Дисертації, автореферати та монографії
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Дисертації, автореферати та монографії за Автор "Bilous, T. L."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументTheory and practice of introduction of competence approach to higher education in Ukraine(Premier Publishing, Vienna, Austria, 2019-02-26) Agarkova, N. O.; Anichkina, O. V.; Atroshchenko, T. A.; Berestok, O. V.; Bezushko, S. V.; Bilotserkovets, M. A.; Bilous, T. L.; Bilyk, N. I.; Boiarska-Khomenko, A. V.; Boychuk, Yu. D.; Byhar, H. P.; Dyomina, Victoriya; Dzhus, Oksana; Fentsуk, Oksana; Figol, Natalia; Grineva, Valentina; Kazachiner, Olena; Klimakova, Svetlana; Kobzhev, Alexander; Korobeynik, Vitaly; Rybalko, Lyudmyla; Lazareva, Olena; Kozhushko, Svitlana; Kozobrodova, Diana; Kryvtsova, Natalia; Tsybulko, Liudmyla; Kurinna, Svitlana; Kuzmina, Olena; Lebedieva, Kateryna; Luparenko, Svitlana; Marakushin, Andriy; Vasylieva, Svitlana; Nalyvaiko, Nataliia; Nalyvaiko, Oleksii; Turishcheva, Liudmyla; Nebytova, Iryna; Zhukov, Vasyl; Nefedchenko, Оksana; Oliinyk, Nadiia; Pisotskaya, Marina; Pochynkova, Mariia; Podcherniaieva, Nataliia; Zolotukhina, Svitlana; Popova, Olena; Portian, Maryna; Pryshlyak, Oksana; Seliverstova, Anna; Shmonina, Tetiana; Shtefan, Liudmyla; Shcheblykina, Tamila; Soter, Mariia; Sultanova, Natalia; Tanko, Tetyana; Tkachov, Sergiy; Tkachova, Nataliya; Trubavina, Iryna; Vasylieva, Maryna; Verchenko, Lydia; Volkova, Nataliia; Xie, Fei; Yershova-Babenko, Iryna; Zhang, Can; Zhernovnykova, Oksana; Dorozhko, Iryna; Gurina, Viktoriya; Dovhopolova, Hanna; Ivanov, Dmitro; Dovzhenko, Tetiana; Lazarev, Mykola; Kabanska, Olga; Lazareva, KaterynaThe monograph presents the study of theoretical basis and specific features of introduction of competence approach to higher education, as it is the actual problem of higher education in Ukraine and Europe. Competence approach is a new approach for institutions of higher education in Ukraine. That is why, the monograph presents the history, modernity, Ukrainian and world experience in solving the problem of development and introduction of it. The monograph focuses on revealing the foundations of existence of it in the system of scientific approaches to higher education. The monograph reveals the essence, methods and ways of formation of professional and general competencies of future specialists in various spheres of human activity, and it also specifies their content in profession, specialty and specialization. The work proves the effectiveness of certain technologies, methodics, methods and forms of future specialists’ training in institutions of higher education in the context of competence approach. Heuristic technologies, independent work, motivation and stimulation of students, social-pedagogical support, focus on students’ life competencies, individualization of education, extracurricular work are among of them. The monograph is designed for research and teaching staff of institutions of higher education, scientists, students etc. У монографії представлені дослідження теоретичних основ і особливостей впровадження компетентнісного підходу у вищій освіті, так як це актуальна проблема вищої освіти в Україні та Європі. Компетентнісний підхід - це новий підхід для вищих навчальних закладів в Україні. Саме тому в монографії представлені історія, сучасність, український і світовий досвід вирішення проблеми її розробки і впровадження. Монографія присвячена розкриттю основ її існування в системі наукових підходів до вищої освіти. Монографія розкриває сутність, методи і способи формування професійних і загальних компетенцій майбутніх фахівців в різних сферах людської діяльності, а також уточнює їх зміст по професії, спеціальності та спеціалізації. В роботі доведена ефективність окремих технологій, методик, методів і форм підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах в контексті компетентнісного підходу. Серед них - евристичні технології, самостійна робота, мотивація і стимулювання студентів, соціально-педагогічна підтримка, орієнтація на життєві компетенції студентів, індивідуалізація освіти, позашкільна робота. Монографія призначена для науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів, науковців, студентів і т. д. В монографии представлены исследования теоретических основ и особенностей внедрения компетентностного подхода в высшем образовании, так как это актуальная проблема высшего образования в Украине и Европе. Компетентностный подход - это новый подход для высших учебных заведений в Украине. Именно поэтому в монографии представлены история, современность, украинский и мировой опыт решения проблемы ее разработки и внедрения. Монография посвящена раскрытию основ ее существования в системе научных подходов к высшему образованию. Монография раскрывает сущность, методы и способы формирования профессиональных и общих компетенций будущих специалистов в различных сферах человеческой деятельности, а также уточняет их содержание по профессии, специальности и специализации. В работе доказана эффективность отдельных технологий, методик, методов и форм подготовки будущих специалистов в высших учебных заведениях в контексте компетентностного подхода. Среди них - эвристические технологии, самостоятельная работа, мотивация и стимулирование студентов, социально-педагогическая поддержка, ориентация на жизненные компетенции студентов, индивидуализация образования, внешкольная работа. Монография предназначена для научно-педагогических работников высших учебных заведений, ученых, студентов и т. д.