Кафедра психології
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра психології за Автор "Diomidova, N. Yu."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументHubristic motivation as a factor of the primary school’s pupils’ personal development(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Fomenko, K. I.; Nadyon, V.; Diomidova, N. Yu.; Shukalova, O. S.The motivation of superiority over others in younger students involves perceiving their current status as a leader in the classroom. The real and desirable student`s status corresponds to his/her hubristic degree, as well as to the dominant emotional states (aggression or anxiety), motives (affiliate needs that determine the motives of cooperation or needs for superiority, which determine the motives of competition) or personal characteristics. Typological profiles of hubristic motivation determine the awareness of one's own status in the class and the desire to change it, determine the manifestation of personal traits, needs, motives and dominant emotional states. Hubristic motivation in younger school age affects the ability to self-regulate behavior. В статті розглянуто губристичну мотивацію у молодшому шкільному віці. В результаті емпіричного дослідження губристичної мотивації особистості у молодшому шкільному віці виявлено її п’ять її типів: 1) помірне домінування губристичного мотиву досягнення переваги; 2) збалансованість губристичних мотивів досягнення переваги та досконалості; 3) виражене домінування губристичного мотиву досягнення переваги; 4) низький рівень губристичної мотивації; 5) домінування губристичного мотиву досягнення досконалості. Реальний та бажаний статус школяра відповідає мірі його губристичності, так само як і домінуючі емоційні стани (агресія чи тривога), мотиви (афіліативні потреби, які обумовлюють мотиви співпраці чи потреби у перевазі, які обумовлюють мотиви конкуренції) чи особистісні властивості. Молодші школярі з домінуванням прагнення до досконалості добре адаптовані у колективі, мають статус друга, прагнуть бути лідером, виявляють афіліативні потреби, високу моральність, самокритичність, рефлективність, характеризуються високою самооцінкою. Отже, типологічні профілі губристичної мотивації обумовлюють усвідомлення власного статусу у класі та прагнення змінити його, визначають прояв особистісних рис, потреб, мотивів та домінуючих емоційних станів. Губристична мотивація у молодшому шкільному віці позначається на здатності до саморегуляції поведінки. Лише за умови гармонійного розвитку обидвох губристичних мотивів стає можливим формування здатностей до саморегуляції поведінки молодшого школяра.