Перегляд за Автор "Razumenko, T."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументIndividual chronobiological regularity in track-and-field sprint(Kharkov Regional Branch of the National Olympic Committee of Ukraine, Publishing House KSADA, 2018-06-30) Kozina, Zh. L.; Prokopenko, I. F.; Cretu, M.; Chaika, O. I.; Repko, O. A.; Osiptsov, A. V.; Razumenko, T.; Kudryavtsev, M. D.; Polianskyi, A. O.Purpose: to identify the patterns of individual dynamics of competitive performance in track and field sprint. Material: The study involved a highly qualified athlete (running for short distances, long jumps). Results: In the sinusoidal functions of the competitive performance of the athlete, the period of oscillation was 32 to 48 days. It is shown that the period of the sinusoidal function of the dynamics of competitive performance (about 30-40 days) coincides with the period of the ovarian cycle of the athlete. A reliable relationship between the 400 m run time and intuitive biorhythm values was established (the oscillation period is 38 days (r = -0.58, p <0.05)). The data obtained coincided with the period of fluctuations in the sports form. Training programs are built on the patterns of ups and downs of the functional state. Conclusions: Regularities of the individual dynamics of the sports form make it possible to provide the necessary correspondence between the state of the organism and the dynamics of the loads. Мета роботи: виявити закономірності індивідуальної динаміки змагальної результативності в легкоатлетичному спринті. Матеріал. У дослідженні взяла участь атлетка високої кваліфікації (біг на короткі дистанції, стрибки в довжину). Результати. У синусоїдальних функціях змагальної результативності атлетки період коливань склав від 32 до 48 діб. Показано, що період синусоїдальної функції динаміки змагальної результативності (близько 30-40 днів) збігається з періодом овариального циклу атлетки. Виявлено вірогідний взаємозв'язок між часом пробегания дистанції 400 м і значеннями інтуїтивного біоритму (період коливань складає 38 днів (r = -0,58,)). Отримані дані співпали з періодом коливань спортивної форми. Тренувальні програми побудовані по закономірностям підйомів і спадів функціонального стану. Висновки. Закономірності індивідуальної динаміки спортивної форми дозволяють забезпечити необхідне відповідність між станом організму і динамікою навантажень. Цель работы: выявить закономерности индивидуальной динамики соревновательной результативности в легкоатлетическом спринте. Материал. В исследовании приняла участие атлетка высокой квалификации (бег на короткие дистанции, прыжки в длину). Результаты. В синусоидальных функциях соревновательной результативности атлетки период колебаний составил от 32 до 48 суток. Показано, что период синусоидальной функции динамики соревновательной результативности (около 30-40 дней) совпадает с периодом овариального цикла атлетки. Выявлена достоверная взаимосвязь между временем пробегания дистанции 400 м и значениями интуитивного биоритма (период колебаний составляет 38 дней (r=-0,58, )). Полученные данные совпали с периодом колебаний спортивной формы. Тренировочные программы построены по закономерностям подъемов и спадов функционального состояния. Выводы. Закономерности индивидуальной динамики спортивной формы позволяют обеспечить необходимое соответствие между состоянием организма и динамикой нагрузок.
- ДокументIntegral method for the development of motor abilities and psycho-physiological functions in children from 2 to 4 years old(Publisher University of Piteşti, Romania, 2018-03-30) Kozina, Zh. L.; Prokopenko, I. F.; Lahno, O. G.; Kozin, S.; Razumenko, T.; Osiptsov, A. V.The aim of the work: to develop and substantiate the method of integral development of the child on the basis of the integrated application of poems about nature and imitation movements. Material and methods. There are 108 children involved in the study. Among them were 56 children who are 2 and 3 years old (28 were in control group and 28 were in experimental group), 52 children who are 3 and 4 years old (24 were in control group and 28 were in experimental group). Measures. Anthropometry (body length (kg), body weight (m)), motor tests, psychophysiological indices, an expert evaluation of the speech. Methods for determination of motor abilities. To monitoring the state of general physical fitness of children 2 years was used run 10 m (c). To monitoring the state of general physical fitness of children 3-4 years, the following tests were applied: running 10 m (s), jump in length from place (m), throwing a bag of sand with a weight of 40 g (m), balance time at one leg (s). Methods of psychophysiological testing. Psychophysiological indicators reflect the speed of thought processes on the basis of determining the speed of impulses in the central nervous system. The following measurements were made: measurement of the simple reaction speed to the light stimulus: in response to the appearance of any image on the monitor, it was necessary to press and release the left mouse button as soon as possible; measurement of the simple reaction speed to the sound stimulus: in response to the sound, you should press and release the left mouse button as soon as possible. Comprehensive application of poems about nature and exercises contributed to an increase in the development of psychomotor abilities of children 2-4 years. The essence of the technique is to perform exercises not under the expense, but under verse lines about nature; Each line of the verse corresponds to physical exercise. In addition, in these techniques, an original sequence of movements that flow smoothly from each other and built on the natural movements of the child, carried out immediately all over the body on the principle of animal imitation, as well as - by wave principle. Results. The complex application of poems about nature and exercises contributed to an increase in the development of psychomotor abilities of children 2-4 years old. In the age group of 2 years, the most significant changes occurred in the times of a simple reaction to light and sound. The running time of the 10 m segment significantly improved both in the control and in the experimental groups, however, in the experimental group the change in this index is more pronounced. In the experimental group also more pronounced verbal develop as a result of the application of the technique. In the age group 3-4 years, a significant improvement in the parameters of a simple reaction to light and sound stimuli was revealed. Significantly improved the performance of throwing a bag with sand right hand, a long jump from the seat. In the control group, these changes are less pronounced or unreliable. The development of speech significantly changed both in the experimental group and in the control group, but in the control group these changes were more pronounced. Conclusions.A greater number of significant differences were found between the test scores of the children of the experimental group compared with the control group after the experiment. It is recommended to use the integral technique of combining poems about nature and movements for the development of psychomotor abilities of children 2-4 years old. Мета роботи: розробити і обґрунтувати методику інтегрального розвитку дитини на основі комплексного застосування віршів про природу і наслідувальних рухах. Матеріал і методи. У дослідженні беруть участь 108 дітей. Серед них було 56 дітей у віці 2 і 3 років (28 були в контрольній групі і 28 в експериментальній групі), 52 дитини у віці 3 і 4 років (24 в контрольній групі і 28 в експериментальній групі). Заходи. Антропометрія (довжина тіла (кг), маса тіла (м)), моторні тести, психофізіологічні показники, експертна оцінка мови. Методи визначення рухових здібностей. Для спостереження за станом загальної фізичної підготовленості дітей 2 років використовувався пробіг 10 м (с). Для контролю стану загальної фізичної підготовленості дітей 3-4 років були застосовані наступні тести: біг 10 м (с), стрибати в довжину з місця (м), кидати мішок з піском вагою 40 г (м), час рівноваги на одну ногу (и ). Методи психофізіологічного тестування. Психофізіологічні показники відображають швидкість розумових процесів на основі визначення швидкості імпульсів в центральній нервовій системі. Були виконані наступні вимірювання: вимірювання швидкості простої реакції на світловий подразник: у відповідь на появу будь-якого зображення на моніторі, необхідно було якомога швидше натиснути і відпустити ліву кнопку миші; вимір швидкості простої реакції на звуковий стимул: у відповідь на звук, ви повинні натиснути і відпустити ліву кнопку миші як можна швидше. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло збільшенню розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. Суть техніки в тому, щоб виконувати вправи не за гроші, а під вірші про природу; Кожен рядок вірша відповідає фізичним вправам. Крім того, в цих прийомах оригінальна послідовність рухів, які плавно перетікають одна в одну і будуються на природних рухах дитини, виконуються відразу по всьому тілу за принципом імітації тварин, а також - за хвильовим принципом. Результати. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. У віковій групі 2 роки Найбільш значні зміни відбулися за часів простої реакції на світло і звук. Час пробігу сегмента 10 м значно покращився як в контрольній, так і в експериментальній групах, проте в експериментальній групі зміна цього показника більш виражено. У дослідній групі також більш яскраво виражено словесне розвиток в результаті застосування методики. У віковій групі 3-4 роки виявлено значне поліпшення показників простої реакції на світлові і звукові подразники. Значно покращилися показники кидка сумки з піском правою рукою, стрибок в довжину з місця. У контрольній групі ці зміни менш виражені або ненадійні. Розвиток мови значно змінилося як в дослідній групі, так і в контрольній групі, але в контрольній групі ці зміни були більш вираженими. Висновки. Було виявлено більшу кількість значущих відмінностей між результатами тестів дітей експериментальної групи в порівнянні з контрольною групою після експерименту. Рекомендується використовувати інтегральну техніку поєднання віршів про природу і рухах для розвитку психомоторних здібностей дітей 2-4 років. Мета роботи: розробити і обґрунтувати методику інтегрального розвитку дитини на основі комплексного застосування віршів про природу і наслідувальних рухах. Матеріал і методи. У дослідженні беруть участь 108 дітей. Серед них було 56 дітей у віці 2 і 3 років (28 були в контрольній групі і 28 в експериментальній групі), 52 дитини у віці 3 і 4 років (24 в контрольній групі і 28 в експериментальній групі). Заходи. Антропометрія (довжина тіла (кг), маса тіла (м)), моторні тести, психофізіологічні показники, експертна оцінка мови. Методи визначення рухових здібностей. Для спостереження за станом загальної фізичної підготовленості дітей 2 років використовувався пробіг 10 м (с). Для контролю стану загальної фізичної підготовленості дітей 3-4 років були застосовані наступні тести: біг 10 м (с), стрибати в довжину з місця (м), кидати мішок з піском вагою 40 г (м), час рівноваги на одну ногу (и ). Методи психофізіологічного тестування. Психофізіологічні показники відображають швидкість розумових процесів на основі визначення швидкості імпульсів в центральній нервовій системі. Були виконані наступні вимірювання: вимірювання швидкості простої реакції на світловий подразник: у відповідь на появу будь-якого зображення на моніторі, необхідно було якомога швидше натиснути і відпустити ліву кнопку миші; вимір швидкості простої реакції на звуковий стимул: у відповідь на звук, ви повинні натиснути і відпустити ліву кнопку миші як можна швидше. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло збільшенню розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. Суть техніки в тому, щоб виконувати вправи не за гроші, а під вірші про природу; Кожен рядок вірша відповідає фізичним вправам. Крім того, в цих прийомах оригінальна послідовність рухів, які плавно перетікають одна в одну і будуються на природних рухах дитини, виконуються відразу по всьому тілу за принципом імітації тварин, а також - за хвильовим принципом. Результати. Комплексне застосування віршів про природу і вправах сприяло розвитку психомоторних здібностей у дітей 2-4 років. У віковій групі 2 роки Найбільш значні зміни відбулися за часів простої реакції на світло і звук. Час пробігу сегмента 10 м значно покращився як в контрольній, так і в експериментальній групах, проте в експериментальній групі зміна цього показника більш виражено. У дослідній групі також більш яскраво виражено словесне розвиток в результаті застосування методики. У віковій групі 3-4 роки виявлено значне поліпшення показників простої реакції на світлові і звукові подразники. Значно покращилися показники кидка сумки з піском правою рукою, стрибок в довжину з місця. У контрольній групі ці зміни менш виражені або ненадійні. Розвиток мови значно змінилося як в дослідній групі, так і в контрольній групі, але в контрольній групі ці зміни були більш вираженими. Висновки. Було виявлено більшу кількість значущих відмінностей між результатами тестів дітей експериментальної групи в порівнянні з контрольною групою після експерименту. Рекомендується використовувати інтегральну техніку поєднання віршів про природу і рухах для розвитку психомоторних здібностей дітей 2-4 років. Цель работы: разработать и обосновать методику интегрального развития ребенка на основе комплексного применения стихов о природе и подражательных движениях. Материал и методы. В исследовании участвуют 108 детей. Среди них было 56 детей в возрасте 2 и 3 лет (28 были в контрольной группе и 28 в экспериментальной группе), 52 ребенка в возрасте 3 и 4 лет (24 в контрольной группе и 28 в экспериментальной группе). Меры. Антропометрия (длина тела (кг), масса тела (м)), моторные тесты, психофизиологические показатели, экспертная оценка речи. Методы определения двигательных способностей. Для наблюдения за состоянием общей физической подготовленности детей 2 лет использовался пробег 10 м (с). Для контроля состояния общей физической подготовленности детей 3-4 лет были применены следующие тесты: бег 10 м (с), прыгать в длину с места (м), бросать мешок с песком весом 40 г (м), время равновесия на одну ногу (ы). Методы психофизиологического тестирования. Психофизиологические показатели отражают скорость мыслительных процессов на основе определения скорости импульсов в центральной нервной системе. Были выполнены следующие измерения: измерение скорости простой реакции на световой раздражитель: в ответ на появление какого-либо изображения на мониторе, необходимо было как можно быстрее нажать и отпустить левую кнопку мыши; измерение скорости простой реакции на звуковой стимул: в ответ на звук, вы должны нажать и отпустить левую кнопку мыши как можно скорее. Комплексное применение стихов о природе и упражнениях способствовало увеличению развития психомоторных способностей у детей 2-4 лет. Суть техники в том, чтобы выполнять упражнения не за деньги, а под стихи о природе; Каждая строка стиха соответствует физическим упражнениям. Кроме того, в этих приемах оригинальная последовательность движений, которые плавно перетекают друг в друга и строятся на естественных движениях ребенка, выполняются сразу по всему телу по принципу имитации животных, а также - по волновому принципу. Результаты. Комплексное применение стихов о природе и упражнениях способствовало развитию психомоторных способностей у детей 2-4 лет. В возрастной группе 2 года Наиболее значительные изменения произошли во времена простой реакции на свет и звук. Время пробега сегмента 10 м значительно улучшилось как в контрольной, так и в экспериментальной группах, однако в экспериментальной группе изменение этого показателя более выражено. В опытной группе также более ярко выражено словесное развитие в результате применения методики. В возрастной группе 3-4 года выявлено значительное улучшение показателей простой реакции на световые и звуковые раздражители. Значительно улучшились показатели броска сумки с песком правой рукой, прыжок в длину с места. В контрольной группе эти изменения менее выражены или ненадежны. Развитие речи значительно изменилось как в опытной группе, так и в контрольной группе, но в контрольной группе эти изменения были более выраженными. Выводы. Было выявлено большее количество значимых различий между результатами тестов детей экспериментальной группы по сравнению с контрольной группой после эксперимента. Рекомендуется использовать интегральную технику сочетания стихов о природе и движениях для развития психомоторных способностей детей 2-4 лет.
- ДокументThe fall of the roman empire in Valeri Bryusov’s novel-myth The Altar of Victory(Revista Amazonia Investiga, 2019) Harmash, L.; Kholodniak, O.; Kryvoruchko, S.; Razumenko, I.; Razumenko, T.The article considers the antique motifs in Bryusov’s novel-myth The Altar of Victory (1913). We found that there is a complex multi-level hierarchical system of the different motifs. The division of them into three large groups was carried out on the basis of religious beliefs. There are pagans, heretics and Christians. The struggle between them determines the main conflict of the novel. The protagonist, against his will, is involved in historical collisions of a universal significance. Heretic teachings play the leading role among them, which is explained by the enormous influence of Vladimir Solovyov’s work devoted to this topic. Furthermore, the novel reflected Bryusov’s deep interest in the history of ancient Rome, his activity as a translator of Latin poets and his fascination with mysticism and spiritualism. We deduce that Bryusov’s neomythologism has determined the ways of the embodiment of the ancient myth in The Altar of Victory. The author tried to establish correlates between the fall of the Roman empire and a pre-revolutionary era that preceded the October Revolution in Russia (1917) and the Soviet Union (USSR). It gives us grounds for the genre definition of Bryusov’s work as a neomythological novel. У статті розглядаються античні мотиви в романі-міфі В. Я. Брюсова «Вівтар Перемоги» (1913). Ми визначили, що в романі створена складна багаторівнева ієрархічна система, що включає в себе різні мотиви. Залежно від релігійних переконань персонажів всі мотиви діляться на три великі групи: язичницькі, єретичні та християнські. Боротьба між язичниками, єретиками і християнами визначає основний конфлікт роману. Головний герой роману, проти своєї волі, залучений в історичні зіткнення універсального значення. Серед них провідну роль відіграють єретичні вчення, що пояснюється величезним впливом на Брюсова робіт Володимира Соловйова, присвячених цій темі. Крім того, роман відбивав глибокий інтерес російського письменника до історії стародавнього Риму, його діяльність в якості перекладача латинських поетів і його захоплення містикою і спіритизмом. Ми прийшли до висновку, що неоміфологічні інтенції Брюсова зумовили способи втілення стародавнього міфу в романі «Вівтар Перемоги». Автор спробував встановити кореляції між падінням Римської імперії і дореволюційної епохою, яка відбулася перед Жовтневої революції в Росії (1917) і Радянському Союзі (СРСР). Це дає нам підставу для жанрового визначення твору Брюсова як неомифологичного роману. В статье рассматриваются античные мотивы в романе-мифе В. Я. Брюсова «Алтарь Победы» (1913). Мы определили, что в романе создана сложная многоуровневая иерархическая система, включающая в себя различные мотивы. В зависимости от религиозных убеждений персонажей все мотивы делятся на три большие группы: языческие, еретические и христианские. Борьба между язычниками, еретиками и христианами определяет основной конфликт романа. Главный герой романа, против своей воли, вовлечен в исторические столкновения универсального значения. Среди них ведущую роль играют еретические учения, что объясняется огромным влиянием на Брюсова работ Владимира Соловьева, посвященных этой теме. Кроме того, роман отражал глубокий интерес русского писателя к истории древнего Рима, его деятельность в качестве переводчика латинских поэтов и его увлечение мистикой и спиритизмом. Мы пришли к выводу, что неомифологические интенции Брюсова обусловили способы воплощения древнего мифа в романе «Алтарь Победы». Автор попытался установить корреляции между падением Римской империи и дореволюционной эпохой, предшествовавшей Октябрьской революции в России (1917) и Советском Союзе (СССР). Это дает нам основание для жанрового определения произведения Брюсова как неомифологического романа.
- ДокументThe Translation Peculiarities of the Ancient Ukrainian Monument «On the Campaign of Igor» by American Researchers Jack Haney and Eric Dahl(Revista Amazonia Investiga, 2020-04-21) Kostikova, I.; Вozhko, Yu.; Razumenko, T.; Goloborodko, E.The article analyzes somepeculiar features in the English translation of the glorious Ukrainian literary monument «On the Campaign of Igor» («Slovo o polku Igoreve») by the famous American researches Jack Haney and Eric Dahl. It also considers the various publications and translations of the work in English, taking into account the Ukrainian monument translation. It is statedthat in America there are very few works published by the scholars on this issue. It is connected not with the lack of interest in «On the Campaign of Igor», but it is due to the work complexity with the poem, the problems of translation, and the presenceof «confusing selections», as well as unawareness of the political, economic, and everyday situation of those times. It is obvious that the American textbook «On the Campaign of Igor» is a classical scientific English-language edition containing the poem text, explanations, and key aspects. It allows American students not only to study the text of the ancient Ukrainian monument in the original language, but also learn about the historical and literary situation of those times as the Americans imagine it. У статті проаналізовано деякі особливості англійського перекладу славетної української літературної пам’ятки «Слово о полку Ігоревім» відомих американських дослідників Джека Хейні та Еріка Даля. Також розглядаються різні публікації та переклади твору англійською мовою з урахуванням українських перекладів пам’ятки. Зазначається, що в Америці є дуже мало академічних праць, надрукованих науковцями з цього питання. Це пов’язано не з відсутністю інтересу до «Слова о полку Ігоревім», а зі складністю роботи з поемою, проблемами перекладу та наявністю «темних місць», також з незнанням особливостей політичного, економічного, побутового становища тих часів. Підкреслено, що американський підручник зі «Слова о полку Ігоревім» –це класичне наукове англомовне видання, щомістить текст поеми, текстові й ключові пояснення. Це дозволяє американським студентам не лише вивчати текст старовинної української пам’ятки мовою оригіналу, але й дізнатися про історичне та літературне становище тих часів, яким уявляють його американці. В статье проанализированы некоторые особенности английского перевода знаменитой украинского литературного памятника «Слово о полку Игореве» известных американских исследователей Джека Хейни и Эрика Даля. Также рассматриваются различные публикации и переводы произведения на английском языке с учетом украинских переводов памятника. Отмечается, что в Америке очень мало академических работ, напечатанных учеными по этому вопросу. Это связано не с отсутствием интереса к «Слову о полку Игореве», а со сложностью работы с поэмой, проблемами перевода и наличием «темных мест», также с незнанием особенностей политического, экономического, бытового положения тех времен. Подчеркнуто, что американский учебник по «Слова о полку Игореве» -это классическое научное англоязычное издание, содержащими текст поэмы, текстовые и ключевые объяснения. Это позволяет американским студентам не только изучать текст старинного украинского памятника на языке оригинала, но и узнать об историческом и литературном положение тех времен, которым представляют его американцы.