АВТОРСЬКА КОНЦЕПЦІЯ ІСТОРІЇ В РОМАНІСТИЦІ П. ЗАГРЕБЕЛЬНОГО В КОНТЕКСТІ «НОВОГО ІСТОРИЗМУ»
Завантаження...
Дата
2024-04-18
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Ця студія присвячена прояву явища "нового історизму" в історичних романах Павла Загребельного, який мав унікальну авторську концепцію історії, що так чи інакше втілилася в "Я, Богдан (Сповідь у славі)", "Тисячолітній Миколай". Письменник прагне не стільки об'єктивно зобразити події чи факти певного історичного періоду, скільки запропонувати їм нову інтерпретацію. Художня версія "нового історизму" П. Загребельного характеризується оригінальністю, починаючи від методу, яким, за задумом письменника, має користуватися дослідник, що поставив собі за мету пізнання історії, логіки розуміння цієї історії, і закінчуючи постулюванням концептуального ядра "нової історії", яким є її розуміння як такої, що має початок і не має кінця. Адекватне знання історії, згідно з "неоісторичною" версією письменника, може бути досягнуте шляхом "слухання історії". Тому П. Загребельного можна віднести до лав "нової історичної" парадигми, оскільки він є енциклопедистом, який пропонує свою версію історії для знищеного українського народу. This studio is dedicated to the manifestation of the phenomenon of «new historicism» in the historical novels of Pavel Zagrebelny, who had a unique author’s concept of history, which was embodied in one way or another in ««I, Bohdan (Confession in glory)», «Thousand-year-old Mykolay». The writer aims not so much to objectively depict the events or facts of a certain historical period, but to offer them a new interpretation. The artistic version of P. Zagrebelny’s «new historicism» is characterized by originality, starting from the method that, according to the writer’s idea, should be used by a researcher who has set the goal of knowing history, the logic of understanding this history, and ending with the postulation of the conceptual core of «new history», which is its understanding as having a beginning and no end. Adequate knowledge of history, according to the writer’s «neo-historical» version, can be achieved by «listening to history». Therefore, P. Zagrebelny can be placed in the ranks of the «new historical» paradigm, since he is an encyclopedist who offers his version of history for the destroyed Ukrainian people.
Опис
Ключові слова
"новий історизм", історичний роман, еволюція українського історичного роману, історіографія "переможців", традиція "пригноблених", "слухання історії", акт трансценденції, «new historicism», the historical novel, the evolution of the Ukrainian historical novel, the historiography of the «winners», the tradition of the «oppressed», «listening to history», an act of transcendence
Цитування
Нестеренко Н. П. Авторська концепція історії в романістиці П. Загребельного в контексті «нового історизму» / Н. П. Нестеренко // Аргументи сучасної філології: історична та індивідуальна пам’ять : матеріали IV Міжнар. наук. конф., Харків, 18–19 квіт. 2024 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [за заг. ред. С. К. Криворучко]. – Харків, 2024. – С. 273–277.