Перегляд за Автор "Палевич, С. В."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ ПСИХОЛОГІЧНИХ ФАКТОРІВ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ З РІЗНИМИ РІВНЯМИ ФІЗИЧНОГО СТАНУ(Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, 2019) Палевич, С. В.; Піддубний, О. Г.; Ткачук, О. А.; Цимбалюк, Ж. О.Статтю присвячено вивченню проблеми впливу психічного стану військовослужбовців різного рівня фізичного стану на ефективність формування загальної та спеціальної фізичної підготовленості у процесі занять фізичної ідготовкою. Зроблено акцент на тому, що зміст діяльності з формування у воїнів фізичної витривалості, емоційно-вольових якостей і психологічної стійкості здійснюється в умовах впливу фізичних і психічних навантажень. Статья посвящена изучению проблемы влияния психического состояния военнослужащих разного уровня физического состояния на эффективность формирования общей и специальной физической подготовленности в процессе занятий физической подготовкой. Сделан акцент на том, что содержание деятельности по формированию у воинов физической выносливости, эмоционально-волевых качеств и психологической устойчивости осуществляется в условиях воздействия физических и психических нагрузок. The article is devoted to the study of the problem of the influence of the mental state of military personnel of different levels of physical condition on the effectiveness of the formation of general and special physical fitness in the process of physical training. The emphasis is placed on the fact that the content of the activities for the formation of physical stamina, emotional-volitional qualities and psychological stability in soldiers is carried out under the influence of physical and mental stress.
- ДокументВійськово-спортивне орієнтування(Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба (ХНУПС), 2018) Кирпенко, В. М.; Піддубний, О. Г.; Цимбалюк, Ж. О.; Палевич, С. В.; Божко, Є. В.; Полтавець, А. І.У навчально-методичному посібнику розглядаються методика викладання блоку змістових модулів «Спеціальна фізична підготовка, бойова армійська система (Барс), військово-спортивне орієнтування» навчальної дисципліни «Фізичне виховання, спеціальна фізична підготовка і спорт», зокрема теми, що пов’язана з військово-спортивним орієнтуванням. В учебно-методическом пособии рассматриваются методика преподавания блока содержательных модулей «Специальная физическая подготовка, боевая армейская система (Барс), военно-спортивное ориентирование» учебной дисциплины «Физическое воспитание, специальная физическая подготовка и спорт», в частности темы, связанной с военно спортивный ориентированием. In the educational-methodical manual examines the methods of teaching the block of content modules “Special physical training, combat army system (Bars), military-sports orientation” educational discipline “Physical education, special physical training and sports”, in particular topics related to military sports orientation.
- ДокументПедагогічна модель навчання військово-спортивному орієнтуванню курсантів(Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, 2019) Піддубний, О. Г.; Цимбалюк, Ж. О.; Палевич, С. В.У статті представлена методика організації та проведення навчально-тренувальних занять з військово-спортивного орієнтування курсантів. Результатом занять є здатність орієнтуватися на незнайомій місцевості, уміння обирати способи подолання природних та штучних перешкод, оволодіння різними способами пересування та маскування. В статье представлена методика организации и проведения учебно-тренировочных занятий по военно-спортивному ориентированию курсантов. Результатом занятий является способность ориентироваться на незнакомой местности, умение выбирать способы преодоления естественных и искусственных препятствий, овладение различными способами передвижения и маскировки. The article presents the methods of organizing and conducting training sessions on military-sports orientation of cadets. The result of classes is the ability to navigate in unfamiliar terrain, the ability to choose ways to overcome natural and man-made obstacles, mastering different ways of moving and camouflage.
- ДокументСпортивні ігри як інструмент розвитку життєвих компетенцій: застосування моделі TPSR(Харківська державна академія фізичної культури, 2025) Мусієнко, А. В.; Солодовник, В. М.; Божко, С. А.; Палевич, С. В.; Руденко, А. В.Мета. Метою дослідження є визначення впливу спортивних ігор, інтегрованих із моделлю TPSR (Teaching Personal and Social Responsibility), на формування життєвих компетенцій у процесі фізичного виховання. Матеріал і методи. У дослідженні брали участь 36 здобувачів освіти фахового коледжу віком 15-17 років, поділених на експериментальну (n=19) та контрольну (n=17) групи. Заняття з фізичного виховання проводилися у форматі спортивних ігор як у залі, так і на відкритих майданчиках. Методи дослідження включали: теоретичний аналіз літератури; спостереження за допомогою інструменту TARE 2.0 для оцінки педагогічних стратегій та життєвих компетенцій здобувачів; анкетування для вимірювання рівнів самоконтролю, відповідальності, лідерства та співпраці; експериментальний метод для впровадження програми TPSR у спортивні ігри; статистичний аналіз, зокрема t-тест та коефіцієнт внутрішньокласової кореляції (ICC). Результати. Експериментальна група показала статистично значущі покращення рівнів самоконтролю (p=0,009), участі (p=0,003), зусиль (p=0,003), незалежності (p<0,001) та турботи (p=0,016). Учасники стали більш відповідальними, лідерськими та активними під час навчального процесу. Результати підтвердили ефективність використання моделі TPSR для розвитку ключових компетенцій через спортивні ігри. Додатковий аналіз було проведено для оцінки взаємозв’язків між вихованням відповідальності педагогами та розвитком певних аспектів поведінки здобувачів на основі даних, отриманих через інструмент TARE 2.0. Кореляційний аналіз показав, що стратегічні підходи до виховання відповідальності мають сильний позитивний вплив на поведінку здобувачів у таких аспектах, як самостійність, турбота, участь та зусилля. Найбільший ефект було зафіксовано для стратегій «надання вибору та голосу» та «встановлення очікувань», що свідчить про їхню ефективність у мотивації до активної діяльності та самоконтролю. Висновки. Спортивні ігри, інтегровані із моделлю TPSR, є ефективним інструментом для формування життєвих компетенцій здобувачів освіти й створює можливості для застосування педагогічних стратегій, що стимулюють відповідальну поведінку, соціальну взаємодію та самостійність. Purpose. The aim of the study is to determine the impact of sports games integrated with the TPSR (Teaching Personal and Social Responsibility) model on the formation of life competencies in the process of physical education. Material and Methods. The study involved 36 vocational college students aged 15-17, divided into experimental (n=19) and control (n=17) groups. Physical education classes were conducted in the format of sports games both indoors and outdoors. The research methods included: theoretical analysis of the literature; observation using the TARE 2.0 tool to assess pedagogical strategies and life competencies of students; questionnaires to measure levels of self-control, responsibility, leadership and cooperation; experimental method for implementing the TPSR program in sports games; statistical analysis, in particular t-test and intraclass correlation coefficient (ICC). Results. The experimental group showed statistically significant improvements in the levels of self-control (p=0.009), participation (p=0.003), effort (p=0.003), independence (p<0.001) and caring (p=0.016). Participants became more responsible, leadership and active during the learning process. The results confirmed the effectiveness of using the TPSR model to develop key competencies through sports games. Additional analysis was conducted to assess the relationships between the upbringing of responsibility by teachers and the development of certain aspects of the behavior of students based on data obtained through the TARE 2.0 tool. Correlation analysis showed that strategic approaches to the upbringing of responsibility have a strong positive impact on the behavior of students in such aspects as independence, caring, participation and effort. The greatest effect was recorded for the strategies of “giving choice and voice” and “setting expectations”, which indicates their effectiveness in motivating for active activity and self-control. Conclusions. Sports games, integrated with the TPSR model, are an effective tool for forming life competencies of education seekers and create opportunities for the application of pedagogical strategies that stimulate responsible behavior, social interaction and independence.
- ДокументФормування життєвих компетенцій у процесі спортивних ігор на основі стратегії TPSR(Харківська державна академія фізичної культури, 2025-02-07) Солодовник, В. М.; Мусієнко, А. В.; Палевич, С. В.У статті розглянуто можливості використання спортивних ігор як інструменту для формування життєвих компетенцій здобувачів освіти на основі моделі TPSR (Teaching Personal and Social Responsibility). Обґрунтовано важливість впровадження TPSR у навчальні програми фізичного виховання, проаналізовано основні компоненти моделі, а також досліджено вплив програми на розвиток навичок самоконтролю, співпраці, лідерства та відповідальності. Показано, що інтеграція спортивних ігор сприяє гармонійному розвитку особистості здобувачів та підвищує їх соціальну адаптивність. The article considers the possibilities of using sports games as a tool for the formation of life competences of students based on the TPSR (Teaching Personal and Social Responsibility) model. The importance of introducing TPSR into physical education curricula is substantiated, the main components of the model are analysed, and the impact of the programme on the development of self-control, cooperation, leadership and responsibility skills is studied. It is shown that the integration of sports games contributes to the harmonious development of students' personalities and increases their social adaptability.
- ДокументІсторичні аспекти використання спортивних та рухливих ігор у фізичній підготовці військовослужбовців Збройних Сил України(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Піддубний, О. Г.; Палевич, С. В.; Цимбалюк, Ж. О.; Мусієнко, А. В.Актуальність проблеми дослідження зумовлена необхідністю вивчення історичного досвіду становлення, впровадження та розвитку вправ із розділу «Спортивні та рухливі ігри», з метою реалізації державної політики щодо якісної розробки керівних документів з фізичної підготовки та спортивно-масової роботи військовослужбовців Збройних Сил України. Актуальность проблемы исследования обусловлена необходимостью изучения исторического опыта становления, внедрения и развития упражнений из раздела «Спортивные и подвижные игры», в целях реализации государственной политики по качественной разработки руководящих документов по физической подготовке и спортивно-массовой работы военнослужащих Вооруженных Сил Украины. The urgency of the research problem is caused by the need to study the historical experience of formation, implementation and development of exercises in the section "Sports and mobility games", in order to implement the state policy on the qualitative development of guidance documents on the physical training and sports and mass work of military personnel of the Armed Forces of Ukraine. The use of game exercises in the physical training of servicemen has acquired the status of an independent section in training programs, which promotes the development of their general and special qualities during training, and as a means of active recreation after combat missions.