2024
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд 2024 за Автор "Бабак, О. М."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВІЗУАЛІЗАЦІЯ У ВИВЧЕННІ ЕЛЕМЕНТІВ КОМБІНАТОРИКИ В СУЧАСНОМУ ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бабак, О. М.Магістерська робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми підвищення ефективності викладання елементів комбінаторики шкільного курсу математики шляхом введення в навчальний процес диференційованих засобів візуалізації навчального матеріалу. У роботі схарактеризовано основні питання елементарної комбінаторики в їх історичній ретроспективі, обґрунтовано теоретичні основи елементарної комбінаторики, а саме: розглянуто базові елементи теорії множин, що є основою розуміння комбінаторних понять (поняття множини, упорядкованої та невпорядкованої множини тощо); схарактеризовано такі категорії, як загальні комбінаторні правила (правило суми; добутку; трикутник Паскаля), сполуки без повторень та з повтореннями (перестановки, комбінації, розміщення) тощо. У роботі розкрито різні підходи до визначення суті візуалізації навчання, розроблено логіко-дидактичний аналіз теми «Елементи комбінаторики» та диференційовані засоби візуалізації навчального матеріалу у вивченні елементарної комбінаторики в курсі математики ЗЗСО (схеми, демонстраційні моделі, мультимедійні навчальні презентації; мікротехнології візуалізацій розв’язування комбінаторних задач різних типів тощо); досліджено елементи змістової наступності в процесі вивчення комбінаторики у зв’язці «ЗЗСО – ЗВО»; з’ясовано вплив реалізації розроблених засобів візуалізації навчального матеріалу на підвищення якісних показників навчання учнів. The master's thesis is a theoretical-experimental study of the problem of increasing the effectiveness of teaching the elements of combinatorics in the school mathematics course by introducing into the educational process differentiated means of visualizing the educational material. The paper characterizes the main issues of elementary combinatorics in their historical retrospect, substantiates the theoretical foundations of elementary combinatorics, namely: the basic elements of set theory, which is the basis for understanding combinatorial concepts (the concept of set, ordered and unordered set, etc.) are considered; such categories as general combinatorial rules (rule of sum, product, Pascal's triangle), compounds without repetitions and with repetitions (permutations, combinations, placement), etc. are characterized. The work reveals different approaches to determining the essence of learning visualization, developed a logical-didactic analysis of the topic "Elements of combinatorics" and differentiated means of visualizing educational material in the study of elementary combinatorics in the course of mathematics ZZSO (schemes, demonstration models, multimedia educational presentations; micro-technologies of solution visualizations combinatorial problems of various types, etc.); the elements of content continuity in the process of learning combinatorics in the connection "ZZSO - ZVO" were investigated; the influence of the implementation of the developed means of visualization of the educational material on the improvement of the quality indicators of the students' learning has been clarified.
- ДокументСТВОРЕННЯ ЦИФРОВОГО НАВЧАЛЬНОГО КОНТЕНТУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бабак, О. М.Зростання цифрових технологій модернізувало процес навчання та сприяло створенню інтерактивних навчальних платформ. Впровадження цифрового навчального контенту в навчальний процес сприяє покращенню засвоєння матеріалу студентами на різних рівнях освіти. А інтерактивні технології дозволяють створити заняття, які більше цікавлять студентів і сприяють активному навчанню. Цифровий контент також може створювати інклюзивне навчальне середовище, де студенти з різними особливостями можуть мати доступ до навчального матеріалу. Таким чином, цифрові технології сприяють забезпеченню рівних можливостей для всіх студентів у процесі навчання. Теоретичне значення дослідження полягає в уточненні термінології, щодо створення цифрового навчального контенту для педагогічних дисциплін, а також у визначенні ключових аспектів, які слід враховувати під час розробки такого контенту. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що автором виокремлено особливості цифрового навчального контенту у процесі викладання педагогічних дисциплін, визначено методологію вибору навчальних цілей та структури цифрового навчального контенту з урахуванням вимог педагогічних дисциплін та розроблено методичні рекомендації щодо створення цифрового навчального контенту для педагогічних дисциплін. Практичне значення дослідження: розробка методичних рекомендацій щодо створення цифрового навчального контенту у процесі викладання педагогічних дисциплін. The growth of digital technologies has modernized the learning process and contributed to the creation of interactive learning platforms. The introduction of digital educational content into the educational process helps to improve the assimilation of the material by students at various levels of education. And interactive technologies make it possible to create lessons that are more interesting to students and promote active learning. Digital content can also create an inclusive learning environment where students with different disabilities can access learning material. Thus, digital technologies contribute to equal opportunities for all students in the learning process. The theoretical significance of the research lies in the clarification of terminology regarding the creation of digital educational content for pedagogical disciplines, as well as in the identification of key aspects that should be taken into account during the development of such content. The scientific novelty of the research lies in the fact that the author singled out the features of digital educational content in the process of teaching pedagogical disciplines, determined the methodology for choosing educational goals and the structure of digital educational content taking into account the requirements of pedagogical disciplines, and developed methodological recommendations for the creation of digital educational content for pedagogical disciplines. Practical significance of the study: development of methodological recommendations for the creation of digital educational content in the process of teaching pedagogical disciplines.