Кафедра освітології та інноваційної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра освітології та інноваційної педагогіки за Автор "Boiarska-Khomenko, A."
- ДокументАdult vocational education system in Ukraine and Central Europe(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Boichuk, Yu.; Boiarska-Khomenko, A.; Shtefan, L.The article identifies that adult vocational education in Ukraine needs significant reform, taking into account progressive changes in the European educational space. Common and different approaches to the implementation of adult vocational education were identified. Common aspects are: integration into the European educational space; taking into account international trends in the development of vocational education of adults; the desire to improve the system of vocational education of adults on the basis of harmonization of national traditions with world requirements and standards; focus on the development of adult vocational education in the context of lifelong learning; awareness of the need to reform the system of vocational education of adults in accordance with the requirements of society, the economy and the modern labor market, etc. Distinctive aspects of the system of vocational education of adults in Ukraine are: imperfection of the legal framework for determining the purpose, objectives, functions of vocational education of adults, regulating the activities of educational entities, defining their rights and responsibilities, the nature of interaction with the state ; insufficiently high level of economic support for the development of vocational education of adults, imperfection of the principles and forms of funding; uncertainty of the functions of central and local executive bodies for the organization of vocational education of adults; lack of normative regulation of issues of systemic recognition and certification of professional qualifications and competencies acquired in non-formal and informal education; imperfection of the system of accreditation and evaluation of previous professional experience; lack of sufficient capacity of state organizations for development, coordination, management of the adult education system; insufficiently high educational and qualification level, competence and competitiveness of managerial, pedagogical, scientific personnel in the field of adult vocational education and others. У статті визначено, що професійна освіта дорослих в Україні потребує суттєвого реформування з урахуванням прогресивних змін у європейському освітньому просторі. Було виявлено спільні та відмінні підходи до впровадження професійної освіти дорослих. Спільними аспектами є такі: інтеграція в європейський освітній простір; врахування міжнародних тенденцій розвитку професійно-технічної освіти дорослих; прагнення до вдосконалення системи професійно-технічної освіти дорослих на основі гармонізації національних традицій зі світовими вимогами та стандартами; орієнтація на розвиток професійної освіти дорослих у контексті навчання впродовж життя; усвідомлення необхідності реформування системи професійно-технічної освіти дорослих відповідно до вимог суспільства, економіки та сучасного ринку праці тощо. Відмінними аспектами системи професійно-технічної освіти дорослих в Україні є: недосконалість нормативно-правової бази щодо визначення мети, завдань, функцій професійно-технічної освіти дорослих, регулювання діяльності суб’єктів освітнього процесу, визначення їх прав та обов’язків, характер взаємодії з державою; недостатньо високий рівень економічного забезпечення розвитку професійно-технічної освіти дорослих, недосконалість принципів і форм фінансування; невизначеність функцій центральних та місцевих органів виконавчої влади з організації професійно-технічної освіти дорослих; відсутність нормативного врегулювання питань системного визнання та атестації професійних кваліфікацій та компетенцій, здобутих у неформальній та інформальній освіті; недосконалість системи акредитації та оцінки попереднього професійного досвіду; відсутність достатнього потенціалу державних організацій для розвитку, координації, управління системою освіти дорослих; недостатньо високий освітньо-кваліфікаційний рівень, компетентність і конкурентоспроможність управлінських, педагогічних, наукових кадрів у сфері професійної освіти дорослих та інші.
- Документ比较研究当前的重要问题 方法建议(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Boiarska-Khomenko, A.; Naumenko, S.; Zhao, QianМетодичні рекомендації до курсу «Актуальні актуальні питання порівняльного дослідження» включають організаційно-методичні побудови, домашнє завдання, плани навчальних проектів і теми самостійної підготовки післядипломної освіти за модульною системою, питання для обговорення, побудови в порівняльній педагогіці статеві, творчі завдання. Завдання для самопідготовки, питання для семінарських занять допоможуть аспірантам проаналізувати та зрозуміти зміст лекцій, оптимізувати аудиторну діяльність, організувати самостійну роботу та підготуватися до іспитів. Методичні рекомендації для здобувачів громадян КНР «Актуальні питання компаративістких досліджень» у змістовій частині узгоджені з освітньо-науковою програмою «Освітні, педагогічні науки», третій (освітньо-науковий) рівень вищої світи, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У методичних рекомендаціях до практичних занять, самостійної роботи здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка приділено увагу використанню елементів ергономіки, проєктування й навчальних конструкторів (instructional designers), що розширює діапазон побудови індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти. The methodological recommendations for the course "Topical Issues in Comparative Studies" include organisational and methodological structures, homework, plans for educational projects and topics for independent postgraduate education based on the modular system, and questions for discussion, structures in comparative pedagogy and gender, creative tasks. Self-study tasks and questions for seminars will help postgraduate students analyse and understand the content of lectures, optimise classroom activities, organise independent work and prepare for exams. The methodological recommendations for applicants of Chinese citizens "Topical Issues of Comparative Studies" are in line with the educational and scientific programme "Educational and Pedagogical Sciences", third (educational and scientific) level of higher education, field of knowledge 01 Education/Pedagogy, speciality 011 Educational and Pedagogical Sciences of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The methodical recommendations for practical classes, independent work of applicants for the third (educational and scientific) level of higher education, field of knowledge 01 Education/Pedagogy, pay attention to the use of elements of ergonomics, design and instructional designers, which expands the range of building an individual educational trajectory of a higher education applicant.