Перегляд за Автор "Овчар, Н. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИВЧЕННЯ ТВОРІВ В. СУХОМЛИНСЬКОГО НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ МУЛЬТИМЕДІА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Овчар, Н. В.Сучасні тенденції розвитку освіти включають в себе використання засобів мультимедіа. Їх використання характеризується вищою ефективністю уроку, вносить позитивні зміни у зміст, форми, методи і засоби навчання. Використовуючи засоби мультимедіа на уроках літератури, учитель сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, зацікавленню навчальним процесом та заохоченню до активної участі у ньому. Спостерігається підвищення працездатності дітей, розвиток уяви, пам'яті, мислення учнів, розширюють світогляд. Current trends in educational development include the use of multimedia. Their use is characterized by higher efficiency of the lesson, it makes a positive change in the content, forms, methods and teaching aids. By using multimedia in literature lessons, the teacher promotes a comprehensive and harmonious development of students' personality, interest in the learning process and encouragement to participate actively in it. There is an increase in the capacity of children, the development of imagination, memory, thinking of students, expanding outlook.
- ДокументКЛЮЧОВІ ФУНКЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОНТЕКСТІ МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТИ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій; Видавничий дім «Гельветика», 2020) Овчар, Н. В.У статті розглядаються інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), їх класифікація та характеристики в контексті розвитку інформаційного суспільства, що передбачає їх широке застосування в освіті. Визначено й обґрунтовано можливості застосування засобів інформатизації в навчальному процесі. Розкрито компоненти концепції формування ІКТ-компетентності педагога в системі професійно-педагогічної освіти, зокрема такі, що базуються на них, підходи до організації навчального процесу, методи й форми подання навчальної інформації, що дають змогу суттєво підвищити якість навчання, передачу знань і досвіду. Проблема використання інформаційних технологій є однією з актуальних у рамках сучасної методики викладання дисциплін. Так як відмовитися від уже розроблених і впровадити альтернативні форми за короткий термін неможливо, включення ІКТ допоможе вдосконалити й урізноманітнити традиційні форми передачі та засвоєння навчального матеріалу. Включення ІКТ в традиційну лекційно-практичну систему викладання забезпечує цілеспрямовану роботу з різноманітними джерелами інформації й підвищує ефективність занять та оперативність проведення поточного контролю засвоєння навчального матеріалу, а отже, сприяє підвищенню якості навчання. Використання ІКТ у викладанні збільшує зацікавленість учнів у здобутті нових знань і глибоке засвоєння їх, допомагає організувати осмислене включення студентів в активний освітній процес, розвиває самостійність, уміння знаходити, відбирати й оформляти матеріал за досліджуваними розділами програми. Самостійна постановка питань і визначення шляхів їх вирішення різними дослідницькими способами сприяє розкриттю творчого потенціалу студентів. У результаті студенти, навчившись визначати освітні потреби й заповнювати прогалини під керівництвом викладача та самостійно, привчаються до активного освоєння навчального матеріалу й відчувають позитив від оволодіння новими способами діяльності. This article examines information and communication technologies (ICT), their classification and characteristics, in the context of the development of the information society, which implies their widespread use in education. Possibilities of application of informatization tools in the educational process have been identified and substantiated. The article describes the components of the concept of forming the ICT competence of the teacher in the system of vocational education, in particular, based on them, approaches to the organization of the educational process, methods and forms of teaching information, and can significantly improve the quality of learning, transfer of knowledge and experience. The problem of using information technology is one of the most urgent within the modern methodology of teaching the disciplines. Since it is impossible to abandon the already developed and implement alternative forms in the short term, the inclusion of ICT will help to improve and diversify the traditional forms of transfer and assimilation of educational material. The inclusion of ICT in the traditional lecture-practical teaching system provides purposeful work with various sources of information and increases the efficiency of the lessons and the efficiency of conducting current control of the learning of the learning material, and thus promotes the quality of teaching. The use of ICT in teaching increases students' interest in learning and deep learning, helps organize meaningful involvement of students in the active educational process, develops independence, ability to find, select and design material in the studied sections of the program. Independent formulation of questions and determination of ways of their solution in various research ways helps to reveal the creative potential of students. As a result, students, learning to identify educational needs and fill in the gaps under the guidance of the teacher, also independently, become accustomed to the active development of educational material and feel positive from mastering new ways of activity.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СЕНСОРНОЇ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ПОЛЬЩІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Овчар, Н. В.У публікації розглянуто використання сенсорної інтерактивної дошки в початковій школі Польщі. Інтерактивні дошки – це один з інструментів, який школи хочуть мати. Дані продавців цих пристроїв показують, що в Польщі на теперішній час майже усі школи ними забезпечені. Зазначено, що потенціал інтерактивної дошки важко переоцінити. Її використання сприяє розвитку мультисенсорної освіти, що є необхідною умовою для навчання сучасної дитини. Але як і в Україні, так і в Польщі існує проблема підготовленості вчителів до застосування сенсорної інтерактивної дошки. The publication examines the use of a sensory interactive whiteboard in an elementary school in Poland. Interactive whiteboards are one tool that schools want to have. Data from the sellers of these devices show that in Poland at present, almost all schools are equipped with them. It is noted that the potential of the interactive whiteboard is difficult to overestimate. Its use contributes to the development of multisensory education, which is a necessary condition for the education of a modern child. But both in Ukraine and in Poland, there is a problem of teachers' readiness to use touch-sensitive interactive whiteboards.
- ДокументОсобливості підготовки майбутніх учителів до використання інтерактивної дошки у навчальному процесі початкової школи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Овчар, Н. В.Стрімкий процес інформатизації суспільства вимагає від учителя вміння швидко орієнтуватися у потоці інформації, вибирати найцінніше та доносити учням. Також це стосується і вміння використовувати сучасні засоби навчання, наприклад, інтерактивну дошку (ІД). Для найкращого результату педагогу необхідно вміти із нею працювати. Це потребує правильної підготовки майбутніх учителів ще в процесі навчання у ЗВО. Інтерактивна дошка виступає мультимедійним засобом навчання (мультимедіа). Вона поєднує в собі можливості звичайної дошки та комп’ютера. Її використання у початковій школі сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу, оскільки у дітей даного віку переважає наочно-образне мислення. Для ефективного навчання майбутніх вчителів початкової школи використовувати інтерактивну дошку, варто звернути увагу на певні особливості. Наприклад, уміння грамотно використовувати переваги ІД на уроках, знати її можливості; створювати навчальний продукт, що відповідає психологічним вимогам до дітей певного віку; готовність самого вчителя працювати й удосконалювати навички роботи з таким засобом та інше. Важливо, щоб майбутні вчителі отримали необхідний обсяг теоретичних знань та практичних навичок. Вміле використання мультимедіа на уроках, дозволяє гармонійно поєднувати різні види інформації. Подавати її у максимально простому та зрозумілому для молодших школярів форматі. Підготовка майбутніх учителів початкових класів, на нашу думку, має організовуватися таким чином, щоб максимально розвивати творчі вміння як тих хто навчається, так і тих хто навчає. Педагог – багатостороння особистість, що зобов’язана йти у ногу з часом. Застосування в навчальному процесі інтерактивної дошки вимагає знань про специфіку роботи з мультимедіа. Зокрема, про технічні характеристики, елементи програмування, знання програмного забезпечення та вміння ним користуватися, вміння оперувати інформацією, дотримання санітарно-гігієнічних норм, психологічних особливостей при роботі з дітьми тощо. Тому, вважаємо, що ефективне використання інтерактивної дошки на уроках у початковій школі залежить від рівня підготовленості майбутнього учителя до такої роботи. Rapid process of informatization of society requires from teachers to gain the ability to orientate in the flow of information, to choose the most valuable data among that flow, and to get it out to learners. As well it relates to the ability to use contemporary means of education including smart boards (SB). Toachieve better results a teacher should know how to work with it. This ability requires the correct training of future teachers starting from their education in Higher Educational Institutions. Smart board is represented as a kind of multimedia education. Both a simple board and a computer can be combined in it. The use of smart board in primary school can lead to higher level of education al material acquiring because children of this age mostly have visual thinking. There is a need to pay attention to definite peculiarities to make training son the use of smart board by future teachers at primary school more effective. For example, the sepeculiarities include competentuse of SB benefits throughout the classes and knowledge concerning its functions. Moreover, teachers should know how to develop the educational product which will comply with psychological requirements of children of certain age, and they should be ready to work and improve their personal skills concerning the work with such device and others. It is important, that future teachers got the necessary volume of theoretical knowledge and practical skills. The able use is multimedia on lessons, allows harmoniously to combine the different types of information. To give it in a maximally simple and clear for junior schoolchildren format. Preparation of future teachers of initial classes, to our opinion, must get organized thus, maximally to develop creative abilities both those who studies and those who teaches. A teacher is multilateral personality that is under an obligation to go to the leg in course of time. Application in the educational process of interactive board requires knowledge about the specific of work from multimedia. In particular about technical descriptions, elements of programming, knowledge of software and ability to use them, ability to operate information, observance of sanitary and hygienic norms, psychological features in-process with children etc. That is why it is possible to say that effective use of smart boards throughout the classes of primary school depends on the level of future teachers’ trainings on this kind of working activity.
- ДокументІнтерактивна дошка як засіб для створення коміксів на уроках початкової школи(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2021) Овчар, Н. В.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.Розглянуто деякі можливості використання інтерактивної дошки як засобу для створення та реалізації навчальних коміксів у початковій школі. З’ясовано особливості використання даного виду роботи. Визначено їх вплив на навчальний процес та засвоєння матеріалу в цілому. Рассмотрены некоторые возможности использования интерактивной доски как средства создания и реализации учебных комиксов в начальной школе. Выяснены особенности использования данного вида работы. Определены их влияние на учебный процесс и усвоение материала в целом. There are considered some possibilities of using interactive whiteboards as a means to create and implement educational comics in primary school. The peculiarities of using this type of work have been clarified. Their influence on the educational process and assimilation of the material in general is determined.