Лисиченко Лідія Андріївна
Постійний URI для цього зібрання
доктор філологічних наук, професор Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди
Перегляд
Перегляд Лисиченко Лідія Андріївна за Автор "Лисиченко, Т. Ю."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБіля джерел української культури: Григорій Федорович Квітка-Основ’яненко(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2018) Лисиченко, Л. А.; Лисиченко, Т. Ю.В історії кожного народу, кожної культури є видатні постаті, діяльність яких була визначальною. Зазвичай ми їх знаємо, згадуємо, шануємо, але чи відповідає наша вдяч-ність тій ролі, яку вони відіграли в історії? Нам уявляється, що такий діяч, як Григорій Федорович Квітка-Основ’яненко, заслуговує на більше, ніж назва віддаленої вулиці чи то скромний пам’ятник, пошанування й серед харків’ян, і серед українців загалом. Тож спробуємо окреслити характер та обсяг культурницької діяльності людини, яку можна вважати патріархом українського відродження, і звернути увагу, що постать Г. Ф. Квітки-Основ’яненка та його справи варті довгої пам’яті й поцінування в українському суспільстві. Ця стаття є своєрідним запрошенням виправити цю ситуацію. В истории каждого народа, каждой культуры есть выдающиеся личности, деятельность которых была определяющей. Обычно мы их знаем, вспоминаем, чтим, но отвечает ли наша благодарность той роли, которую они сыграли в истории? Нам представляется, что такой деятель, как Григорий Федорович Квитка-Основьяненко, заслуживает большего, чем название удаленной улицы или скромный памятник, признания и среди харьковчан, и среди украинцев вообще. Поэтому попробуем очертить характер и объем культурной деятельности человека, которого можно считать патриархом украинского возрождения, и обратить внимание, что фигура Г. Ф. Квитки-Основьяненко и его дела стоят долгой памяти и признания в украинском обществе. Эта статья является своеобразным приглашением исправить эту ситуацию. There are outstanding personalities in the history of every nation and every culture whose doings were defining. As a rule, we know them, remember, revere, but does our honor respect the role they played in history? It seems to us that such a personality as Hryhorii Kvitka-Osnovyanenko deserves more memory and it’s materialization among Kharkiv citizens and among Ukrainians as a whole. We’ll try to tell about the nature and scope of cultural activity of the person who can be considered a patriarch of the Ukrainian revival, and to draw attention to the fact that the memory of Hryhorii Kvitkа-Osnovyanenko and his doings deserves much more than the name of a remote street, or modest monument. This article is a kind of appeal to fix this situation.
- ДокументРоль харківської філологічної школи в запровадженні української мови як державної в 20–30-ті роки ХХ ст.(Харківське історико-філологічне товариство (ХІФТ), 2014-09-05) Лисиченко, Л. А.; Лисиченко, Т. Ю.У статті окреслено внесок харківських лінгвістів у наукову інтерпретацію й інтенсифікацію впровадження української мови в усі сфери суспільного й наукового життя та освіти перших десятиліть ХХ ст. Дано оцінку великій роботі, що проводилася харківськими вченими з популяризації української мови та створення наукових праць, словників, підручників і посібників для викладання її в середній та вищій школі. В статье очерчен вклад харьковских лингвистов в научную интерпретацию и интенсификацию внедрения украинского языка во все сферы общественной и научной жизни и образования первых десятилетий ХХ ст. Дана оценка большой работе, проводимой харьковскими учеными по популяризации украинского языка и созданию научных трудов, словарей, учебников и пособий для его преподавания в средней и высшей школе. The contribution of Kharkiv linguists in scientifi c interpretation and intensifi cation of the implementation of the Ukrainian language in public and scientifi c life and education is outlined in the article. The extensive work carried out by scientists from Kharkiv on the promotion and creation of scientifi c works, dictionaries, textbooks and aids for teaching of the Ukrainian language in secondary and high school is assess.
- ДокументХарківська філологічна школа. Лінгвістичні традиції(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Видавництво «НТМТ», 2015) Лисиченко, Л. А.; Лисиченко, Т. Ю.Видання містить інформацію про історію виникнення та становлення Харківської філологічної школи, заснованої на ідеях О. О. Потебні та його попередників. Виокремлено й узагальнено традиції харківської лінгвістики, змальовано імена найвагоміших представників школи, науковців кінця ХІХ – початку ХХІ ст.ст. Окреслено місце філологічної школи в українському та світовому науковому просторі, внесок харківських лінгвістів у сучасний національний та світовий мовознавчий досвід, їхні здобутки на початок ХХ ст. як підґрунтя для розвитку в Харкові сучасного мовознавства. Адресовано науковцям, викладачам, учителям, аспірантам і студентам, усім, хто цікавиться проблемами сучасного мовознавства. The publication contains information about the history of origin and formation of the Kharkiv school of philology, based on the ideas of O. O. Potebnya and his predecessors. The traditions of Kharkiv linguistics are singled out and generalized, the names of the most important representatives of of the school, scientists of the late XIX – early XXI centuries. Philological school in the Ukrainian and world scientific space, the contribution of Kharkiv linguists to the modern national and world linguistic experience, their achievements in the early twentieth century as a basis for the development of modern linguistics in Kharkiv. development of modern linguistics in Kharkiv. Addressed to scientists, lecturers, teachers, graduate students and students, all those interested in the problems of modern linguistics.