Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7430
Title: ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ, ЯК ЕФЕКТИВНОГО ЗАСОБУ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ УЧНІВ У БАЗОВІЙ ШКОЛІ
Other Titles: THE USE OF ICT AS AN EFFECTIVE MEANS OF TEACHING MATHEMATICS TO STUDENTS IN BASIC SCHOOL
Authors: Василенко, А. О.
Keywords: навчання математики
базова школа
інформаційно-комунікаційні технології
інформаційно-комунікаційні компетентності
mathematics teaching
basic school
information and communication technology
information and communication competence
Issue Date: 2022
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Василенко А. О. Застосування ІКТ, як ефективного засобу навчання математики учнів у базовій школі : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 014 Середня освіта (Математика) / А. О. Василенко ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. математики. – Харків, 2022. – 128 с. : іл. + дод.
Abstract: В роботі досліджено стан проблеми використання ІКТ в навчальній діяльності учнів у базовій школі, якість засвоєння знань учнями з використанням ІКТ при вивченні предмету математики, уточнено зміст поняття ІКТ, визначено знання, вміння та навички якими необхідно володіти компетентному вчителю математики, розроблено методичні рекомендації щодо використання ІКТ на уроках математики в базовій школі. The paper studies the state of the problem of ICT use in the educational activities of students in the basic school, the quality of knowledge of students using ICT in the study of mathematics, the content of the concept of ICT, defined knowledge, abilities and skills that need to have a competent teacher of mathematics, developed guidelines for the use of ICT at the lessons of mathematics in the basic school.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7430
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vasylenko_fiz_mat_2021.pdf
  Restricted Access
2.94 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.