Ціннісний компонент змісту університетської освіти в Норвегії та в Україні: порівняльний аналіз

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Дисертація є компаративно-педагогічним дослідженням ціннісного компонента змісту університетської освіти в Норвегії та Україні. Порівняння соціально-економічних передумов розвитку вищої освіти в Україні і Норвегії, уможливлюють висновок, що спільним для обох країн є європейський вектор розвитку українського й норвезького суспільства, що є підставою ціннісних основ змісту вищої освіти. При цьому різним є формат економічних і соціальних передумов розвитку вищої освіти в Норвегії та в Україні. Практичне значення одержаних результатів полягає в обґрунтуванні на засадах компаративного аналізу доцільності імплементації норвезького досвіду у практику роботи вітчизняної вищої школи. Текст дисертації, отримані дослідницькі результати можуть бути використані науковцями у порівняльно-педагогічних студіях, для розроблення у закладах вищої освіти змісту освітніх, освітньо-наукових програм, робочих програм дисциплін «Педагогіка», «Педагогіка вищої школи», «Порівняльна педагогіка», «Компаративістика у сфері освіти», «Технології вищої освіти в зарубіжних країнах» тощо, для вдосконалення професійної компетентності і професійного розвитку викладачів закладів вищої освіти. The relevance of the research problem is due to the needs of society in updating the system of domestic higher education in the direction of compliance with modern socio-economic challenges and European benchmarks. The comparison of the socio-economic prerequisites for the development of higher education in Ukraine and Norway makes it possible to conclude that the European vector of development of the Ukrainian and Norwegian society is common for both countries, which is the basis of the value foundations of the content of higher education. At the same time, the format of economic and social prerequisites for the development of higher education in Norway and Ukraine is different. The practical significance of the obtained results lies in the substantiation of the feasibility of implementing the Norwegian experience in the practice of domestic higher education based on a comparative analysis. The text of the thesis and the obtained research results can be used by scientists in comparative pedagogical studies to develop at higher education institutions the content of educational, educational and scientific programs, work programs of disciplines “Pedagogy”, “Higher School Pedagogy”, “Comparative Pedagogy”, “Comparative Studies in the field of education”, “Technologies of higher education in foreign countries” for improvement of teachers’ professional competence and professional development at higher education institutions.
Опис
Ключові слова
«скандинавська модель» розвитку, «держава загального добробуту», цінності, університетська освіта, тенденції вищої освіти, зміст освіти, ціннісний компонент змісту освіти, модель ціннісного компоненту змісту освіти, нормативно-правове та методичне забезпечення змісту освіти, “Scandinavian model” of development, values, university education, tendencies of higher education, content of education, value component of the content of education, model of the value component of the content of education, normative and legal support of the content of education, methodological support for the content of education
Цитування
Желанов Д. В. Ціннісний компонент змісту університетської освіти в Норвегії та в Україні: порівняльний аналіз : дис. ... д-ра філософії : 011 – освітні, пед. науки / Д. В. Желанов ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2021. – 288 с.
Колекції