Перегляд за Автор "Блізнюк, С. С."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДо питання збереження здоров'я органів зору студентів під час дистанційного навчання(Національний фармацевтичний університет, 2020-04-23) Несен, О. О.; Блізнюк, С. С.У рамках дистанційного навчання студентам доводиться виконувати багато пошукової роботи з різними інформаційними Інтернет джерелами, переглядати відеоконтент від викладачів та проводити багато часу в сидячому положенні перед екраном комп’ютера. В статті наведені вправи, які рекомендується виконувати студентам під час дистанційного навчання задля збереження здоров’я очей та їх функцій. В рамках дистанционного обучения студентам приходится выполнять много поисковой работы с различными информационными Интернет источниками, просматривать видеоконтент от преподавателей и проводить много времени в сидячем положении перед экраном компьютера. В статье приведены упражнения, которые рекомендуется выполнять студентам во время дистанционного обучения для сохранения здоровья глаз и их функций. As part of distance learning, students have to do a lot of search work with various Internet information sources, watch video content from teachers and spend a lot of time sitting in front of a computer screen. The article presents exercises that are recommended for students during distance learning to maintain eye health and function.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІМ ПЕДАГОГАМ-ФІЛОЛОГАМ(Видавництво Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, 2017) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Пашкевич, С. А.; Блізнюк, С. С.Мета – апробація авторської програми спрямованої на набуття майбутніми філологами професійно- прикладних навичок фізкультурної роботи. Врахована специфіка професійної діяльності майбутніх філологів. Матеріал: Експериментальна (ЕГ) та контрольна (КГ) групи складалися з трьох академічних груп кожна. У дослідженні взяли участь 152 (ЕГ, n = 78; КГ, n = 74) студенти факультету іноземної філології педагогічного університету. Висновки: доведено необхідність "Фізичного виховання" в педагогічному університеті, як складової професійної культури. Підтверджено ефективність планового підходу до навчання фізкультурно-спортивній діяльності студентів з урахуванням особливостей їх майбутньої професії. Індивідуальні завдання щодо національних оздоровчих практик в країнах вивчення мов, самостійне проведення заняття на іноземних мовах значно підвищують вмотивованість тих хто займається. Цель - апробация авторской программы, направленной на приобретение будущими филологами профессионально прикладных навыков физкультурной работы. Учтена специфика профессиональной деятельности будущих филологов. Материал: Экспериментальная (ЭГ) и контрольная (КГ) группы состояли из трех академических групп каждая. В исследовании приняли участие 152 (ЭГ, n = 78; КГ, n = 74) студенты факультета иностранной филологии педагогического университета. Выводы: доказана необходимость "Физического воспитания" в педагогическом университете, как составляющей профессиональной культуры. Подтверждена эффективность планового подхода к обучению физкультурно-спортивной деятельности студентов с учетом особенностей их будущей профессии. Индивидуальные задания в отношении национальных оздоровительных практик в странах изучения языков, самостоятельное проведение занятия на иностранных языках значительно повышают мотивацию тех, кто занимается. Objective of this article is the appraisal of an author’s program aimed at obtaining of professional-applied physical education skills by future philology pedagogues. The program is done by semesters. The specificity of educational and professional activities of future philologists is taken into account. Material: Experimental group (EG) and control group (CG) consisted of three academic groups each. The study involved 152 (EG, n = 78, CG, n = 74) students of the Faculty of Foreign Philology of the Pedagogical University. For the first year students of the EG, in physical education classes, in addition to the material of the program, it was suggested to conduct individual searches on the history and development of national sport in the countries learning the language. During the second year they performed individual tasks for finding information about national health practices and language learning methods. At the third year they were offered to independently conduct physical education sessions in the language of instruction. Students of CG performed an ordinary program. The quality of attending academic classes in physical education is determined; a questionnaire on students’ readiness for physical culture was conducted; independent classes were evaluated. Conclusions: the necessity of discipline "Physical education" in the pedagogical educational institution as an integral part of the professional culture of teachers is proved. The research confirms the effectiveness of the planned approach to teaching physical culture and sports activities of students, taking into account the peculiarities of their future profession. Individual search tasks for the development of national sports, healthcare practices and the peculiarities of their methods in countries which languages are studied, the independent conducting of parts of physical education courses in foreign languages significantly increases the motivation of those who are involved.
- ДокументОсобливості викладання фізичного виховання майбутнім педагогам-філологам(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2017) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Пашкевич, С. А.; Блізнюк, С. С.У данній статті автор розкриває особливості викладання фізичного виховання майбутнім педагогам-філологам, яке спрямоване на набуття майбутніми педагогами-філологами професійно-прикладних навичок фізкультурної роботи. В данной статье автор раскрывает особенности преподавания физического воспитания будущим педагогам-филологам, которое направлено на приобретение будущими педагогами-филологами профессионально-прикладных навыков физкультурной работы. In this article, the author reveals the peculiarities of teaching physical education to future teachers-philologists, which is aimed at the acquisition by future teachers-philologists of professional and applied skills in physical education.
- ДокументОсобливості викладання фізичного виховання майбутнім педагогам-філологам(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2017) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Пашкевич, С. А.; Блізнюк, С. С.У данній статі автор довів необхідність "Фізичного виховання" в педагогічному університеті, як складової професійної культури. Підтверджено ефективність планового підходу до навчання фізкультурно-спортивній діяльності студентів з урахуванням особливостей їх майбутньої професії. Індивідуальні завдання щодо національних оздоровчих практик в країнах вивчення мов, самостійне проведення заняття на іноземних мовах значно підвищують вмотивованість тих хто займається. В данной статье автор доказал необходимость "Физического воспитания" в педагогическом университете, как составляющей профессиональной культуры. Подтверждена эффективность планового подхода к обучению физкультурно-спортивной деятельности студентов с учетом особенностей их будущей профессии. Индивидуальные задания в отношении национальных оздоровительных практик в странах изучение языков, самостоятельное проведение занятия на иностранных языках значительно повышают мотивацию тех кто занимается. In this article the author has proved the need for "Physical Education" at a pedagogical university as a component of professional culture.The effectiveness of the planned approach to the training of physical culture and sports activities of students taking into account the peculiarities of their future profession has been confirmed. Individual tasks with regard to national health improvement practices in countries, language learning, self-instruction in foreign languages significantly increases the motivation of those involved.
- ДокументФізкультурні хвилинки - як засіб профілактики захворювань хребта та збереження здоров’я під час дистанційного навчання студентів(Національний фармацевтичний університет, 2020-04-23) Клименченко, В. Г.; Блізнюк, С. С.Використання фізкультхвилинок як способу профілактики захворювань хребта та збереження здоров’я людини при довготривалому сидінні за комп’ютером, в умовах учбового процесу дистанційної форми під час карантину є досить актуальним. В статті наведені вправи, які рекомендується виконувати студентам для профілактики захворювань хребта та запобіганню втоми. Использование физкультминуток как способа профилактики заболеваний позвоночника и сохранения здоровья человека при длительном сидении за компьютером, в условиях учебного процесса дистанционной формы во время карантина является весьма актуальным. В статье приведены упражнения, которые рекомендуется выполнять студентам для профилактики заболеваний позвоночника и предотвращению усталости. The use of physical education as a way to prevent diseases of the spine and maintain human health during prolonged sitting at a computer, in the conditions of the educational process of the remote form during quarantine, is very relevant. The article provides exercises that are recommended for students to prevent diseases of the spine and prevent fatigue.