Перегляд за Автор "Мартиненко, І. І."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ХОРОВОЇ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ З КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-15) Мартиненко, І. І.У статті розглядається питання вивчення української хорової музики студентами з КНР на заняттях з хорового диригування та хорового класу. Встановлено, що сьогодні культурне середовище швидко змінюється і стає важливою умовою сучасного суспільства, що зумовлено освітньою міграцією. З’ясовано, що зростає взаємозалежність між усіма світовими регіонами, а культурне різноманіття є економічним, соціальним та культурним позитивом, який необхідно розвивати. Надається оцінка хорового мистецтва України, яке є унікальним явищем світового масштабу та має багатовікову історію та традиційність. В статті охарактеризовано мету та завдання дисциплін «хорове диригування» та «хоровий клас», розглянуто особливості навчальної роботи за цими дисциплінами, які відображені в індивідуальній формі навчання та мають сприяти формуванню якостей, що забезпечують реалізацію професійно-педагогічної діяльності, а також створюють максимально сприятливі умови для підготовки студентів-іноземців до роботи із хоровим колективом. В статье рассматривается вопрос изучения украинской хоровой музыки студентами из КНР на занятиях по хоровому дирижированию и хорового класса. Установлено, что сегодня культурная среда быстро меняется и становится важным условием современного общества, что обусловлено образовательной миграцией. Выяснено, что растет взаимозависимость между всеми мировыми регионами, а культурное многообразие является экономическим, социальным и культурным позитивом, который необходимо развивать. Дается оценка хорового искусства Украины, которое является уникальным явлением мирового масштаба и имеет многовековую историю и традиционность. В статье охарактеризованы цели и задачи дисциплин «хоровое дирижирование» и «Хоровой класс», рассмотрены особенности учебной работы по этим дисциплинам, которые отражены в индивидуальной форме обучения и должны способствовать формированию качеств, обеспечивающих реализацию профессионально-педагогической деятельности, а также создают максимально благоприятные условия для подготовкистудентов-иностранцев к работе с хоровым коллективом. The purpose of the article is to article is devoted to the study of Ukrainian choral music by students from China in classes on choral conducting and choral class. Methodology. Important in the process of professional training of foreign students is the clarification of the content of education, aimed at considering the peculiarities of artistic mentality, the state of professional education, readiness for foreign students to perceive the content of education (it is reflected in work programs, curriculum, organizational and methodological support). The content of education aimed at preparing students to perform all the functions inherent in a modern teacher, strengthening the practical orientation of the content and forms of educational activities on the basis of a competency-based approach, ensuring a high level of independence of professional skills, creative activity of students, the organization of independent educational activities of Chinese students, aimed at their acquisition of additional knowledge, the ability to further self-improvement. The scientific novelty is that the purpose and tasks of the disciplines «choral conducting» and «choral class» are characterized; The peculiarities of educational work in these disciplines are considered, which are reflected in the individual form of education and should promote the formation of qualities that ensure the implementation of professional and pedagogical activities, as well as create the most favorable conditions for preparing foreign students to work with choirs. Results. Strengthening multifaceted ties with China is now one of Ukraine’s foreign policy priorities and has a lasting character. Among these connections, the most extensive are in the field of education. Today, students from the People’s Republic of China are perhaps the most significant part of foreign students in the country. The success of the partnership between Ukraine and China in the field of education is obvious, as evidenced by the mutual interests of young people in history, culture, traditions, developing cooperation between educational institutions of our countries, growing number of participants in youth exchange programs and more. The expansion of international contacts in all spheres of public life has led to human interest in the problems of intercultural communication. The dialogue of cultures allows its participants to express certain external information about the participants themselves, the internal emotional state, as well as the social statuses and social roles they play in relation to each other, which also confirms their «culture». Training programs in choral conducting and choral class are carried out on the repertoire, which belongs to different musical cultures, but the most significant array of works is represented by domestic choral art. Ukrainian choral culture is an invaluable treasure of national significance. For centuries, choral art has manifested itself as a true creation of the talent of the Ukrainian people, which embodied the integrity and, at the same time, the diversity of the inner world of past generations and has long been an organic part of human life. Conclusions. The issue of studying Ukrainian choral music by foreign students is important and requires considerable attention from teachers of choral conducting and leaders of student choirs. The study of Ukrainian choral music is based on a certain pedagogical experience of teachers and the principles of leading teachers of today. The variable nature of individual classes contributes to the professional development of foreign students. The study of Ukrainian choral music in choral conducting classes and choral class not only expands the musical worldview of students, develops their tastes and preferences, but also promotes the development of cultural dialogue between Ukraine and China.
- ДокументВплив музичного сприймання на розвиток творчої особистості майбутнього викладача музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Найпак, А. С.; Мартиненко, І. І.В статті досліджується процес сприймання музики. Визначено роль музичного сприймання на розвиток творчої особистості майбутнього викладача музичного мистецтва. В статье исследуется процесс восприятия музыки. Определена роль музыкального восприятия на развитие творческой личности будущего преподавателя музыкального искусства. The article examines the process of perception of music. The role of musical perception on the development of the creative personality of the future teacher of musical art.
- ДокументЗасоби діагностики навчальних успіхів студентів факультету мистецтв з диригентсько-хорових дисциплін («Хорове аранжування»)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-09-23) Мартиненко, І. І.У статті висвітлюються питання засобів діагностики навчальних успіхів студентів факультету мистецтв з диригентсько-хорових дисциплін, зокрема з дисципліни «хорове аранжування». Автором визначено поняття «діагностика» як системи точного визначення результатів дидактичного процесу, виокремлені основні види контролю у вищій школі. У дослідженні проаналізовано основні форми, методи та педагогічні умови якісного функціонування діагностики навчальних успіхів студентів факультету мистецтв з диригентсько-хорових дисциплін, зокрема з дисципліни «хорове аранжування». Автором охарактеризовані методи контролю як способи, за допомогою яких визначається результативність навчально-пізнавальної діяльності студентів і педагогічної роботи викладачів. У дослідженні визначено місце творчої дисципліни «хорове аранжування» в системі підготовки висококваліфікованого вчителя музичного мистецтва загальноосвітньої школи, який володіє практичними навичками перекладення хорових, сольних, народних творів для різноманітних складів хору, ознайомлення з основними теоретичними положеннями, принципами і засобами аранжування, оволодіння прийомами перекладення музичних творів для хорових колективів певного складу та рівня виконавської майстерності. В статье освещаются вопросы средств диагностики учебных успехов студентов факультета искусств по дирижерско-хоровым дисциплинам, в частности по дисциплине «хоровая аранжировка». Автором определено понятие «диагностика» как системы точного определения результатов дидактического процесса, выделены основные виды контроля в высшей школе. В исследовании проанализированы основные формы, методы и педагогические условия качественного функционирования диагностики учебных успехов студентов факультета искусств по дирижерско-хоровым дисциплинам, в частности по дисциплине «хоровая аранжировка». Автором охарактеризованы методы контроля как способы, с помощью которых определяется результативность учебно-познавательной деятельности студентов и педагогической работы преподавателей. В исследовании определено место творческой дисциплины «хоровая аранжировка» в системе подготовки высококвалифицированного учителя музыкального искусства общеобразовательной школы, который обладает навыками переложения хоровых, сольных, народных произведений для различных составов хора, ознакомлен с основными теоретическими положениями, принципами и средствами аранжировки, владеет приемами переложение музыкальных произведений для хоровых коллективов определенного состава и уровня исполнительского мастерства. Object. The article covers the issues of diagnostics of academic success of students of the Faculty of Arts in conducting and choral disciplines, in particular in the discipline of «Choral Arrangement». Methods. The study used a set of methods: analysis, synthesis, generalization, classification, comparative, prognostic, which highlighted the problems of diagnosing the success of students of arts faculties in conducting and choral disciplines (including choral arrangement), means and forms of its implementation. Results. Diagnostics is an integral part of the educational process. Thanks to it, the quality of achievement of the set purpose is defined. Without diagnostic, it is impossible to effectively manage the didactic process. The need to consider the problems of organization, structure and content of diagnostics is due to the radical changes taking place in the national higher school: introduction into practice of state standards and credit-modular system of organization of educational process. The author defines the concept of «diagnostics» as a system of accurate determination of the results of the didactic process, highlights the main types of control in higher education. The study analyzes the main forms, methods and pedagogical conditions for the quality of the diagnosis of academic success of students of the Art Faculty in conducting and choral disciplines, especially in «Choral Arrangement». Conclusions. The author describes the methods of control as ways by which the effectiveness of educational and cognitive students` activities and teachers` pedagogical work is determined. The study identifies the place of educational creative discipline «Choral Arrangement» in the system of training a professional music teacher of the school, who has practical skills in translating choral, solo, folk works for different choirs, is familiar with the basic theoretical principles, has principles and means of translating musical works for choirs. a certain composition and level of performance.
- ДокументКейс-технологія як ефективний спосіб підготовки сучасного викладача вищої школи(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Друганова, О. М.; Мартиненко, І. І.У статті розглянуто роль кейс-технології у процесі підготовки сучасного викладача закладу вищої освіти, подано аналіз її сутності, складників й особливостей застосування. Доведено, що педагогічний потенціал технології надзвичайно великий. До переліку її переваг відносять: нову модель поведінки студента в навчальній діяльності – від пасивного засвоєння знань до активної, творчої, дослідницької самостійної й самоосвітньої діяльності, що підвищує пізнавальний інтерес, суттєво впливає на активізацію мислення й стимулює інтелектуальну діяльність, забезпечує кожному учасникові можливість побудувати власну траєкторію самоосвіти й взаємонавчання. Важливу роль у підвищенні ефективності формування професійної компетентності викладача вищої школи відіграє створення професійно-креативного середовища, яке максимально моделює професійну діяльність, надає можливість побути в реальній життєвій ситуації, «зануритися» й «прожити із нею певний час»; формує конкретні уявлення щодо складності педагогічної праці, стає ефективним засобом розвитку професійних якостей магістра. Виявлено, що упровадження кейс-технології результативне тільки у тісній співпраці професорсько-викладацького складу зі студентами й лише за умови їхньої мотиваційної готовності як до професійного саморозвитку, так і до участі у такому навчальному занятті. Важливого значення набувають уміння викладача створити професійно-педагогічну ситуацію, визначити той комплекс знань, який необхідний для її розв’язання; його комунікативні здібності й якості, вміння розв’язувати й попереджати конфлікти. Від слухачів курсу «Педагогіка вищої школи» робота над кейсом вимагає бажання вчитися по-новому, прагнення до самоосвіти. Важливого значення набувають також рівень сформованих у магістрів умінь проводити самостійну пошукову діяльність, навичок усного й письмового спілкування, вміння співпрацювати у команді тощо. В статье рассмотрена роль кейс-технологии в процессе подготовки современного преподавателя учреждения высшего образования, дан анализ его сущности, составляющих и особенностей применения. Доказано, что педагогический потенциал технологии чрезвычайно велик. Ее преимущества: новая модель поведения студента в учебной деятельности - от пассивного усвоения знаний к активной, творческой, исследовательской самостоятельной и самообразовательной деятельности; повышает познавательный интерес, существенно влияет на активизацию мышления и стимулирует интеллектуальную деятельность, обеспечивает каждому участнику возможность построить собственную траекторию самообразования и взаимообучения. Важную роль в повышении эффективности формирования профессиональной компетентности преподавателя высшей школы играет создание профессионально-креативной среды, которая максимально моделирует профессиональную деятельность, дает возможность побыть в реальной жизненной ситуации, «окунуться» и «прожить с ней определенное время»; формирует конкретные представления о сложности педагогического труда, становится эффективным средством развития профессиональных качеств магистра. Выявлено, что внедрение кейс-технологии результативно только в тесном сотрудничестве профессорско-преподавательского состава со студентами и только при условии их мотивационной готовности как к профессиональному саморазвитию, так и к участию в таком учебном занятии. Важное значение приобретают умение преподавателя создать профессионально-педагогическую ситуацию, определить тот комплекс знаний, который необходим для ее решения; его коммуникативные способности и качества, умение решать и предупреждать конфликты. От слушателей курса «Педагогика высшей школы» работа над кейсом требует желания учиться по-новому, стремление к самообразованию. Важное значение приобретают также уровень сложившихся у магистров умений проводить самостоятельную поисковую деятельность, навыков устного и письменного общения, умение сотрудничать в команде и тому подобное. The article considers the role of the case study technology in the process of developing of higher education teaching professionals and provides an analysis of its essence, components and peculiarities of its application. It is proved that the pedagogical potential of case study teaching is extremely high. The list of its advantages include a new model of students’ learning behavior – from passive knowledge acquisition to active, creative, research-oriented independent self-education activities that boost cognitive interest, significantly affect the activation of thinking, stimulate intellectual activity and provide each student with an opportunity to build his/her own trajectory of self-education and learn from each other. An important role in improving the efficiency of the development of professional competence of higher education teachers is given to a professional creative environment which maximally simulates professional activities, gives an opportunity to deal with a real-life situation, "get engrossed" and "live through it for a certain time", leads to a clearer understanding of the complexity of pedagogical work, and becomes an effective means of developing professionally relevant qualities of Master’s students. The introduction of the case study technology is found to be effective, provided that there is a close cooperation between the teaching staff and students and on condition that the latter are strongly motivated for both professional development and participation in classes which involve doing case studies. The article places considerable emphasis on the ability of higher education teachers to create a profession-related pedagogical situation, determine the complex of knowledge necessary for its solution; emphasizes the significance of their communication skills and qualities as well as their ability to solve and prevent conflicts. Case study teaching requires that students taking the course "Pedagogy of Higher School" are willing to learn in a brand-new way and study independently. We also attach great importance to the level of skills that Master’s students may find necessary to successfully conduct independent search activities, their oral and written communication skills, ability to work in a team, etc.
- ДокументМУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНА СПАДЩИНА МИКОЛИ ЛЕОНТОВИЧА В РАКУРСІ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Васильєва, О. В.; Мартиненко, І. І.Мета статті полягає у висвітленні внеску М.Д. Леонтовича у становлення та розвиток національної системи музичної освіти на Україні. У дослідженні застосовано традиційні історико-педагогічні методи: аналітичний, зіставно-порівняльний, ретроспективний, логіко-системний, хронологічно-структурний, порівняльний аналіз науково-педагогічної літератури, архівних документів, навчальних матеріалів, праць і доробків педагога М. Леонтовича. Методологічну основу дослідження складають системно-діяльнісний, історико-педагогічний, системний, феменологічний, герменевтичний, історіографічний та культурологічний, підходи та філософський, термінологічний, когнітивний принципи. Наукова новизна статті полягає в узагальненні музично-педагогічної спадщині М. Леонтовича, конкретизації його педагогічних принципів і методів музичного виховання молоді, а також окреслення можливостей впровадження прогресивного досвіду композитора у сучасну практику нової української школи. Результати. Розкрито теоретичні й практичні аспекти музично-педагогічної спадщини М. Леонтовича. Доведено, що його педагогічна діяльність нерозривно пов’язана з композиторською творчістю та вокально-хоровим виконавством. Виявлено розуміння М. Леонтовичем значення народної пісні в процесі музичного виховання учнівської молоді як невичерпного джерела мудрості та духовних ідеалів українського народу. Встановлено, що методичні доробки композитора ґрунтуються на фольклорному матеріалі, який забезпечує доступність залучення дитини у світ музики. Визначено і схарактеризовано основні педагогічні ідеї М. Леонтовича: послідовність навчання від елементарного до складного; активізація учнів в процесі розучування пісень; засвоєння теоретичного матеріалу за допомогою практичних завдань; виховання виконавської самостійності та розвиток ритмічного відчуття як основи формування музичних здібностей; інтеграція музики з іншими видами мистецтва, іншими предметами. The purpose of the article is to highlight the contribution of M. Leontovych to the establishment and development of the national music education system in Ukraine. Methods & methodology. The research employs traditional historical and pedagogical methods, including analytical, comparative, retrospective, logical-systemic, chronological-structural, and comparative analysis of scientific-pedagogical literature, archival documents, educational materials, and the works and contributions of the educator M. Leontovych. The research is based on a combination of methodological approaches, including systemic-activity, historical-pedagogical, systemic, phenomenological, hermeneutical, historiographical, and culturological approaches, as well as philosophical, terminological, and cognitive principles. The scientific novelty of the article lies in the synthesis of M. Leontovych’s musical-pedagogical legacy, the specification of his pedagogical principles and methods of music education for youth, as well as outlining the possibilities for integrating the composer’s progressive experience into the contemporary practices of the new Ukrainian school. Results. Theoretical and practical aspects of M. Leontovych’s musical-pedagogical legacy have been revealed. It has been demonstrated that his pedagogical activities are inseparably linked to his compositional creativity and vocal-choral performance. The understanding of the significance of folk songs in the process of music education for young students as an inexhaustible source of wisdom and spiritual ideals of the Ukrainian people has been highlighted. It has been established that the composer’s methodological contributions are grounded in folkloric material, ensuring the accessibility of involving a child in the world of music. The main pedagogical ideas of M. Leontovych have been identified and characterized: the sequence of teaching from elementary to complex; activation of students during the learning of songs; assimilation of theoretical material through practical tasks; fostering performance independence and developing a sense of rhythm as the foundation for shaping musical abilities; integration of music with other art forms and subjects.
- ДокументПроблема виховання духовних цінностей студентів факультетів мистецтв засобами народно-пісенної творчості(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Цимбал, Д. С.; Мартиненко, І. І.В статті здійснено огляд проблем духовності і ціннісних орієнтацій, ролі музичного фольклору в становленні особистості. Висвітлено роль української пісенної культури в вихованні духовних цінностей молоді, зокрема студентів факультету мистецтв. В статье сделан обзор проблем духовности и ценностных ориентаций, роли музыкального фольклора в становлении личности. Освещена роль украинской песенной культуры в воспитании духовных ценностей молодежи, в частности студентов факультета искусств. The article provides an overview of the problems of spirituality and value orientations, the role of musical folklore in the formation of personality. The role of Ukrainian song culture in educating the spiritual values of youth, in particular, students of the Faculty of Arts, is highlighted.
- ДокументПідготовка майбутніх учителів музичного мистецтва оволодінню інтерактивними методами на заняттях з диригентсько-хорових дисциплін(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Артюх, І. О.; Мартиненко, І. І.В даній статті розглянуто особливості диpигeнтcькo-хopoвoї пiдгoтoвки майбутніх викладачів музики. Визначено особливості оволодіння інтерактивними методами на заняттях з диpигeнтcькo-хopoвoї пiдгoтoвки. Розглянуті питання оптимізації навчально-виховного процесу під час роботи на заняттях з диригентсько-хорових дисциплін. В данной статье рассмотрены особенности диpижерско-хopoвoй подгoтoвки будущих преподавателей музыки. Определены особенности овладения интерактивными методами на занятиях по диpижерско-хopoвoй подгoтoвке. Рассмотрены вопросы оптимизации учебно-воспитательного процесса во время работы на занятиях по диpижерско-хopoвым дисциплинам. This article examines the features of a student's conductor-choral training for future music teachers. The peculiarities of the mastering interactive methods in the classes of the conductor-choral training training were determined. The issues of the optimization of the educational process during work on classes in conducting and choral disciplines are considered.
- ДокументПісні війни: феномен "Калини"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Юр'єва, К. А.; Мартиненко, І. І.; Королевська, Т. О.Коротко окреслено історію виникнення української пісні «Ой у лузі червона калина», яка сьогодні стала для всього світу символом незламності українського народу і неофіційним гімном українців у російсько-українській війні. Виконано огляд найбільш відомих версій виконання пісні. Зроблено висновок, що феномен вибухового сплеску її популярності має стати предметом міждисциплінарних досліджень музикознавців, психологів, соціологів, культурологів, антропологів тощо. The history of the origin of the Ukrainian song "Oh, the Red Viburnum in the Meadow" is briefly outlined. This song today has become a symbol of the invincibility of the Ukrainian people and the unofficial anthem of Ukrainians in the Russian-Ukrainian war. An overview of the most famous versions of the song. It is concluded that the phenomenon of explosive surge of its popularity should be the subject of interdisciplinary research of musicologists, psychologists, sociologists, culturologists, anthropologists and more.
- ДокументРозвиток артистичних здібностей школярів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Попсуйшапка, С. В.; Мартиненко, І. І.У статті розглянуто проблему розвитку артистичних здібностей школярів. Автором визначено основні умови, завдання та методи роботи педагога з розвитку артистизму дітей. В статье рассмотрена проблема развития артистических способностей школьников. Автором определены основные условия, задачи и методы работы педагога по развитию артистизма детей.The article deals with the problem of the development of the artistic abilities of the schoolchildren; the author defines the main conditions, tasks and methods of teachers work for the development of the children's artistry.
- ДокументСутність поняття «артистизм» у науковій літературі(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Попсуйшапка, С. В.; Мартиненко, І. І.У статті на основі аналізу довідкової та наукової літератури представлено підходи до визначення понять «артистизм»; виявлено структурні компоненти артистизму та подано визначення цих дефініцій .В статье на основе анализа справочной и научной литературы представлены подходы к определению понятий «артистизм»; выявлены структурные компоненты артистизма и даны определения этих дефиниций. Based on the analysis of the reference and scientific literature, the article presents approaches to the definition of the concepts of "artistry”; the structural components of the artistry are identified and the definition of these definitions is given.
- ДокументУкраїнська інтелігенція слобідського краю та розвиток національної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Мартиненко, І. І.У статті розкрито вплив української інтелігенції Слобідського краю XIX ст. на розвиток національної освіти. На основі аналізу широкої джерельної бази проаналізовано соціально-педагогічні передумови розвитку проблеми національної освіти учнівської молоді, визначено внесок прогресивної педагогічної громадськості XIX ст. у розробку теоретичних засад національної освіти. Обґрунтовано та схарактеризовано досвід діяльності передової інтелігенції Слобожанщини, яка значно вплинула на упровадження ідеї національної освіти у практику вітчизняного шкільництва у визначених хронологічних межах, виділено та проаналізовано його основні форми та напрями. В статье раскрыто влияние украинской интеллигенции Слободского края XIX в. на развитие национального образования. На основе анализа широкой источниковой базы проанализированы социально-педагогические предпосылки развития проблемы национального образования учащейся молодежи, определен вклад прогрессивной педагогической общественности XIX в. в разработку теоретических основ национального образования. Обосновано и охарактеризован опыт деятельности передовой интеллигенции Слобожанщины, которая оказала значительное влияние на внедрение идеи национального образования в практику отечественного школьного в определенных хронологических рамках, выделено и проанализировано его основные формы и направления. The article reveals the influence of the Ukrainian intelligentsia of the Sloboda region of the XIX century on the development of national education. On the basis of the analysis of a wide source base, the socio-pedagogical preconditions for the development of the problem of national education of student youth were analyzed, and the contribution of the progressive pedagogical community of the 19th century to the development of theoretical foundations of national education was determined. The experience of activity of the advanced intellectuals of Slobozhanshchina is al boundaries, its main forms and directions were identified and analyzed.
- ДокументУкраїнська інтелігенція Слобідського краю та її внесок у розвиток національної освіти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Мартиненко, І. І.Стаття досліджує внесок інтелігенції слобідського краю у розвиток національної освіти. Висвітлено теоретичні ідеї і практичні напрацювання в галузі національної освіти учнівської молоді у творчій спадщині видатних діячів науки, освіти та культури Слобожанщини XIX століття. Статья исследует вклад интеллигенции Слободского края в развитие национального образования. Освещены теоретические идеи и практические наработки в области национального образования учащейся молодежи в творческом наследии выдающихся деятелей науки, образования и культуры Слобожанщины XIX века. The article explores the contribution of the intelligentsia of the Slobodsk region to the development of national education. On the basis of the analysis of the creative heritage of outstanding figures of science, education and culture of the 19th-century Sloboda region, theoretical ideas and practical developments in the field of national education of young students are highlighted.
- ДокументФормування виконавської надійності майбутніх вчителів музичного мистецтва в процесі вокальної підготовки(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Кириченко, В. Ю.; Мартиненко, І. І.У статті розглянуті питання виконавської надійності вокалістів у концертному виступі на прикладі музично-виконавської діяльності майбутніх вчителів музичного мистецтва. Зроблено висновки, що виконавської надійності сприяють емоційність співака при передачі образу твору, техніка виконання (звуковидобування, дикція, артикуляція, дихання), вміння контролювати на сцені свої статки – психічний та емоційний, здатність зберігати творче самопочуття і художнє самовираження на естраді. В статье рассмотрены вопросы исполнительской надежности вокалистов в концертном выступлении на примере музыкально-исполнительской деятельности будущих учителей музыкального искусства. Сделаны выводы, что исполнительской надежности способствуют эмоциональность певца при передаче образа произведения, техника исполнения (звукоизвлечение, дикция, артикуляция, дыхание), умение контролировать на сцене свое состояние - психическое и эмоциональное, способность сохранять творческое самочувствие и художественное самовыражение на эстраде. The article considers the issues of performing reliability of vocalists in concert performance on the example of musical and performing activities of future teachers of musical art. It is concluded that performing reliability is promoted by the singer’s emotionality when transmitting the image of the work, performance technique (sound production, diction, articulation, breathing), the ability to control one’s state on the stage - mental and emotional, the ability to maintain creative well-being and artistic expression on the stage.
- ДокументФормування національної самосвідомості у майбутніх викладачів музичного мистецтва засобами української народної пісні(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Артюх, І. О.; Мартиненко, І. І.Стаття розкриває поняття «національної самосвідомості». Досліджено роль української народної пісні у формуванні національної самосвідомості у майбутніх викладачів музичного мистецтва. Статья раскрывает понятие «национального самосознания». Исследована роль украинской народной песни в формировании национального самосознания у будущих преподавателей музыкального искусства. The article reveals the concept of «national identity». The role of the Ukrainian folk song in the formation of national identity among future teachers of musical art is investigated.