Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7438
Title: РІВНЯННЯ ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ'ЯЗКІВ У КУРСІ АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ
Other Titles: EQUATION AS A MEANS OF IMPLEMENTING INTERDISCIPLINARY LINKS IN ALGEBRA AND ELEMENTARY ANALYSIS
Authors: Грищенко, В. З.
Keywords: заклад загальної середньої освіти
учні
освітній процес
методика
рівняння
міжпредметні зв’язки
алгебра і початки аналізу
general secondary education institution
students
educational process
methods
equations
interdisciplinary connections
algebra and the beginnings of analysis
Issue Date: 2022
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Грищенко В. З. Рівняння як засіб реалізації міжпредметних зв'язків у курсі алгебри і початків аналізу : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 014 Середня освіта (Математика) / В. З. Грищенко ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. математики. – Харків, 2022. – 62 с.
Abstract: У роботі схарактеризовано основні питання проблеми розв’язування рівнянь як засобу реалізації міжпредметних зв'язків у курсі алгебри і початків аналізу, обґрунтовано теоретико-практичні основи розв’язування рівнянь як засобу реалізації міжпредметних зв'язків у курсі алгебри і початків аналізу, зокрема: проведено аналіз літератури з проблеми дослідження; проаналізовано та визначено суть поняття «рівняння», «міжпредметний зв’язок»; запропоновану систему задач, які сприяють реалізації міжпредметних зв'язків у курсі алгебри і початків аналізу при розв’язуванні рівнянь; проаналізовано результати і зроблено висновки. The main characteristics of the problem of solving equations as a means of realization of interdisciplinary connections in the course of algebra and the beginnings of analysis are characterized, the theoretical and practical bases of solving equations as a means of realization of interdisciplinary connections in the course of algebra and beginnings of analysis are substantiated. analysis of the literature on the research problem; the essence of the concept of "equation", "interdisciplinary connection" is analyzed and defined; the proposed system of problems that contribute to the implementation of interdisciplinary links in the course of algebra and the beginnings of analysis in solving equations; the results are analyzed and conclusions are made.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7438
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gryschenko_fiz_mat_2021.pdf
  Restricted Access
1.6 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.