Особливості діяльності економічного факультету Массачусетського технологічного інституту

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2020
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті здійснено аналіз особливостей діяльності економічного факультету Массачусетського технологічного інституту. Акцентовано увагу на тому, що університет відіграє ключову роль у розвитку багатьох галузей сучасної науки і практики. Установлено, що значний внесок у розвиток економічного факультету на базі Школи гуманітарних, художніх і соціальних наук зробив Ф. Уокер – заслужений економіст, член Національної академії наук США, третій президент Массачусетського технологічного інституту. У ході дослідження простежено навчальні завдання, що висуваються перед викладачами під час підготовки бакалаврів, магістрів та докторів філософії з економіки, окреслено фахові дисципліни (обов’язкові та вибіркові), визначено методи навчання, зокрема інтерактивні, наприклад, «case study», ділові ігри, господарські ситуації, робота над реальними проєктами державних службовців чи приватних корпорацій, що використовуються як під час аудиторної, так і самостійної роботи. З’ясовано, що інститут впроваджує новітні методи викладання не лише в межах США, а й шляхом дистанційного навчання, виходить на міжнародний рівень, зокрема за допомогою проєктів MIT OpenCourseWare, MITx та MicroMasters. На підставі аналізу навчальних програм, що пропонуються на економічному факультеті, узагальнено компетенції випускників-економістів Массачусетського технологічного інституту. Досвід МТІ показує, що сучасна економічна освіта США передбачає оволодіння освітніми ступенями бакалавра (Undergraduate level), магістра (Graduate level) та доктора філософії (PhD). Підготовка фахівців економічного профілю полягає у вивченні таких дисциплін, як: політична економія, мікро- та макроекономіка, теорія ймовірності, статистика, економіко-математичне моделювання, економічне застосування теорії ігор, фінансові ринки, маркетинг, економічний розвиток, міжнародна економіка та багато інших. Серед провідних методів навчання визначено інтерактивні методи («case study», ділові ігри, господарські ситуації, робота над бізнес-проєктами, ланч-семінари, польові обіди тощо). The article discusses the features of the activities of the Department of Economics of the Massachusetts Institute of Technology. The attention is focused on the fact that the university is the key in the development of many branches of modern science and technology. It was established that the discoverer of the Department of Economics at the School of Humanities, Arts and Social Sciences was Francis Amasa Walker – honored economist, member of the National Academy of Sciences, third president of the Massachusetts Institute of Technology. The study traces the educational problems facing teachers in the preparation of undergraduates, graduates and Doctor of Philosophy in economics, identifies professional disciplines (majors and electives). During the teaching of economic disciplines, such approaches are applied: Chalk and Talk; Proficiency Approach; Peakonomics; Writing Intensive; Attention, Relevance, Confidence, and Satisfaction. Noted interactive teaching methods such as case study, business games, business situations, work on real projects of public servants or private corporations used both in classroom and independent work. It turned out that the university implements the latest teaching methods not only on campus, but also in other countries with the help of the MIT OpenCourseWare – a project of the Massachusetts Institute of Technology to publish freely available materials from all university courses; MITx – a program allowing you to publish a videos on the platforms of massive open online courses; MicroMasters – a series of online courses whose purpose is to study in depth the basic disciplines: Microeconomics, Data Analysis for Social Scientists, and Designing and Running Randomized Evaluations, Economic Development etc., which allows you to successfully pass the exam and to apply to MIT’s new Master’s program in Data, Economics, and Development Policy. Based on the analysis of the curricula offered at the Department of Economics, the competencies of graduates-economists at the Massachusetts Institute of Technology are summarized.
Опис
Ключові слова
економічна освіта, економічний факультет, інформаційно-комунікаційні технології, фахові дисципліни, професійна підготовка, педагогічні підходи, інтерактивні методи навчання, economic education, Department of Economics, information and communication technologies, professional disciplines, professional training, pedagogical approaches, interactive teaching methods
Цитування
Сотніков Д. В. Особливості діяльності економічного факультету Массачусетського технологічного інституту / Д. В. Сотніков // Теорія та методика навчання та виховання. – Харків, 2020. – Вип. 48. – С. 109–122.