Перегляд за Автор "Макар, Л. М."
Зараз показано 1 - 18 з 18
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО В УМОВАХ СТАНОВЛЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-25) Макар, Л. М.У публікації проаналізовано соціальну ринкову економіку. Зазначено, що неможливо створити соціальну ринкову економіку без усвідомлення її важливості і необхідності суспільством, без розуміння того, що для успішної діяльності, яка передбачає підвищення добробуту всіх без виключення громадян, підвищення відповідальності людини за власні вчинки, прагнення до розвитку і самовдосконалення, необхідним є розвиток громадянського суспільства, його духовності і цінностей. Зроблено висновок, що соціальна ринкова економіка не може розвиватися ефективно без громадянського суспільства, якому, у свою чергу, потрібна підтримка держави при здійсненні своєї діяльності і виконанні основних функцій. The article analyses the social market economy. It is noted that it is impossible to create a social market economy without awareness of its importance and necessity by society, without understanding that for successful activity, which involves improving the welfare of all citizens without exception, increasing the responsibility of a person for his or her own actions, the desire for development and self-improvement, it is necessary to develop civil society, its spirituality and values. It is concluded that a social market economy cannot develop effectively without civil society, which, in turn, needs support from the State in carrying out its activities and performing its main functions.
- ДокументДієвість соціально-психологічного впливу в роботі з різними групами клієнтів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Макар, Л. М.Автором було розкрито дієвість соціально-психологічного впливу в роботі з різними групами клієнтів. Соціально-психологічний вплив – це тиск на людину з боку агента впливу, який здійснюється без будь-якої загрози життю або здоров’ю об’єкта впливу, без насильницьких дій, без обмежень фізичної свободи дій. Об’єкт впливу вільно, добровільно приймає систему ціннісних смислів суб’єкта впливу. Цей вплив здійснюється на основі законів людської психіки і ґрунтується на психологічних особливостях людини, які роблять її податливою до впливу. Перш за все це емоційно-мотиваційна сфера особистості, її самосвідомість. Автором была раскрыта действенность социально-психологического воздействия в работе с различными группами клиентов. Социально-психологическое воздействие – это давление на человека со стороны агента влияния, который осуществляется без каких-либо угрозы жизни или здоровью объекта воздействия, без насильственных действий, без ограничений физической свободы действий. Объект воздействия свободно, добровольно принимает систему ценностных смыслов субъекта влияния. Это влияние осуществляется на основе законов человеческой психики и основывается на психологических особенностях человека, которые делают ее податливой к влиянию. Прежде всего это эмоционально-мотивационная сфера личности, ее самосознание. The author has revealed the effectiveness of socio-psychological influence in working with different groups of clients. Socio-psychological influence is a pressure on a person by an agent of influence, which is carried out without any threat to the life or health of the object of influence, without violent action, without restrictions on physical freedom of action. The object of influence freely, voluntarily accepts the system of value meanings of the agent of influence. This influence is based on the laws of the human psyche and is based on the psychological features of the person, which make it amenable to influence. First and foremost, this is the emotional and motivational sphere of the individual, his or her self-consciousness.
- ДокументЗМІСТ РОБОТИ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ДО ШКІЛЬНОГО КОЛЕКТИВУ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Долобовська, М. С.; Макар, Л. М.У статті розглянуто адаптацію дітей з особливими освітніми потребами до шкільного колективу закладу загальної середньої освіти. Соціальна адаптація дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти – це процес формування позитивних відносин з однолітками і сприяння успішному включенню в загальноосвітні класи. Стратегії для підтримки соціальної адаптації дітей включають комплексний підхід, спрямований на індивідуальність кожної дитини, розвиток її соціальних навичок та створення сприятливого середовища для взаємодії та зростання; розробку й упровадження соціально-педагогічних дій, спрямованих на сприяння взаємодії; створення підтримуючого середовища вдома, яке включає в себе взаємодію родини зі шкільним середовищем, участь у його житті, надання батькам ресурсів та підтримки для позитивного впливу на соціальний розвиток дитини. The article examines the adaptation of children with special educational needs to the school staff of a general secondary education institution. Social adaptation of children with special educational needs in the conditions of inclusive education is a process of forming positive relationships with peers and promoting successful inclusion in general education classes. Strategies to support the social adaptation of children include a comprehensive approach aimed at the individuality of each child, the development of his social skills and the creation of a favorable environment for interaction and growth; development and implementation of socio-pedagogical actions aimed at promoting interaction; creating a supportive environment at home, which includes the family's interaction with the school environment, participation in its life, providing parents with resources and support to positively influence the child's social development.
- ДокументЗНАЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ІНТЕРАКЦІЇ У ВИРІШЕННІ АКТУАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Макар, Л. М.У статті розглянуто соціальна інтеракція з наукової точки зору, як система взаємозалежних соціальних актів, де дії конкретної особистості виступають як причини та відповідні наслідки з точки зору діяльності інших суб᾽єктів (індивідууму, групи, суспільства). Соціальна інтеракція передбачає як повсякденне спілкування між окремими особистостями, так і більш широку взаємодію у суспільному контексті, зазначена проблема охоплює достатньо широке коло різноманітних факторів. А саме: кількість осіб, які приймають участь в проццесі інтеракції; характер відносин суб᾽єктів (однобічний, двобічний, антагоністичний, узгоджений тощо); тривалість процесу (довготривалий, короткотривалий); організацію (ефективна, неефективна); усвідомленість інтеракції (усвідомлена, неусвідомлена); тип взаємообміну (інтелектуальний, емоційний тощо). В статье рассмотрена социальная интеракция с научной точки зрения, как система взаимосвязанных социальных актов, где действия конкретной личности выступают как причины и соответствующие последствия с точки зрения деятельности других субъектов (индивидууму, группы, общества). Социальная интеракция предусматривает как повседневное общение между отдельными личностями, так и более широкое взаимодействие в общественном контексте, эта проблема охватывает достаточно широкий круг разнообразных факторов. А именно: количество лиц, которые принимают участие в процессе интеракции; характер отношений субъектов (односторонний, двусторонний, антагонистический, согласованный и т.п.); продолжительность процесса (длительный, кратковременный); организацию (эффективная, неэффективная); осознанность интеракции (осознанная, неосознанная); тип взаимообмена (интеллектуальный, эмоциональный и т.п.). The article considers social interaction from a scientific point of view as a system of interdependent social acts, where the actions of a particular individual act as causes and corresponding consequences in terms of other subjects (individual, group, society). Social interaction is provided as everyday communication between individuals, and wider interaction in the social context, this problem covers a wide range of different factors. Namely: the number of people involved in the interaction process; the nature of the relations of the subjects (unilateral, bilateral, antagonistic, coordinated, etc.); process duration (long-term, short-term); organization (effective, inefficient); awareness of interaction (conscious, unconscious); type of exchange (intellectual, emotional, etc.).
- ДокументКРИТЕРІЇ І ПОКАЗНИКИ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ІНІЦІАТИВНОСТІ МОЛОДІ У БЛАГОДІЙНИХ ФОНДАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Жук, С. О.; Макар, Л. М.У статті висвітлено критерії і показники готовності майбутніх соціальних працівників до розвитку соціальної ініціативності молоді у благодійних фондах. Подано характеристику критеріїв та обгрунтовано показники. Основні результати досліджень: визначено такі критерії готовності майбутніх соціальних працівників до розвитку соціальної ініціативності молоді: особистісні якості; технологічна готовність; креативність. Перший критерій включає гуманістичну спрямованість особистості та соціальну відповідальність. Другий критерій – професійні уміння й навички роботи з різними групами молоді та самостійність у прийнятті рішень. Третій критерій передбачає розвиток творчого потенціалу і потребу у вдосконаленні себе та оточуючих. The article reflects the criteria and indicators of the readiness of future social workers to develop the social initiative of young people in charitable foundations. The characteristics of the criteria are given and the indicators are justified. The main results of the research: the following criteria for the readiness of future social workers to develop the social initiative of young people were determined: personal qualities; technological readiness; creativity. The first criterion includes the humanistic orientation of the individual and social responsibility. The second criterion is professional skills and abilities to work with different groups of young people and independence in decision-making. The third criterion involves the development of creative potential and the need to improve oneself and others.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПРОФІЛАКТИКА ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Макар, Л. М.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Профілактика професійного вигорання в соціальній роботі» призначені для магістрів спеціальності 231 Соціальна робота, яка належать до вибіркових дисциплін і передбачає формування компетенцій, необхідних для професійної діяльності. Курс дисципліни «Профілактика професійного вигорання в соціальній роботі спрямований на формування у здобувачів вищої освіти знань з теоретичних основ організації та здійснення профілактики професійного вигорання фахівців із соціальної роботи. Метою вивчення навчальної дисципліни «Профілактика професійного вигорання в соціальній роботі» є: формування здатності до ефективного застосування соціально-психологічних знань для вирішення задач особистісного розвитку та попередження і профілактики професійної деформації особистості (втома та професійне вигорання). Methodological recommendations for the educational discipline "Prevention of professional burnout in social work" intended for masters in the specialty 231 Social work, which belong to elective disciplines and provide for the formation of competencies necessary for professional activity. The discipline course "Prevention of professional burnout in social work" is aimed at forming higher education students' knowledge of the theoretical foundations of the organization and implementation of prevention of professional burnout of social work specialists. The purpose of studying the academic discipline "Prevention of professional burnout in social work" is: formation of the ability to effectively apply social and psychological knowledge to solve problems of personal development and prevention and prevention of professional burnout personality deformations (fatigue and professional burnout).
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ НАДАННЯ ФАХІВЦЯМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ПОСЛУГИ КОНСУЛЬТУВАННЯ СІМ’ЯМ З ДІТЬМИ(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024-06-04) Марущенко, О. В.; Макар, Л. М.У статті проаналізовано організацію надання фахівцями соціальної роботи послуги консультування сім’ям з дітьми. Соціальне консультування є важливим методом, що допомагає фахівцю соціальної роботи здійснювати ефективну діяльність, досягати реальних результатів в роботі з сім’ями з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах. Зазначено, що консультування є найбільш важливим методом в діяльності фахівця соціальної роботи, адже дозволяє визначити причини складних життєвих ситуацій, соціально-небезпечного становища сім’ї, допомогти у вирішенні питання соціалізації сімей з дітьми, адаптації, реабілітації, а також дозволяє організовувати взаємодії між фахівцем соціальної роботи і сім’єю, засновані на довірі, взаєморозумінні і взаємодопомоги. The article analyzes the organization of providing counseling services to families with children by social work specialists. Social counseling is an important method that helps a specialist in social work to carry out effective activities, to achieve real results in working with families with children who are in difficult life circumstances. It is noted that counseling is the most important method in the activity of a social work specialist, because it allows to determine the causes of difficult life situations, the socially dangerous situation of the family, help in solving the issue of socialization of families with children, adaptation, rehabilitation, and also allows to organize interactions between specialists social work and family, based on trust, mutual understanding and mutual assistance.
- ДокументОсобистісно-професійна компетентність майбутнього фахівця соціального виховання учнівської молоді в закладах професійно-технічної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Макар, Л. М.Автором обгрунтовано теза: в процесі професійної підготовки фахівця, особистісна складова професійної компетентності є більш важливою, аніж знання й навички. Особистісно-професійна компетентність в становленні фахівця соціальної сфері на перший план виводить сформованість особистісних якостей. The author justified the thesis: in the process of professional training of a specialist, the personal component professional competence is more important than knowledge and skills. Personal and professional competence in becoming a specialist in the social sphere brings to the fore the formation of personal qualities.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ КУЛЬТУРИ ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Никита, А. Ю.; Макар, Л. М.У статті розглянуто особливості професійної підготовки майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків в закладах культури за місцем проживання. Зазначено, що ефективність застосування різних форм, видів, методів і засобів в даному процесі вбачається можливою при реалізації діалектичного принципу єдності змісту і форми, яка може здійснюватися через формулювання вимог, що висуваються до навчально-виховного процесу, який має будуватися як гнучкий, динамічний і націлений на нові напрями в педагогічній і галузевій науці і практиці. The article examines the peculiarities of the professional training of the future social pedagogue for the social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence. It is noted that the effectiveness of the application of various forms, types, methods and means in this process is considered possible when implementing the dialectical principle of the unity of content and form, which can be implemented through the formulation of requirements for the educational process, which should be built as flexible, dynamic and aimed at new directions in pedagogical and branch science and practice.
- ДокументПРОБЛЕМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ ДЕЗАДАПТОВАНИХ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Босяченко, К. М.; Макар, Л. М.У публікації розглянуто підготовку майбутнього соціального педагога до формування моральної культури дезадаптованих підлітків в умовах дистанційного навчання. Зазначено, що воно в перспективі є здатним доповнити існуючу систему освіти і стати значимим елементом освітнього середовища. Інтерактивність, що визначається характером сучасних засобів комунікації, розкриває широкі можливості для взаємодії здобувачів вищої освіти і викладачів, а також здобувачів один з одним. The publication deals with the preparation of future social pedagogues for the formation of moral culture of maladjusted adolescents in the context of distance learning. It is noted that in the future it can complement the existing education system and become a significant element of the educational environment. Interactivity, which is determined by the nature of modern means of communication, opens up wide opportunities for interaction between higher education students and teachers, as well as students with each other.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ДІТЬМИ-СИРОТАМИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ-ІНТЕРНАТАХ(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2023-05-25) Макар, Л. М.В статті висвітлюються особливості підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з дітьми-сиротами в інтернатних закладах. Окреслюється реалізація охоронно-захисної функції соціальнопедагогічної діяльності в загальноосвітніх школах-інтернатах. Наголошується на необхідності здійснення спеціальної підготовки соціальних педагогів для роботи в інтернатних закладах з дітьмисиротами з метою формування і розвитку їх соціальних умінь і навичок, а також забезпечення успішної соціалізації дітей-сиріт. The article highlights the peculiarities of training future social pedagogues to work with orphans in residential institutions. The implementation of the protective and protective function of socio-pedagogical activities in boarding schools is outlined. It is emphasized the need for special training of social pedagogues to work in residential institutions with orphans in order to form and develop their social abilities and skills, as well as ensure the successful socialization of orphans.
- ДокументПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА ДО РОБОТИ З МАЛОМОБІЛЬНИМИ ГРУПАМИ НАСЕЛЕННЯ В БЛАГОДІЙНИХ ФОНДАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Харламов, Є. С.; Макар, Л. М.У статті проаналізовано професійну підготовку соціального працівника до роботи з маломобільними групами населення, яка має полягати в проєктуванні і поетапному впровадженні в навчальний процес комплексу засобів формування готовності майбутніх соціальних працівників до означеного виду діяльності. Відбір і конструювання змісту освіти мають вироблятися на основі філантропічних ідей і принципів модульності. Навчання майбутніх соціальних працівників процедурам застосування знань в процесі роботи з маломобільними групами населення має здійснюватися за допомогою засобів, які дозволяють проблематизувати навчальний матеріал, що імітує функціонально-рольовий репертуар фахівця соціальної роботи. Благодійні фонди сьогодні стають додатковою і дієвою силою у наданні соціальної допомоги, підтримки і захисту різних соціальних груп. The article analyzes the professional training of a social worker to work with low-mobility population groups, which should consist in the design and step-by-step introduction into the educational process of a complex of means of forming the readiness of future social workers for the specified type of activity. Selection and construction of educational content should be based on philanthropic ideas and principles of modularity. The training of future social workers in the procedures of applying knowledge in the process of working with low-mobility population groups should be carried out with the help of means that allow problematization of educational material imitating the functional and role repertoire of a social work specialist. Today, charitable foundations are becoming an additional and effective force in the provision of social assistance, support and protection of various social groups.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ЯК СОЦІАЛЬНО АКТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Макар, Л. М.Розкривається сутність реалізації інноваційних технологій у процесі підготовки майбутнього вчителя як соціально активної особистості. Раскрывается сущность реализации инновационных технологий в процессе подготовки будущего учителя как социально активной личности.
- ДокументСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ ПІД ЧАС ДІЇ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2023-11-14) Харламов, Є. С.; Макар, Л. М.У статті розглянуто соціальну підтримку людей похилого віку під час дії військового стану. В умовах військового стану турбота про людей похилого віку є вкрай необхідною для того, щоб людина почувалася більш-менш захищеною в оточуючій обстановці. А для цього літня людина потребує соціальної підтримки, яка дозволить їй діяти і триматися в колі спілкування і взаємодії, відкидаючи негативні думки про незатребуваність та самотність. Зазначено, що необхідно здійснювати роботу із захисту прав та законних інтересів літніх людей, збереження їхнього здоров’я та благополуччя саме шляхом покращення системи охорони здоров’я та здійснення соціальної підтримки. The article deals with social support of the elderly during martial law. In the conditions of martial law, caring for the elderly is extremely necessary for a person to feel more or less protected in the surrounding environment. And for this, an elderly person needs social support that will allow him to act and stay in the circle of communication and interaction, rejecting negative thoughts about being unpopular and lonely. It is noted that it is necessary to work on protecting the rights and legitimate interests of the elderly, preserving their health and well-being by improving the health care system and providing social support.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА З ПІДЛІТКАМИ ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2023-11-14) Никита, А. Ю.; Макар, Л. М.У публікації розглянуто соціалізацію особистості, яка здійснюється через засвоєння індивідом соціального досвіду і відтворення його у своїй діяльності. Шляхом входження до системи існуючих соціальних зв’язків, особистість засвоює соціальний досвід. Зауважено, що соціально-виховну роботу з підлітками за місцем проживання доцільно спрямовувати на засвоєння ними різних соціальних ролей, адекватних сфері вільного часу, досвіду неформального спілкування, розвитку інтересів, здібностей, творчої і соціальної активності підлітків, долучення до культурних цінностей, духовне збагачення дозвілля. Це передбачає інтеграцію і взаємозбагачення соціально-виховної діяльності закладів культури за місцем проживання з іншими видами і функціями (профорієнтаційної, оздоровчої, соціокультурної). The publication examines the socialization of the personality, which is carried out through the assimilation of social experience by the individual and its reproduction in his activities. By entering the system of existing social relations, the individual acquires social experience. It was noted that it is advisable to direct social and educational work with adolescents at their place of residence to their assimilation of various social roles, adequate sphere of free time, experience of informal communication, development of interests, abilities, creative and social activity of adolescents, involvement in cultural values, spiritual enrichment of leisure time. This involves the integration and mutual enrichment of social and educational activities of cultural institutions at the place of residence with other types and functions (vocational guidance, health, socio-cultural).
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Жук, В. О.; Макар, Л. М.У публікації розлянуто соціально-педагогічну роботу з профілактики правопорушень серед підлітків. Зазначено, що її слід розуміти як діяльність суб’єктів соціальної сфери із здійснення заходів профілактичного впливу, спрямованих на формування у підлітків непримиримого ставлення до будь-якого прояву неповаги до закону і його порушенню, а також виявлення і усунення причин вчинення правопорушень і умов, які їм сприяють. The publication analyses the social and pedagogical work on the prevention of juvenile delinquency. It is noted that it should be understood as the activity of social actors in the social sphere to implement preventive measures aimed at forming an uncompromising attitude among adolescents to any manifestation of disrespect for the law and its violation, as well as identifying and eliminating the causes of offences and the conditions that facilitate them.
- ДокументСоціалізація учнів в умовах професійно-технічних навчальних закладів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Макар, Л. М.Обгрунтована соціалізація учнів в умовах професійно-технічних навчальних закладів. Обоснована социализация учащихся в условиях профессионально-технических учебных заведений.
- ДокументФОРМУВАННЯ КОМПОНЕНТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ФАХІВЦЯ ДО СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ У ГРОМАДСЬКИХ ОБ’ЄДНАННЯХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Жук, В. О.; Макар, Л. М.Стаття присвячена проблемі формування компонентів професійної готовності майбутнього соціального працівника до соціального виховання молоді у громадських об’єднаннях (ціннісно-орієнтованого, вольового, діяльнісно-практичного). Проаналізовано форми співпраці соціальних працівників з громадськими об’єднаннями, які працюють з різними групами молоді. Представлено результати дослідно-експериментальної роботи з формування у здобувачів – майбутніх соціальних працівників компонентів професійної готовності до соціального виховання молоді у громадських об’єднаннях. The article is devoted to the problem of forming the components of professional readiness of a future social worker for the social education of youth in public associations (value-oriented, volitional, activity-practical). The forms of cooperation between social workers and public associations working with different groups of youth are analyzed. The results of experimental work on the formation of components of professional readiness for the social education of youth in public associations among applicants - future social workers - are presented.