Перегляд за Автор "Житєньова, Н. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАналіз стану підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до застосування візуалізації у професійній діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Прокопенко, А. І.; Житєньова, Н. В.Основною ідеєю Концепції сучасної української освіти є забезпечення її якості відповідно до запитів споживачів освітніх послуг, вимог держави, міжнародних стандартів і суспільства. Однією з провідних тенденцій розвитку сьогоднішньої професійної освіти є підвищення уваги до питань підготовки кадрів якісно нового рівня, які здатні до професійної самореалізації, саморозвитку, до творчого пошуку, до вміння використовувати нові педагогічні технології у майбутній діяльності. Вихідним пунктом у відповідній підготовці майбутнього педагога є забезпечення його готовності до дидактично зумовленого та педагогічно ефективного застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній педагогічній діяльності. Сьогодні провідним освітнім трендом є залучення технологій візуалізації в освітню практику. Відповідно до цього метою статті є аналіз стану підготовки майбутніх учителів дисциплін природничо-математичного циклу до запровадження технологій візуалізації у власну професійну діяльність. Згідно до мети було виокремлено задачі, які полягають в аналізі навчальних планів, іншого забезпечення та відповідної документації щодо окресленого напряму з підготовки майбутніх педагогів природничо-математичного циклу у вищих педагогічних закладах освіти щодо встановлення переліку навчальних дисциплін, у процесі вивчення яких відбувається окреслена підготовка, а також аналіз навчальних програм дисциплін, які існують у даному напрямі, стосовно забезпечення підготовки студентів до створення авторських та адаптації існуючих цифрових візуальних дидактичних засобів. У статі було використано загальнонаукові методи дослідження, такі як: аналіз наукових, педагогічних і психологічних праць, інформаційних джерел з проблеми дослідження; систематизація поглядів і досягнень учених; синтез та узагальнення теоретичних положень. Здійснено огляд закладів вищої освіти стосовно зазначеної підготовки майбутніх педагогів. Проведене авторами дослідження дало підстави вважати необхідним внесення певних змін до процесу підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін до використання технологій візуалізації в професійній діяльності.Основной идеей Концепции современного украинского образования является обеспечение ее качества в соответствии с запросами потребителей образовательных услуг, требований государства, международных и общества. Одной из ведущих тенденций развития сегодняшней профессионального образования является повышение внимания к вопросам подготовки кадров качественно нового уровня, которые способны к профессиональной самореализации, саморазвития, к творческому поиску, к умению использовать новые педагогические технологии в будущей деятельности. Исходным пунктом в соответствующей подготовке будущего педагога является обеспечение его готовности к дидактически обусловленного и педагогически эффективного применения информационно-коммуникационных технологий в профессиональной педагогической деятельности. Сегодня ведущим образовательным трендом является привлечение технологий визуализации в образовательную практику. В соответствии с этим целью статьи является анализ подготовки будущих учителей дисциплин естественно-математического цикла к внедрению технологий визуализации в собственную профессиональную деятельность. Согласно цели было выделено задачи, которые заключаются в анализе учебных планов, иного обеспечения и соответствующей документации по очерченного направления по подготовке будущих педагогов естественно-математического цикла в высших педагогических учебных заведениях по установлению перечня учебных дисциплин, в процессе изучения которых происходит очерчена подготовка, а также анализ учебных программ дисциплин, которые существуют в данном направлении, по обеспечению подготовки студентов к созданию авторских и адаптации существующих цифровых визуальных дидактических средств. В статье были использованы общенаучные методы исследования, такие как: анализ научных, педагогических и психологических работ, информационных источников по проблеме исследования; систематизация взглядов и достижений ученых; синтез и обобщение теоретических положений. Осуществлен обзор высших учебных заведений относительно указанной подготовки будущих педагогов. Проведенное авторами исследование дало основания считать необходимым внесение определенных изменений в процесс подготовки будущих учителей естественно-математических дисциплин к использованию технологий визуализации в профессиональной деятельности.The main idea behind the Concept of Contemporary Ukrainian Education is to ensure its quality in accordance with the demands of consumers of educational services, the requirements of the state, international standards and society. One of the leading tendencies in the development of today's professional education is to increase the attention to the issues of training of a qualitatively new level, which are capable of professional self-realization, self-development, creative search, and ability to use new pedagogical technologies in future activity. The starting point in the proper preparation of the future teacher is to ensure their own readiness for the didactically conditioned and pedagogically effective use of information and communication technologies in professional pedagogical activity. Today, the leading educational trend is to integrate visualization technologies into educational practice. Accordingly, the purpose of the article is to analyze the state of preparation of future teachers of the disciplines of the natural and mathematical cycle for the introduction of imaging technologies in their own professional activity. According to the purpose, the tasks, which consist in the analysis of curricula, other providing and corresponding documentation on the outlined direction of preparation for preparation of future teachers of natural and mathematical direction in higher pedagogical educational establishments in the course of preparation of the course, are being singled out. , as well as an analysis of the syllabuses of the disciplines that exist in this area, to ensure that students are prepared to create copyright and adaptations of existing digital visual didactic tools. The article used general scientific methods of research, such as, analysis of scientific, pedagogical and psychological works, information sources on the problem of research, systematization of the views and achievements of scientists, synthesis and generalization of theoretical positions. Higher education institutions have been reviewed for such training for future educators. The research conducted by the authors gave grounds to consider it necessary to make certain changes to the process of preparing future teachers of natural and mathematical disciplines for the use of visualization technologies in their professional activity.
- ДокументВізуальні дидактичні засоби: cтворення та використання в освітній практиці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Житєньова, Н. В.Навчально-методичний посібник присвячено проблемі використання та створення авторських дидактичних візуальних засобів для їх застосування в освітній практиці. У посібнику розкрито особливості, специфіку та поетапну технологію створення візуальних засобів; висвітлено використання технологій візуалізації в сучасних освітніх трендах; з’ясовано принципи, яким має відповідати візуалізація, враховуючи її основні функції. Розкрито вимоги до цифрових візуальних засобів дидактичного призначення ; наведено класифікацію інструментарію для створення візуального контенту на основі хмарних сервісів. Запропонований посібник може бути корисним для педагогів-науковців, викладачів, учителів, студентів педагогічних спеціальностей, слухачів інститутів післядипломної освіти. Учебно-методическое пособие посвящено проблеме использования и создания авторских дидактических визуальных средств для их применения в образовательной практике. В пособии раскрыты особенности, специфику и поэтапную технологию создания визуальных средств; освещены использование технологий визуализации в современных образовательных трендах; выяснено принципы, которым должен отвечать визуализация, учитывая ее основные функции. Раскрыто требования к цифровым визуальных средств дидактического назначения; приведена классификация инструментария для создания визуального контента на основе облачных сервисов. Предложенный пособие может быть полезным для педагогов-ученых, преподавателей, учителей, студентов педагогических специальностей, слушателей институтов последипломного образования. The educational-methodical manual is devoted to the problem of using and creating author's didactic visual aids for their use in educational practice. The manual reveals the features, specifics and stage-by-stage technology of creating visual aids; highlights the use of visualization technologies in modern educational trends; clarified the principles that visualization should meet, given its basic functions. The requirements for digital visual aids for didactic purposes are disclosed; the classification of tools for creating visual content based on cloud services is given. The proposed manual can be useful for educational scientists, teachers, teachers, students of pedagogical specialties, students of postgraduate education institutes.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРАКТИЦІ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Бордунова, К. І.; Житєньова, Н. В.У статті розглянуто використання мобільних технологій та мобільне навчання у практиці шкільної освіти. За допомогою мобільних пристроїв учні можуть отримувати доступ до освітніх ресурсів, зв'язуватися з іншими користувачами, створювати контент в навчальному класі і за його межами. Мобільний навчання включає в себе заходи, необхідні для досягнення цілей навчання. Перспективним напрямом подальших досліджень є розробка відповідного забезпечення для організації навчання дисциплін природничо-математичного напряму. В статье рассмотрено использование мобильных технологий и мобильное обучение в практике школьного образования. С помощью мобильных устройств ученики могут получать доступ к образовательным ресурсам, связываться с другими пользователями, создавать контент в учебном классе и за его пределами. Мобильное обучение включает в себя меры, необходимые для достижения целей обучения. Перспективным направлением дальнейших исследований является разработка соответствующего обеспечения для организации обучения дисциплин естественно-математического цикла. This article explores the use of mobile technology and mobile learning in school practice. Using mobile devices, students can access educational resources, connect with other users, and create content in and outside the classroom. Mobile learning encompasses the actions required to achieve learning goals. A promising avenue for further research is the development of appropriate learning support for science and mathematics courses.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИЗАЙНЕРСЬКИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(International Science Group, 2022-10-25) Григорова, Л. С.; Житєньова, Н. В.В статті розглянуто особливості викладання дизайнерських дисциплін в умовах воєнного стану. Зазначено, що використання сучасних технологій під час дистанційного навчання дозволяє ефективно здійснювати процес навчання, а здобувачам виконувати практичні та творчі завдання, перевіряти рівень засвоєння матеріалу, спілкуватись із викладачами та одногрупниками, виходити на навчання на міжнародному рівні. Застосування такої форми навчання формує у здобувачів самоорганізацію, навички ефективної самоосвіти, дозволяє реалізовувати незалежну роботу в оволодінні новими знаннями, просуває здобувача на новий рівень усвідомлення власних можливостей та свого місця у новому інформаційному суспільстві. The article deals with the features of teaching design disciplines in martial law. It is noted that the use of modern technologies during distance learning allows to effectively carry out the learning process, and applicants to perform practical and creative tasks, check the level of mastering the material, communicate with teachers and classmates, go to study at the international level. The use of this form of education forms students' self-organization, skills of effective self-education, allows to implement independent work in mastering new knowledge, promotes the applicant to a new level of awareness of their own capabilities and their place in the new information society.
- ДокументРОЗРОБКА UX/UI ДИЗАЙНУ САЙТУ ФАКУЛЬТЕТУ МИСТЕЦТВ ХНПУ ІМЕНІ Г.С. СКОВОРОДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Житєньова, Н. В.В роботі розглянуто тенденції UX/UI дизайну освітніх сайтів закладів вищої освіти в Україні. Проаналізовано сайти факультетів мистецької освіти щодо юзабіліті та структурних елементів. Виокремлено необхідні аспекти для розробки дизайну сайту факультету мистецтв Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Використовувалися такі методи дослідження, як предметно-аналітичний для вивчення структурних та ілюстративних джерел; термінологічний прийом для однозначного розуміння істотних ознак дизайну; психологічний метод вербального визначення характеру зорового відчуття від фінальної стадії розробки дизайну сайту. Виявленні сучасних тенденцій UX/UI дизайну у розробці сайтів мистецького спрямування. Виокремленні необхідних структурних елементів розробки сайту факультету мистецтв Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Результати дослідження довели, що для розробки UX/UI дизайну сайту факультету мистецтв ХНПУ імені Г. С. Сковороди необхідно використовувати різні структурні елементи такі як: емоційний дизайн (використання візуально «живих» елементів для спонукання виникнення почуттів та реакції від користувачів); геометрична структура (використання класичних геометричних елементів для акцентуації); дизайн із розділеним екраном (використання умовно розділеного екрану на дві панелі контенту, що згортається у вертикальний блок в адаптивному дизайну); збільшення змісту тексту (повернення багаторівневих заголовків тощо); нові шрифти (уникнення класики і використання засічок, зміна розміру від слова до слова, використання напівпрозорого шрифту із перекриттям непрозорого, додавання жирного та курсивного нарису); адаптація під нові гаджети (забезпечення якісними збільшеними зображеннями для адаптивного дизайну); унікальна мікровзаємодія (наявність тактильних оглядів у адаптивному дизайні, тобто можливість змінювати відтінок для різних станів програми, візуалізацію завантаження потрібної сторінки, додавання анімації під час переходу, наявність оригінальної реакції на натискання певних кнопок на сайті). The main aim of the article is the improvement of the existing design of the Faculty of Arts of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University website. Methods & methodology. Such research methods as subject-analytical for studying structural and illustrative sources; a terminological technique for a clear understanding of the essential features of design; a psychological method of verbal determination the nature of the visual sensation from the final stage of site design development were used. The scientific novelty consists in the comprehensive analysis of educational sites of higher education institutions of Ukraine in the direction of art education. Identification of modern trends in UX/UI design in the development of artistic sites. Highlighting the necessary structural elements of the development of the Faculty of H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University website. The results of the study proved that for the development of the UX/UI design of the website of the Faculty of Arts of the H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University it is necessary to use various structural elements, such as: emotional design (use of visually «live» elements to induce feelings and reactions from users); geometric structure (use of classic geometric elements for accentuation); split-screen design (using a conditionally split-screen design (using a conditionally split screen into two panels of content that collapses into a vertical block in responsive design); increasing the content of the text (returning multi-level headings, etc.); new fonts (avoiding the classics and using serifs, changing the size from word to word, using a semi-transparent font overlapping an opaque one, adding bold and italic writing); adaptation to new gadgets (providing high-quality enlarged images for adaptive design); unique micro-interaction (the presence of tactile reviews in adaptive design, i.e. the ability to change the shade for different states of the program, visualization of loading the desired page, adding animation during the transition, the presence of an original reaction to pressing certain buttons on the site).