Кваліфікаційні бакалаврські роботи
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Кваліфікаційні бакалаврські роботи за Тема "general secondary education institution"
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладі загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гончарова, А. О.Наукова робота присвячена актуальній проблемі підвищення ефективності соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти; уточнено сутність понять «профілактика девіантної поведінки підлітків», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти»; подальшого розвитку набув інструментарій соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження полягає: в узагальненні досвіду соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків в закладах загальної середньої освіти; у теоретичному обґрунтуванні програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення дослідження полягає в тому, що розроблена й експериментально перевірена програма соціально-педагогічної діяльності може бути використана в практичній соціально-педагогічній діяльності з метою підвищення ефективності роботи з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. У першому розділі дослідження на підставі аналізу наукової літератури визначено суть основних понять дослідження: «девіантна поведінка», «профілактики девіантної поведінки підлітків», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладі загальної середньої освіти». На основі аналізу наукової літератури і досвіду реалізації профілактики девіантної поведінки учнів у закладах освіти визначено коло суб’єктів, що приймають участь у соціально-педагогічній діяльності за цим напрямом; охарактеризовано особливості, методи і форми роботи з підлітками, батьками. У другому розділі наукового дослідження описано реалізацію соціально-педагогічного експерименту на базі Харківського ліцею № 43 впродовж 2022-2024 н.р. по визначенню ефективності розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків, який проходив у три етапи: діагностичний, формувальний і контрольний. The research is devoted to the topical issue of increasing the effectiveness of social and pedagogical activities to prevent deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions. The purpose of the study: theoretically substantiate and experimentally test the programme of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions. The scientific novelty of the results is that the programme of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions is theoretically substantiated; the essence of the concepts of "prevention of deviant behaviour of adolescents", "social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions" is clarified; the tools of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions are further developed.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики комп’ютерної залежності підлітків в закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Пихова, П. Б.Наукова робота присвячена актуальній проблемі підвищення ефективності соціально-педагогічної діяльності з профілактики комп’ютерної залежності підлітків у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму соціально-педагогічної діяльності з комп’ютерної залежності підлітків у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження полягає у внеску в розвиток теорії та практики соціальної педагогіки, а також у запропонуванні заходів, що спрямовуються на профілактику комп’ютерної залежності серед підлітків. Розроблено нову програму соціально-педагогічної діяльності, яка враховує конкретні особливості та потреби підлітків у контексті комп’ютерної залежності. Практичне значення дослідження. Розроблена програма може бути використана в освітніх закладах для здійснення ефективної роботи з профілактики комп’ютерної залежності серед підлітків. Інформація, отримана в результаті дослідження, може бути корисною для педагогів, соціальних працівників та інших фахівців, які працюють з молоддю. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз теоретичних аспектів соціально-педагогічної діяльності з профілактики компʼютерної залежності підлітків. Встановлено, що комп'ютерна залежність представляє собою форму нехімічної залежності, коли людина проявляє патологічну пристрасть до проведення надмірного часу за комп'ютером, смартфоном, планшетом та іншими гаджетами. Основні аспекти соціальнопедагогічної діяльності з профілактики включають інформування, організацію освітніх ініціатив, створення безпечного онлайн середовища, розвиток навичок саморегуляції, співпрацю з сім'єю, моніторинг та психологічну підтримку. Запропонована програма соціально-педагогічної діяльності, яка має комплексний характер і базується на трьох ключових компонентах: формуванні позитивних цінностей та мотивації, розвитку навичок управління часом та самоконтролю, залученні учнів до проектів з профілактики комп'ютерної залежності. Програма забезпечується методичними матеріалами, які сприяють ефективній реалізації кожного її компонента. У другому розділі здійснена експериментальна перевірка програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики компʼютерної залежності підлітків. Підсумковий етап дослідження показав позитивний ефект програми: зменшення часу, відведеного на комп'ютер, покращення загального психоемоційного стану підлітків та переорієнтацію на альтернативні форми розваг і відпочинку. The research is devoted to the topical issue of increasing the effectiveness of social and pedagogical activities to prevent computer addiction of adolescents in general secondary education institutions. The purpose of the study: theoretically substantiate and experimentally test the programme of social and pedagogical activities for the prevention of computer addiction of adolescents in general secondary education institutions.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Лейба, А. Р.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження – розробити й експериментально перевірити програму соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор; уточнено сутність понять «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання молодших підлітків», «інтелектуальна гра»; охарактеризовано особливості впливу інтелектуальних ігор на соціальний розвиток молодших підлітків; подальшого розвитку набув інструментарій соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що розроблена й апробована програма соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор може бути використана у навчально-виховному процесі у закладах загальної середньої освіти, позашкільних закладах з метою підвищення рівня соціальної компетентності підлітків. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «соціальне виховання», «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання молодших підлітків». Здійснено аналіз досвіду соціального виховання молодших підлітків у закладах загальної середньої освіти, особливості використання інтелектуальних ігор у роботі з підлітками. У другому розділі окреслено зміст проведеного експериментального дослідження. На підготовчому етапі експерименту було проведено діагностування рівня сформованості соціального виховання підлітків ЕГ та КГ Харківського педагогічного ліцею № 4, за уточненими в дослідженні критеріями й показниками, яке виявило переважання низького та середнього рівнів сформованості соціальних та комунікативних навичок у підлітків. Формувальний етап експерименту був спрямований на реалізацію програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у ЗЗСО. Результати підсумкового етапу експерименту виявили позитивні зміни в експериментальній групі, які свідчать про успішність соціального виховання молодших підлітків з використанням інтелектуальних ігор. Результати експериментальної діяльності підтвердили висунуту гіпотезу. Було зроблено висновок про доцільність упровадження розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у ЗЗСО. The research is devoted to the topical issue of developing a programme of social and pedagogical activities for the social education of younger adolescents through intellectual games in general secondary education institutions. The purpose of the study: theoretically substantiate and experimentally test the programme of social and pedagogical activities for the social education of younger adolescents through intellectual games in general secondary education institutions. The scientific novelty of the results obtained is that the programme of socio-pedagogical activities for the social education of younger adolescents by means of intellectual games is theoretically substantiated; the essence of the concepts of "socio-pedagogical activities for the social education of younger adolescents", "intellectual game" is clarified; the peculiarities of the influence of intellectual games on the social development of younger adolescents are characterized; the tools of social and pedagogical activities for social education of younger adolescents in general secondary education institutions are further developed.