Компетентності крос-культурної комунікації учасників освітнього процесу в університеті: механізми та інструменти комунікативного менеджменту
Завантаження...
Дата
2024
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Мета статті — розкриття ефективних механізмів та інструментів комунікативного менеджменту для формування компетентностей крос-культурної комунікації учасників освітнього процесу в університеті. Наголошено увагу на тому, що компетентності крос-культурної комунікації здобувачів вищої освіти різних рівнів, викладачів груп забезпечення освітніх програм, стейголдерів та інших зацікавлених в якості вищої освіти осіб мають спільні і відмінні риси. Відмінності обумовлені детермінантами власне самих компетентностей крос-культурної комунікації і функціями, які реалізують учасники освітнього процесу в університеті. Виокремлено організаційний (управлінський), поведінковий (спілкування у формі діалогу і полілогу, наслідування комунікативних навичок, стилів спілкування) і мовно-комунікативний (знання і системне вдосконалення рівня володіння рідною та іноземними мовами, їх культурної і комунікативної своєрідності)) аспекти формування компетентностей крос-культурної комунікації. Цінним у статті є те, що авторка визначила ефективні механізми та інструменти комунікативного менеджменту для формування компетентностей крос-культурної комунікації учасників освітнього процесу в університеті у контексті формування медіаграмотності і інформаційно-комунікаційної культури, зокрема у контексті зв’язків з громадськістю (public relations), зв’язків із партнерами (investor relations), зв’язків із представниками медіа, формування і просування іміджу, управління репутацією університету. Перспективою подальшого розроблення заявленої теми визначено обґрунтування сутності і шляхів реалізації міждисциплінарного підходу у науковому осмисленні проблеми формування компетентності крос-культурної комунікації учасників освітнього процесу в контексті медіакультурного розвитку і медіаграмотності. The purpose of the article was to reveal effective mechanisms and tools of communicative management for the formation of cross-cultural communication competencies of participants in the educational process at the university. The author emphasized the fact that cross-cultural communication competences of higher education students of different levels, teachers of educational program support groups, stageholders and other persons interested in the quality of higher education have common and distinctive features. The differences are caused by the determinants of the cross-cultural communication competencies themselves and the functions implemented by the participants of the educational process at the university. In the article, the author singled out organizational (management), behavioral (communication in the form of dialogue and polylogue, imitation of communication skills, communication styles) and language-communicative (knowledge and systematic improvement of the level of mastery of native and foreign languages, their cultural and communicative originality) aspects of formation cross-cultural communication competencies What is valuable in the article is that the author identified effective mechanisms and tools of communication management for the formation of cross-cultural communication competencies of participants in the educational process at the university in the context of media literacy and information and communication culture, in particular in the context of public relations. Relations with partners (investor relations), relations with media representatives, image formation and promotion, management of the university’s reputation. The perspective of further development of the declared topic is defined as the justification of the essence and ways of implementing the interdisciplinary approach in the scientific understanding of the problem of forming the competence of cross-cultural communication of participants in the educational process in the context of media cultural development and media literacy.
Опис
Ключові слова
якість, університет, освіта, комунікація, компетентність, крос-культурна комунікація, особистість, здобувач вищої освіти, викладач, освітня програма, quality, university, education, communication, competence, cross-cultural communication, personality, student of higher education, teacher, educational program
Цитування
Петренко Т. Компетентності крос-культурної комунікації учасників освітнього процесу в університеті: механізми та інструменти комунікативного менеджменту / Т. Петренко // Новий Колегіум. – 2024. – № 1 (113). – С. 61–65.