Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7025
Title: Підготовка майбутніх учителів у педагогічних університетах КНР
Other Titles: Подготовка будущих учителей в педагогических университетах КНР
Training of future teachers in pedagogical universities of China
Authors: Чжан, Чженчжен
Keywords: підготовка
майбутні учителі
педагогічні університети КНР
форми організації
методи навчання
педагогічна практика
подготовка
будущие учителя
педагогические университеты КНР
формы организации
методы обучения
педагогическая практика
training
future teachers
pedagogical universities of the People's Republic of China
forms of organization
teaching methods
pedagogical practice
Issue Date: 2021
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Чжан Чженчжен. Підготовка майбутніх учителів у педагогічних університетах КНР : випускна кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістра : спец. 013 Початкова освіта / Чжан Чженчжен ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С.Сковороди, каф. почат. і проф. освіти. – Харків, 2021. – 79 с. + дод.
Abstract: У контексті реформування вищої освіти України зростає потреба вивчення досвіду зарубіжних країн, виявлення конструктивних ідей з метою їх творчого впровадження в українських реаліях. Увагу дослідників привертає стрімкий і динамічний економічний розвиток Китайської Народної Республіки, яка посідає друге місце у світі. Зміни відбулись і в системі освіти, зокрема в системі професійної підготовки учителів у педагогічних університетах КНР. Випускна кваліфікаційна робота складається із вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У першому розділі розкрито історію становлення вищої педагогічної освіти в КНР, висвітлено мету і завдання вищої педагогічної освіти в Китайській Народній Республіці; представлено зміст підготовки майбутніх учителів у педагогічних університетах Китайської Народної Республіки. У другому розділі розглянуто форми і методи підготовки майбутніх учителів у педагогічних університетах; представлено позитивний досвід підготовки майбутніх учителів у педагогічних університетах Китайській Народній Республіці, який доцільно вивчати. У висновках доведено, що подані в кінці дослідження, є логічними та переконливими. В контексте реформирования высшего образования Украины растет потребность в изучении опыта зарубежных стран, выявление конструктивных идей с целью их творческого внедрения в украинских реалиях. Внимание исследователей привлекает стремительное и динамичное экономическое развитие Китайской Народной Республики, занимающей второе место в мире. Изменения произошли и в системе образования, в частности, в системе профессиональной подготовки учителей в педагогических университетах КНР. Выпускная квалификационная работа состоит из введения, двух разделов, выводов, списка использованных источников и приложений. В первой главе раскрыта история становления высшего педагогического образования в КНР, освещены цели и задачи высшего педагогического образования в Китайской Народной Республике; представлено содержание подготовки будущих учителей в педагогических университетах Китайской Народной Республики. Во второй главе рассмотрены формы и методы подготовки будущих учителей в педагогических университетах; представлен положительный опыт подготовки будущих учителей в педагогических университетах Китайской Народной Республике, который целесообразно изучать. В выводах доказано, что представленные в конце исследования являются логичными и убедительными. In the context of reforming higher education in Ukraine, there is a growing need to study the experience of foreign countries, to identify constructive ideas for their creative implementation in Ukrainian realities. The attention of researchers is drawn to the rapid and dynamic economic development of the People's Republic of China, which ranks second in the world. Changes have also taken place in the education system, in particular in the system of teacher training at pedagogical universities in China. The final qualifying work consists of an introduction, two sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The first chapter reveals the history of higher pedagogical education in China, highlights the goals and objectives of higher pedagogical education in the People's Republic of China; the content of training of future teachers in pedagogical universities of the People's Republic of China is presented. The second section considers the forms and methods of training future teachers in pedagogical universities; The positive experience of training future teachers in pedagogical universities of the People's Republic of China is presented, which should be studied. The conclusions prove that the presented at the end of the study are logical and convincing.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7025
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чжан Чженчжен. Підготовка майбутніх учителів.pdf
  Restricted Access
1.71 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.