ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОГО РОЗВИТКУ КРАЇНИ
Завантаження...
Дата
2023-06-14
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У публікації проаналізовано підготовку майбутнього вчителя української мови. Викладання у закладах загальної середньої освіти будується на професіограмах учителя. Професіограма є своєрідною кваліфікаційною картою, яка зазначає всі педагогічні особливості для вчителя, а саме: навички, уміння, досвід та основні критерії. Саме на основі цього файлу складаються навчальні плани, за якими надають кількість часу для певних навчальних уроків, вимоги до оцінювання, до майбутнього педагога, закладені у лекціях та підручниках. Зазначено, що розвиток професійної складової вчителя української мови є великою частиною успіху. Учитель повинен на високому рівні володіти теоретичними знаннями в галузі філології та лінгвістики; мати належний рівень обізнаності в історичних подіях; мати достатньо умінь і навичок з методики викладання філологічного предмета, тобто української мови, у поєднанні з мотиваційною та лідерською складовою; мати низку необхідних психологічних і конструктивних особистісних якостей, емоційно-ціннісних складових. The publication analyzes the preparation of a future teacher of the Ukrainian language. Teaching in institutions of general secondary education is based on the professional profiles of teachers. The professional profile is a kind of qualification card that indicates all pedagogical features for a teacher, namely: skills, abilities, experience and basic criteria. It is on the basis of this file that educational plans are drawn up, according to which the amount of time is provided for certain educational lessons, the requirements for evaluation, for the future teacher, laid down in lectures and textbooks. It is noted that the development of the professional component of the Ukrainian language teacher is a large part of success. The teacher must possess theoretical knowledge in the field of philology and linguistics at a high level; have an appropriate level of awareness of historical events; have enough skills and abilities in the teaching methodology of a philological subject, i.e. the Ukrainian language, in combination with a motivational and leadership component; have a number of necessary psychological and constructive personal qualities, emotional and value components.
Опис
Ключові слова
освітній процес, професійна компетентність, професіограма учителя, підготовка вчителів, українська мова, educational process, professional competence, teacher's professional profile, teacher training, Ukrainian language
Цитування
Собченко Т. М. Підготовка майбутнього вчителя української мови як запорука успішного розвитку країни / Т. М. Собченко, В. В. Федоренко // Освіта збереже Україну! : матеріали ІІ Всеукраїнських Прокопенківських читань, Харків, 14 черв. 2023 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред.) та ін.]. – Харків, 2023. – С. 238–241.