Перегляд за Автор "Бровченко, А. К."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПОТРЕБА У ПОДОЛАННІ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ ВОЛЬОВОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ДЛЯ РІЗНИХ ТЕМПЕРАМЕНТІВ(ТОВ «Планета-Принт», 2016-04-20) Бровченко, А. К.У статті розглядається проблема визначення загальних психофізіологічних та набутих основ вольової саморегуляції. Описана потреба у подоланні внутрішніх та зовнішніх перешкод, притаманні живим істотам, зокрема тваринам та людині в найбільшому ступені, на всіх рівнях їх потреб. Зроблена спроба поєднати філософське розуміння свободи та її спрямування з проявами і напрямками вольової саморегуляції у межах різних темпераментів. В статье рассматривается проблема определения общих психофизиологических и врожденных основ волевой саморегуляции. Описана потребность в преодолении внутренних и внешних препятствий, присущая живым существам, в частности животным и человеку в наибольшей степени, на всех уровнях их потребностей. Сделана попытка соединить философское понимание свободы и ее направленности с проявлениями и видами волевой саморегуляции в пределах разных темпераментов. The article considers the problem of determining General physiological and innate bases of volitional self-regulation. Described the need to overcome internal and external obstacles inherent in living beings, in particular animals and humans to the greatest extent, at all levels of their needs. Made an attempt to combine the philosophical understanding of freedom and its orientation with manifestations and types of volitional self-regulation within different temperaments.
- ДокументПроблеми самовизначення підлітків та юнацтва з порушеннями інтелекту в умовах воєнного стану(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-20) Бровченко, А. К.В статті розглянуто самовизначення та самосприйняття у дітей з порушеннями інтелекту в умовах воєнного стану. Будь які надзвичайні та екстремальні ситуації порушують механізми саморегуляції зростаючої особистості. Значну роль у спрямуванні та інтенсивності проявів травматичного стресу грає уявлення будь якої людини, тим більше дитини або юнака з порушенням інтелекту, про можливість впливати на розвиток екстремальної ситуації. Найбільш важкі реакції виникають при сприйнятті підлітком, що відноситься до цієї групи осіб, повної безпомічності та безпорадності перед напруженою та тривожною ситуацією. Порушення самосвідомості та самовизначення у будь якому разі краще попереджати, здійснюючи психопрофілактику, ніж очікувати розвитку важковирішуваних проблем, що виникають у зв’язку з посттравматичними станами після закінчення війни. The article deals with self-determination and self-perception in children with intellectual disabilities under martial law. Any emergency and extreme situations violate the mechanisms of self-regulation of a growing personality. A significant role in the direction and intensity manifestations of traumatic stress is played by the perception of any person, especially a child or young man with intellectual disabilities, about the possibility of influencing the development extreme situation. The most severe reactions occur when perceived by a teenager belonging to this group of people, complete helplessness and helplessness in front of a tense and disturbing situation. Violation of self-awareness and self-determination is in any case better to prevent, by implementing psychoprophylaxis, rather than waiting for the development of intractable problems arising in connection with post-traumatic conditions after the end of the war.
- ДокументПрофесійне самовизначення дітей з інтелектуаль ними порушеннями у старшому підлітковому віці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Бровченко, А. К.Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта». Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харків, 2022. У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз проблеми професійного самовизначення підлітків з інтелектуальними порушеннями, що має найбільшу актуальність у старших класах школи. Описані особливості вибору професійного шляху учнями спеціальної школи, складності та проблеми, які виникають в процесі профорієнтаційної роботи з дітьми, що мають порушення інтелектуального розвитку. Описані та проаналізовані психологічні особливості учнів спеціальних шкіл, що безпосередньо впливають на процеси професійного с амовизначення, суттєво ускладнюючи їх. Проаналізовані та уточнені особливості профорієнтаційної діагностики старшокласників з порушеннями інтелекту. Розроблена профорієнтаційна програма, спрямована на формування професійної ідентичності підлітків, на їх пр офесійне самовизначення і свідомий вибір майбутньої професії. Graduate work for obtaining the degree of higher education «Master» / in specialty 016 Special education. Kharkiv National Pedagogical University G. S. Skovoroda, Kharkiv, 2022 In the qualifying work, a theoretical analysis of the problem of professional determination of adolescents with intellectual disabilities was carried out, which is most relevant in high school. The features of the choice of a professional path by students of a special school, the difficulties and problems that arise in the process of career guidance work with children with intellectual disabilities are described. The psychological characteristics of students of special schools, which influence the processes of professional self determination and significantly complicate them, are described and analyzed. The features of career guidance diagnostics of high school students with intellectual disabilities are analyzed and clarified. A career guidance program has been developed, aimed at shaping the professional identity of adolescents, their professional self determination and conscious choice of a future profession.
- ДокументПідґрунтя та проблеми медико-психологічного та юридичного супроводу в інклюзивній освіті(ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Чернігівський національний технологічний університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Бровченко, А. К.; Шаповалова, В. О.; Шаповалов, В. В.В статті розглянуто інклюзивну освіту, яка неухильно розповсюджується у всіх країнах світу. Вона допоможе дати гарну освіту дітям з обмеженими можливостями. Головним діючим фактором інклюзивної освіти є обґрунтований та результативний медико-психологічний та юридичний супровід освітнього процесу у системі правовідносин «лікар – діти з обмеженими можливостями здоров’я – психолог – педагог – адвокат». В статье рассмотрено инклюзивное образование, которое неуклонно распространяется во всех странах мира. Оно поможет дать хорошее образование детям с ограниченными возможностями. Главным действующим фактором инклюзивного образования является обоснованное и результативное медико-психологическое и юридическое сопровождение образовательного процесса в системе правоотношений «врач – дети с ограниченными возможностями здоровья – психолог – педагог – адвокат». This article looks at inclusive education, which is spreading steadily around the world. It helps to provide a good education for children with disabilities. The main active factor of inclusive education is reasonable and effective medico-psychological and legal support of the educational process in the system of legal relations 'doctor – children with disabilities – psychologist – teacher – lawyer'.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У КУРСІ «ПСИХОЛОГІЯ ВПЛИВУ»(ТОВ «Щедра садиба плюс», 2016-07-01) Бровченко, А. К.Аналізуючи практичну спрямованість курсу «Психологія впливу», автор статті враховує те, що психолог – впливова людина, яка вміє конструктивно впливати на особистість та діяльність людини, котра звернулася до нього по допомогу, є для нього професійно необхідним. Вивчення навчального курсу має забезпечити підготовку спеціалістів до практичної психологічної роботи з людьми, розуміючи особливості впливу на них та володіючи засобами конструктивного впливу, роботи з людьми, які є жертвами деструктивних маніпуляцій та психологічного насильства. Одним з основних завдань курсу є робота з усвідомленням психологічної уразливості слухачів, навчання розпізнаванню психологічного насильства і психотравм впливу та методам захисту від них. У курсі ставиться задача формування, підтримки і розвитку у особистості внутрішнього локусу контролю, критичного мислення, впевненої автономної поведінки. Відбувається профілактика і захист від маніпулювання і прихованої соціально-психологічної експлуатації з боку деструктивних культів (релігійних, психотерапевтичних, педагогічних, політичних, комерційних і ін.), авторитарних особистостей, реклами, засобів масової комунікації, інших організацій; навчання методам надання допомоги потерпілим від маніпулювання і діяльності деструктивних культів, авторитарних і антисоціальних особистостей, від маніпулювання і прихованої соціально-психологічної експлуатації в міжособистісних, ділових і інших відносинах. Жодна з лекцій в межах курсу не проходить традиційно, тому що кожна тема зачіпає за живе, хвилює, викликає іноді тим більше питань, чим більше отримується знань. Найчастіше лекції проводяться майже повністю у формі бесіди з частими питаннями до аудиторії і розкриттям безлічі виникаючих питань з боку слухачів. В межах підготовки до наступних занять або тем, які не розкриваються в курсі повною мірою через нестачу часу, слухачам даються невеликі домашні завдання. До кожної з тем програми підібрані ігрові вправи, спрямовані на формування певних практичних вмінь, які представляють собою моделювання певних ситуацій впливу, в котрих слухачі виступають в ролі впливаючої або сприймаючої вплив сторони в побутових ситуаціях, ділових та дружніх стосунках, у спілкуванні з клієнтами. Іноді у навчанні дорослих людей використовують метод інциденту, який формує вміння оптимально розв'язувати конфліктні й екстрені ситуації.. Він являє собою модифікацію методу конкретних ситуацій, які характеризуються несприятливими умовами для прийняття рішень: дефіцитом інформації, часу, аварійною обстановкою, тобто факторами, що приводять до дуже великої напруженості. Якщо подібні напружені ситуації вже неодноразово зустрічалися в житті людини, її реакції поступово нормалізуються. Саме тому за допомогою методу інциденту проводиться тренування для їх нормалізації. Анализируя практическую направленность курса «Психология влияния», автор статьи учитывает то, что психолог – влиятельный человек, который умеет конструктивно влиять на личность и деятельность человека, который обратился к нему за помощью, является для него профессионально необходимым. Изучение учебного курса должно обеспечить подготовку специалистов к практической психологической работе с людьми, владея особенностями влияния на них и средствами конструктивного влияния, работы с людьми, которые являются жертвами деструктивных манипуляций и психологического насилия. Одной из основных задач курса является работа с осознанием психологической уязвимости слушателей, обучение распознаванию психологического насилия и психотравм влияния и методам защиты от них. В курсе ставится задача формирования, поддержания и развития у личности внутреннего локуса контроля, критического мышления, уверенного автономного поведения. Происходит профилактика и защита от манипулирования и скрытой социально-психологической эксплуатации со стороны деструктивных культов (религиозных, психотерапевтических, педагогических, политических, коммерческих и др.), авторитарных личностей, рекламы, средств массовой коммуникации, других организаций; обучение методам оказания помощи пострадавшим от манипулирования и деятельности деструктивных культов, авторитарных и антисоциальных личностей, от манипулирования и скрытой социально-психологической эксплуатации в межличностных, деловых и других отношениях. Ни одна из лекций в рамках курса не проходит традиционно, потому что каждая тема задевает за живое, волнует, иногда вызывает тем больше вопросов, чем больше приобретается знаний. Чаще всего лекции проводятся почти полностью в форме беседы с частыми вопросами к аудитории и раскрытием множества возникающих вопросов со стороны слушателей. В рамках подготовки к следующим занятиям или тем, которые не раскрываются в курсе в полной мере из-за недостатка времени, слушателям даются небольшие домашние задания. К каждой из тем программы подобраны игровые упражнения, направленные на формирование определенных практических умений, которые представляют собой моделирование определенных ситуаций влияния, в которых слушатели выступают в роли влияющей или воспринимающего влияние стороны в бытовых ситуациях, деловых и дружеских отношениях, в общении с клиентами. Иногда в обучении взрослых людей используют метод инцидента, который формирует умение оптимально решать конфликтные и экстренные ситуации. Он представляет собой модификацию метода конкретных ситуаций, которые характеризуются неблагоприятными условиями для принятия решений: дефицитом информации, времени, аварийной обстановкой, т. е. факторами, приводящими к очень большой напряженности. Если подобные напряженные ситуации уже неоднократно встречались в жизни человека, ее реакции постепенно нормализуются. Именно поэтому с помощью метода инцидента проводится тренировки для их нормализации. Analyzing the practical orientation of the course "Psychology of influence", the author takes into account the fact that the psychologist was an influential person who is able to constructively influence the identity and activities of the person who appealed to him for help, is professionally necessary. The study training course must provide training to practical psychological work with people, possessing peculiarities of the impact of and means of constructive influence, working with people who are victims of destructive manipulation and psychological violence. One of the main objectives of the course is to work with awareness of the psychological vulnerability of students, recognition of psychological violence and psychological trauma effects and methods of protection against them. To date, the task of creating, maintaining and development of the self have an internal locus of control, critical thinking, self-Autonomous behavior. Occurs prevention of and protection against manipulation and hidden socio-psychological exploitation by destructive cults (religious, psychotherapeutic, educational, political, commercial, etc.), authoritarian personalities, advertising, media, and other organizations; training assistance to victims of manipulation and activities of destructive cults, authoritarian and anti-social personalities, from manipulation and hidden socio-psychological exploitation in interpersonal, business and other relationships. None of the lectures of this course is not traditionally, because each topic touches a nerve, excites and sometimes causes the more questions, the more knowledge is acquired. Often the lectures are held almost entirely in the form of conversation with frequent questions to the audience and disclosure of many emerging questions from the audience. In preparation for the next lesson or topics that are not disclosed in the course fully because of lack of time, students are given small homework assignments. Each of those programs picked up exercises aimed at formation of certain practical skills, which represent a simulation of certain situations of influence, in which students play the role of influence or perceive the influence of the hand in everyday situations, business and social relationships, in communicating with clients. Sometimes in adult learning people are using the incident method, which forms the ability to optimally resolve conflict and emergency situations. It is a modification of the method of specific situations, which are characterized by unfavorable conditions for decision-making: lack of information, time, emergency situation, i.e. factors leading to very high tension. If such tensions have already met several times in a person's life, her reaction is gradually normalized. Therefore, using the method of incident training for their normalization.