Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7184
Title: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ РЕКЛАМИ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ: РЕАЛІЇ УКРАЇНИ ТА ДОСВІД ЄС
Other Titles: ПРАВОВОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ РЕКЛАМЫ ЛЕКАРСТВЕННЫХ СРЕДСТВ: РЕАЛИИ УКРАИНЫ И ОПЫТ ЕС
LEGAL REGULATION OF ADVERTISING MEDICINES: THE REALITIES OF UKRAINE AND EU EXPERIENCE
Authors: Павленко, Т. А.
Keywords: реклама
промоція
лікарські засоби
медичні вироби
законодавство ЄС
продвижение
лекарственные средства
медицинские изделия
законодательство ЕС
advertising
promotion
medicines
medical products
he legislation of EU
Issue Date: 2021
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Павленко Т. А. Правове регулювання реклами лікарських засобів: реалії України та досвід ЄС / Т. А. Павленко // Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Сер. : Право. – Харків : ХНПУ, 2021. – Вип. 34. – С. 116–123.
Abstract: У статті проаналізовано законодавство України та досліджено досвід країн ЄС з питання регулювання реклами лікарських засобів. Зазначено на необхідності узгодженості національного законодавства та законодавства ЄС. Визначено передумови імплементації у вітчизняне законодавство нормативних приписів Директиви 2001/83/ЄС. В статье проанализировано законодательство Украины и исследован опыт стран ЕС по вопросу регулирования рекламы лекарственных средств. Указывается необходимость согласованности национального законодательства и законодательства ЕС. Определены предпосылки имплементации в отечественное законодательство нормативных предписаний Директивы 2001/83 / ЕС. The article purpose is to research national legislation and foreign experience in the legal regulation of advertising of medicines, to clarify the main restrictions and prohibitions of such advertising. The article analyzes the legislation of Ukraine and examines the experience of EU countries in regulating the advertising of medicines. It’s emphasized that one of the priority directions of the state policy of Ukraine should be activities of improving legislation in the field of public health in part of advertising of medicines and their promotion. It’s stated on the need for coherence between national and EU legislation. The preconditions for the implementation of the normative provisions of Directive 2001/83/EU in the domestic legislation are determined.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7184
Appears in Collections:Кафедра кримінально-правових дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ РЕКЛАМИ.pdf684.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.