Перегляд за Автор "Макар, Л. М."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГРОМАДЯНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО В УМОВАХ СТАНОВЛЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-25) Макар, Л. М.У публікації проаналізовано соціальну ринкову економіку. Зазначено, що неможливо створити соціальну ринкову економіку без усвідомлення її важливості і необхідності суспільством, без розуміння того, що для успішної діяльності, яка передбачає підвищення добробуту всіх без виключення громадян, підвищення відповідальності людини за власні вчинки, прагнення до розвитку і самовдосконалення, необхідним є розвиток громадянського суспільства, його духовності і цінностей. Зроблено висновок, що соціальна ринкова економіка не може розвиватися ефективно без громадянського суспільства, якому, у свою чергу, потрібна підтримка держави при здійсненні своєї діяльності і виконанні основних функцій. The article analyses the social market economy. It is noted that it is impossible to create a social market economy without awareness of its importance and necessity by society, without understanding that for successful activity, which involves improving the welfare of all citizens without exception, increasing the responsibility of a person for his or her own actions, the desire for development and self-improvement, it is necessary to develop civil society, its spirituality and values. It is concluded that a social market economy cannot develop effectively without civil society, which, in turn, needs support from the State in carrying out its activities and performing its main functions.
- ДокументДієвість соціально-психологічного впливу в роботі з різними групами клієнтів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Макар, Л. М.Автором було розкрито дієвість соціально-психологічного впливу в роботі з різними групами клієнтів. Соціально-психологічний вплив – це тиск на людину з боку агента впливу, який здійснюється без будь-якої загрози життю або здоров’ю об’єкта впливу, без насильницьких дій, без обмежень фізичної свободи дій. Об’єкт впливу вільно, добровільно приймає систему ціннісних смислів суб’єкта впливу. Цей вплив здійснюється на основі законів людської психіки і ґрунтується на психологічних особливостях людини, які роблять її податливою до впливу. Перш за все це емоційно-мотиваційна сфера особистості, її самосвідомість. Автором была раскрыта действенность социально-психологического воздействия в работе с различными группами клиентов. Социально-психологическое воздействие – это давление на человека со стороны агента влияния, который осуществляется без каких-либо угрозы жизни или здоровью объекта воздействия, без насильственных действий, без ограничений физической свободы действий. Объект воздействия свободно, добровольно принимает систему ценностных смыслов субъекта влияния. Это влияние осуществляется на основе законов человеческой психики и основывается на психологических особенностях человека, которые делают ее податливой к влиянию. Прежде всего это эмоционально-мотивационная сфера личности, ее самосознание. The author has revealed the effectiveness of socio-psychological influence in working with different groups of clients. Socio-psychological influence is a pressure on a person by an agent of influence, which is carried out without any threat to the life or health of the object of influence, without violent action, without restrictions on physical freedom of action. The object of influence freely, voluntarily accepts the system of value meanings of the agent of influence. This influence is based on the laws of the human psyche and is based on the psychological features of the person, which make it amenable to influence. First and foremost, this is the emotional and motivational sphere of the individual, his or her self-consciousness.
- ДокументЗНАЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ІНТЕРАКЦІЇ У ВИРІШЕННІ АКТУАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Макар, Л. М.У статті розглянуто соціальна інтеракція з наукової точки зору, як система взаємозалежних соціальних актів, де дії конкретної особистості виступають як причини та відповідні наслідки з точки зору діяльності інших суб᾽єктів (індивідууму, групи, суспільства). Соціальна інтеракція передбачає як повсякденне спілкування між окремими особистостями, так і більш широку взаємодію у суспільному контексті, зазначена проблема охоплює достатньо широке коло різноманітних факторів. А саме: кількість осіб, які приймають участь в проццесі інтеракції; характер відносин суб᾽єктів (однобічний, двобічний, антагоністичний, узгоджений тощо); тривалість процесу (довготривалий, короткотривалий); організацію (ефективна, неефективна); усвідомленість інтеракції (усвідомлена, неусвідомлена); тип взаємообміну (інтелектуальний, емоційний тощо). В статье рассмотрена социальная интеракция с научной точки зрения, как система взаимосвязанных социальных актов, где действия конкретной личности выступают как причины и соответствующие последствия с точки зрения деятельности других субъектов (индивидууму, группы, общества). Социальная интеракция предусматривает как повседневное общение между отдельными личностями, так и более широкое взаимодействие в общественном контексте, эта проблема охватывает достаточно широкий круг разнообразных факторов. А именно: количество лиц, которые принимают участие в процессе интеракции; характер отношений субъектов (односторонний, двусторонний, антагонистический, согласованный и т.п.); продолжительность процесса (длительный, кратковременный); организацию (эффективная, неэффективная); осознанность интеракции (осознанная, неосознанная); тип взаимообмена (интеллектуальный, эмоциональный и т.п.). The article considers social interaction from a scientific point of view as a system of interdependent social acts, where the actions of a particular individual act as causes and corresponding consequences in terms of other subjects (individual, group, society). Social interaction is provided as everyday communication between individuals, and wider interaction in the social context, this problem covers a wide range of different factors. Namely: the number of people involved in the interaction process; the nature of the relations of the subjects (unilateral, bilateral, antagonistic, coordinated, etc.); process duration (long-term, short-term); organization (effective, inefficient); awareness of interaction (conscious, unconscious); type of exchange (intellectual, emotional, etc.).
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПРОФІЛАКТИКА ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Макар, Л. М.Методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Профілактика професійного вигорання в соціальній роботі» призначені для магістрів спеціальності 231 Соціальна робота, яка належать до вибіркових дисциплін і передбачає формування компетенцій, необхідних для професійної діяльності. Курс дисципліни «Профілактика професійного вигорання в соціальній роботі спрямований на формування у здобувачів вищої освіти знань з теоретичних основ організації та здійснення профілактики професійного вигорання фахівців із соціальної роботи. Метою вивчення навчальної дисципліни «Профілактика професійного вигорання в соціальній роботі» є: формування здатності до ефективного застосування соціально-психологічних знань для вирішення задач особистісного розвитку та попередження і профілактики професійної деформації особистості (втома та професійне вигорання). Methodological recommendations for the educational discipline "Prevention of professional burnout in social work" intended for masters in the specialty 231 Social work, which belong to elective disciplines and provide for the formation of competencies necessary for professional activity. The discipline course "Prevention of professional burnout in social work" is aimed at forming higher education students' knowledge of the theoretical foundations of the organization and implementation of prevention of professional burnout of social work specialists. The purpose of studying the academic discipline "Prevention of professional burnout in social work" is: formation of the ability to effectively apply social and psychological knowledge to solve problems of personal development and prevention and prevention of professional burnout personality deformations (fatigue and professional burnout).
- ДокументОсобистісно-професійна компетентність майбутнього фахівця соціального виховання учнівської молоді в закладах професійно-технічної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Макар, Л. М.Автором обгрунтовано теза: в процесі професійної підготовки фахівця, особистісна складова професійної компетентності є більш важливою, аніж знання й навички. Особистісно-професійна компетентність в становленні фахівця соціальної сфері на перший план виводить сформованість особистісних якостей. The author justified the thesis: in the process of professional training of a specialist, the personal component professional competence is more important than knowledge and skills. Personal and professional competence in becoming a specialist in the social sphere brings to the fore the formation of personal qualities.
- ДокументПРОБЛЕМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ ДЕЗАДАПТОВАНИХ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Босяченко, К. М.; Макар, Л. М.У публікації розглянуто підготовку майбутнього соціального педагога до формування моральної культури дезадаптованих підлітків в умовах дистанційного навчання. Зазначено, що воно в перспективі є здатним доповнити існуючу систему освіти і стати значимим елементом освітнього середовища. Інтерактивність, що визначається характером сучасних засобів комунікації, розкриває широкі можливості для взаємодії здобувачів вищої освіти і викладачів, а також здобувачів один з одним. The publication deals with the preparation of future social pedagogues for the formation of moral culture of maladjusted adolescents in the context of distance learning. It is noted that in the future it can complement the existing education system and become a significant element of the educational environment. Interactivity, which is determined by the nature of modern means of communication, opens up wide opportunities for interaction between higher education students and teachers, as well as students with each other.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ЯК СОЦІАЛЬНО АКТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Макар, Л. М.Розкривається сутність реалізації інноваційних технологій у процесі підготовки майбутнього вчителя як соціально активної особистості. Раскрывается сущность реализации инновационных технологий в процессе подготовки будущего учителя как социально активной личности.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Жук, В. О.; Макар, Л. М.У публікації розлянуто соціально-педагогічну роботу з профілактики правопорушень серед підлітків. Зазначено, що її слід розуміти як діяльність суб’єктів соціальної сфери із здійснення заходів профілактичного впливу, спрямованих на формування у підлітків непримиримого ставлення до будь-якого прояву неповаги до закону і його порушенню, а також виявлення і усунення причин вчинення правопорушень і умов, які їм сприяють. The publication analyses the social and pedagogical work on the prevention of juvenile delinquency. It is noted that it should be understood as the activity of social actors in the social sphere to implement preventive measures aimed at forming an uncompromising attitude among adolescents to any manifestation of disrespect for the law and its violation, as well as identifying and eliminating the causes of offences and the conditions that facilitate them.
- ДокументСоціалізація учнів в умовах професійно-технічних навчальних закладів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Макар, Л. М.Обгрунтована соціалізація учнів в умовах професійно-технічних навчальних закладів. Обоснована социализация учащихся в условиях профессионально-технических учебных заведений.