Перегляд за Автор "Блінова, Т. А."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ ПСИХІЧНИХ ПРОЦЕСІВ НА ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК САМООБСЛУГОВУВАННЯ У ДІТЕЙ З ЛЕГКИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Блінова, Т. А.У статті розглянуто формування навичок самообслуговування у дітей з легкими інтелектуальними порушеннями. Самообслуговування розуміється, як діяльність, яка спрямована на задоволення повсякденних особистих потреб дитини, що з дорослішанням лише збільшуються. Виділено умови для успішного оволодіння навичками самообслуговування та розвитку психофізичних процесів педагогу під час роботи з дитиною. Завдяки дотримання цих умов під час занять з оволодіння навичками самообслуговування та одночасно розвитку психофізичних функцій, буде спостерігатись ефективна та позитивна динаміка розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями. Зазначено, що при формуванні навичок самообслуговування задіюються психофізичні процеси, а саме різні види сприйняття, їх корекція сприяє розвитку та вдосконаленню навичок самообслуговування. The article examines the formation of self-care skills in children with mild intellectual disabilities. Self-care is understood as an activity aimed at meeting the daily personal needs of a child, which only increase with growing up. The conditions for the successful mastery of self-care skills and the development of psychophysical processes for the teacher while working with the child are highlighted. Due to the observance of these conditions during classes on mastering self-care skills and at the same time developing psychophysical functions, effective and positive dynamics of the development of a child with intellectual disabilities will be observed. It is noted that psychophysical processes are involved in the formation of self-care skills, namely different types of perception, their correction contributes to the development and improvement of self-care skills.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ КОРЕКЦІЙНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ ІЗ ЗПР НА ШЛЯХУ ЇХ СОЦІАЛІЗАЦІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Блінова, Т. А.У публікації розглянуто особливості корекційної допомоги дітям із затримкою психічного розвитку на шляху їх соціалізації. Затримка психічного розвитку (ЗПР) є межовим станом між нормою та порушенням онтогенезу, якому властиві негрубі недоліки інтелектуальної та емоційно-вольової сфери, що виявляється у зниженні навчально-пізнавальної діяльності та соціальної адаптації в цілому. Такий стан визначається як порушення темпу психічного розвитку, коли окремі психічні функції (пам’ять, увага, мислення, емоційно-вольова сфера) відстають від прийнятих психологічних норм даного віку. Зазначено, що діти із ЗПР можуть реалізувати свій потенціал індивідуального, особистісного, соціального розвитку за умови вчасно розпочатого і адекватно організованого освітнього простору, що забезпечить задоволення як загальних потреб на рівні дітей, що нормально розвиваються, так і особливих освітніх потреб, заданих специфікою порушення психічного розвитку. The publication examines the peculiarities of correctional assistance to children with mental retardation on the way to their socialization. Retardation of mental development (PRD) is a borderline state between the norm and a violation of ontogenesis, which is characterized by mild deficiencies in the intellectual and emotional-volitional sphere, which is manifested in a decrease in educational and cognitive activity and social adaptation in general. Such a state is defined as violation of the pace of mental development, when certain mental functions (memory, attention, thinking, emotional-volitional sphere) lag behind the accepted psychological norms of a given age. It is noted that children with SEN can realize their potential for individual, personal, and social development, provided that the educational space is started on time and adequately organized, which will ensure the satisfaction of both the general needs at the level of normally developing children and the special educational needs specified by the specifics of the mental disorder development
- ДокументРозвиток та практика інклюзивної освіти в закладах дошкільної освіти в Німеччині(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-20) Блінова, Т. А.В статті розглянуто інклюзивну освіту в закладах дошкільної освіти Німеччини. Спільне перебування дітей у садочку сприяє вихованню у них співчуття та вчить навичкам, необхідним для того, щоб брати на себе відповідальність. Спільне навчання також допомагає гарантувати, що бар'єри, які могли б виникнути у дітей під час спілкування один з одним зникають. Таким чином, у різноманітному суспільстві інклюзивна освіта допомагає забезпечити ефективнішу співпрацю та можливість участі кожного. The article deals with inclusive education in preschool education institutions in Germany. Children staying together in kindergarten promotes compassion and teaches the skills necessary to take responsibility. Co-education also helps to ensure that learning also helps to ensure that barriers that children might have when communicating with each other disappear. Thus, in a diverse society, inclusive education helps to ensure more effective cooperation and the opportunity for everyone to participate.
- ДокументФОРМУВАННЯ НАВИЧОК САМООБСЛУГОВУВАННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ШЛЯХОМ ЗАСТОСУВАННЯ ІГРОВОЇ ТЕРАПІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Блінова, Т. А.У статті проаналізовано важливість та ефективність оволодіння соціально-побутовими навичками дітей із затримкою психічного розвитку шляхом використанням ігрової терапії. Формування навичок самообслуговування є важливим напрямком загального розвитку дітей із затримкою психічного розвитку для забезпечення успішної інтеграції та адаптації дитини з ЗПР у соціумі. Ігри з формування навичок самообслуговування сприяє розвитку психічних процесів, мовлення, психомоторики, формуванню уявлень про навколишній світ, особистісному зростанню дітей тощо. Зазначено, що для успішної реалізації цього напряму корекційно-розвиткової роботи важливим є врахування індивідуальних особливостей кожної дитини, взаємодія фахівців закладу освіти та їхня співпраця з батьками учнів. The article analyses the importance and effectiveness of mastering the social and everyday skills of children with mental retardation through the use of play therapy. The development of self-care skills is an important area of the overall development of children with mental retardation to ensure the successful integration and adaptation of a child with mental retardation in society. Self-care skills games promote the development of mental processes, speech, psychomotor skills, formation of ideas about the world around them, personal growth of children, etc. It is noted that for the successful implementation of this area of correctional and developmental work, it is important to take into account the individual characteristics of each child, the interaction of specialists of the educational institution and their cooperation with parents of students.