Peculiarities of using Moodle learning technology in higher teacher education under the COVID-19 pandemic
Завантаження...
Дата
2022-05
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Анотація
The Covid-19 pandemic was a great challenge for society. The
introduction of emergency measures has completely changed our
world and shaped a “new reality”. The sphere of education and
science has moved into the digital space. Distance education is a
forced measure for the continuation of the educational process
and the training of qualified specialists. Teachers around the
world began to test all sorts of tools, platforms, and devices. One
of the methods was to move to the platform Moodle, which is
now the most popular system for distance education. In this
article, the author aims to study the peculiarities of using Moodle
system in higher education. The following methods are used to
obtain the results: testing, questionnaire, interview, hermeneutic
and comparative methods. The author takes two experimental
groups (one of which - future teachers of humanities disciplines,
and the second - future teachers of mathematics), which take
their training in the system Moodle for five months (one
semester). The results showed that the quality of learning has not
changed significantly. But students are dissatisfied with the
introduction of distance education. Students and teachers note the
quality of reproduction of courses on the platform Moodle, with
the addition of tests and a variety of additional material, but it
does not replace the live communication with the teacher. The
system is more suitable for teachers of the exact sciences than for
the humanities. They need live discussions in seminars, lectures,
and tests that are not suitable at all. The author concluded that the
system Moodle perfectly disciplines and structures courses that
can be consistently passed and performed tasks, and conduct
organizational communication with students, but it is impossible to completely translate the training. Even for students who will
become teachers of exact sciences. андемія Covid-19 стала великим викликом для суспільства.
Введення надзвичайних заходів повністю змінило нашу
світ і сформувало «нову реальність». Сфера освіти і
науки перемістилася в цифровий простір. Дистанційна освіта – це вимушений захід для продовження навчального процесу
та підготовка кваліфікованих спеціалістів. Вчителі почали тестувати всілякі інструменти, платформи та пристрої. Одним із
методів був перехід на платформу Moodle, яка є
зараз найпопулярнішою системою дистанційної освіти. Автор
статті мав на меті вивчити особливості використання Moodle
системи у вищій освіті. Для цього були використані наступні методи отримання результатів: тестування, анкетування, співбесіда, порівняння Автор взяв дві експериментальних
групи (одна з яких – майбутні вчителі гуманітарних дисциплін,
а друга – майбутні вчителі математики), які навчалися в системі Moodle протягом п'яти місяців (один
семестр). Результати показали, що якість навчання
істотно не змінився. Але студенти незадоволені
впровадження дистанційної освіти. Студенти та викладачі відзначають якість відтворення курсів на платформі Moodle, з
додаванням тестів і різноманітних додаткових матеріалів, але це
не замінює живого спілкування з викладачем.
Система більше підходить для викладачів точних наук, ніж для
гуманітарних. Потрібні живі дискусії на семінарах, лекціях.
Автор дійшов висновку, що
система Moodle ідеально дисциплінує та структурує курси, які
можна послідовно проходити і виконувати завдання, і проводити
організаційне спілкування зі студентами, але повністю перевести навчання на дистанційне неможливо. Навіть для студентів – майбутніх викладачів точних наук.
Опис
Ключові слова
remote education, learning, teaching, дистанційна освіта, навчання, викладання
Цитування
Peculiarities of using Moodle learning technology in higher teacher education under the COVID-19 pandemic / А. Altukhova and etc.// IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. – 2022. – Vol. 22, No.5, May. – Р. 686–692.