Психологічні особливості творчої активності старшокласників

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У роботі розлянуто особливості прояву творчої активності старшокласників. Емпірично показано міцність та розгалуженість позитивних зв’язків інтегрального показника творчої активності, образної креативності, естетичного інтелекту, естетичних здібностей, повнотою запам’ятовування абстрактних і конкретних образів, вибірковістю відтворення образної пам’яті, здатностей до побудови візуально-просторових образів, вміння їх контролювати та яскраво та чітко уявляти. У структурі творчої активності особливе значення має стан потоку у творчій діяльності, який характеризуються найбільш сильними кореляціями із творчою активністю. Загалом структура творчої активності має чотири компоненти, де провідним є зв'язок між творчою активністю, креативністю та потоком у творчості, зв'язок творчої активності, креативності та вибірковості відтворення образів памяті, другорядну роль мають компоненти образної памяті та візуально-зорових уявлень. Рівень розвитку усіх параметрів творчої активності в залежності прямо залежить від рівня розвитку його інтегрального показника. В осіб з високим рівнем творчої активності виявлено найвищі показники креативності, образної памяті, здатності до візуальних уявлень, потокового стану у творчій діяльності. Виявлено низку методологічних принципів розвитку творчої активності старшокласників, серед яких є дидактичні, просвітницько-організаційні, суто психологічні. Показано важливість використання ігрових психотехнологій у розвитку творчої активності старшокласників. В работе рассмотрены особенности проявления творческой активности старшеклассников. Эмпирически показаны прочность и разветвленность положительных связей интегрального показателя творческой активности, образной креативности, эстетического интеллекта, эстетических способностей, полнотой запоминания абстрактных и конкретных образов, избирательности воспроизведения образной памяти, способностей к построению визуально-пространственных образов, умение их контролировать и ярко и ясно представлять. В структуре творческой активности особое значение имеет состояние потока в творческой деятельности, характеризующейся наиболее сильными корреляциями с творческой активностью. В целом структура творческой активности имеет четыре компонента, где ведущим есть связь между творческой активностью, креативностью и потоком в творчестве, связь творческой активности, креативности и избирательности воспроизведение образов памяти, второстепенную роль имеют компоненты образной памяти и визуально-зрительных представлений. Уровень развития всех параметров творческой активности в зависимости напрямую зависит от уровня развития его интегрального показателя. У лиц с высоким уровнем творческой активности выявлены самые высокие показатели креативности, образной памяти, способности к визуальным представлениям, поточному состоянию в творческой деятельности. Выявлен ряд методологических принципов развития творческой активности старшеклассников, среди которых есть дидактические, просветительско-организационные, чисто психологические. Показана важность использования игровых психотехнологий в развитии творческой активности старшеклассников. The paper shows that the features of manifestation of creative activity of senior pupils. Empirically shows the strength and branching of positive relationships of the integral indicator of creative activity, figurative creativity, aesthetic intelligence, aesthetic abilities, the completeness of memorizing abstract and specific images, selectivity of reproduction of figurative memory, capabilities to build visual-spatial images, ability to control them and vividly and clearly imagine. In the structure of creative activity, the state of the flow in creative activity, which is characterized by the most strong correlations with creative activity, has a special significance. In general, the structure of creative activity has four components where the leading relationship between creative activity, creativity and flow in creativity, the connection of creative activity, creativity and selectivity of reproduction of memory images, a secondary role has components of the figurative memory and visual-visual representations. The level of development of all parameters of creative activity in dependence directly depends on the level of development of its integral indicator. In persons with a high level of creative activity, the highest indicators of creativity, a figurative memory, the ability to visual representations, flow status in creative activity were revealed. A number of methodological principles of development of creative activity of senior pupils were revealed, among which there are didactic, educational-speaking, purely psychological. The importance of using gaming psychotechnologies in the development of creative activity of senior pupils is shown.
Опис
Ключові слова
творча активність, креативність, стан потоку, образна пам'ять, старшокласники, творческая активность, креативность, состояние потока, образная память, старшеклассники, creative activity, creativity, stream of stream, elusive memory, senior pupils
Цитування
Бутко В. С. Психологічні особливості творчої активності старшокласників : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 053 Психологія / В. С. Бутко ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. психології. – Харків, 2021. – 62 с. : іл., табл.
Колекції