Перегляд за Автор "Попова, В. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ ДЕЗАДАПТАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ЗАКЛАДАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Попова, В. В.В статті доведено, що соціальні працівники спеціалізованих закладів мають забезпечувати виконання таких важливих завдань з метою профілактики дезадаптації дошкільників: формування у дітей знань про сімейні, колективні та дружні стосунки на основі засвоєння ними цінностей та базових моральних норм, правил поведінки та самозбереження; розвиток здатності до засвоєння та виконання вимог і правил соціального середовища; розвиток вміння налагоджувати контакти, доброзичливо спілкуватися, долати труднощі, приймати і надавати допомогу; розвиток здатності засвоювати і використовувати знання та вміння догляду за собою, робочим місцем, за своїми речами, елементарні трудові навички. В статье доказано, что социальные работники специализированных учреждений должны обеспечивать выполнение таких важных задач с целью профилактики дезадаптации дошкольников: формирование у детей знаний о семейных, коллективных и дружеских отношений на основе усвоения ими ценностей и базовых нравственных норм, правил поведения и самосохранения; развитие способности к усвоению и выполнению требований и правил социальной среды; развитие умений налаживать контакты, доброжелательно общаться, преодолевать трудности, принимать и оказывать помощь; развитие способности усваивать и использовать знания и умения ухода за собой, рабочим местом, за своими вещами, элементарные трудовые навыки. It is proved that social workers of specialized institutions should ensure the implementation of the following important tasks to prevent maladaptation of preschoolers: the formation of children's knowledge of family, collective and friendly relations based on their assimilation of values and basic moral norms, rules of conduct and self-preservation; development of the ability to assimilate and comply with the requirements and rules of the social environment; development of the ability to establish contacts, communicate in a friendly manner, overcome difficulties, accept and provide assistance; development of the ability to learn and use the knowledge and skills of self-care, workplace, their belongings, basic work skills.
- ДокументАНАЛІЗ ДОСВІДУ ПРОФІЛАКТИКИ ДЕЗАДАПТАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ЗАКЛАДАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Попова, В. В.У статті розглянуто ідеї науковців, які були теоретично обґрунтовано та розроблена комплексна програма соціально-педагогічної діяльності з профілактики дезадаптації дошкільників у спеціалізованих закладах, в яких передбачено такі форми та методи роботи як: тренінги з формування у фахівців соціальної галузі знань, щодо розвитку соціальних компетенцій дитини дошкільного віку, профілактичні бесіди, ігри, тематичні заходи; робота психолога, соціального працівника з оточенням дитини, – що спрямовано на профілактику дезадаптації дітей у спеціалізованих закладах. В статье рассмотрены идеи ученых, которые были теоретически обоснованы и разработана комплексная программа социально-педагогической деятельности по профилактике дезадаптации дошкольников в специализированных учреждениях, предусматривающей такие формы и методы работы как: тренинги по формированию у специалистов социальной сферы знаний, по развитию социальных компетенций ребенка дошкольного возраста, профилактические беседы, игры, тематические мероприятия; работа психолога, социального работника с окружением ребенка, – что направлено на профилактику дезадаптации детей в специализированных учреждениях. The article considers the ideas of scientists who were theoretically substantiated and developed a comprehensive program of socio-pedagogical activities to prevent maladaptation of preschoolers in specialized institutions, which provides such forms and methods of work as: training on the formation of social skills of children preschool age, preventive conversations, games, thematic activities; work of a psychologist, social worker with the child's environment - aimed at preventing maladaptation of children in specialized institutions.
- ДокументДосвід стосунків в батьківській сім’ї як предиктор психологічного благополуччя особистості(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Попова, В. В.У роботі розглядануто проблему впливу досвіду відносин у батьківській сім'ї на психологічне благополуччя особистості у дорослості. Актуальність дослідження зумовлена тим, що вплив сім'ї на розвиток людини продовжує активно проявлятися не тільки в дитинстві та підлітковому віці, але і тоді, коли досвід дитячо-батьківських відносин починає виступати тим інтерсуб'єктним, ментальним ресурсом, який опосередковує взаємодію молодої людини зі світом, формуючи при цьому ті особистісні диспозиції, які, у свою чергу, стають особистісним ресурсом людини, що визначає її життєву успішність/неуспішність. При цьому на тлі численних досліджень ролі сім'ї у розвитку дитини спостерігається нестача таких щодо дорослого віку. У роботі наведено огляд напрямів, за якими вивчається роль батьківської сім'ї для людини як у вітчизняній, так і зарубіжній психології. Наведено результати емпіричного дослідження особливостей психологічного благополуччя дорослих людей з різним досвідом відносин у батьківській сім'ї. Виявлено, що сприятливий досвід сприяє більш позитивним та довірчивим відносинам з оточуючими, вищому рівню самоприйняття та здатності керувати своїм життям. The paper considers the problem of the influence of the experience of relationships in the parental family on the psychological well-being of the individual in adulthood. The relevance of the study is due to the fact that the influence of the family on human development continues to be active not only in childhood and adolescence, but also when the experience of child-parent relationship begins to act as intersubjective, mental resource that mediates the interaction of young people with the world, while forming those personal dispositions, which, in turn, become a personal resource of man, which determines his life success / failure. At the same time, against the background of numerous studies on the role of the family in child development, there is a lack of such in relation to adulthood. The paper provides an overview of the areas in which the role of the parental family for a person in both domestic and foreign psychology. The results of an empirical study of the characteristics of the psychological well-being of adults with different experiences of relationships in the parental family are presented. It was found that a favorable experience promotes more positive and trusting relationships with others, a higher level of self-acceptance and the ability to manage their lives.
- ДокументПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ ДЕЗАДАПТАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ЗАКЛАДАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Попова, В. В.У статті розкривається суть практичної професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики дезадаптації дошкільників у спеціалізованих закладах, представлено комплекс засобів, що її забезпечують, а також визначено систему індикаторів для вимірювання рівня практичної професійної готовності майбутніх соціальних працівників до відповідного виду професійної діяльності. В статье раскрывается суть практической профессиональной подготовки будущих социальных работников к профилактике дезадаптации дошкольников в специализированных учреждениях, представлен комплекс средств, которые ее обеспечивают, а также определена система индикаторов для измерения уровня практической профессиональной готовности будущих социальных работников к соответствующему виду профессиональной деятельности. The article reveals the essence of practical professional training of future social workers to prevent maladaptation of preschoolers in specialized institutions, presents a set of tools that provide it, and identifies a system of indicators to measure the level of practical professional readiness of future social workers to appropriate professional activities.
- ДокументТеоретичні основи професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики дезадаптації дошкільників у спеціалізованих закладах(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-27) Попова, В. В.У статті охарактеризовано теоретичні аспекти соціальної роботи з профілактики дезадаптації дошкільників у спеціалізованих закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, розкрито суть професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до відповідного виду професійної діяльності, визначена професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики дезадаптації дошкільників у спеціалізованих соціальних інституціях. В статье охарактеризованы теоретические аспекты социальной работы по профилактике дезадаптации дошкольников в специализированных учреждениях для детей-сирот и детей, лишенных родительской опеки, раскрыта суть профессиональной подготовки будущих социальных работников к соответствующему виду профессиональной деятельности, определена профессиональная подготовка будущих социальных работников к профилактике дезадаптации дошкольников в специализированных социальных учреждениях. The article describes the theoretical aspects of social work on prevention of disadaptation of preschoolers in specialized institutions for orphans and children deprived of parental care, reveals the essence of professional training of future social workers for the relevant type of professional activity, identifies professional training of future social workers for prevention of disadaptation of preschoolers in specialized social institutions.