2024

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 509
  • Документ
    Рефрактометричні вимірювання в умовах шкільної хімічної лабораторії
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Романько, А. В.
    Впровадження STEM-освіти у НУШ не може бути ефективним без забезпечення навчального процесу цифровими лабораторіями та вимірювальними комплексами. В умовах повномасштабної війни фінансування освіти скоротилося. Виникла гостра необхідність в розробці бюджетного навчального обладнання для STEM-освітніх лабораторій. Рефракція, фундаментальне оптичне явище, лежить на перетині цих двох дисциплін – фізики та хімії. Досліджуючи принципи рефракції та використовуючи рефрактометри як універсальні аналітичні інструменти учні набувають практичних навичок. Рефрактометричні дослідження в шкільних хімічних лабораторіях сприяють міждисциплінарній інтеграції, долаючи розрив між фізикою, хімією, екологією, біологією, астрономією, тощо. Досліджено значення та роль, проаналізовано концептуальну основу рефрактомеричних вимірювань у структурі освітніх програм, затверджених міністерством освіти України, європейських країнах та США. Проведено аналіз факторів, які потенційно можуть вплинути на точність і надійність рефрактометричних вимірювань в умовах шкільної хімічної лабораторії. Розроблено діючу модель світлодіодного шкільного комп’ютерного рефрактометра на основі програмного засобу ColorKit. Проведено випробування LED-рефрактометра та встановлено, що похибка вимірювання на перевищує 0,64%. Створено ряд рекомендацій, щодо організації робочого місця для рефрактометричного аналізу в умовах шкільної хімічної лабораторії. The introduction of STEM education at the National University of Higher Education cannot be effective without providing the educational process with digital laboratories and measuring complexes. At conditions of full-scale war, funding for education was reduced. There was an urgent need to develop budget educational equipment for STEM educational laboratories. Refraction, a fundamental optical phenomenon, lies at the intersection of these two disciplines – physics and chemistry. By studying the principles of refraction and using refractometers as universal analytical tools, students acquire practical skills. Refractometric research at school chemistry laboratories promotes interdisciplinary integration, bridging the gap between physics, chemistry, ecology, biology, astronomy, etc. The importance and role of the conceptual basis of refractometric measurements in the structure of educational programs approved by the Ministry of Education of Ukraine, European countries and the USA was analyzed. The analysis of factors that can potentially affect the accuracy and reliability of refractometric measurements at conditions of school chemical laboratory was performed. A working model of the LED school computer refractometer based on the ColorKit software was developed. The LED refractometer was tested and it was established that the measurement error exceeds 0.64%. A number of recommendations have been created regarding the organization of a workplace for refractometric analysis in the conditions of a school chemical laboratory.
  • Документ
    Засвоєння вітаміну Е з рослинного матеріалу
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Сологуб, О. С.
    У кваліфікаційній роботі досліджено вміст вітаміну Е, вітаміну А та вітаміну С в тканинах курей. Метою магістерської наукової роботи було вивчення особливостей всмоктування, засвоєння та виділення з організму вітаміну Е з різних рослинних компонентів корму. Об'єкт дослідження: печінка, жовток яєць курей, травʼяне люцернове борошно, зернові корма. У роботі були використані наступні методи дослідження: біохімічні, фізіологічні, статистичні. Визначено особливості всмоктування, засвоєння і накопичення вітаміну Е в організмі курей із рослинних компонентів корму птиці: зернових компонентів корму та травʼяного люцернового борошна. Засвоєння альфа-токоферолу із масляного препарату на 20-30 % більше у порівнянні з зерновими компонентами корму. Депонування токоферолу в печінці курей та жовтку яєць відбувається прямо пропорційно кількості вітаміну, яке додається. Потреба курей у вітаміні Е може бути задовільнена на 30-50 % за рахунок введення у їх раціон підвищеної кількості травʼяного люцернового борошна. The content of vitamin E, vitamin A and vitamin C in the tissues of chickens was investigated in the qualification work. The aim of the master's research work was to study the features of absorption, assimilation and release from the body of vitamin E from various plant components of feed. The object of research: liver, yolk of chicken eggs, grass alfalfa flour, grain feed. The following research methods were used in the work: biochemical, physiological, statistical. The peculiarities of absorption, assimilation and accumulation of vitamin E in the body of chickens from vegetable components of poultry feed: grain components of feed and grass alfalfa flour were determined. The assimilation of alpha-tocopherol from the oil preparation is 20-30% higher compared to grain components of feed. The deposition of tocopherol in the liver of chickens and egg yolk is directly proportional to the amount of vitamin that is added. The need of chickens for vitamin E can be satisfied by 30-50% due to the introduction of an increased amount of grass alfalfa flour into their diet.
  • Документ
    ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ ДО ДІЙ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ У ПОЗАШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Романенко-Брезгунова, Ю. Ю.
    У кваліфікаційній роботі досліджено процес формування компетентностей в учнів до дій у надзвичайних ситуаціях у рамках позашкільної освіти. Предмет дослідження – ефективні підходи та методи формування компетентностей учнів до дій у надзвичайних ситуаціях в позашкільній освіті загальноосвітніх навчальних закладів. Для визначення рівня знать та умінь учнів до дій у надзвичайних ситуаціях застосовано такі методи дослідження: - анкетування (має на меті допомогти з'ясувати свідомість, знання, уміння та готовність учнів до дій у надзвичайних ситуаціях); - фокус-групи (направлена на обговорення та виявлення ключових аспектів, що впливають на процес формування компетентностей у учнів у надзвичайних ситуаціях). Наукова новизна полягає у: - розширення уявлення формування компетентностей до дій у надзвичайних ситуаціях саме в контексті позашкільної освіти; - акцент на практичних аспектах формування компетентностей, включаючи методичні розробки заняття; - розширення методів формування компетентностей у учнів до дій у надзвичайних ситуаціях. Практичне значення одержаних результатів має важливе значення для навчально-виховного процесу та безпеки учнів і включає в себе: - підготовку учнів до надзвичайних ситуацій: методики формування компетентностей нададуть учням необхідні навички, які можна застосувати під час надзвичайних ситуаціях. - підготовку педагогічних працівників: результати дослідження нададуть педагогічним працівникам інформацію щодо ефективних методів та підходів до формування ключових компетентностей до дій у надзвичайних ситуаціях. In the qualification work, the process of formation of competences in students for actions in emergency situations within the framework of extracurricular education was investigated. The subject of the research is effective approaches and methods of forming students' competencies for actions in emergency situations in extracurricular education general educational institutions. To determine the level of knowledge and skills of students for actions in emergency situations, the following research methods were used: - surveying (aimed at helping to find out the awareness, knowledge, skills and readiness of students to act in emergency situations); - focus groups (aimed at discussing and identifying key aspects affecting the process of students' competence formation in emergency situations). Scientific novelty consists in: - expansion of the concept of formation of competences for actions in emergency situations precisely in the context of extracurricular education; - emphasis on practical aspects of competence formation, including methodical development of classes; - expansion of methods of formation of students' competences for actions in emergency situations. The practical significance of the obtained results is important for the educational process and the safety of students and includes: - preparing students for emergency situations: competence-building methods will provide students with the necessary skills that can be applied during emergency situations. - training of teaching staff: the results of the study will provide teaching staff with information on effective methods and approaches to the formation of key competencies for actions in emergency situations.
  • Документ
    ЧИСЕЛЬНІСТЬ ГНІЗДОВОЇ ПОПУЛЯЦІЇ ГРАКІВ (CORVUS FRUGILEGUS) ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ НОЧІВЕЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ (НА ПРИКЛАДІ М. ЧОРНОМОРСЬК)
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Почетова, В. В.
    У кваліфікаційній роботі досліджено чисельність гніздової популяції граків у місті Чорноморськ і особливості ночівельної поведінки граків в міському середовищі. Досліджено розташування колоній граків у місті Чорноморськ, встановлено чисельність гніздової популяції, знайдено місця ночівель. З'ясовано фактори, які можуть впливати на тип гніздування (колоніальний чи пари у межах гніздових територій) у воронових Corvidae птахів. Польові дослідження проводилися у місті Чорноморськ з березня по червень 2023 року. Окремі спостереження були зроблені у жовтні – листопаді 2023. Для роботи використовували мапи GoogleMaps, усі колонії граків наносилися на мапу. Уперше досліджено розподіл колоній граків в місті Чорноморськ та порівняно розподіл покинутих та існуючих колоній граків у місті. Встановлено зв’язок між типами гніздування воронових птахів (колонії або пари на гніздових територіях) та рядом екологічних факторів. Отримані дані по розподілу колоній граків у місті дозволять проводити подальший моніторинг. In the qualifying work, the size of the nesting population of rooks in the city of Chornomorsk and the peculiarities of nocturnal behavior of rooks in the urban environment were investigated. The location of rook colonies in the city of Chornomorsk was investigated, the size of the nesting population was determined, and roosting sites were found. The factors that can affect the type of nesting (colonial or pairs within nesting territories) in corvidae birds were found out. Field research was conducted in the city of Chornomorsk from March to June 2023. Separate observations were made in October - November 2023. GoogleMaps maps were used for work, all rook colonies were plotted on the map. For the first time, the distribution of rook colonies in the city of Chornomorsk was investigated and the distribution of abandoned and existing rook colonies in the city was compared. The relationship between the types of nesting of corvid birds (colonies or pairs on nesting territories) and a number of environmental factors has been established. The obtained data on the distribution of rook colonies in the city will allow for further monitoring.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ПЛАТФОРМ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Нечай, А. Ю.
    У кваліфікаційній роботі досліджено використання інтерактивних платформ на уроках біології. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, вивчення досвіду педагогів. Ця робота присвячена специфічному аналізу використання інтерактивної платформи LearningApps.org саме на уроках біології. Вона розглядає, як LearningApps.org може бути використана для візуалізації складних біологічних процесів, вивчення важливих концепцій і покращення зрозуміння природничих явищ. Розроблено урок з біології за допомоги платформи LearningApps.org. та випробувано на педагогічній практиці в закладах профільної та спеціалізованої освіти у квітні 2023 року у Комунальному закладі «Харківський ліцей № 141» Харківської міської ради. In the qualifying work, the use of interactive platforms in biology lessons was investigated. Research methods: analysis, synthesis, generalization, comparison, study of teachers' experience. This work is devoted to a specific analysis of the use of the LearningApps.org interactive platform in biology classes. She looks at how LearningApps.org can be used to visualize complex biological processes, learn important concepts, and improve understanding of natural phenomena. A biology lesson was developed with the help of the LearningApps.org platform. and tested in pedagogical practice in specialized and specialized education institutions in April 2023 at the Kharkiv Lyceum No. 141 Communal Institution of the Kharkiv City Council.