МЕТОДИКА РОЗВИТКУ СПЕЦІАЛЬНИХ РУХОВИХ ЗДІБНОСТЕЙ ЮНИХ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ ГРУП ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2023
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Актуальність. Сьогодні в дитячо-юнацьких спортивних школах, на превеликій жаль, відмічають низький рівень підготовленості юних волейболістів, який зумовлений впливом наступних факторів: 1. Нестача кваліфікованого штату тренерів саме дитячих команд. Низька оплата праці не стимулює тренерську діяльність, що надалі знижує ефект підготовки спортивного резерву. 2. Застарілі методики навчання та підготовки команд і гравців. Існує великий розрив між рівнем майстерності гравців у професійній команді та технічною підготовленістю випускників ДЮСШ. 3. Слабка матеріально-технічна база спортивних закладів. Відсутність необхідного обладнання, сучасних тренажерів, якісного інвентарю та відповідного медико-біологічного забезпечення. З огляду на вищевикладене, можна зазначити, що на сьогодні існує практична потреба в більш досконалих засобах і методах підготовки спортивного резерву дитячо-юнацьких спортивних шкіл, що змусить переглянути навчально-тренувальний процес підготовки юних волейболістів на початковому етапі навчання і спрямувати дії на пошук нових шляхів для його ефективності. Загальновідомо, що недостатній рівень розвитку швидкості, сили, стрибучості призводить до спотворення, викривлення техніки виконання рухових прийомів та зниження їхньої ефективності. Вважаємо, що підготовка юних волейболістів, яка відповідає сучасним вимогам, має бути спрямована на випереджальний розвиток провідних рухових якостей, притаманні даній грій, тому, що розвиток спеціальних рухових здібностей юних волейболістів на початковому етапі є підґрунтям для подальшого опанування технічної майстерності у волейболі. Мета: дослідження динаміки показників розвитку спеціальних рухових якостей й показників технічної підготовленості юних волейболістів 10-12 років. Матеріали і методи Дослідження проводилося на базі Бориспільської ДЮСШ. У дослідженні взяли участь 24 учні двох груп початкової підготовки (1-2 рік навчання), віком від 9 до 12 років. Навчально-тренувальні заняття проводилися у спортивному залі Бориспільської ДЮСШ 3- 4 рази на тиждень. Результати. Аналіз результатів контрольно-педагогічних випробувань з оцінки рівня розвитку спеціальних рухових здібностей і рівня технічної підготовленості, проведених на початку експерименту довів, що експериментальна та контрольна групи були однорідними при р>0,05. Дані порівняльного аналізу зрушень між експериментальною й контрольною групами вказують, що відмінності в чотирьох тестах з шести мали вірогідні ознаки: «Стрибок в довжину з місця» (t=2,27; p<0,05); «Стрибок вгору» (t=4,79; p<0,01); «Підтягування на поперечині» (t=5,35; p<0,01); «Вистрибування з присіду вгору упродовж 20 с.» (t=42,22; p<0,05) на користь експериментальної групи проти контрольної. Дані порівняльного аналізу зрушень між експериментальною й контрольною групами за показниками технічної підготовленості під час педагогічного експерименту, вказують на те, що в ЕГ найбільшими показниками приросту з вірогідними ознаками (p<0,05) характеризувалися показники виконання складнокоординаційних технічних елементів гри: тесту «Передачі м'яча двома руками зверху в стіну протягом 30 с.» – 28,45 %, «Верхня подача м’яча по зонах волейбольного майданчика» – 61,72%, «Комбінований тест» – 69,97%. Висновки. Аналіз результатів педагогічного експерименту довів ефективність рекомендованого планування, в основі якого лежала комплексна спрямованість виконання вправ швидкісно-силового характеру, що поєднувалась з навчанням елементам техніки волейболу. Отримані результати свідчать про перевагу запропонованої методики навчально-тренувальних занять для експериментальної групи в порівнянні з контрольною. Relevance. Nowadays in children's and youth sports schools, unfortunately, there is a low level of preparation of young volleyball players, which is caused by the influence of the following factors 1. Lack of qualified coaches for children's teams. The low remuneration does not stimulate coaching, which further reduces the effect of training the sports reserve. 2. Outdated methods of teaching and training teams and players. There is a big gap between the level of players in a professional team and the technical preparation of CYSS graduates. 3. Weak material and technical base of sports facilities. There is a lack of necessary equipment, modern training equipment, quality inventory and adequate medical and biological support. In view of the above, it can be stated that today there is a practical need for more advanced means and methods of training the sports reserve of children's and youth sports schools, which makes it necessary to revise the educational and training process of training young volleyball players at the initial stage of training and to take direct action to find new ways to improve its effectiveness. It is well known that the insufficient level of development of speed, strength, jumping leads to distortion, distortion of the technique of performing motor techniques and reduction of their efficiency. We believe that the training of young volleyball players, which meets modern requirements, should be aimed at the advanced development of the leading motor qualities inherent in this game, because the development of special motor abilities of young volleyball players at the initial stage is the basis for further mastering technical skills in volleyball. Purpose: to study the dynamics of indicators of development of special motor qualities and indicators of technical fitness of young volleyball players aged 10-12 years. Materials and Methods. The research was conducted on the basis of Boryspil Children's and Youth Sports School. In the research took part 24 pupils of two groups of initial training (1-2 year of study), aged from 9 to 12 years old. The training sessions were held in the gym of Boryspil Children and Youth Sports School 3-4 times a week. Results. The analysis of the results of the control and pedagogical tests on the assessment of the level of development of special motor skills and the level of technical fitness carried out at the beginning of the experiment showed that the experimental and control groups were homogeneous at p>0.05. The data from the comparative analysis of the displacements between the experimental and control groups show that the differences were significant in four out of six tests: "long jump from one place" (t=2.27; p<0.05); "jump up" (t=4.79; p<0.01); "pull-up on a bar" (t=5.35; p<0.01); "jump up from a squat for 20 seconds" (t=42.22; p<0.05) in favour of the experimental group against the control group. The data of comparative analysis of shifts between experimental and control groups on indicators of technical fitness during pedagogical experiment, indicate that in EG the greatest indicators of growth with probable signs (p<0.05) were characterised by indicators of performance of difficult coordination technical elements of a game: test "Passing a ball with two hands from above into a wall during 30 s" - 28,45%, "The top ball supply on zones of a volleyball court" - 61,72%, "The combined test" - 69,97%. Conclusions. The analysis of the results of the pedagogical experiment proved the effectiveness of the recommended planning, which was based on the complex orientation of the performance of exercises of high speed and power character, combined with the training of elements of volleyball technique. The obtained results prove the advantage of the proposed methodology of educational and training sessions for the experimental group in comparison with the control group.
Опис
Ключові слова
тренування, волейбол, фізична підготовка, розвиток спеціальних рухових здібностей, діти, training, volleyball, physical training, development of special motor abilities, children
Цитування
Бойко М. О. Методика розвитку спеціальних рухових здібностей юних волейболістів груп початкової підготовки : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 017 Фізична культура і спорт / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. олімп. і проф. спорту, спорт. ігор та туризму. Харків, 2023. 62 с. : табл.
Колекції