Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7080
Title: ТВОРЧА МОТИВАЦІЯ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У ЗДОБУВАЧІВ ХОРЕОГРАФІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Other Titles: CREATIVE MOTIVATION AS A FACTOR FOR THE FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCES IN APPLICANTS FOR CHOREOGRAPHIC SPECIALTIES
Authors: Ольховська, К. С.
Keywords: творча мотивація
формування професійних компетенцій
хореографічна освіта
хореографічні спеціальності
creative motivation
formation of professional competencies
dance education
choreographic specialties
Issue Date: 2022
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Ольховська К. С. Творча мотивація як фактор формування професійних компетенцій у здобувачів хореографічних спеціальностей : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістра : спец. 024 Хореографія / К. С. Ольховська ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. хореогр. – Харків, 2022. – 33 с. : іл., табл. + дод.
Abstract: У роботі теоретично обґрунтовано та виявлено ефективні прийоми розвитку творчої мотивації та їх вплив на формування професійних компетенцій у здобувачів хореографічних спеціальностей. Хореографічна освіта у вищих навчальних закладах повинна передбачати систему підготовки висококваліфікованого фахівця, який володіє наступними професійними компетенціями: знати основи педагогічної майстерності, здійснювати балетмейстерську діяльность у хореографічному колективі, мати високий рівень виконавської майстерності, володіти категоріальним апаратом різних видів хореографії, мати гарно розвинені організаційні уміння і навички. The paper theoretically substantiates and identifies effective techniques for the development of creative motivation and their impact on the formation of professional competencies of choreography applicants. Choreographic education in higher education institutions should provide for a system of training a highly qualified specialist with the following professional competencies: to know the basics of teaching skills, to carry out choreographic activities in a choreographic team, to have a high level of performance skills, to possess the categorical apparatus of different types of choreography, to have well-developed organizational skills and abilities.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7080
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ольховська К. С..pdf
  Restricted Access
936.27 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.