Психологічні особливості становлення образу міста-мегаполісу

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2022
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У роботі показано, що образ міста є вторинним уявленням і пов'язаний із безпосереднім сприйняттям зі спогадами про місто, включеністю у картину світу в якості системи уявлень про частину рідної землі, інших людей, економічні та культурні відносини. Виявлено, що зовнішня привабливість міста, емоційна близькість пов‟язана із задоволеністю потреби у досягненні кар‟єрного успіху у городян. Зовнішня привабливість міста передбачає прагнення до слави, що є вираженням цінності бути видатним та мати повагу, із реалізованістю цінностей жити повним життям та бути прикладом для інших, реалізованість цінностей самоствердження. Реалізованість цінності доброї освіти та можливості отримання нових знань передбачає високий рівень розвитку зовнішньої цінності міста як структурного компоненту міської ідентичності. Реалізованість цінності самоствердження також пов‟язана із прив‟язаністю до міста та емоційною близькістю із містом. Цінність індивідуальності та своєрідності пов‟язана із цілепокладанням у місті. Визначено, що загалом образ міста харків‟ян є дифузним. Існує низка кореляцій між показниками міської ідентичності та дескрипторами образу міста як цнотливого, жіночного, доброзичливого, теплого, романтичного, безпечного, цікавого, повного життя, красивого, витонченого, гармонійного, нового, зрозумілого, комфортного, надихаючого, унікального, людяного. The paper shows that the image of the city is a secondary perception and is associated with direct perception with memories of the city, inclusion in the picture of the world as a system of ideas about part of the homeland, other people, economic and cultural relations. It was found that the external attractiveness of the city, emotional closeness is associated with the satisfaction of the need to achieve career success among citizens. The external attractiveness of the city implies the pursuit of glory, which is an expression of the value of being outstanding and respectful, with the realization of values to live life to the fullest and be an example to others, the realization of the values of self-affirmation. The realization of the value of good education and the opportunity to acquire new knowledge implies a high level of development of the external value of the city as a structural component of urban identity. Realizing the value of self-affirmation is also related to attachment to the city and emotional closeness to the city. The value of individuality and originality is related to goal setting in the city. It is determined that in general the image of the city of Kharkiv is diffuse. There are a number of correlations between indicators of urban identity and descriptors of the image of the city as chaste, feminine, friendly, warm, romantic, safe, interesting, full of life, beautiful, elegant, harmonious, new, understandable, comfortable, inspiring, unique, crazy.
Опис
Ключові слова
образ міста, задоволення потреб у місті, задоволення життям у місті, міська ідентичність, психосемантика міського середовища, image of the city, satisfaction of needs in the city, satisfaction of life in the city, urban identity, psychosemantics of the urban environment
Цитування
Мазурова Г. О. Психологічні особливості становлення образу міста-мегаполісу : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 053 Психологія / Г. О. Мазурова ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. психології. – Харків, 2022. – 53 с. : іл., табл.
Колекції