Перегляд за Автор "Zozulia, K."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументThe role of choreography classes in the comprehensive young learners’ development in the new ukrainian school(OKTAN PRINT s.r.o., Prague, 2020) Zozulia, K.The role of choreography classes in the comprehensive young learners’ development in the new Ukrainian school has been first analyzed in the article. The relevance of the topic is to establish the role of choreography classes in the comprehensive young learners’ development in the context of the new Ukrainian school Concept. The purpose of the article is to analyze the role of choreography classes in the comprehensive young learners’ development in the new Ukrainian school. The scientific novelty is that the theoretical substantiation of the role of choreography classes in the comprehensive young learners’ development has been carried out and the peculiarities of methodological provision of choreography classes in the new Ukrainian school have been studied. The methods of analysis, synthesis and theoretical generalization of scientific and methodical literature have been applied while writing the article. The theoretical substantiation of the choreography classes’ influence on the comprehensive young learners’ development has been made based on analyzing the scientific-methodological and psychologicalpedagogical literature. The peculiarities of methodological provision of choreography classes in the new Ukrainian school and choreographic work with young learners have been studied by the author. Studying the State primary education standard has revealed that studying the “Art” integrated course, the teacher has an opportunity to organically introduce the artistic and synthetic content line (theatre, choreography, cinema, television) or it is possible to hold a choreography lesson through one or two physical education classes. Modern scholars’ views on the importance of the role of art, choreographic in particular, while realizing the comprehensive personality development as the ultimate goal of all pedagogical efforts have been revealed. The relevance of the choreography introduction in the modern primary education system as an important component of the physical, spiritual, artistic development of young learners, their healing and further successful socialization has been studied. The choreography classes’ purpose is to promote the aesthetic education and physical development of young learners, provide them with initial choreographic training, identify the tendencies and meet the need for movement activities, the rhythm sense development, dance expressiveness, movement coordination and the artistic taste education, the ability to fully perceive the art of dance. The psychological characteristics of young learners are described and it is found that choreography educates the basics of etiquette and competent behavior in the society, gives an idea of acting, forming the correct posture. The prospects of further research are to study the theory and practice of organizing choreography education both in the new Ukrainian school and in extracurricular educational institutions. У статті вперше проаналізовано роль занять з хореографії у всебічному розвитку учнів нової української школи. Актуальність теми полягає у встановленні ролі занять хореографією у всебічному розвитку молоді в контексті Концепції нової української школи. Мета статті – проаналізувати роль занять з хореографії у всебічному розвитку молоді в новій українській школі. Наукова новизна полягає в тому, що проведено теоретичне обґрунтування ролі хореографічних занять у всебічному розвитку молодшого школяра та досліджено особливості методичного забезпечення занять з хореографії в новій українській школі. При написанні статті використано методи аналізу, синтезу та теоретичного узагальнення науково-методичної літератури. На основі аналізу науково-методичної та психолого-педагогічної літератури здійснено теоретичне обґрунтування впливу занять хореографією на всебічний розвиток учнів молодшого віку. Автором досліджено особливості методичного забезпечення занять з хореографії в новій українській школі та хореографічної роботи з молоддю. Вивчення Державного стандарту початкової освіти виявило, що вивчаючи інтегрований курс «Мистецтво», вчитель має можливість органічно ввести художньо-синтетичний зміст (театр, хореографія, кіно, телебачення) або провести урок хореографії через один-два уроки фізкультури. Проаналізовані погляди сучасних учених на значення ролі мистецтва, зокрема хореографічного у всебічному розвитку особистості, актуальність введення хореографії в сучасну систему початкової освіти як важливий компонент фізичного, духовного, художнього розвитку молодших школярів. Метою занять з хореографії є популяризація естетичного виховання та фізичний розвиток молодших школярів, забезпечення їх початкової хореографічної підготовки, виявлення схильності задовольняти потреби в руховій діяльності, розвиток почуття ритму, виразності танцю, координації рухів, виховання художнього смаку, здатності повноцінно сприймати мистецтво. танцювати. Описано психологічні особливості молодших школярів. Зроблено висновок, що хореографія виховує основи етикету та грамотної поведінки в суспільстві.Перспективи подальшого дослідження полягають у вивченні теорії та практики організації хореографії навчання як у новій українській школі, так і в позашкільній освіті. В статье впервые проанализирована роль занятий по хореографии во всестороннем развитии учащихся новой украинской школы. Актуальность темы состоит в установлении роли занятий хореографией во всестороннем развитии молодежи в контексте Концепции новой украинской школы. Цель статьи – проанализировать роль занятий по хореографии во всестороннем развитии молодежи в новой украинской школе. Научная новизна состоит в том, что проведено теоретическое обоснование роли хореографических занятий во всестороннем развитии младших школьников и исследованы особенности методического обеспечения занятий по хореографии в новой украинской школе. При написании статьи использованы методы анализа, синтеза и теоретического обобщения научно-методической литературы. На основе анализа научно-методической и психолого-педагогической литературы осуществлено теоретическое обоснование влияния занятий хореографией на всестороннее развитие учащихся младшего возраста. Автором исследованы особенности методического обеспечения занятий по хореографии в новой украинской школе и хореографической работе с молодежью. Изучение Государственного стандарта начального образования выявило, что, изучая интегрированный курс «Искусство», учитель имеет возможность органически ввести художественно-синтетический смысл (театр, хореография, кино, телевидение) или провести урок хореографии через один-два урока физкультуры. Проанализированы взгляды современных ученых на значение роли искусства, в частности хореографического в всестороннему развитию личности, актуальность введения хореографии в современную систему начального образования как важный компонент физического, духовного, художественного развития младших школьников. Целью занятий по хореографии является популяризация эстетического воспитания и физическое развитие младших школьников, обеспечение их начальной хореографической подготовки, выявление склонности удовлетворять потребности в двигательной деятельности, развитие чувства ритма, выразительности танца, координации движений, воспитание художественного вкуса, способности полноценно воспринимать искусство. танцевать. Описаны психологические особенности младших школьников. Сделано вывод, что хореография воспитывает основы этикета и грамотного поведения в обществе. Перспективы дальнейшего исследования состоят в изучении теории и практики организации хореографического обучения как в новой украинской школе, так и во внешкольном образовании.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.