genre, the author shows a desire for the creative development of the French masters’ traditions to depict the “soul dialectics”.
- ДокументДрами життя героїв романів Ґ. Ґріна «Комедіанти» і «Суть справи»(Міжнародний гуманітарний університет, Гельветика, 2023) Приходько, В. С.; Божко, Ю. О.; Карпець, Л. А.У статті аналізується еволюція головних героїв роману «Комедіанти» та «Суть справи» англійського письменника XX століття Ґрема Ґріна. Його герої є позитивними або негативними, але головна їхня риса – незвичайність. Світ, що зображується Ґ. Ґріном, отримав в західній літературній критиці образну назву «грінландія». Тема відповідальності людини за долі інших людей становить одну із провідних проблем романів. Події у романі Ґ. Ґріна «Комедіанти» вражають нас своєю схожістю із сьогоденням, вони розгортаються на Гаїті, що має репутацію «республіки терору», де президент оголосив себе довічним диктатором країни, в якій панують страх і беззаконня. Усе це дуже нагадує нам стан Росії. Вторгнувшись до України, путінські війська здійснюють масові репресії, вбивають, катують мирне населення. Сміливі й мужні люди, які зображені в романі, так само як і українці, організовують партизанські загони, борються за перемогу свободи своєї країни. Дія роману «Суть справи» відбувається так само в африканській країні, що була колонією Англії. У романі показано глибоке проникнення у внутрішній світ особистості, де становлення головного героя відбувається через призму його кар’єри. Поступово все більш загострюється внутрішній конфлікт між церковними догмами, службовим боргом – і вимогами людської совісті. Ґ. Ґрін створює книги, насичені ідейними конфліктами, протиборством характерів. У його творчості стикнулися два різновиди роману: по-перше, твори на основі авантюрно-пригодницької фабули, в якій присутні елементи детектива, по-друге, так званий «серйозний» роман, коли поетика жанру роману ґрунтується на художніх образах людей, почуттів, які утворюють загальний образ дійсності. Автор романів приписує своїм героям такі людські якості, як мужність, енергійність, відданість, стійкість, що позитивно оцінюються в будь-якій системі зобов’язань. Саме в цьому полягає секрет успіху письменника. Ґ. Ґрін створює психологічно складні образи героїв, їхній духовний світ багатий і різнобічний. Головне для письменника – дослідження людської психології, моральних колізій, через призму яких вони розглядаються. The article analyzes the evolution of the main characters in "The Comedians" and "The Heart of the Matter" by the twentieth-century English writer Graham Greene. His heroes are either positive or negative, but their main feature is unusualness. The world depicted by Greene has received the figurative name "Greeneland" in Western literary criticism. The theme of human responsibility for the fate of other people is one of the main problems of the novels. The events in Greene's novel" The Comedians" amaze us with their resemblance to the present day, taking place in Haiti, which has a reputation as a "republic of terror," where the president has declared himself a dictator for life, and where fear and lawlessness reign. All of this reminds us very much of the state of Russia. Having invaded Ukraine, Putin's troops are carrying out mass repression, killing and torturing civilians. The brave and courageous people depicted in the novel, likewise Ukrainians, organize guerrilla groups and fight for the victory of freedom in their country. The novel" The Heart of the Matter" is also set in an African country that was a colony of England. The novel shows a deep penetration into a personality's inner world, where the protagonist's formation takes place through the prism of his career. Gradually, the internal conflict between church dogma, duty, and the demands of the human conscience becomes more and more acute. Greene creates books full of ideological conflicts and character confrontations. His work combines two types of novels: firstly, works based on an adventure plot with detective elements, and secondly, the so-called "serious" novel when the poetics of the novel genre is based on artistic images of people and feelings that form a general image of reality. The author of novels ascribes to his characters such human qualities as courage, energy, devotion, and resilience, which are positively evaluated in any system of obligations. This is the secret of the writer's success. G. Greene creates psychologically complex characters, their spiritual world is rich and versatile. The main thing for the writer is the study of human psychology and moral conflicts through the prism of which they are viewed.
- ДокументЗагальнолюдське й історично-конкретне в характерах героїв сьогодення і романах Луї Араґона(Міжнародний гуманітарний університет, Гельветика, 2022) Божко, Ю. О.; Приходько, В. С.У статті аналізуються сучасні події і їх перетин із творчістю одного з відомих французьких письменників XX століття Луї Араґона, який описує явища окупованої Франції під час другої світової війни. Події сьогодення, під час російсько-української війни 2022 р., віддзеркалюють поступові внутрішні мотиви вибору свого життєвого шляху, відплати окупантам, прославлення масового героїзму українського народу. У статті вбачається перетин Л. Араґона-письменника, що зв’язує класичний період французької прози, з сучасністю. Герої сьогодення, як і Л. Араґон, активно волають до світу про співчуття, про милосердя до Бучі й Гостомелю, коли український народ веде болісну боротьбу за свої будинки як куточки України, як вогнища виживання, за джерело олюдненого буття, яке виганяється окупантами з рідної землі Луганщини й Донеччини. У важкі перехідні часи не можна відгородитися від того, що хвилює весь народ. І творча інтелігенція, іноді далека від військових дій, не може і не повинна відриватися від народу, її завдання – своїм мистецтвом допомагати сучасному українському народу в його боротьбі проти московітів. Наразі створюється полк захисників мистецтва та національної культури, охороняються національні народні цінності. І духовна стійкість, і мужність молодих захисників України мають величезний вплив на товариство, змушують задуматися про сенс життя, й чинну соціальну несправедливість. Так і герої роману Л. Араґона: переконаність органічно поєднується в них з романтичністю натури, з вірою в якнайшвидше звільнення рідної землі від окупантів, бо на їхньому боці чесні, шляхетні, найкращі люди людства. Урочистість ворогів тимчасова, впевнені вони, неминуче переможуть демократія та свобода. Прагнучи документальності й точності, Л. Араґон називає імена реальних людей, найменування місць дії, простежує шлях відступу французької армії під час другої світової війни. Але це не перетворюється на самоціль, оскільки головне для письменника – передати складність історичної ситуації, ставлення до неї різних за світоглядом людей. Романам Л. Араґона притаманні тісні зв’язки із сучасністю, французька література наприкінці ХХ століття набуває нових рис, що істотно відокремлюють її від попереднього періоду. Л. Араґон створює твори, пройняті любов’ю і пошаною до людської особистості, запевняє, що у повоєнні роки другої світової війни важливу роль мають гарантії миру – в розумності соціального устрою, справедливості його законів. The article analyzes contemporary events and their intersection with the works by one of the famous French writers in the 20th century, Louis Aragon, who describes the phenomena of occupied France during the Second World War. Today’s events, during the Russian-Ukrainian war of 2022, reflect the gradual internal motives of choosing the life path, retribution to the invaders, and glorification of the mass heroism of the Ukrainian people. The article shows L. Aragon’s intersection, as a writer, who connects the classical period of French prose with the present time. Today’s heroes, like L. Aragon, are actively crying out to the world for compassion, for mercy to Bucha and Hostomel, when the Ukrainian people are waging a painful struggle for their homes in Ukraine, as corners of survival, for a source of humanized existence, which is driven out by the invaders from the homeland of Luhansk and Donetsk regions. In difficult times of changes, it is impossible to be isolated from what worries the whole nation. And the creative intellectuals sometimes far from military actions, cannot and should not be separated from the people, their task is to use the art to help the modern Ukrainian people in their struggle against the Muscovites. Currently, a regiment of art defenders and national culture is being created, and national values are being protected. Both the spiritual stability and the courage of Ukrainian young defenders have a huge impact on society, they make us think about the sense of life and the current social injustice. So do the heroes in L. Aragon’s novel: conviction is organically combined with their romantic nature, with faith in the fastest possible liberation of the native land from the invaders, because honest, noble, the best people of humanity are on their side. The solemnity of the enemies is temporary, they are sure that democracy and freedom will inevitably win. Striving for actuality and accuracy, L. Aragon mentions the names of real people, names event places, and traces the retreat of the French army during the Second World War. But this does not turn into a goal in itself, since the main thing for the writer is to convey the complexity of the historical situation, and the attitude to it of people with different worldviews. L. Aragon’s novels are characterized by close ties with the present time, French literature at the end of the 20th century acquires new features that significantly distinguish it from the previous period. L. Aragon creates works imbued with love and respect for the human personality, assuring that in the postwar years of the Second World War, guarantees of peace play an important role in the reasonableness of the social system, the justice of its laws.
- ДокументЛабиринты любви в романе Чарльза Белфора «Парижский архитектор»(Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020-02) Приходько, В. С.; Солошенко-Задніпровська, Н. К.Статья посвящена проблеме творчества американского романиста, архитектора и историка культуры Чарльза Белфора и его книге «Парижский архитектор», которая стала бестселлером и принесла автору почетную награду – престижную «Дублинскую литературную премию». Писатель дарит нам роман, благодаря которому мы ощущаем и переживаем события прошлого в нашей реальной жизни. Автор – исследователь тайных уголков человеческой души, а не только блестящий знаток архитектуры. Поэтому целью статьи является анализ трансформации главного героя романа в условиях немецкой оккупации Парижа. Результатом исследования является понимание того, что колоритность образов, разнообразие художественных средств, глубина проникновения в человеческую природу, ядро души человека делает роман увлекательным. Проблема внутреннего конфликта главного героя, Люсьена Бернара, выражается через его отношения с женой, проблема его внешнего конфликта – через отношения с любовницей. В любовном треугольнике вначале главный герой идёт на компромисс, понимая, чётко осознавая, что компромисс – это ущербность и самообман, причём самообман из страха, однако в герое живёт вера в личное счастье, хотя сам он, признавая ужасы немецкой оккупации, не надеется дожить до её конца. Чтобы жить в согласии с собой в период оккупации, Люсьену надо делать что-нибудь во имя добра и любви, оживит его душу. Поэтому роман Чарльза Белфора – это рассказ участника, свидетеля, жертвы изображаемых событий; через трансформацию главного героя романа в условиях немецкой оккупации автор прославляет любовь к жизни. Статтю присвячено проблемі творчості американського романіста, архітектора й історика культури Чарльза Белфора та його книзі «Паризький архітектор», яка стала бестселером і принесла автору почесну нагороду – престижну «Дублінську літературну премію». Письменник дарує нам роман, завдяки якому ми відчуваємо та переживаємо події минулого в нашому реальному житті. Автор – дослідник таємних куточків людської душі, а не лише блискучий знавець архітектури. Тож метою статті є аналіз трансформації головного героя роману в умовах німецької окупації Парижа. Результатом дослідження є розуміння того, що колоритність образів, різноманітність художніх засобів, глибина проникнення в людську природу, ядро її душі робить роман захоплюючим. Проблема внутрішнього конфлікту головного героя, Люсьєна Бернара, виражається через його відносини з дружиною, проблема його зовнішнього конфлікту – через відносини з коханкою. У любовному трикутнику спочатку головний герой йде на компроміс, розуміючи, чітко усвідомлюючи, що компроміс – це ущербність і самообман, причому самообман зі страху, проте в героя живе віра в особисте щастя, хоча сам він, признаючи жахи німецької окупації, не сподівається дожити до її кінця. Щоб жити у злагоді з собою в період окупації, Люсьєну треба робити що-небудь в ім'я добра і любові, що оживить його душу. Тож роман Чарльза Белфора – це розповідь учасника, свідка, жертви зображуваних подій; через трансформацію головного героя роману в умовах німецької окупації автор прославляє любов до життя. The article is devoted to the creativity problem of the American novelist, architect and cultural historian Charles Belfort and his book “Paris Architect” that became a bestseller. The book brought to the author an honorary award, the prestigious Dublin Literary Prize. The writer gives us the novel and we understand feelings and the past events happen as they are in our real life. The author is the researcher of the secret corners of a human soul, and not just a brilliant expert of architecture. The purpose of the article is to analyze the transformation of the main character in the novel by Charles Belfort "Paris Architect" in the period of German occupation in Paris. The results of the study are the understanding that the colorful images, the variety of creative means, the depth of penetration into a human nature, the core of its soul. It makes the novel exciting. The problem of the internal conflict of the main character Lucien Bernard is expressed through the relationship with his wife, the problem of the external conflict of the main character is expressed through the relationship with his lover. At first, in the love triangle, the main character makes a compromise, realizing clearly that a compromise is the inferiority and self-deception, and fear self-deception, but the main character lives in faith in personal happiness. He observes the horrors of the German occupation, and does not hope to live up to its end. In our opinion, the problem of the main character is the main character himself, in his morality, moral experiences. This leads the main character to a dead end; he goes through his life as in a labyrinth. In order to live in harmony with himself during the German occupation he needs to do something in the name of goodness and love, it revives his soul. We see the true story of a participant, a witness, a victim of the depicted events. As a result of the research it was concluded that through the transformation of the main character in the novel "Paris Architect" by Charles Belfort in the period of German occupation, the author glorifies the love to life.
- ДокументЛабиринты надежды и спасения в романе Чарльза Белфора «Парижский архитектор»(Видавничий дім Дмитра Бураго, 2020-06) Приходько, В. С.; Солошенко-Заднепровская, Н. К.Работа раскрывает творчество Чарльза Белфора и его книги «Парижский архитектор», известного американского романиста, архитектора и историка культуры. Его роман стал бестселлером, принес прославленную «Дублинскую литературную премию». Цель работы – анализ моральной и духовной трансформации главного героя романа Чарльза Белфора «Парижский архитектор» в условиях немецкой оккупации Парижа, где теплится чувство надежды и спасения, которое прославляет мужество борьбы, жажду жизни. Результатами исследования является понимание того, что на крови и страхе основано мужество борьбы, жажда жизни в дни фашистской оккупации Парижа. Писатель задает тональность всего последующего повествования, фактически точного, но не свободного от эмоций, что дает возможность стать невольным участником происходящих событий. Главный герой романа – архитектор Люсьен Бернар. Писатель с первых страниц романа обращает внимание на жестокость немецких завоевателей: многих евреев расстреливают без суда и следствия. Главному герою Люсьену было предложено сделать тайники в домах богатых евреев, чтобы спасти им жизнь. Главный герой оказывается перед непростым выбором: или рискнуть жизнью, или отказаться от заманчивого предложения, от дела, в успех которого он не верит. Встреча главного героя с людьми из Сопротивления была закономерным моментом его духовной эволюции. Своим поступком он опровергал вездесущую, насаждаемую ложь о цивилизованной немецкой нации. Главный герой прожил в оккупации более 3-х лет. И после всего произошедшего за эти страшные годы фашистской оккупации главный герой понимает, что ему дан шанс начать все заново. В результате исследования сделан вывод о моральной и духовной трансформации главного героя. Главный герой Люсьен Бернар после пройденных им жизненных испытаний преодолевает немецкую оккупацию Парижа, спасает несчастных еврейских детей и целые еврейские семьи. В герое теплящееся чувство надежды и спасения превращается в мужество борьбы и жажду жизни. Робота розкриває творчість Чарльза Белфора і його книги «Паризький архітектор», відомого американського романіста, архітектора й історика культури. Його роман став бестселером, приніс славетну «Дублінську літературну премію». Мета роботи – аналіз моральної і духовної трансформації головного героя роману Чарльза Белфора «Паризький архітектор» в умовах німецької окупації Парижа, де шаленіє почуття надії і порятунку, яке прославляє мужність боротьби, жагу до життя. Результатами дослідження є розуміння того, що на крові й страху засновано мужність боротьби, жага до життя в дні фашистської окупації Парижа. Письменник задає тональність всього подальшого роману, фактично точного, але не вільного від емоцій, що дає можливість стати учасником трагедій, які відбуваються. Головний герой роману – архітектор Люсьєн Бернар. Письменник з перших сторінок роману звертає увагу на жорстокість німецьких загарбників: багатьох євреїв розстрілюють без суду і слідства. Головному герою Люсьену було запропоновано побудувати схованки в будинках багатих євреїв, щоб врятувати їм життя. Головний герой постає перед непростим вибором: або ризикнути життям, або відмовитися від привабливої пропозиції, від справи, в успіх якої він не вірить. Зустріч головного героя з людьми з Спротиву була закономірним моментом його духовної еволюції. Своїм вчинком він спростовував всюдисущу, насаджувану брехню про цивілізовану німецьку націю. Головний герой прожив в окупації більше 3-х років. І після всього, що сталося за ці страшні роки фашистської окупації, головний герой розуміє, що йому дано шанс почати все спочатку. В результаті дослідження зроблено висновок про моральну і духовну трансформацію головного героя. Головний герой Люсьєн Бернар після пройдених їм життєвих випробувань долає німецьку окупацію Парижа, рятує знедолених єврейських дітей і цілі єврейські сім’ї. У героя палаюче почуття надії і порятунку переростає в мужність боротьби і жагу до життя. The paper reveals the work by Charles Belfoure and his book “Paris Architect”. The author is a famous American novelist, architect and cultural historian. His novel became a bestseller, brought the well-known Dublin Literary Prize. The purpose of the paper is to analyze the moral and spiritual transformation of the main character in Charles Belfoure’s novel “Paris Architect” under the German occupation in Paris, where the sense of hope and life-saving is described. This sense glorifi es the courage of struggle and the thirst for life. The result of the study is the understanding that the courage of struggle, the thirst for life in the days of the fascist occupation in Paris is based on blood and fear. The writer sets the tone for the entire subsequent narrative, the novel is actually accurate, but is not free of emotions. It makes the possibility to become an involuntary participant in the tragedies that take place in the novel. The main character in the novel is an architect Lucien Bernard. In the novel the writer draws attention to the cruelty of German conquerors from the fi rst pages: many Jews are shot without trials. The main character Lucien was asked to build hiding places in wealthy Jews’ houses in order to save their lives. The main character is faced with a diffi cult choice: either to risk his life or to refuse a tempting off er, as he does not believe in it. The main character’s meeting with people from the Resistance was a coherent moment of his spiritual transformation. The main character refuted the universal, fi xed lie about the civilized German nation with his actions. The main character has been living in the German occupation for more than 3 years. And after everything that happened during these terrible 3 years in the fascist occupation, the main character realizes that he is given a chance to start all over again. As a result of the study we made a conclusion about the moral and spiritual transformation of the main character. After passing all life challenges the main character Lucien Bernard overcomes the German occupation in Paris, saves Jewish children, and entire Jewish families. The warming sense of hope and life-saving inside the main character turns into the courage of struggle and the thirst for life.
- ДокументТаємничо-стихійна сила любові в романі Ніни Георге «Лавандова кімната»(Міжнародний гуманітарний університет; видавничий дім "Гельветика", 2021-10-28) Приходько, В. С.; Вєдєрнікова, Т. В.У статті аналізується таємничо-стихійна сила любові в романі сучасної німецької письменниці Ніни Георге «Лавандова кімната». Нездійснені мрії і надії головного героя роману «Лавандова кімната» Жана утворюють ідейно-художній згусток, у якому укладено ствердження: в одному житті може існувати любов жінки, головної героїні Манон, до двох особистостей: до чоловіка Люка й коханця Жана – як одночасне існування протилежностей – півдня і півночі, землі і неба. Проте сам Жан, не маючи сил змиритися з пережитою втратою коханої Манон, двадцять один рік проводить у безуспішних спробах утекти від болісних любовних спогадів. У подорожі в часі, водночас у подорожі по життю, у романі «Лавандова кімната» з’єдналися органічно жанри й літературні напрями, зійшлися стихії: смішне і серйозне, філософське і сатиричне, пародійне і чарівне. Увага авторки прикута до простих і вічних проявів життя, таких як народження, любов, смерть. Життя і смерть – два полюси, конфлікт життя героїв роману і смерті розвиваються в різних пересічних, що вступають у складну взаємодію, у планах, тимчасових і просторових: минулому, теперішньому, майбутньому часі. Двадцять один рік, двадцять одне літо і двадцять один новорічний ранок живуть любов і спогади в закритій «лавандовій» кімнаті Жана. Життя Манон і Жана було подібне яскравому спалаху, але швидко згасаючій іскрі. Історія любові в невблаганному русі відміряє їм напружену, але занадто коротку за часом долю. Письменниця показує героїв у щасливі моменти максимального піднесення й розквіту їхніх життєвих сил. «Лавандова кімната» Ніни Георге – складний і глибокий роман, він не лише про кохання. Роман побудований на відкритому паралелізмі: історія пристрасті коханців Манон і Жана, історія сімейних відносин подружжя Манон і Люка. Конфлікт твору із зовнішнього переноситься у внутрішній план. У любовному поєдинку випробовується гідність людини, котрій життя весь час підносить вражаючі сюрпризи. В статье анализируется таинственно-стихийная сила любви в романе современной немецкой писательницы Нины Георге «Лавандовая комната». Несбывшиеся мечты и надежды главного героя романа «Лавандовая комната» Жана образуют идейно-художественный сгусток, в котором заключено утверждение: в одной жизни может существовать любовь женщины, главной героини Манон, к двум личностям: к мужу Люку и любовнику Жану – как одновременное существование противоположностей – юга и севера, земли и неба. Однако сам Жан, не в силах смириться с пережитой потерей любимой Манон, двадцать один год проводит в безуспешных попытках уйти от болезненных любовных воспоминаний. В путешествии во времени, в то же время в путешествии по жизни, в романе «Лавандовая комната» соединились органически жанры и литературные направления, сошлись стихии: смешное и серьёзное, философское и сатирическое, пародийное и волшебное. Внимание автора приковано к простым и вечным проявлениям жизни, таким как рождение, любовь, смерть. Жизнь и смерть – два полюса, конфликт жизни героев романа и смерти развиваются в разных рядовых, вступающих в сложное взаимодействие, в планах, временных и пространственных: прошлом, настоящем, будущем времени. Двадцать один год, двадцать одно лето и двадцать одно новогоднее утро живут любовь и воспоминания в закрытой «лавандовой» комнате Жана. Жизнь Манон и Жана была подобна яркой вспышке, но быстро угасающей искре. История любви в неумолимом движении отмеряет им напряжённую, но слишком короткую по времени судьбу. Писательница показывает героев в счастливые моменты максимального подъёма и расцвета их жизненных сил. Лавандовая комната Нины Георге – сложный и глубокий роман, он не только о любви. Роман построен на открытом параллелизме: история страсти любовников Манон и Жана, история семейных отношений супругов Манон и Люка. Конфликт произведения из внешнего переносится во внутренний план. В любовном поединке испытывается достоинство человека, которому жизнь все время преподносит поразительные сюрпризы. The article analyzes the mysterious and elemental force of love in the novel “Lavender Room” written by modern German writer Nina George. Unfulfilled dreams and hopes of the protagonist of the novel “Lavender Room” Jean form an ideological and artistic bunch, which contains the statement: there can be a woman’s love, the main character Manon to two personalities in one life: Luke’s husband and Jean’s lover as the coexistence of opposites – the south and north, earth and sky. However, Jean is unable to come to terms with the loss of his beloved Manon, spends twentyone years in unsuccessful attempts to escape from painful love memories. In time travel, at the same time in the journey through the whole life, in the novel “Lavender Room” organically combined genres and literary trends, the elements came together: funny and serious, philosophical and satirical, parody and magic. The author’s attention is focused on simple and eternal manifestations of life, such as birth, love, death. Life and death – two poles, the conflict of life of the characters of the novel and death develop in different ordinary, entering into complex interactions, in plans, temporal and spatial: past, present, future. Twenty-one years, twenty-one summers and twenty-one New Year’s mornings love and memories live in Jean’s closed “lavender” room. Manon and Jean’s life was like a bright flash, but a fading spark. The story of love in its relentless movement measures them tense, but too short in time. The writer shows her characters in the happy moments of maximum rise and flowering of their vital forces. Nina George’s “Lavender Room” is a complex and profound novel, not just about love. The novel is built on open parallelism: the story of the passion of lovers Manon and Jean, the story of the family relationship of Manon and Luke. The conflict of the work is transferred from the external to the internal plan. In a love duel, the dignity of a person is tested and life constantly brings impressive surprises.
- ДокументТЕМА ВІЙНИ У РОМАНАХ РОБЕРА МЕРЛЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-15) Приходько, В. С.; Божко, Ю. О.У публікації проаналізовано тему війни у романах Робера Мерля. Письменник відстоює ідею опору політичному та моральному насильству, прагне постановки важливих проблем особистого життя людини, показує, яким крихким є особисте щастя, як народжуються в ньому відносини між людьми. The publication analyzes the topic of war in Robert Merle's novels. The writer defends the idea of resistance to political and moral violence, seeks to pose important problems of a person's personal life, shows how fragile personal happiness is, how relationships between people are born in it.