ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ КОНЦЕПТУ «ЗНАННЯ» В ВИСЛОВАХ КОНФУЦІЯ ТА Г. С. СКОВОРОДИ
Завантаження...
Дата
2024-03-29
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті здійснено порівняльний аналіз концепту «знання» в висловах Конфуція та Г. С. Сковороди. Розглянувши концепт «знання» у вченні Конфуція та Г. Сковороди, зроблено висновки:
1) обидва філософи наголошували на важливості самопізнання та зовнішнього пізнання, вольових якостей та навичок критичного аналізу;
2) вони сходилися на думці, що навчатися слід впродовж усього життя і метод спроб й помилок буде у цьому корисним.
Однак, незважаючи на це, є певні відмінності у розумінні концепту «знання», а саме:
1) Конфуцій частіше підіймав питання про лідерські навички та традиційність, досвід минулих поколінь;
2) Сковорода робить акцент на користі суспільству праці індивіда та наголошує на ролі щастя, любові, надії. The article carries out a comparative analysis of the concept of "knowledge" in the sayings of Confucius and H. S. Skovoroda. Having considered the concept of "knowledge" in the teachings of Confucius and H. Skovoroda, the following conclusions were drawn:
1) both philosophers emphasized the importance of self-knowledge and external knowledge, willpower and critical analysis skills;
2) they agreed that learning should be lifelong and the trial and error method will be useful in this.
However, despite this, there are certain differences in the understanding of the concept of "knowledge", namely:
1) Confucius more often raised questions about leadership skills and traditionalism, the experience of past generations;
2) Skovoroda emphasizes the benefit to society of an individual's work and emphasizes the role of happiness, love, and hope.
Опис
Ключові слова
Сковорода Г. С., Конфуцій, концепт «знання», H. S. Skovoroda, Confucius, concept of "knowledge"
Цитування
Положій О. Порівняльний аналіз концепту «знання» в висловах Конфуція та Г. С. Сковороди. Сходознавство. Актуальність та перспективи : матеріали доп. V Міжнар. наук.-метод. конф., м. Харків, 29 берез. 2024 р. : у 2 ч. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; уклад.: Н. В. Руда, Л. М. Ямпольська, І. А. Скразловська та ін. Харків, 2024. Ч. 1. С. 50–52.