ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Завантаження...
Дата
2024
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті висвітлено результати експериментального дослідження розвитку комунікативних навичок у молодших школярів із інтелектуальними порушеннями засобами арт-терапевтичних технологій. Мистецтво відіграє важливу роль у гармонізації розвитку комунікативних навичок дітей з порушенням інтелектуального розвитку, і його застосування знаходить втілення у арт-терапії. Для молодших школярів з інтелектуальними порушеннями арт-терапія може стати потужним інструментом для розвитку комунікативних навичок. Результати дослідження вказують на те, що дітям молодшого шкільного віку з порушенням інтелектуального розвитку до впровадження арт-терапевтичних технологій важко було описати ситуацію, свої дії, вступити в контакт з однолітками. Завдяки впровадженню арт-терапевтичних технологій у дітей з’явилася можливість висловитися, вступити в діалог з дітьми, поділитися своїми емоціями. За результатами педагогічного дослідження та нашого досвіду застосування арт-терапевтичних технологій для розвитку комунікативних навичок молодших школярів з інтелектуальними порушеннями розроблено методичні рекомендації для педагогів.
The article highlights the results of an experimental study of the development of communication skills in younger schoolchildren with intellectual disabilities using art therapy technologies. Art plays an important role in harmonizing the development of communication skills in children with intellectual disabilities, and its application is embodied in art therapy. For younger schoolchildren with intellectual disabilities, art therapy can become a powerful tool for the development of communication skills. The results of the study indicate that before the introduction of art therapy technologies, it was difficult for younger schoolchildren with intellectual disabilities to describe the situation, their actions, and to make contact with peers. Thanks to the introduction of art therapy technologies, children have the opportunity to express themselves, enter into a dialogue with children, and share their emotions. Based on the results of pedagogical research and our experience in using art therapy technologies to develop communication skills in younger schoolchildren with intellectual disabilities, methodological recommendations for teachers have been developed.
Опис
Ключові слова
комунікація, інтелектуальні порушення, арт-терапія, діти з особливими освітніми потребами, діти молодшого шкільного віку, магістерські роботи, communication, intellectual disabilities, art therapy, children with special educational needs, children of primary school age, master's theses
Цитування
Шаповалова Ю. А. Дослідження розвитку комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку з порушенням інтелектуального розвитку засобами арт-терапевтичних технологій. Інноваційні підходи в освіті та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами : зб. наук. пр. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред.) та ін. Харків, 2024. С. 206–213.