Педагогічна підтримка іноземних здобувачів з КНР освітньо-наукового рівня вищої освіти у вивченні математичної статистики
Завантаження...
Дата
2020
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
На основі аналізу науково-педагогічної літератури у статті розкрито
суть педагогічної підтримки, яку визначено як педагогічну, дидактично
цілеспрямовану діяльність компетентних педагогів з надання превентивної й
оперативної дозованої допомоги аспірантам. Це сприятиме розв’язанню їхніх
індивідуальних проблем, пов’язаних з успішним просуванням у навчанні,
спілкуванні, професійному самовизначенні, самовираженні. У статті
розглянуто різні підходи до визначення педагогічного змісту поняття
«педагогічна підтримка» – широкий і вузький. Схарактеризовано принципи
педагогічної підтримки (загальності, суб’єктності й індивідуальності,
проблемності, пріоритету захисту прав та інтересів аспірантів; адресності й
дозованості допомоги, співробітництва, систематичності підтримки,
диференційованого підходу при наданні підтримки), її види (превентивна,
оперативна, опосередкована, дозована, адресна), форми (індивідуальна,
групова), прийоми надання (використання карток-консультацій, таблицьпорад, організація спілкування, наведення питань, що наштовхують на
відповідь, попередження про типові помилки і неправильні підходи тощо).
Визначено специфіку здійснення педагогічної підтримки в умовах групової
роботи у вивченні здобувачами-іноземцями з КНР освітньо-наукового рівня
вищої освіти елементів математичної статистики задля оволодіння
стохастичними методами обробки результатів педагогічного експерименту.
Схарактеризовано етапи надання педагогічної підтримки іноземним
здобувачам освітньо-наукового рівня вищої освіти у вивченні стохастики, якот: діагностичний, пошуковий, проектний, діяльнісний, рефлексивний. Науково
обґрунтовано як загальні вимоги до викладача, який здійснює педагогічну
підтримку (постійна увага до кожної особистості, створення ситуацій успіху,
стимулювання до самостійних дій, розвинена емпатія, забезпечення умов для
самовизначення і самореалізації), так і ті, що стосуються безпосереднього
здійснення педагогічної підтримки (вивчення індивідуальних особливостей
кожного здобувача з метою надання «адресної» допомоги, що потребує виявлення «проблемного поля», тобто особистісно значущої для нього
проблеми; цілеспрямованої пізнавальної діяльності викладача і здобувача з
розв’язання проблеми, а також організації співробітництва здобувачів). The article reveals the essence of academic support, which is defined as
pedagogical didactically-oriented activity of competent university teachers in
provision of preventive, prompt and balanced assistance to PhD applicants based on
the review of scientific and pedagogical literature. It aims at solving their individual
problems related to increasing their academic achievement, successful
communication, professional self-determination, self-expression. The broad and
narrow approaches to defining the pedagogical content of the concept «academic
support» are considered in the paper. The article describes principles (generality;
subjectivity and individuality; problematic nature; priority of protection of PhD
student’s rights and interests; targeting performance and balance of assistance;
collaboration; systematic nature of support; differentiated approach in providing
support), types (preventive; operative; indirect; balanced; targeted), forms
(individual; group), and methods of delivery (use of advisory cards, advisory charts;
managing communication; prompting questions; warning about common mistakes
and incorrect approaches etc.) of academic support. The paper specifies the
academic support in the context of group work of Chinese PhD applicants for
educational and scientific level of higher education during their studying the
elements of mathematical statistics aimed at mastering stochastic methods of
processing the results of a pedagogical experiment. It also characterizes delivery
stages of academic support for foreign PhD applicant in the studies of stochastics,
i.e. diagnostic, exploratory, design, action and reflective stages. The scientific
rationale demands are provided for both general requirements for a tutor providing
academic support (continuous attention to each PhD applicant; creating situations of
success; encouragement to independent action; developed empathy; providing
conditions for self-determination and self-realization) and those ones related to
direct realization of academic support (looking into individual characteristics of each
PhD applicant in the effort to provide «targeted» assistance that requires
identification of «problem field», i.e. personally significant problem for a PhD
applicant; goal-oriented cognitive activity of a tutor and an applicant within problem
solving processes and organization PhD applicants’ collaboration).
Опис
Ключові слова
педагогічна підтримка, іноземні здобувачі, математична статистика, academic support, foreign PhD applicant, mathematical statistics
Цитування
Дейніченко Т. І. Педагогічна підтримка іноземних здобувачів з КНР освітньо-наукового рівня вищої освіти у вивченні математичної статистики / Т. І. Дейніченко, Г. В. Дейниченко, О. А. Жерновникова // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. – Харків, 2020. – Вип. 63. – С. 43–50.