ВИКОРИСТАННЯ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНОГО ПІДХОДУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ПРАВОПИСНОЇ ТА ГРАМАТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ (НА ПРИКЛАДІ АНТРОПОНІМІКОНУ ТВОРІВ П. ЗАГРЕБЕЛЬНОГО)

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2024
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У публікації досліджено використання тектоцентричного підходу для підвищення правописної та граматичної культури мовлення учнів 6 класу (на прикладі антропонімікону творів П. Загребельного). Наведено завдання, які дозволяють реалізувати текстоцентричний підхід навчання в їхньому комплексі. Визначено форми роботи з текстом, що допоможуть виконанню цих завдань. Зазначено, що підвищити культуру мовлення учнів на уроках української мови в 6 класі можна за допомогою комплексу вправ і завдань, орієнтованих на попередження порушень орфографічних та граматичних норм сучасної української літературної мови в усному та писемному мовленні школярів. Антропонімікон, представлений в історичних романах П. Загребельного «Диво», «Смерть у Києві», «Тисячолітній Миколай», є репрезентантом історичної, соціокультурної, етнографічної інформації й формує в учнів усвідомлення потреби збереження та примноження культурних цінностей народу, зміцнення національної самосвідомості й самоідентифікації. The publication examines the use of a tectocentric approach to improve the spelling and grammatical culture of speech of 6th grade students (using the anthroponymicon of P. Zagrebelny's works as an example). Tasks are presented that allow implementing a text-centric approach to learning in their complex. The forms of working with the text that will help to perform these tasks are defined. It is noted that it is possible to improve the speaking culture of students in Ukrainian language classes in the 6th grade with the help of a set of exercises and tasks aimed at preventing violations of the spelling and grammatical norms of the modern Ukrainian literary language in the oral and written speech of schoolchildren. The anthroponymicon, presented in P. Zagrebelny's historical novels "Miracle", "Death in Kyiv", "Millennium Nicholas", is a representative of historical, socio-cultural, ethnographic information and forms in students the awareness of the need to preserve and increase the cultural values ​​of the people, to strengthen national self-awareness and self-identification.
Опис
Ключові слова
навчання української мови, культура мови, мовлення, культура мовлення, текстоцентричний підхід, антропонімікон, learning the Ukrainian language, language culture, speech culture, text-centric approach, anthroponymicon
Цитування
Нестеренко Н. Використання тектоцентричного підходу для підвищення правописної та граматичної культури мовлення учнів 6 класу (на прикладі антропонімікону творів П. Загребельного). Сучасна українська лінгводидактика: теорія і практика навчання мови в закладах освіти : кол. монографія / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, Харків. іст.-філол. т-во ; за заг. ред. О. О. Маленко. Харків : ХНПУ ; ХІФТ, 2024. С. 124–138.