Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7146
Title: Формування здорового способу життя молодших школярів в освітньому процесі початкової школи
Other Titles: Формирование здорового образа жизни младших школьников в образовательном процессе начальной школы
Formation of a healthy lifestyle of primary school students in the educational process of primary school
Authors: Іванова, Ю. С.
Keywords: здоров’я
здоровий спосіб життя
молодші школярі
освітній процес
здоровье
здоровый образ жизни
младшие школьники
образовательный процесс
health
healthy lifestyle
junior schoolchildren
educational process
Issue Date: 2021
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Іванова Ю. С. Формування здорового способу життя молодших школярів в освітньому процесі початкової школи : випускна кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістра : спец. 013 Початкова освіта / Ю. С. Іванова ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. почат. і проф. освіти. – Харків, 2021. – 92 с. + дод.
Abstract: Здоров’я – це перша і найважливіша потреба людини, яка визначає її здатність до праці і забезпечує гармонійний розвиток особистості. Воно є найважливішою передумовою до пізнання навколишнього світу, самоствердження і щастя людини. З раннього віку необхідно вести активний спосіб життя, загартовуватися, займатися фізкультурою і спортом, дотримуватися правил особистої гігієни тощо. Саме в молодшому шкільному віці закладається фундамент здоров'я та звички до ведення здорового способу життя. Стандарт нового покоління забезпечує формування знань і норм поведінки, що сприяє збереженню і зміцненню здоров'я, зацікавленого ставлення до власного здоров'я, знання негативних чинників ризику здоров'я тощо. Випускна кваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У першому розділі викладено теоретичні основи здорового способу життя, визначено сутність понять «здоров'я» і «здоровий спосіб життя» та виявлено чинники, що впливають на здоров'я людини, розглянуто методи формування ЗСЖ в початкових класах. У другому розділі представлено результати дослідної роботи з формування основ ЗСЖ у молодших школярів, виявлено проблеми і складено програму «Хочемо бути здоровими» для учнів 3 класу. У висновках доведено, що для успішного формування здорового способу життя молодших школярів вчитель початкових класів керується такими функціями: навчально-просвітницька (розширення кругозору, формування оздоровчо-гігієнічних знань); наукова (розширення знань про організм людини, його можливості і резерви, шкідливий і корисний вплив навколишнього середовища на організм дитини); виховна (формування особистості дитини як носія здорової культури); соціальна (соціалізація школярів в сучасному середовищі, вміння взаємодіяти в соціумі). Здоровье – это первая и важнейшая потребность человека, которая определяет его способность к труду и обеспечивает гармоничное развитие личности. Оно является важнейшим условием для познания окружающего мира, самоутверждения и счастья человека. С раннего возраста необходимо вести активный образ жизни, закаляться, заниматься физкультурой и спортом, соблюдать правила личной гигиены и т.д. Именно в младшем школьном возрасте закладывается фундамент здоровья и привычки к ведению здорового образа жизни. Стандарт нового поколения обеспечивает формирование знаний и норм поведения, способствующего сохранению и укреплению здоровья, заинтересованного отношения к собственному здоровью, знания негативных факторов риска здоровья и т.д. Выпускная квалификационная работа состоит из введения, двух разделов, выводов, списка использованных источников и приложений. В первой главе изложены теоретические основы здорового образа жизни, определены сущность понятий «здоровье» и «здоровый образ жизни» и выявлены факторы, влияющие на здоровье человека, рассмотрены методы формирования ЗОЖ в начальных классах. Во втором разделе представлены результаты опытной работы по формированию основ ЗОЖ у младших школьников, выявлены проблемы и составлена ​​программа «Хотим быть здоровыми» для учащихся 3 класса. В заключении доказано, что для успешного формирования здорового образа жизни младших школьников учитель начальных классов руководствуется следующими функциями: учебно-просветительская (расширение кругозора, формирование оздоровительно-гигиенических знаний); научная (расширение знаний об организме человека, его возможностях и резервах, вредное и полезное влияние окружающего) среды на организм ребенка); воспитательная (формирование личности ребенка как носителя здоровой культуры); социальная (социализация школьников в современной среде, умение взаимодействовать в социуме). Health is the first and most important need of a person, which determines his ability to work and ensures the harmonious development of the individual. It is the most important prerequisite for knowledge of the world around us, self-affirmation and human happiness. From an early age it is necessary to lead an active lifestyle, harden, exercise and play sports, follow the rules of personal hygiene and more. It is in the early school years that the foundation of health and habits for leading a healthy lifestyle is laid. The new generation standard provides the formation of knowledge and norms of behavior, which contributes to the preservation and strengthening of health, an interested attitude to their own health, knowledge of negative health risk factors and more. The final qualifying work consists of an introduction, two sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The first section outlines the theoretical foundations of a healthy lifestyle, defines the essence of the concepts of "health" and "healthy lifestyle" and identifies factors that affect human health, discusses methods of forming HLS in primary school. The second section presents the results of research work on the formation of the basics of HLS in junior high school students, identified problems and a program "We want to be healthy" for 3rd grade students. In the conclusions it is proved that for successful formation of a healthy way of life of younger schoolboys the teacher of initial classes is guided by such functions: educational and educational (expansion of outlook, formation of improving and hygienic knowledge); scientific (expansion of knowledge about the human body, its capabilities and reserves, harmful and beneficial effects of the environment on the child's body); educational (formation of the child's personality as a carrier of a healthy culture); social (socialization of schoolchildren in the modern environment, the ability to interact in society).
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7146
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Іванова Ю. С. .pdf
  Restricted Access
1.21 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.