Перегляд за Автор "Малець, Є. Б."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИДАТНІ ДІЯЧІ КАФЕДРИ ФІЗИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Малець, Є. Б.Розглянуто історичну ретроспективу наукової діяльності викладачів кафедри фізики, методи її формування і вплив зовнішніх чинників на тематику досліджень. За розглянутий період зроблено певний внесок у розвиток питань дефектоутворення в кристалічних системах під дією зовнішніх факторів. The historical retrospective view of scientific activity of teachers of department of physics, methods of her forming and influence of external factors, is considered on the subjects of researches . For considered period certain payment is done in development of questions of defect formation in the crystalline systems under the action of external factors. The issues of the day of the applied physics( creation of laboratory layouts of diagnostics of various physical parameters ) were successfully overcame.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Антонова, А. Д.; Малець, Є. Б.Інформатизація освіти розглядається в тезах як один із головних напрямів модернізації всієї освітньої системи. Було розглянуто можливості використання мультимедійних технологій у навчанні фізики у закладах загальної середньої освіти. Подано дидактичні можливості інтерактивної панелі в процесі навчання фізики. The informatization of education is considered in theses as one of the main areas of modernization of the entire educational system. Possibilities of using multimedia technologies in teaching physics in institutions of general secondary education were considered. The didactic capabilities of the interactive panel in the process of teaching physics are presented.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ФІЗИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Масич, В. В.; Малець, Є. Б.; Сєргєєв, В. М.У публікації проаналізовано застосування сучасних технологій при викладання фізики. Фізика є фундаментом для прикладних наук, на базі яких формується науково-технічний прогрес, тому навчання фізики школярів і студентів представляє важливу й актуальну задачу. На кафедрі фізики ХНПУ імені Г. С. Сковороди протягом багатьох років ведуться розробки, пов’язані з осучасненням фізичного експерименту і, зокрема, акцентується увага на демонстраційний фізичний експеримент. Зазначено, що оновлене програмне забезпечення для Windows 11 дозволяє проводити математичну обробку результатів експерименту, записувати результати вимірювань в Exsel, Word. Крім цього, за допомогою вимірювального комплексу і програми проведення відеоконференцій Zoom студенти мають можливість виконувати не віртуальні, а реальні лабораторні роботи, дистанційно керуючи комплексом зі свого домашнього комп’ютера, і отримувати результати проведених досліджень. Ця розробка є актуальною під час пандемії та особливо під час воєнного стану, коли немає можливості проведення занять в аудиторіях. The publication analyzes the use of modern technologies in teaching physics. Physics is the foundation for applied sciences, on the basis of which scientific and technical progress is formed, therefore teaching physics to schoolchildren and students is an important and urgent task. For many years, the Department of Physics of KhNPU named after H.S. Skovoroda has been developing developments related to the modernization of physical experiments and, in particular, attention is focused on demonstration physical experiments. It is noted that the updated software for Windows 11 allows you to perform mathematical processing of the results of the experiment, record the results of measurements in Excel, Word. In addition, with the help of the measuring complex and the Zoom video conferencing program, students have the opportunity to perform not virtual, but real laboratory work, remotely controlling the complex from their home computer, and to receive the results of conducted research. This development is relevant during a pandemic and especially during martial law, when it is not possible to conduct classes in classrooms.
- ДокументКонспект лекцій з дисципліни «Статистична фізика та термодинаміка»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Малець, Є. Б.; Масич, В. В.; Сергєєв, В. М.Представлено основні положення статистичної теорії, які є базовими для опису і прогнозування властивостей макроскопічних систем. Знаходження густини ймовірності стану системи дає можливість встановити середні значення всіх макропараметрів системи. Таким чином, встановлюється органічний зв'язок між статистичною фізикою та термодинамікою, що є основною метою посібника. Теоретичні положення ілюструються прикладами розв’язку задач. Посібник створено у відповідності до навчальної програми підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, може бути корисним для студентів фізико-математичних факультетів під час підготовки до семестрових та державних іспитів. The basic provisions of statistical theory are presented, which are basic for describing and predicting the properties of macroscopic systems. Finding the probability density of the system state makes it possible to establish the average values of all macroparameters of the system. Thus, an organic connection between statistical physics and thermodynamics is established, which is the main purpose of the textbook. The theoretical concepts are illustrated with examples of problem solving. The textbook was created in accordance with the curriculum for the first (bachelor's) level of higher education and can be useful for students of physics and mathematics faculties in preparation for semester and state exams.
- ДокументМетодичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Методика навчання фізики в школі" Розділ "Механіка"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Масич, В. В.; Малець, Є. Б.; Юрченко, О. В.; Равх, І. Д.Методичні вказівки щодо виконання лабораторно-практичних робіт з дисципліни «Методика навчання фізики в школі» розділ «Механіка» є складовою частиною НМК з фізики і призначені для підготовки педагогічних працівників. Запропоновані методичні вказівки щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни «Методика навчання фізики в школі» розділу «Механіка» дозволяють забезпечити: організацію виконання учнями лабораторних робіт, передбачених програмою з методики навчання фізики, формування та закріплення навичок роботи з лабораторним обладнанням, організацію визначення похибки та числової обробки результатів лабораторного експерименту, формування навичок самостійної роботи студентів з довідковою літературою, розвиток уважності й акуратності при виконанні лабораторних робіт, формування професійних компетентностей здобувачів освіти. Methodical instructions for the implementation of laboratory and practical work on discipline "Methods of teaching physics at school" section "Mechanics" is an integral part of the NMC in physics and are intended for the training of pedagogical workers. The proposed guidelines for the implementation of laboratory work in the discipline "Methods of teaching physics at school" section "Mechanics" allow to provide: organization of pupils' performance of laboratory works, provided by the program on the methods of teaching physics, the formation and consolidation of skills of work with laboratory equipment, organization of determination of error and numerical processing of the results of laboratory experiment, the formation of skills of independent work of students with reference literature, development of attentiveness and accuracy when performing laboratory work, the formation of professional competencies of applicants for education.
- ДокументМетодичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни «Методика навчання фізики в школі», розділ «Механіка»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Масич, В. В.; Малець, Є. Б.; Юрченко, О. В.; Равх, І. Д.Методичні вказівки щодо виконання лабораторно-практичних робіт з дисципліни «Методика навчання фізики в школі» розділ «Механіка» є складовою частиною НМК з фізики і призначені для підготовки педагогічних працівників. Запропоновані методичні вказівки щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни «Методика навчання фізики в школі» розділу «Механіка» дозволяють забезпечити: організацію виконання учнями лабораторних робіт, передбачених програмою з методики навчання фізики, формування та закріплення навичок роботи з лабораторним обладнанням, організацію визначення похибки та числової обробки результатів лабораторного експерименту, формування навичок самостійної роботи студентів з довідковою літературою, розвиток уважності й акуратності при виконанні лабораторних робіт, формування професійних компетентностей здобувачів освіти. Процес виконання лабораторних робіт побудовано за класичною та матеріалами, порядок виконання роботи й вимірювань, числову обробку результатів лабораторного експерименту та контрольні питання для обговорення виконаної роботи. Guidelines for the implementation of laboratory and practical work in the discipline "Methods of teaching physics at school" section "Mechanics" is an integral part of the NMC in physics and is intended for the preparation of pedagogical workers. The proposed guidelines for the implementation of laboratory work on the discipline "Methods of teaching physics at school" section "Mechanics" allow you to provide: the organization of students to perform laboratory work provided for by the program on the methodology of teaching physics, the formation and consolidation of skills in working with laboratory equipment, the body for processing the results of a laboratory experiment , the formation of skills for independent work of students with reference literature, the development of attentiveness and accuracy in the performance of laboratory work, the formation of professional competencies of applicants for education. The process of performing laboratory work is built on classical materials, the order of work and measurements, the numerical processing of the results of a laboratory experiment and control questions for discussing the work performed.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ МІКРОЧАСТИНОК В НЕОДНОРІДНИХ ПОЛЯХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-23) Малець, Є. Б.; Пелешок, Ю. А.Квантова механіка – це один із фундаментальних розділів сучасної теоретичної фізики, який описує поведінку електронів, ядер, атомів, молекул у різних середовищах, взаємодію випромінювання з речовиною. Традиційні явища, які вивчає квантова механіка, відбуваються у мікросвіті, розміри якого коливаються в межах 〖10〗^(-6) –〖10〗^(-14) см. Ці частинки настільки маленькі, що їх неможливо побачити за допомогою мікроскопу. Проте, завдяки сучасним технологіям є можливість провести досліди навіть в шкільних лабораторних умовах по вимірюванню частинок (електронів, атомів, молекул), а саме маси та їх розмірів. Тож за допомогою комп’ютера і відповідної програми можна наочно продемонструвати дітям рух частинок та зробити з ними необхідні вимірювання.Quantum mechanics is one of the radical sections of modern theoretical physics, which describes the behavior of electrons, nuclei, atoms, molecules in different media. The interaction of radiation with matter. Traditional phenomena studied by quantum mechanics occur in the microworld, the size of which varies between 〖10〗^(-6) –〖10〗^(-14) cm. These particles are so small that we cannot see them with a microscope. However, thanks to modern technologies, it is possible to conduct experiments even in school laboratory conditions to measure particles (electrons, atoms, molecules), namely the mass and their size. So with the help of a computer and an appropriate program, you can visually demonstrate to children the movement of particles and make the necessary measurements with them.