Metacreative abilities: scientific approaches and experimental introspective research methods

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2019
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Our methodology is evaluated according to four testing criteria: standardization, norms, reliability and validity. They are the criteria that are used to demonstrate the scientific adequacy of using this technique to measure individual mental differences. Observing the predictive power, it should be noted that during the year between the first and second surveys of the members of our sample by this method, those who had the results above average demonstrated significant creative achievements (artistic creativity, writing of scientific works, the development of advanced technologies of training and work). Finally, assessing constructive validity, we note that this test correlates positively with other relatively valid procedures for measuring creativity (convergent validation), and there is also a negative correlation between the results of the given methodology and the tests that measure conceptually different personality qualities. We have proposed an experimental and introspective technique «Metacreative Abilities» ( EIMCA ) which consists of two blocks – «Awareness in the field of creativity» and «Reflection in the field of creativity». Psychometric evaluation of our methodology was conducted using the criterion of standardization, normativity, reliability and validation with those to prove the scientific adequacy of the use of this technique for measuring the stated individual psychological differences. В ході нашого дослідження ми прагнемо запропонувати надійну та валідну стандартизовану методику психологічної діагностики метакреативних здібностнй, яка спиралася б на сучасну наукову психологічну модель діагностованого явища, та відповідала критеріям нормативності, валідності та надійності. Вдалося встановити, що до структури метакреативних здібностей входять креативний компонент із його внутрішньою структурою та видовою своєрідністю, мотиваційно-когнітивний компонент, рефлексивно-перцептивний компонент, рефлексивно-регулятивний компонент. Нами запропонована та емпірично перевірена на відповідність основним психоиетричним критеріям експериментально-інтроспективна методика «Метакреативні здібності» (EIMCA) складається з двох блоків – «Обізнаність в сфері креативності» та «Рефлексія в сфері креативності» метою яких є визначення рівня орієнтації досліджуваного в такому психічному явищі як креативність людини в її процесах, видах та шляхах сприяння її повноцінному функціонуванню та визначення міри диференційованості самооцінки креативності, в якій проявляється схильність до деталізації в характеристиці власної креативності; визначення міри адекватності самооцінки креативності, в якій проявляється якість прогностичної функції по відношенню до власних креативних результатів; визначення рівня прояву схильності до планування креативного процесу; визначення міри прояву рефлексивних функцій у реалізації креативного процесу, за рахунок яких здійснюється їх моніторинг.
Опис
Ключові слова
metacreativity, subject, activity, criteria, method, feature, structure, indicator, метакреативність, суб’єкт, діяльність, критерій, метод, особливість, структура, показник
Цитування
Savrasov N. V. Metacreative abilities: scientific approaches and experimental introspective research methods / N. V. Savrasov // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Психологія. – Харків, 2019. – Вип. 61. – С. 203–220.